اخبار عمومی
اعلام وصول 2
32035
تاریخ انتشار: 1395/04/29 17:39
فرماندار شادگان خبر داد:
فرماندار شادگان از کسب رتبه برتر تولید خرمای شهرستان شادگان در استان خوزستان در سال 94 خبر داد

عصرجهان:مهندس فرج اللهی فرماندار شادگان  در گفت و گو با خبرنگار شبکه استانی صدا و سیمای خوزستان ، از برداشت رطب از نخلستان های این شهرستان خبر داد و گفت : برداشت رطب از نخلستان های شهرستان شادگان آغاز شده و تا پایان شهریور ادامه دارد.
فرماندار شادگان در ادامه  با بیان اینکه  در این شهرستان  حدود 57 هزار هکتار  نخلستان وجود دارد ، اظهار داشت :سطح زير كشت نخيلات شهرستان 13 هزار هكتار است كه از اين ميزان  80 درصد آن در رودخانه جراحی و 20 درصد بروی رودخانه کارون قرار دارد.


فرج اللهی فرماندار شادگان  با اشاره به وجود 2 میلیون و 600 هزار اصله نخل در 13 هزار هكتار یادآور شد: تولید  40 هزار تن خرما در سال گذشته  موجب  شده که شهرستان شادگان  در سال 94 رتبه برتر تولید خرمای استان خوزستان را کسب کند.
فرماندار شادگان با بیان اینکه  در حال حاضر20 کارگاه بسته‌بندی خرما در سطح شهرستان فعال هستند، گفت : اگر صنایع جانبی و فرآوری تبدیلی در شهرستان توسعه پیدا کند می توانند  صادرات  و همچنین  فرصتهای شغلی این بخش را نیز  افزایش دهد.
وی در پایان خاطر نشان کرد : از مقدار خرمایی که در شهرستان تولید می شود حدود 28 هزار تن یعنی 70 درصد آن به خارج از شهرستان صادر می گردد.
گفتنی است : در شهرستان شادگان پیش از  2000  فرصت شغلی در بخش نخیلات وجود دارد.


بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*