اخبار عمومی
اعلام وصول 2
31251
تاریخ انتشار: 1395/04/06 23:53
در نشست خبری رییس دادگستری شهرستان کهگیویه عنوان شد:
رسالت اصلی شورای حل اختلاف ایجاد مصالحه است و شورای حل اختلاف دهدشت حائز رتبه اول در سطح استان شد

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی عصرجهان، رییس دادگستری شهرستان کهگیویه صبح امروزدرنشستی باخبرنگاران گفت:مهمترین وظایف قوه قضائیه طبق اصل 156قانون اساسی رسیدگی وصدورحکم است .
مجیدکرمی با تسلیت لیالی قدر و تبریک هفته قوه قضائیه افزود: کشف جرم و تعقیب مجرمین از وظایف اصلی قوه قضائیه می باشد به طوری که در طول یکسال گذشته در دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان کهگیلویه 12407پرونده ورودی داشتیم و تعداد12786پرونده رسیدگی و مختومه شد.
کرمی  به امار376فقره رسیدگی مثبت در دادسرای دهدشت و مقایسه با سال گذشته ( 124عملکردمثبت )گفت:خوشبختانه امار رو به جلو بوده است و این یک  پیشرفت است.
رییس دادگستری شهرستان کهگیلویه افزود :در مجموعه دادگاه عمومی و انقلاب 6031پرونده ورودی بوده است و6039پرونده رسیدگی ومختومه گردید که نشان از عملکردمثبت این مجموعه است.
وی به ورودی 4034پرونده در شورای حل اختلاف دهدشت اشاره کرد و گفت :معادل همین تعداد پرونده نیزمختومه شده که با توجه به افزایش صلاحیت رسیدگی و تغییرقانون افزایش ورودی پرونده امری طبیعی می باشد.
رییس دادگستری شهرستان کهگیلویه در ادامه گفت:رسالت اصلی شورای حل اختلاف ایجاد مصالحه و افزایش ان بوده است که در این زمینه شورای حل اختلاف حائز رتبه اول در استان شده و جای تقدیردارد.
کرمی در خصوص پرونده های طلاق نیز گفت:میزان وقوع طلاق با توجه به جمعیت شهرستان زیادست و یقینا تلاش بی وقفه مسئولین فرهنگی و اجتماعی در کاهش این امار احساس می شود.
این مقام قضائی افزود:در زمینه پیشگیری از جرم ،تلاش مجموعه قضایی و مسئولین همکاری کننده به ثمرنشسته است و در برخی از جرایم کاهش چشمگیرجرایم را شاهدیم.
وی گفت:ضرب وجرح عمدی ،مواد مخدرو سرقت سه جرم نخست درشهرستان کهگیلویه است .
کرمی به کاهش نزاع دسته جمعی به میزان 27درصدی اشاره نمود و تاکید کرد:درزمینه سرقت نیز سه ونیم درصدودربحث مواد مخدرکاهش وقوع داشته ایم.
فرشید کرمی درپایان تصریح کرد:اگرچه اعلام این امار نویدی است برای مردم و مسیولین ولی بازهم تلاش اعضای شورای پیشگیری از وقوع جرم برای کاهش هرچه بیشتر وقوع این جرایم لازم وضروریست.

برچسب ها:
دهدشت ؛

بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*