اخبار عمومی
اعلام وصول 2
3534
تاریخ انتشار: 1393/11/07 00:04
ناظر گمرکات خوزستان:
محمدرضا جعفری گفت:درآمدهای عمومی استان در 10 ماهه امسال بالغ بر 16 هزار و 63 میلیارد ریال بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 50 درصد افزایش نشان می‌دهد.

عصرجهان، محمدرضا جعفری ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران که به مناسبت روز جهانی گمرک در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: در این مدت 13 میلیون و 790 هزار تن به ارزش 149 هزار و 719 میلیارد ریال صادرات غیر نفتی از گمرکات استان صادر شده است که معادل 5 میلیارد و 758 میلیون دلار بوده است.
 
وی ادامه داد: این مقدار که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزنی 28 درصد و از نظر ارزشی 68 درصد افزایش یافته است.
 
ناظر گمرکات خوزستان تصریح کرد: گمرکات استان خوزستان در امر صادرات غیر نفتی، در رتبه دوم و از نظر ارزشی در رتبه سوم قرار دارد

جعفری عنوان کرد: صادرات به عراق از گمرکات استان که از بخش‌های مهم صادرات به شمار می‌رود، در 10 ماهه امسال به وزن 4 میلیون و 473 هزار تن و به ارزش یک میلیارد و 168 میلیون دلار بوده است، این میزان در مقایسه با سال گذشته از نظر وزنی و ارزشی به ترتیب 54 و 66 درصد افزایش داشته است.
 
وی با اشاره به واردات کالا از گمرکات خوزستان ابراز کرد: واردات کالا در 10 ماهه امسال به وزن 14 میلیون و 867 هزار تن، به ارزش 196 هزار و 892 میلیارد ریال، معادل 7 میلیارد و 572 میلیون دلار می‌باشد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزنی و ارزشی به ترتیب 43 و 11 درصد افزایش را نشان می‌دهد.
 
ناظر گمرکات خوزستان  از گمرک اهواز، چذابه، سجافی، دزفول، بندرامام، خرمشهر، ماهشهر و شادگان، آبادان، چوئبده، اروندکنار و گمرک شرکت نفت به عنوان گمرکات خوزستان یاد کرد و افزود: تمام فعالیت‌های تجاری استان در این گمرکات انجام می‌شود،.

وی ادامه داد: گمرک در تمام کشورها به عنوان مرزبان اقتصادی و حلقه نهایی تجارت به شمار می‌رود و یکی از معیارهای توسعه هر منطقه محسوب می‌شود.
 
جعفری تصریح کرد: از ابزارهای الکترونیکی که هم اکنون در گمرکات استان به کار می‌رود، سامانه اظهار از راه دور است که از این سامانه به عنوان سیستم جامع امور گمرکی استفاده می‌شود.
 
وی بیان کرد: راه‌اندازی سامانه اظهار از راه دور دیگر نیازی به حضور فیزیکی افراد در گمرکات ندارد و تمام فرآیندهای ترخیص کالا به صورت مجازی انجام می‌گیرد. هم اکنون واردات، صادرات و ترانزیت کالا تحت پوشش این سامانه است.

ناظر گمرکات خوزستان با اشاره به عملکرد بندر شادگان در دو ماه اخیر، گفت: این بندر از آبان ماه شروع به کار کرد و تاکنون 7 هزار و 693 رأس گوسفند زنده به ارزش 987 هزار و 400 دلار و 94 نفر شتر به ارزش 22 هزار و 124 دلار از طریق این بندر صادر شده است.
 
وی از افتتاح گمرک دزفول در دهه مبارک فجر خبر داد و خاطر نشان کرد: از زمان اجرای سامانه اظهار از راه دور، فرآیند ترخیص کالا از 26 روز به سه روز و عملیات صادرات از هفت روز به یک روز کاهش یافته است، به طور کلی این امر در افزایش میزان صادرات تأثیر مثبتی داشته است.



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*