اخبار عمومی
اعلام وصول 2
3485
تاریخ انتشار: 1393/11/04 08:25
در منطقه زیرین خرم‌راه تعدادی از مسافرین یک خودروی وانت در وسط راه از بیکاری و وضعیت بد معیشت خود می‌گفتند و جوان فوق‌لیسانس ادبیات که راننده این خودرو بود تنها منبع درآمد را مسافرکشی با وانت مطرح کرد که خرج و دخل آن به هم نمی‌خورد.

عصرجهان:، استاندار کهگیلویه و بویراحمد به همراه غلام‌محمد زارعی نماینده بویراحمد و دنا در مجلس و معاونین استاندار و همچنین جمعی از مدیران‌کل استانی و مسئولان شهرستانی روز جمعه سوم دی‌ماه سفری یک‌روزه به منطقه محروم سیلاب کلوار داشتند.

در این بازدید یک روزه که در محور مارگون به سمت امام‌زاده شاه‌غالب و حتی چندین کیلومتر آن طرف‌تر در مرز با چهارمحال بختیاری استاندار و مسئولان پای درد و دل مردم نشستند و با همه مردم روستاهای این محور دیدار و گفت‌وگو کردند و قول پی‌گیری مشکلات آن‌ها را دادند.

در این دیدار که تنی چند از خبرنگاران استانی حضور داشتند مردم بیشتر مشکلات خود را به خبرنگاران انتقال می‌دادند و از آنها برای رفع مشکلات استمداد می‌طلبیدند.

در این بازدید هر کسی مشکلات روستا و محل زندگی خود را بیان می‌کرد، از بهورز روستا گرفته تا مادر شهید و راننده نیسان که خود را فوق‌لیسانس ادبیات اما بیکار معرفی کرد.

در چشمه لیشه مردم از استاندار پل عابر پیاده را طلب کردند و از گیرنده تلویزیونی می‌نالیدند و مشکل تلفن همراه را مطرح می‌کردند.

در له‌ملایی مردم از بی‌آبی فریاد می‌زدند و شکافی را در مسجد خود نشان می‌دادند که ممکن است هر آن حادثه‌ای برای نمازگزاران پدید آورد.

در منطقه زیرین خرم‌راه تعدادی از مسافرین یک خودروی وانت در وسط راه از بیکاری و وضعیت بد معیشت خود می‌گفتند و جوان فوق‌لیسانس ادبیات که راننده این خودرو بود تنها منبع درآمد را مسافرکشی با وانت مطرح کرد که خرج و دخل آن به هم نمی‌خورد.

در کلاخرد مادر شهید والامقام نژندی این گونه می‌گفت که 9 خانوار هستیم اما آه در بساط نداریم و زندگی را با مشقت پشت سر می‌گذاریم.

تلف شدن دام روستاییان به دلیل نبود امکانات دامپزشکی و همچنین نبود سوخت برای گرم نگه داشتن کانون خانواده و قطع هر روزه درختان جنگلی و نابود شد جنگل‌ها حرف دل این مادر شهید سیلاب کلواری بود.

توزیع نامناسب آرد روستایی و مشکلات مدرسه دانش‌آموزان از دیگر خواسته‌هایی بود که مردم در کلاخرد از خبرنگاران خواهان پی‌گیری آن بودند.

در خرم‌راه سفلی مردم بیش از هر چیز از استاندار و تیم همراه طلب مرکز درمانی را با 370 نفر جمعیت می‌کردند.

کبری علمداری بهورز خانه بهداشت گفت: 14 بیمار خونی، 6 مورد دیابتی، 13 مورد بیمار روانی، یک مورد صرع، 3 مورد عقب‌ماندگی ذهنی و 4 مورد اختلالات روانی داریم و تاکنون تعدادی زن و کودک بر اثر بیماری درگذشته‌اند.

محمدشاد رخشان هم از نفت بشکه‌ای 40 هزار تومان با این وضعیت بد معیشتی گفت و معتقد بود اگر گاز زودتر به منطقه نرسد دیگر در چند سال آینده خبری از جنگل نخواهد بود.

در روستای کبوتران مردم وضعیت مدرسه را اسفناک بیان می‌کردند و معتقد بودند که این استعدادهای ناب در چنین وضعیتی کور خواهند شد.منبع:فارس



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*