اخبار عمومی
اعلام وصول 2
31030
تاریخ انتشار: 1395/03/27 02:49
.

عصرجهان:نیکی مظفری خیلی‌ها را یاد پدرش مجید مظفری می‌اندازد. او از کودکی وارد فضای تلویزیون شد و بازیگری را با حضور در مجموعه تلویزیونی بچه‌ها قصه آغاز کرد. مجموعه تلویزیونی ضلع ششم به کارگردانی مسعود فروتن از فعالیت‌های دوران کودکی اوست.
تصویر حضور در شبکه‌های اجتماعی دغدغه‌ام نیست
نیکی مظفری مدت‌ها به عنوان مدیر تولید، جانشین تهیه‌کننده، طراح صحنه و طراح گریم مشغول فعالیت بود و پس از آن،‌ بازی در نمایشنامه‌های شب روی سنگفرش‌‌های خیس به کارگردانی هادی مرزبان و رویاهای رام نشده به کارگردانی ایوب آقاخانی را در کارنامه خود ثبت کرد. وی همچنین در مجموعه تلویزیونی غریب آشنا به کارگردانی صباغ‌زاده با پدرش همبازی شد. با نیکی مظفری درباره فعالیتش در شبکه‌های اجتماعی به گفت‌وگو نشسته‌ایم.
در شبکه‌های اجتماعی به چه شکلی فعالیت می‌کنید؟
در شبکه‌های اجتماعی، یک صفحه اینستاگرام دارم و در آن به خبررسانی فعالیت‌هایم در زمینه تئاتر، سینما و مراسمی که در آنها حضور دارم می‌پردازم. علاوه بر آن، برخی نمایش‌ها و کتاب‌ها را نیز معرفی می‌کنم.


حضور در شبکه‌های اجتماعی برای شما چه مزایا و معایبی داشته است؟
انسان نباید زیاد درگیر چنین شبکه‌هایی باشد و روی آنها تمرکز کند چراکه زمان مفید خود را از دست می‌دهد. حضور بی‌هدف در این شبکه‌ها باعث دور شدن از هدف و مسیر اصلی می‌شود. اصولا شبکه‌های اجتماعی دغدغه من نیستند. فقط سعی می‌کنم تمام نظرات را بخوانم؛ برخی از آنها زیبا و پرانرژی است و صاحبانش با لطف تشویقم می‌کنند. تا جایی که بتوانم با حسی متقابل از این افراد تشکر می‌کنم. در کنار این سعی دارم به نقدها هم فکر کنم و توجه ویژه به آنها داشته باشم.
نقدها و بازتاب‌هایی را که در فضای مجازی می‌گیرید، در کارهایتان لحاظ می‌کنید؟
گاهی اوقات استفاده می‌کنم؛ زیرا چندان دغدغه درگیری در فضای مجازی را ندارم، اما برخی نقدها سازنده است؛ مثلا در یک اجرای صحنه‌ای، مخاطبان کار را می‌بینند و پس از آن نظر و نقد خود را می‌نویسند. این نوع نقد خیلی سازنده است زیرا متوجه نقاط قوت و ضعف می‌شوم. گاهی نیز مورد تشویق قرار می‌گیرم که انگیزه‌ای مضاعف برای ادامه کار می‌دهد.
چقدر از فضای شبکه‌های اجتماعی برای معرفی کارهایتان استفاده کرده‌اید و این اقدام چقدر در جذب مخاطب تاثیر داشته است؟
بی‌تاثیر نیست و به همین دلیل احساس می‌کنم این تبلیغات خیلی خوب است، چراکه مخاطبان در جریان روند یک پروژه قرار می‌گیرند. در مجموع می‌تواند بسیار سازنده باشد. در صورت امکان و با اجازه عوامل و روابط عمومی یک پروژه، تصاویری از صفر تا صد کار مانند پیش‌تولید، تست گریم، تمرین، اجرا و مراسم خاص بعد از اجرا منتشر می‌کنم که در زمینه اطلاع‌رسانی خیلی کمک می‌کند.
به نظر شما هنرمندان چطور می‌توانند از این فضا برای بهتر کردن فرهنگ جامعه استفاده کنند؟
همه هنرمندان عزیز که دارای صفحه مجازی هستند، تعداد زیادی دنبال‌کننده دارند که در روز چند بار صفحه‌هایشان را می‌بینند. پس فرصت خوبی است که هنرمندان، فیلم‌های سینمایی، نمایش‌های روی صحنه، کتاب‌ها و اتفاقات مربوطه را اطلاع‌‌رسانی کنند.
گاه دیده می‌شود مردم در شبکه‌های اجتماعی برخوردهایی دارند که در فضای عادی جامعه اتفاق نمی‌افتد. هنرمندان به چه شکلی می‌توانند در بهبود این نوع رفتارها تاثیرگذار باشند؟
کارشناس این موضوع نیستم و کسی باید این مساله را تجزیه و تحلیل کند که بتواند ریشه‌ای و درست به آن بپردازد. احساس می‌کنم اگر به طور مشخص بدانم هدفم چیست، چه چیزی را دنبال می‌کنم و می‌خواهم به کجا برسم، باعث می‌شود درگیر بعضی مسائل نشوم.
از صحبت‌های شما برداشت کردم که به هنرمندان پیشنهاد می‌دهید نسبت به نظرات ناشایست، برخورد خاصی نداشته باشند.
راه‌حل و پیشنهاد نمی‌دهم. تا الان توجه خاصی به برخی نظرات نداشته‌ام، اما شاید همین امشب اتفاقی پیش آید که نوع برخوردم تغییر کند. سعی کرده‌ام این موضوع چندان دغدغه ذهنی‌ام نباشد، مرا به حاشیه نکشد و از هدفی که در ذهن دارم، دور نکند.
الهام برمکی/جام وجم سیما
بیوگرافی نیکی مظفری
نیکی مظفری یگانه فرزند مجید مظفری، هنرپیشه پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون بازیگری را از کودکی با حضور در مجموعه تلویزیونی «بچه ها قصه ها» شروع کرد. دو سال بعد در مجموعه تلویزیونی «ضلع ششم» به کارگردانی مسعود فروتن در کنار بزرگان حرفه بازیگری، از جمله پدرش ایفای نقش کرد. او در ادامه و در پایان دوره راهنمایی به کلاس های زنده یاد حمید سمندریان رفت و مدت دو سال فنون بازیگری را فرا گرفت و بعد از پایان دوره دبیرستان، معماری را در لندن آموخت و در بازگشت به ایران، مدت هشت سال به عنوان مدیر تولید، جانشین تهیه کننده، طراح صحنه، طراح گریم و… در فیلم فیلمسازی پدرش به کار اشتغال داشت و با اینکه می توانست در طول آن مدت در ده ها فیلم سینمایی و کار تلویزیونی حاضر شود ترجیح داد به تجربیات خود در این عرصه بیفزاید
نیکی مظفری سال گذشته با نمایشنامه های «شب روی سنگفرش های خیس» به کارگردانی هادی مرزبان و «رویاهای رام نشده» به کارگردانی ایوب آقاخانی روی صحنه رفت که در هر دو نمایشنامه با جمعی از بزرگان همبازی بود و همچنین در مجموعه تلویزیونی «غریب آشنا» به کارگردانی صباغ زاده با پدرش همبازی شده که در ماه مبارک رمضان روی آنتن تلویزیون پخش رفت و… با او پیرامون کارهایش و خانواده اش گفت و شنودی انجام شده که خواندنی است

برچسب ها:
نیکی مظفری ؛


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*