اخبار عمومی
اعلام وصول 2
3605
تاریخ انتشار: 1393/11/13 12:34
سولماز چراغی:
کارشناس سلامت باروری شبکه بهداشت و درمان شهرستان گچساران یاد آور شد: آمار فعلی ابتلاء به سرطان در کشور حدود 24-5 درصد است و در شهرستان گچساران در 9 ماهه ابتدای سال جاری، 80 مورد سرطان شناسایی شده، به طوری که 7-5 درصد از سرطان‌های شناسایی شده، سرطان برست ( پستان ) است.

به گزارش عصرجهان به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج؛ سولماز چراغی افزود: از عوامل مهم در ایجاد خطر سرطان سينه، شروع در سنین پایین در خانواده سن اولین زایمان پس از 30 سالگی، اولین قاعدگی قبل از 12 سالگی و یائسکی بعد از 55 سالگی است.

چراغی با اشاره به اینکه اکثر زنان کشور، به دلیل عدم آشنایی و عدم اطلاع از روش‌های تشخیص زودرس سرطان سينه و دیر مراجعه کردن به پزشک، باعث پیشرفت بیماری و عدم درمان مناسب آن می‌شوند، اظهار داشت: تشخیص زودرس و به موقع این بیماری، از مهم ترین اولویت‌های بهداشتی و مهمترین عامل کنترل آن، ارتقای سطح آگاهی زنان نسبت به این خطر جدی است.

علائم هشداردهنده‌ی سرطان سينه

وی با بیان اینکه وجود علائم زیر در زنان، مبنی بر یک هشدار جدی است و باید در اسرع وقت به پزشک مربوطه مراجعه کرد، تصریح کرد: وجود توده قابل لمس در سينه، سفتی یک طرف سينه، توکشیدگی و خارش نوک سينه و ترشح خود بخود از نوک سينه، از مواردی  است که باید در مراجعه به پزشک، تسریع بخشید.

چراغی یاد آور شد: آمار فعلی ابتلاء به سرطان در کشور حدود  5/24  درصد است و در شهرستان گچساران در 9 ماهه ابتدای سال جاری، 80 مورد سرطان شناسایی شده، به طوری که 5/7 درصد از سرطان‌های شناسایی شده، سرطان برست ( پستان ) است.

وی ادامه داد: در  راستای پیشگیری از این بیماری در این مدت در شهرستان، 2هزارو دویست نفر، از زنان در مراکز شهری و یک هزار نفر در مراکز روستایی توسط ماماهای این مراکز، مورد معاینه و آموزش قرار گرفته اند

لینک خبر



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*