اخبار عمومی
اعلام وصول 2
30965
تاریخ انتشار: 1395/03/24 02:52
رئیس‌جمهور آمریکا ضمن تروریستی خواندن حمله اورلندو، اعلام کرد دستگاه قضایی این کشور هنوز به نتیجه قطعی در خصوص انگیزه عامل حمله نرسیده است.

عصرجهان:«باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا ساعاتی پس از کشتار همجنس گرایان در یکی از کلوب‌های اورلندو، گفت: انگیزه عامل این حمله هنوز مشخص نیست.
اوباما گفت: امروز آمریکایی‌ها در غم قتلی وحشیانه‌و کشتاری وحشتناک‌اند که ده‌ها انسان بی‌گناه را به کام مرگ کشاند. ما در کنار مردم اورلندو می‌مانیم.
رئیس‌جمهور آمریکا در خصوص ابعاد این کشتار گفت: تحقیقات هنوز در مراحل اولیه است ولی فعلاً به این نتیجه رسیده‌ایم که این اقدامی تروریستی بوده است و ناشی از نفرت بوده است.
اوباما ادامه داد: مردم آمریکا در غصه، عصبانیت و قاطعیت برای دفاع از مردم خود متحدند.
رئیس‌جمهور آمریکا گفت که پیش از این نشست خبری، با رئیس اف‌بی‌آی و مشاوران امنیت ملی خود جلسه داشته و مأموران اف‌بی‌آی در محل جنایت حاضراند و رهبری تحقیقات جنایی را بر عهده دارند.
باراک اوباما در خصوص انگیزه کشتار همجنس‌گرایان اورلندو گفت: تحقیقات هنوز پایان نیافته و هنوز به قضاوتی قطعی در خصوص انگیزه دقیق قاتل نرسیده‌ایم اما اف‌بی‌آی این مسئله را به عنوان یک اقدام تروریستی بررسی می‌کند.
رئیس‌جمهور آمریکا که از اخبار اعلام وفاداری «عمر متین» به داعش آگاهی داشت، گفت: دستور داده‌ام که از هیچ تلاشی فروگذار نشود تا ارتباطات و یا الهام‌گیری این قاتل از گروه‌های تروریستی مشخص شود.
اوباما گفت: پرواضح است که روح این فرد با نفرت عجین شده بوده است.
اوباما از نیروهای پلیس که در صحنه حادثه حاضر شده‌اند و از افزایش شمار کشته‌ها جلوگیری کرده‌اند نیز تشکر کرد.مرجع/باشگاه خبرنگاران



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*