اخبار عمومی
اعلام وصول 2
3610
تاریخ انتشار: 1393/11/13 20:07
مدیر امور فرهنگی دانشگاه یاسوج :
باقریان به افزایش نشریات دانشجویی دانشگاه یاسوج اشاره کرد و گفت: دانشگاه یاسوج در گذشته سه نشریه فعال بیشتر نداشت و اکنون 32 نشریه فعال در این دانشگاه فعالیت می‌کنند.

عصرجهان، مجید باقریان ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه کهگیلویه و بویراحمد با تبریک ایام‌الله دهه فجر، اظهار کرد: دانشجویان پایگاه اصلی دانشگاه یاسوج هستند، بر اساس نگاه اسلام توسعه فرهنگی شکل می‌گیرد و این توسعه نیازمند شاخص‌‌هایی از جمله دین و مذهب، عقل‌گرایی، نگاه مثبت به دنیا، رویکرد تعامل با سایر فرهنگ‌ها و باور به آزادی‌ بیان است.

مدیر امور فرهنگی دانشگاه یاسوج با بیان اینکه جمهوری اسلامی بر اساس چهار رکن استقلال، آزادی، جمهوری و اسلامی استوار است، بیان کرد: این چهار رکن آزادی‌ بیان را ترویج می‌دهند، در دین اسلام حاکمیت بر اساس اندیشه شکل گرفت که پایه آن آزادی‌ بیان است.

باقریان گفت: همه سلایق و جریانات سیاسی وفادار به نظام به دانشگاه یاسوج برای سخنرانی در این دانشگاه از سوی تشکل‌ها دعوت شده‌اند.

مدیر امور فرهنگی دانشگاه یاسوج با بیان اینکه فضای با نشاط دانشگاه اولویت مسئولان دانشجویی دانشگاه یاسوج است، افزود: مسئولان در این دانشگاه به دنبال ایجاد فضایی هستند که دانشجو‌محور باشد و افزایش تشکل‌ها در دستور کار مسئولان فرهنگی و دانشجویی دانشگاه یاسوج بود.

باقریان از برگزاری هفت کرسی آزاداندیشی با موضوعات مختلف تا پایان سال 93 در دانشگاه یاسوج خبر داد و افزود: سه کرسی آزاداندیشی از این تعداد با محوریت انقلاب و دستاوردهای آن با حضور چهره‌های کشوری برگزار می‌شود.

وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر فعال کردن کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها، اظهار داشت: همه جریانات سیاسی و وفادار به نظام و انقلاب می‌توانند در دانشگاه برای ابراز عقیده و سخنرانی حضور پیدا کنند.

باقریان در ادامه به سفر چهره‌های سیاسی به استان کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و گفت: در این استان باب شده که هر کسی به کهگیلویه و بویراحمد می‌آید، علیه او تبلیغاتی انجام می‌دهند که گویا قرار است آن فرد بیاید و همه چیز را زیر سئوال ببرد.

مدیر امور فرهنگی دانشگاه یاسوج افزود: فضای دانشگاه باید عالمانه، منصفانه، منطقی و به‌دور از تعصبات سیاسی باشد و نباید بر اساس غرض‌های سیاسی حرف زد.

باقریان به افزایش نشریات دانشجویی دانشگاه یاسوج اشاره کرد و گفت: دانشگاه یاسوج در گذشته سه نشریه فعال بیشتر نداشت و اکنون 32 نشریه فعال در این دانشگاه فعالیت می‌کنند.

وی در ادامه از کسب رتبه دوم نشریه افق دانشگاه یاسوج در جشنواره نشریات دانشجویی دانشگاه‌های کشور خبر داد و تصریح کرد: نشریات دانشجویی از معاونت فرهنگی دانشگاه یارانه می‌گیرند.

 مسئولان دانشگاه یاسوج و جمع زیادی از دانشجویان با حضور بر سر مرقد شهدای گمنام به مقام شامخ شهدا ادای احترام کردند.
لینک خبر



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*