اخبار عمومی
اعلام وصول 2
3256
تاریخ انتشار: 1393/10/13 21:31
روابط عمومی مرکز آموزشی درمانی گلستان اهواز:
مولود زکی زاده، دانشجو اهل سربندر که به دلیل سانحۀ دلخراش رانندگی، دچار مرگ مغزی شده بود با رضایت خانواده به اهداء دو کلیه و کبد، ناجی جان سه بیمار شد.

به گزارش عصرجهان به نقل از روابط عمومی مرکز آموزشی درمانی گلستان اهواز، صبح روز جمعه 12 دیماه 93، پس از رضایت خانوادۀ زکی زاده به پیوند اعضای جگرگوشۀ خود به بیماران نیازمند، نام زنده یاد "مولود زکی زاده" به عنوان اولین فرد مرگ مغزی که کبد وی در استان خوزستان پیوند شد، در تاریخ ماند

مصطفی شریفی والا، 24 ساله و اولین گیرندۀ کبد در استان خوزستان می گوید: سه ساله بودم که روزی متوجه شدم در برخی از نقاط بدن دچار کبودی شده ام و گه گاه و بی دلیل از بینی ام خون می آید و حتی در رنگ چشم هایم تغییراتی را دیدم. که در آن زمان خانواده ام مرا نزد پزشک بردند و پس از بررسی و آزمایش، مشخص شد که مبتلا به کم کاری کبد هستم.

وی گفت: از آن زمان تاکنون من روی خوش زندگی را ندیده ام و مخارج بالای بستری من در بیمارستانهای شهرهای دیگر، کمر خانواده ام را شکست. البته در این مدت کمیتۀ امداد حضرت امام خمینی(ره) در زمینۀ تأمین داروها، صدور دفترچه و اعطای کمک هزینۀ درمان برای ما یک مأمن و پشتیبان خوب بود.

این جوان ساکن شهرستان عبدالخان از توابع شوش ادامه داد: حدود دو سال پیش برای ادامۀ مداوا به دکتر بحرینی معرفی شدم، که در آن زمان امکان پیوند کبد در استان هنوز مهیا نبود و ایشان هم برای بنده زحمات بسیاری کشیدند.

وی در پاسخ به این سؤال که "چه صحبتی با خانوادۀ زنده یاد زکی زاده داری؟" در حالی که اشک در چشمان داشت، گفت: من خودم را عضو افتخاری خانوادۀ زکی زاده می دانم و شریک غم آنها هستم. این لطف بزرگی بود که در این وضعیت روحی، جان دوباره به کالبد من و دو بیمار دیگر دمیدند. خداوند از آنها راضی باشد و روح فرزند دلبندشان را انشاا...  با بی بی فاطمۀ زهرا(س) محشور نماید.

مهدی ویسی نژاد جوان اهل روستای ابودبس از توابع شهرستان کارون، یکی از گیرندگان کلیه گفت: حدود 5 سال پیش، هنگامی جواب آزمایشات دوره ای طب کار خود را به پزشک ارائه دادم، متوجه شدم که هردو کلیه ام به تدریج دچار نارسایی و تخریب بافت شده است.

وی افزود: از دو سال پیش با توجه به اینکه هردو کلیه ام کاملاً تخریب شده بود، تحت درمان دیالیز صفاقی (نوعی دیالیز که توسط خود بیمار و حتی در منزل وی قابل انجام است) قرار گرفتم.

ویسی نژاد گفت: از صمیم قلب آرزوی علو درجات را برای مرحومه زکی زاده و صبر را برای خانوادۀ محترم وی دارم.

سعاد سواری که خانم است 18 ساله و از 5سال پیش به نارسایی کلیه دچار شده است، گیرندۀ کلیۀ دوم است، از پدر وی نحوۀ بیماری وی را پرسیدیم و وی در پاسخ گفت: سعاد به طور مادرزاد دچار اختلال رشدی بوده ولی کلیه های وی در عرض شش ماه اخیر به سرعت تخریب شد.

وی افزود: تخریب کلیه های سعاد راه را برای تصمیم گیری بر ما بست به طوری که با وجود انجام مکرر همودیالیز (نوع دیگری از دیالیز که در آن بیمار باید به صورت موقت در بیمارستان بستری شود) فقط برای نجات وی از خداوند طلب امداد می کردیم که بحمداله اکنون این عمل با موفقیت انجام شده و شایسته می دانم علاوه بر تشکر ویژه از تیم پیوند بیمارستان گلستان، تصمیم شجاعانۀ خانوادۀ زکی زاده را بستایم و برای عزیز از دست رفتۀ آنها از درگاه حضرت حق، طلب آمرزش کنم.



کانال تلگرام عصر جهان


سعاد
|
Iran
|
1397/08/06 03:18
  +0

  -0
پاسخ
تشکر میکنم از اهل مولود زکی زاده.که کلیه دخترشون ب من اهدا دادن و زندگیه تازه بهم دادن. و تشکر میکنم از دکترا... وازهمتون متشکرم.

ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*