اخبار عمومی
اعلام وصول 2
30950
تاریخ انتشار: 1395/03/23 17:49
ورزشکار نفت مسجدسلیمان مدال ارزشمند برنز مسابقات قهرمانی پاورلیفتینگ آسیا را برای کشورمان به ارمغان آورد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی عصرجهان، محسن شهنی فیض که کارمند امور ورزش این شرکت است توانست پس از نمایندگان چین تایپه و مغولستان با درخشش و شایستگی مدال ارزشمند برنز مسابقات پاورلیفتینگ قهرمانی آسیا در دسته 83 کیلوگرم را برای کشورمان به ارمغان بیاورد .  
مدیر روابط عمومی شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان در این خصوص به خبرنگار ما گفت:مسابقات قهرمانی 2016 پاورلیفتینگ آسیا امسال با حضور 18 کشور در شهر ادای پور کشور هندوستان  در حال برگزاری است و تاکنون  نمایندگان کشورمان در اوزان 74 و 83 کیلوگرم  و همچنین در اوزان 66 و 74 بزرگسال موفق به کسب 2 مدال نقره و 2 مقام چهارم و پنجم مسابقات شده اند .  
در ادامه این مسابقات فردا در اوزان 105 و 120 بزرگسال دو ورزشکار خوزستانی کاروان پاورلیفتینگ کشورمان به رقابت می پردازند .


شایان ذکر است پاورلیفتینگ یا وزنه‌برداری قدرتی یک ورزش قدرتی است که شباهت‌هایی با ورزش وزنه‌برداری دارد. هر دو شامل بلند کردن وزنه در سه تلاش هستند. پاورلیفتینگ از ورزشی به نام odd lifts اقتباس شده است که ان هم شامل سه نوبت برای ثبت بهترین وزنه بوده ولی شامل رویدادهای بیشتری بوده که سرانجام به پاورلیفتیگ امروزی تبدیل شده که شامل سه حرکت اسکات، ددلیفت و پرس سینه است. پاورلیفتینگ می‌تواند با تجهیزات یا بدون تجهیزات اجرا شود. پاورلیفتنگ سبک بدون تجهیزات به عنوان پاورلیفتینگ راو شناخته می‌شود. مسابقات پاورلیفتینگ در سرتاسر جهان برگزار می‌شود ولی مهم ترین مسابقات در کشورهای ایالات متحده، روسیه، اوکراین و کانادا برگزار می‌شود. پرس سینه از حرکات پاورلیفتینگ از سال ۱۹۸۴ در مسابقات پارالمپیک گنجانده شده است.
مسابقات پاورلیفتینگ در رویداد چند ورزشی بازی‌های جهانی که مخصوص ورزش‌های غیر المپیکی است برگزار می‌شود.
 






کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*