اخبار عمومی
اعلام وصول 2
310265
تاریخ انتشار: 1403/02/03 21:33
مدیرکل انتقال خون استان اصفهان:
کیان دهراب پور: برای اینکه اداره کل انتقال خون اصفهان جوابگوی مراکز درمانی استان باشد، روزانه به ۶۴۰ نفر اهدا کننده خون نیاز می باشد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل انتقال خون اصفهان، کیان دهراب پور مدیرکل ضمن تبریک هفته سلامت سال ۱۴۰۳ مزین به شعار سلامت خانواده با مردمی سازی سلامت، اهدای خون را مصداق عینی مردمی سازی سلامت عنوان کرد.

دهراب پور اذعان کرد اهداکنندگان خون سربازان گمنام سلامت می باشند که در هر بار اهدای خون، سلامتی را حداقل برای سه نفر به ارمغان می آورند.

وی گفت در سال ۱۴۰۲ بازای هر روز کاری، ۵۸۰ نفر اهداکننده به مراکز اهدای خون استان مراجعه که ۴۶۰ نفر از آنها موفق به اهدای خون شده اند و در سال ۱۴۰۳ باید تعداد ۶۴۰ نفر اهداکننده مراجعه نموده تا این اداره کل بتواند جوابگوی مراکز درمانی استان باشد.

مدیرکل انتقال خون استان ضمن دعوت از جوانان و بانوان استان برای مشارکت بیشتر در امر اهدای خون بیان کرد ۱۷ درصد از اهداکنندگان خون در استان اصفهان زیر ۳۰ سال می باشند که این انتظار از جوانان ایثارگر استان می رود که در سال جدید به ۲۷ درصد ارتقاء یابد.

 کیان دهراب پور ضمن برشمردن تبعات مثبت جسمی و روحی اهدای خون برای همگان بخصوص حوانان گفت هر فرد از ۱۸ سالگی می تواند اهداکننده خون شود.



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*