اخبار عمومی
اعلام وصول 2
3595
تاریخ انتشار: 1393/11/13 00:43
رييس كميسيون حقوقی و املاك شوراي شهر اهواز گفت: مناطق 3، 4 و 8 اهواز بيشترين زمين​هاي تصرفي را دارند و بايد ديد كه چه كساني در اين زمينه منافعي دارند و چه كساني كم​كاري مي‌كنند؟

به گزارش عصرجهان،هوشنگ شيرمردي در گفت​وگو با خبرنگاران اظهار كرد: يكي از دلايل افزايش تصرفات غيرمجاز زمين و ملك در اهواز، نبود يك بانك اطلاعاتي دقيق از املاک است؛ متاسفانه شهرداري اهواز به درستي از املاك و زمين​هاي خود در اين شهر اطلاعي ندارد.
وي ادامه داد: همچنين تعيين نشدن محدوده شهري اهواز يكي از معضلات دلايل اصلي افزايش حاشيه​نشيني و به دنبال آن تصرف غيرمجاز زمين در این شهر است.
رييس كميسيون حقوقی و املاك شوراي شهر اهواز افزود: معمولا متصرفان در حاشيه شهر، مكان​هايي كه هنوز امكانات در آن​ها مستقر نشده را تصرف مي​كنند. بنابراين شهرداري مي​باید طرح UTM را در جهت شناسنامه​دار كردن زمين​هاي خود، اجرا کند. صدور سند تك​برگ براي كليه املاك در سيستم و بانك اطلاعاتي شهرداري، كنترل اين وضعيت را ارتقا خواهد داد.
شيرمردي اظهار كرد: البته شهردار اهواز در اين زمينه همكاري لازم را با شورا داشته اما هنوز كار به طور كامل اجرايي نشده است.
وي تصریح کرد: املاك و زمين​هايي كه شناسنامه​دار و داراي سند هستند و محدوده آن​ها مشخص است، مورد تصرف قرار نخواهند گرفت لذا براي جلوگيري از گسترش اين وضعيت لازم است اقدامات جدي​تري صورت بگيرد.
رييس كميسيون حقوقی و املاك شوراي شهر اهواز در خصوص علت تاخير در تعيين محدوده شهري اهواز گفت: پس از تاسيس شهرستان كارون و جدا شدن كوت​عبدالله از اهواز، ضرورت پيدا شد كه محدوده شهر اهواز مجددا تعيين شود ولی اين موضوع تنها به عهده شهرداري نيست بلكه همه سازمان​هاي ذيربط بايد تلاش كنند تا محدوده شهر تعيين شود و بتوان برنامه​ريزي در جهت ارائه خدمات در شرايط مناسب​تري انجام شود.لینکخبر



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*