اخبار عمومی
اعلام وصول 2
31782
تاریخ انتشار: 1395/04/23 14:25
جوانی که با در اختیار داشتن عکس خصوصی زن تنها برایش مزاحمت ایجاد می‌کرد، فامیل دور این زن بود که نقشه سیاهی در سر داشت.

به گزارش عصرجهان و به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، این جوان 20ساله پس از اینکه عکسی از طعمه‌اش در مراسم عروسی یکی از اقوام به‌دست آورده بود، او را تهدید می‌کرد که اگر به خواسته‌اش تن ندهد، آبرویش را می‌برد.رسیدگی به این پرونده مدتی قبل با شکایت زن جوانی در پلیس فتای خراسان رضوی آغاز شد.
این زن 25ساله به مأموران گفت: مدتی قبل از شوهرم جدا شدم و به‌دلیل اینکه در یکی از ادارات مشهد مشغول به‌کار بودم، تصمیم گرفتم به جای رفتن به خانه پدر و مادرم در شهرستان، به تنهایی در این شهر زندگی کنم.
هر چند پدر و مادر پیرم با تصمیم من مخالف بودند اما کارم را دوست داشتم و نمی‌خواستم سربار آنها باشم تا اینکه از چند روز پیش با تهدیدهای مرد ناشناسی مواجه شدم. این مرد در ابتدا تلفنی تماس می‌گرفت و می‌گفت که عکس‌های خصوصی مرا در اختیار دارد و می‌خواهد آنها را برای پدر و مادر پیرم بفرستد و به آنها بگوید که با من رابطه دارد. من که تصور می‌کردم دروغ می‌گوید توجهی به تهدیدهایش نکردم تا اینکه از طریق شبکه‌های اجتماعی عکس‌های خصوصی‌ام را برایم فرستاد.
شاکی ادامه داد: شوکه شده بودم. من هرگز عکس‌هایم را در اختیار کسی قرار نداده بودم و اگر این مرد عکس‌ها را برای خانواده‌ام می‌فرستاد، آنها دق می‌کردند. هر چه به او التماس کردم که دست از سرم بردارد فایده‌ای نداشت و او می‌خواست که به خواسته‌ شومش تن دهم. من هم از ترس اینکه مبادا تهدیدهایش را عملی کند، تصمیم گرفتم از وی شکایت کنم.
با شکایت زن جوان تحقیقات مأموران برای شناسایی و دستگیری مرد ناشناس شروع شد و آنها موفق شدند ظرف 48ساعت محل زندگی او را شناسایی کنند. این جوان 20ساله دستگیر شد و وقتی مقابل شاکی قرار گرفت معلوم شد که از اقوام دور شاکی است. او در اعترافاتش گفت: مدتی قبل که در یک مراسم عروسی شرکت کرده بودم، شاکی هم آنجا بود. آن روز خواهرم نزد من آمد و خواست گوشی‌ام را که دوربین حرفه‌ای و با کیفیتی دارد به او بدهم تا همراه عروس تعدادی عکس بگیرد.
پس از پایان مراسم، خواهرم خواست که عکس‌ها را در اختیارش قرار دهم اما من بی‌آنکه متوجه شود آنها را داخل گوشی خودم کپی کردم. در بین عکس‌ها، عکس شاکی هم وجود داشت. همان موقع بود که وسوسه شدم و نقشه‌ای به ذهنم رسید؛ تصمیم گرفتم با برش عکس‌ها، او را تهدید و مجبور کنم که به خواسته‌ام تن دهد اما در نهایت با شکایت او دستگیر شدم.
سرهنگ جهانشیری، رئیس پلیس فتای خراسان رضوی با اشاره به صدور قرار قانونی برای متهم گفت: گسترش استفاده از گوشی‌های هوشمند مجهز به دوربین‌های پیشرفته و عکاسی و فیلمبرداری با استفاده از آنها در مراسم عروسی این خطر را به‌وجود آورده که تصاویر خصوصی افراد برخلاف میل آنها در اختیار دیگران قرار گیرد. به همین دلیل به بانوان توصیه می‌شود که هنگام حضور در مهمانی‌ها یا مراسم عروسی، بیشتر مراقب باشند تا مبادا تصاویر خصوصی آنها در اختیار دیگران و هدف سوءاستفاده قرار گیرد.


بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*