اخبار عمومی
اعلام وصول 2
3609
تاریخ انتشار: 1393/11/13 19:51
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان به مشخصات این طرح اشاره کرد و افزود: طرح پرورش بلدرچین تمنک 65 هزار قطعه‌ای است که از این مجموع 5 هزار قطعه مولد و 60 هزار قطعه دیگر آن گوشتی است.

عصرجهان، بعد از ظهر امروز و با حضور سید موسی خادمی استاندار کهگیلویه و بویراحمد و سایر مسئولان استانی و شهرستانی و در دومین روز از دهه مبارک فجر طرح عظیم پرورش بلدرچین شهرستان دنا توسط سید موسی خادمی استاندار افتتاح شد.

در این مراسم جعفر گوهرگانی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان این که طرح‌های کشاورزی و دامداری و طیور در شهرستان دنا از بهترین طرح‌های حوزه کشاورزی در استان کهگیلویه و بویراحمد به شمار می‌روند، اظهار کرد: در شهرستان دنا این توانمندی وجود دارد که بتوانیم در پرورش طیور همچون کبک و بلدرچین در کشور حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشیم.

این مسئول با اشاره به آب و هوای مناسب این شهرستان که متناسب با تولید این نوع پرندگان اعم از مولد و گوشتی است، تصریح کرد: از سرمایه‌گذاران می‌خواهیم که در زمینه پرورش و تولید این گونه محصولات که بازار خرید خوبی دارند سرمایه‌گذاری بیشتری داشته باشند.

گوهرگانی افزود: امروز در دهه فجر انقلاب و در سفر مسئولان استانی به شهرستان دنا یکی از مهم‌ترین پروژه‌های افتتاحی ما که ظرفیت تولیدی بسیار بالایی دارد طرح پرورش بلدرچین است که باید گفت در جنوب کشور این طرح کم‌نظیر است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان به مشخصات این طرح اشاره کرد و افزود: طرح پرورش بلدرچین تمنک 65 هزار قطعه‌ای است که از این مجموع 5 هزار قطعه مولد و 60 هزار قطعه دیگر آن گوشتی است.

وی گفت: این طرح در حال حاضر از جهات مختلف در جنوب کشور بی‌نظیر است که ظرفیت تولید سالانه 60 هزار تن محصول را دارد و این به معنی عظمت طرح کنونی است که باید از سرمایه‌گذار آن قدردانی و تجلیل کرد.

گوهرگانی بیان داشت: این 60 هزار تن قابلیت ارتقا به تناژ تولید بیشتر را در فازهای دیگر دارد که امیدواریم با حمایت مسئولان و البته بانک‌ها برای ارائه تسهیلات به سرمایه‌گذار شاهد افزایش تولید باشیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان به اعتبار هزینه شده اشاره کرد و گفت: کل اعتبار هزینه شده در این طرح بزرگ یک میلیارد و 200 میلیون تومان بوده که 32 میلیون تومان آن از محل صندوق توسعه ملی و 630 میلیون تومان دیگر آن از محل بانک کشاورزی و تسهیلات این بانک پرداخت شده است.

گوهرگانی در ادامه گفت: مبلغ 100 میلیون تومان دیگر اعتبارات این طرح از محل کمک‌های فنی اعتباری جهاد کشاورزی بوده که به اشتغال و تولید در استان و به خصوص در شهرستان دنا کمک شایانی می‌کند.



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*