اخبار عمومی
اعلام وصول 2
31914
تاریخ انتشار: 1395/04/27 00:38
استان خوزستان افزایش دما هوا را حتی تا مرز بالا‌تر از 50 درجه سانتی‌گراد تجربه می کند و کمترین دما گا‌ها در ساعات ابتدایی صبح و بامداد است 35 درجه سانتی‌گراد است.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی عصرجهان، ورود پدیده گرد و خاک و گرمای طاقت فرسا که این روزها خوزستان را به نقطه جوش نزدیک نموده است موجب گردید تا رهائی از این وضعیت به دغدغه اصلی مردم تبدیل شود. این شرایط بد علاوه بر اینکه خفگی‌ و تنگی نفس‌ را برای افراد مسن به دنبال داشته زندگی را برای عموم مردم بسیار سخت نموده است.
لذا مردم علی الخصوص نسل جوان برای فرار از این وضعیت به استخر های و سالن های شنا پناه می برند البته آنانیکه تمکن مالی دارد و بقیه جوانان به کانال های آب،رودخانه و در صورت دسترسی به سواحل دریا روی می آورند که متاسفانه برخی از آنها در وضعیت دلخراشی غرق می شوند.


استخر ها علاوه بر مسائل مالی در هر شهر استان داستان خاص خود را دارد بعنوان مثال در آبادان چهار استخر که شامل دو استخر رو باز و دو استخر سرپوشیده است در مالکیت شرکت پالایش نفت آبادان است و کارکنان این شرکت از مزایای آن بهرمند می شوند و اداره ورزش و جوانان تنها استخر خلیج فارس آبادان  را در مرکز شهر آبادان در اختیار دارد که هیچ‌گاه جوابگوی مردم بالاخص در فصل گرما نیست.استفاده از دو استخر خصوصی آبادان هم به واسطه دور بودن از مرکز شهر، همچنین بهای بلیط آن برای اغلب جوانان کمی سخت است.لذا برخی های برای رهائی از گرمای تابستان دست به کار خطرناکی زده، و به رودخانه‌ها پناه می‌برند که این اقدام، همواره با خطرات و تلفات بسیاری همراه بوده است.


در رابطه با شدت گرما و نقش آن در رکود فعالیت های ورزشی رئیس هیات گلف استان خوزستان در گفتگوئی خبری اظهار داشتند گرمای شدید در شهرهای استان خوزستان که موجب گردیداغلب گلف بازان استان خانه نشین شوند زیرا عملا امکان انجام تمرینات و ورزش در روز وجود ندارد.و نورپردازي كافي در شب براي برگزاري تمرین و مسابقات گلف كه نياز به شش هزار مترمربع زمين دارد، سخت و دشوار است. و از آنجائیکه اكثر گلف بازان از سن نسبتا بالايي برخوردارند در این شرایط بد آب و هوائی اجبارا خانه نشین شدند.
شرایط بد آب هوائی استان خوزستان کار کردن را برای طبقه زحمتکش بالاخص کارگران حوزه صنعت بسیار بسیار دشوار نموده است و در چند روز گذشته در خبرها داشتیم که یکی از انبار های آهن کارخانه فولاد به دلیل گرمای هوا آتش گرفته و متاسفانه یکی از کارگران جان باخت.
استان خوزستان در بعضی از روزها افزایش دما هوا را حتی تا مرز بالا‌تر از 50 درجه سانتی‌گراد تجربه می کند و کمترین دما گا‌ها در ساعات ابتدایی صبح و بامداد است که 35 درجه سانتی‌گراد است.



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*