اخبار عمومی
اعلام وصول 2
3269
تاریخ انتشار: 1393/10/14 23:53
استاندار کهگیلویه وبویراحمد:
دکترسید موسی خادمی در بازدید از پروژه در دست اجرای پاتاوه – دهدشت، 28 میلیارد تومان اعتبار به این محور استراتزیک 136 کیلومتری اختصاص داد.

عصرجهان: دکترسید موسی خادمی در بازدید از پروژه در دست اجرای پاتاوه – دهدشت، 28 میلیارد تومان اعتبار به این محور استراتزیک 136 کیلومتری اختصاص داد.
http://www.ostan-kb.ir/showimage.aspx?imagepath=/ostankb_content/media/image/2015/01/2955_orig.jpg&mode=large
استاندار ومهندس نیک اقبالی معاون عمرانی استانداری و مسئولین مربوطه حوزه راهسازی استان در بازدید از پروژه 300 میلیارد تومانی جاده پاتاوه – دهدشت، سخت ترین و بزرگترین پروژه راهسازی استان گفت: پیشرفت فیزیکی این پروژه 67 درصد است و تلاش بر این است تا روند فعالیت کاری آن شتاب بگیرد.

وی با بیان اینکه، این مسیر در قالب چهار فاز یک تا چهار در دست اجرا است، افزود: قطعه شمار 1 آن به طول شش کیلومتر به سمت یاسوج و قطعه 4 به طول 19 کیلومتر مورد بهره برداری قرار گرفته است و قطع 2 به طول 28 کیلومتر تا پایان سال 94 مورد بهره برداری منطقه ای یا محلی قرار می گیرد.

به گفته استاندار، قطعه 3 به طول 63 کیلومتر هم اکنون در دست اجرا است می باشد.

خادمی استاندار کهگیلویه و بویراحمد  در خصوص اهمیت این پروژه راهسازی در دست اجرای استان، افزود: محور 136 کیلومتری پاتاوه - دهدشت بیش از 100میلیارد تومان هزینه داشته و برای تکمیل آن به 250 میلیارد تومان دیگر نیاز است.

وی با بیان اینکه، محور در دست اجرای پاتاوه – دهدشت ازمصوبات سفر رهبر معظم انقلاب به این استان است و اجرای آن شتاب گرفته است، گفت: با توجه  به اهمیت و حساسیت پروژه مشکلات آن  در وزارتخانه مربوطه بارها پیگیری شده است.

خادمی، علت تاخیر در اتمام این پروژه را کوهستانی، سخت گذر بودن مسیر و کمبود منابع مالی بیان کرد.

 استاندار تاکید کرد:  پروژه های راهسازی از اولویت اصلی این استان است و بهره برداری این  پروژه مهم راهسازی یک شریان حیاتی دیگر به مسیر تردد جنوب به مرکز کشور می افزاید.

وی یادآور شد: 12 دهانه تونل به طول 5/7 کیلومتر و500  دهانه پل در این مسیر وجود دارد و تاکنون  کار حفاری حدود پنج کیلومترازاین تونل ها انجام شده است.

دکتر خادمی، نسبت به تسریع در روند حفر، انجام لاینینگ تونل ها و نگهداری برای مقابله با ریزش آنها به مجریان پروژه تاکید کرد.

استاندار افزود: این پروژه از مصوبات سفر مقام معظم رهبری به استان در سال 73 می باشد و قرارگاه خاتم الا انبیاء(ص) مجری قطعه سوم به طول 63 کلیومترآن است.

خادمی از محور پاتاوه - دهدشت به عنوان یکی از طرح های مهم ارتباطی جنوب به مرکز کشور یاد کرد و گفت: 60 کیلومتر این مسیر در کنار رودخانه های دائمی و پر آب مارون و لوداب می باشد که مناظر و چشم انداز زیبایی برای گردشگری دارد.

استاندار اظهار داشت: با آگاهی از آخرین وضعیت روند اجرایی این طرح ملی، برای رفع مشکلات و شتاب بخشی به عملیات اجرایی و پیشرفت فیزیکی آن از طریق وزارت راه و شهرسازی پیگیر امور هستیم.

به گفته استاندار: با بهره‌برداری از این جاده به‌ عنوان یک محور اصلی مرکز به جنوب کشور، 400 روستای بزرگ و کوچک و هشت بخش در شهرستان‌های بویراحمد، کهگیلویه ، چرام و لنده با جمعیتی بیش از 100هزار نفر از نعمت راه مناسب بهره‌مند می‌شوند.

وی یادآور شد: تکمیل این محور باعث کاهش فاصله 200 کیلومتری بندر امام خمینی (ره) تا مرکز کشور خواهد شد.

وی با بیان اینکه، شاخص حوزه راه این استان از متوسط  کشوری پایین تر است و به دلیل کوهستانی بودن هزینه راهسازی در استان بیش از دو برابر میانگین کشور است، نسبت به پیگیری مسائل و مشکلات جاده ای استان از طریق وزارت راه و شهرسازی به مسئولین مربوطه تاکید کرد.



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*