اخبار عمومی
اعلام وصول 2
31830
تاریخ انتشار: 1395/04/24 14:53
نشاکاری برنج در روستا های سرآسیاب،سرخونی،اسلام آباد، کت......شهرستان بهمئی آغاز شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی عصرجهان،نشاکاری برنج در حوزه های پائین دست رودخانه های سرآسیاب، قلات و کت-گدارتختی شهرستان بهمئی آغاز شد.
لازم به یادآوریست که توپوگرافی خاص شهرستان بهمئی موجب می شود آب های زیر زمینی تاریخی و یا حاصل از بارندگی ها به صورت چشمه در بخش تشان(بهبهان)، ابوالفارس(رامهرمز) و میداوود(باغملک) جاری گردد و خود بی نصیب از این منابع خدادادی بماند


علاوه بر عامل فوق الذکر خشکسالی های گذشته و جنس نفوذ ناپذیری خاک شهرستان موجب می گردد بیش از 40 درصد بارندگی ها به صورت رواناب از شهرستان خارج شود. لذا شهرستان بهمئی به لحاظ منابع آب های جاری و زیر زمینی شهرستان فقیری به شمار می رود.
اما مردم بهمئی با وجود کم آبی در روستا های سرآسیاب، قلات،زورآزما،سرخونی، تنگ کارند،تیرداری، بابااحمد، اسلام آباد،نیکن،خلیلی،کت، پیه و چم و شهرو نشاکاری برنج  را با استفاده از آب رودخانه آغاز نمودند.
بنا به همین گزارش ارقام برنج کشت شده در این شهرستان عموما از نوع شمیم و چمپای محلی است.
شایان ذکر است در دو نقطه قلات کندیده و گنبدبردی آب های زیر زمینی نیمه عمیق و قابل شرب شناسائی و مورد بهره برداری قرار گرفت. و گزارش های غیر رسمی از جانب برخی مسولان دکل های حفاری شرکت ملی حفاری به دست آمده که در اعماق زمین در مناطق قلعه نادر، دشت آهو،کارند و کت آب های فسیلی وجود دارد.

 


بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان


رضا
|
Iran
|
1395/04/24 21:27
  +0

  -0
پاسخ
فایده مدیرتی وجود تداره ...کسی به فکر این شهر نی

ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*