اخبار عمومی
اعلام وصول 2
3532
تاریخ انتشار: 1393/11/06 23:37
فتاح محمدی گفت: هم اکنون طرح تعطیلی روزهای پنجشنبه درکارگروه اجتماعی و فرهنگی استان موردبررسی جامع قرارگرفته ونظرات و پیشنهادهای کارگروه دراین راستا به شورای اجتماعی وزارت کشور تا پایان هفته آینده ارسال می شود.

به گزارش عصرجهان، فتاح محمدی روزدوشنبه درنشست کارگروه فرهنگی و اجتماعی کهگیلویه وبویراحمد، افزود: هم اکنون تعطیلی روزهای پنجشنبه در این استان تنها در سه ماهه تابستان است که نظرات و پیشنهادات کلی بر تسری دادن و افزایش آن در طول یک سال است.

وی بیان کرد: این در حالی است که این مهم نیز هیچ گونه پشتوانه قانونی ندارد و به صلاحدید و نظر استاندار و شرایطی که به لحاظ گردشگری و یا موضوع کاهش هزینه های اضافی در سطح اداره ها بود تصمیم به تعطیلی پنجشنبه ها در سه ماه تابستان شد.

محمدی از اهتمام ویژه دولت یازدهم و وزارت کشور مبنی بر ساماندهی کل تعطیلات ملی و مذهبی در ایران و ارایه یک لایحه پیشنهادی جامع و کارشناسانه در این زمینه خبر داد.

معاون استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: هم اکنون این طرح درکارگروه اجتماعی و فرهنگی استان موردبررسی جامع قرارگرفته ونظرات و پیشنهادهای کارگروه دراین راستا به شورای اجتماعی وزارت کشور تا پایان هفته آینده ارسال می شود.

وی با اشاره به ضرورت بازنگری درتعطیلات کشور، افزود: دولت یازدهم در نظر داردتا نگرش موجود درجامعه نسبت به تعطیلات بویژه میزان آنها در کشور به یک نظر واحد و کارشناسانه برسد.

محمدی به برگزاری کنگره بین المللی بی بی حکیمه (س) با همکاری و مشارکت بنیاد بین المللی امام رضا (ع)درسال 94 در استان خبر داد.

وی تصریح کرد: برگزاری کنگره بین المللی بی بی حکیمه (س) با هدف معرفی هرچه بیشتر این بانوی بزرگوار به شیفتگان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در سراسر جهان و تبدیل این بقعه متبرکه به مرکز فرهنگی و گردشگری مذهبی است.

وی افزود: مسوول کمیته علمی کنگره بین المللی بی بی حکیمه (س) بر عهده دانشگاه یاسوج است.

محمدی همچنین بر ساماندهی وضعیت هزینه کرد برخی مراسمات ملی و مذهبی در طول سال در این استان خبر داد.

وی بهانه کمبود اعتبار از سوی برخی دستگاه های اجرایی و فرهنگی در این زمینه را یادآور شد و گفت: قرار است موضوع هزینه های سالانه این گونه مراسمات در شورای برنامه ریزی و توسعه استان مطرح شود.

وی از اجرای برنامه سفرنامه سلامت در روزهای دوم تا چهارم اسفند سال جاری در شهرهای یاسوج، دهدشت و گچساران خبر داد و گفت: این جشنواره که به منظور توسعه فرهنگ داوطلبان هلال احمر است قرار است که به صورت زنده از شبکه یک سیما پخش شود.

وی خواستار همکاری دستگاه هیا مختلف اجرایی از جمله دانشگاه علوم پزشکی ، امور عشایر گردشگری و سایر نهادهای فرهنگی و خدماتی برای برگزاری هرچه باشکوهتر این جشنواره شد.



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*