اخبار عمومی
اعلام وصول 2
31836
تاریخ انتشار: 1395/04/23 22:43
به نظر می رسد عالی ترین مقام سیاسی که جناب استاندار است باید به میدان بیایید و اجازه بروز این نوع رفتار ها را ندهد چرادر لا به لای این حرکت ها این حقوق مردم است که پایمال می شود.

"نگاه یک شهروند"
کشاندن مدیر عامل کارخانه آلومینیوم سازی شهرستان مسجدسلیمان  به دادگاه باشکایت های پی درپی یکبار به این عنوان که شان مارا رعایت نکرده اند،وبار دیگربه این جهت که آلومینیوم در اراضی متعلق به پتروشیمی اقدام به ساخت کارخانه کرده است گره ای از مشکل بیکاری جوانان این مرز وبوم را باز نخواهد کرد.
باخبرشدیم که روز دوشنبه21 تیرماه مدیرعامل کارخانه آلومینیوم سازی مسجدسلیمان به دادگاه احضار شده است موضوع را پیگیر شدیم.
درنگاه مهندس حسینی یک نگرانی بود، نگران از اینکه امروزش بیرون از کارخانه سپری شده بود نگران از اینکه امروزش می توانست درجلسه بااستاندار و یا مدیر کل صنایع و یا شهرک های صنعتی و یا یکی از مدیرکل های آب.برق.گازبرای سرعت بخشیدن به روند کار باشدامابه اجبار برای دفاع از حقوق این کارخانه در محضر قاضی وراهرودادگاه گذشت نمی دانم چه کسی باید به این نوع داستان ها پایان دهد
 به نظرمیرسد عالی ترین مقام سیاسی که جناب استاندار است باید به میدان بیاییدو اجازه بروز این نوع رفتار ها را ندهدچرا در لا به لای این حرکتها این حقوق مردم است که پایمال می شود


اصلا شما درست می گویید فرض بر اینکه کارخانه آلومینیوم سازی دربخشی از اراضی تحت تملک پتروشیمی درحال احداث باشد . هرچند طبق اسناد ارائه شده این اراضی از طریق شرکت شهرک های صنعتی در اختیار انان قرار گرفته است!
سوال این است مگرچه مقدارزمین برای احداث پتروشیمی مورد نیاز است(احداثی که سال های سال است که چشم به راه ان دوخته ایم شایدبیش از 15سال است منتظریم که دودی وبخاری از این کارخانه بلند شود)
ایا این استان اینقدر باید رها باشد که هر کسی فقط ساز خود را کوک کند؟ آیاکسی نیست که بگوید اقایان این نوع طناب کشی ها، این نوع شکایت ها روا نیست این نوع اوردن وبردن ها به دادگاه تباه کردن سرمایه هاست،این چوب لاچرخ هم گذاشتن ها روا نیست،این رفتارها جفا درحق  مردم است،
این مانع تراشی ها یعنی چندروز،چندماه،چندسال احداث کارخانه ای رابه عقب انداختن است.
فرض براینکه اراضی مذکور متعلق به پتروشیمی باشد اما اگر قبول دارید که بااحداث آلومینیوم سازی  گره ای ازمشکلات بیکاری جوانان این شهر باز می شود،جوانانی که درحال تباه شدن هستندپس بفرمایید این طناب کشی ها به چه انگیزه ای است؟
چطور آن کشاورز ،آن روستایی،آن دامدار که به اندازه من وشما درمدرسه و دانشگاه درس نخوانده است حاضر شد تمام سرمایه خود را که همان"زمین کشاورزی  اش" بوده را برای ایجاد اشتغال دودستی تقدیم کند و اینجاست که به فهم آن کشاورزباید افتخارکرد.
اقایان این نوع شکایت ها،این رفتارهابنظرتان چوب لای چرخ ایجاد اشتغال نیست؟
 ازشما می خواهم چشم های خود رابیشتر باز کنید  و اطراف خود را دقیق تر ببینید به آمارهای خودکشی ها؛ طلاق ها و اعتیادها دقت کنید.
 ازخود سوال کنید چرا نرخ ازدواج گاهش یافته،چراجوانان ما امروز این همه منزوی و افسرده هستند بدون شک خوب می دانید بخش قابل توجه ای از ان بدلیل بیکاری انان است.
پس بهتر نیست به جای اینکه برای همدیگر مانع تراشی کنیم کمک رسان هم باشیم.
کدام عقل سلیم می گوید . درمسیر سرمایه گذاری 124میلیارد تومانی بنیادمستضعفان تااین لحظه مانع تراشی کنیم و یا کاری کنیم که از ادامه کار پشیمان شوند.
کدام عقل سلیم می گوید کارخانه ای که درفاز اول آن بیش از200نفر ایجاد اشتغال می کند وبه واسطه صنایع پایین دستی  ان دهها هزار فرصت شغلی مهیا می شود نادیده بگیریم و با شکایت های پی درپی انگیزه ادامه کار را از انان بگیریم.
 به امیدروزهای مهربانی، به امید روزهای بدون شکایت به امید کاهش نرخ بیکاری



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*