اخبار عمومی
اعلام وصول 2
3580
تاریخ انتشار: 1393/11/11 21:55
فرهاد وفایی، مدرس دانشگاه در عصر جهان نوشت:
صادرات سلستین از کهگیلویه و بویراحمد به خارج از کشور بیش از 400هزاردلار ارزآوری داشت. متاسفانه در حوزه نفت و معدن سیلستن بهمئی شاهد حق خوری و ظلم در حق بهمئی ها هستیم که در ان خیری و برکتی چه در زمینه اشتغال و چه در زمینه عمران و ابادانی و توسعه شهرستان بهمئی نمی بینیم.کی پاسخگو است؟ نماینده مردم در مجلس، یا سازمان صنعت و معدن...

فرهاد وفایی، مدرس دانشگاه در عصر جهان نوشت: مدیرکل صنعت معدن و تجارت استان گفت: در طی سه ماه گذشته بیش از 2 هزار تن ماده معدنی سلستین از معدن قبرقیصر بهمئی استخراج و به خارج از کشور به ویژه کشور چین صادر شد.
دیودیده با بیان اینکه این میزان صادرات تاکنون حدود 400هزار دلار برای استان ارز آوری داشته است ،گفت: پیش بینی می شود تا پایان سال بیش از سه هزار تن دیگر سلستین صادر شود.
وی افزود: سلستین در صنایع شیشه سازی ، قندسازی و ساخت قطعات الکترونیکی کاربرد دارد و این میزان سلستین صادر شده از تنها معدن سلستین در شهرستان بهمئی در 200 کیلومتر شهر یاسوج مرکز استان استخراج شده است.
این معدن در شهرستان بهمئی بیش از یک دهه به علت نبود سرمایه گذار راکد بود.
خبر فوق به نقل از واحد مرکزی خبر است که این حقیر لازم دیدم یک تحلیلی بر آن داشته باشم:
شهرستان  بهمئی قریب  به 50  هزار نفر جمعیت دارد .امار بیکاری در این شهرستان گرمسیری بالای 45 درصد است  و نزدیک به 11 هزار خانوار ان تحت پوشش نهادهای حمایتی (کمیته امداد و بهزیستی ) هستند  . شهرستان بهمئی روزانه 200 هزار بشکه نفت توسط شرکت بهره برداری اغاجری از ان استخراج میشود علاوه بر این دارای اثار باستانی و تاریخی و توریستی می باشد  هم چنینی نیروی انسانی باسواد  وکارامد اینها تنها گوشه ای از ظرفیتها  وپتانسیل بهمئی است .
معدن سیلستن بهمئی متاسفانه هیچ گونه درامد و مزیتی برای بهمئی ندارد و سازمان صنعت و معدن تجارت استان تنها به  فروش فله ای ان مبادرت می کند و  و طرح و برنامه ای برای احداث و دعوت سرمایه گذار ندارد ؟ ایا با توجه به نیاز شهرستان بهمئی جهت رفع مشکل اشتغال و بیکاری لازم نیست مسئولان ارشد شهرستانی و استانی از مزیت های موجود استفاده کنند ؟ طرح کارخانه فولاد و تراکتور سازی پیشکش



متاسفانه در حوزه نفت و معدن سیلستن بهمئی شاهد  حق خوری و ظلم در حق بهمئی ها هستیم که در ان خیری و برکتی چه در زمینه اشتغال و چه در زمینه عمران و ابادانی  و توسعه شهرستان بهمئی  نمی بینیم.کی پاسخگو است؟ نماینده مردم در مجلس، یا سازمان صنعت و معدن...
فرهادوفایی
مدرس دانشگاه



کانال تلگرام عصر جهان


احمدیان
|
Iran, Islamic Republic of
|
1393/11/12 07:17
  +1

  -0
پاسخ
فرهاد وفایی صدای رسای مرد بهمئی است در حالی که مسئولان بهمئی خود را به خواب خرگوشی زده اند
بیکار
|
Iran, Islamic Republic of
|
1393/11/12 08:14
  +1

  -0
پاسخ
اقی وفای درود بر شما عالی بود ولی ایا کسی هست حق بهمئی را بگیرد . ایا کسی هست پاسخ جوانان بیکار بهمئی را بدهد ایا یکی از عوامل خود کشی جوانان بهمئی بیکاری نیست ؟

ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*