اخبار عمومی
اعلام وصول 2
3614
تاریخ انتشار: 1393/11/13 23:39
«پیش از این حقوق آنان هیچ تناسبی با وضعیت معیشتی‌شان نداشت اما با اجرای درست این طرح بعد از گذشت ۲۴ سال به حقوق هر یک ازکارگران به تناسب سوابق و تحصیلاتشان رقمی حدود ۴۰۰ تا ۷۰۰ هزار تومان اضافه می‌شود.»

عصرجهان:صبح امروز بیش از ۵۰۰ نفر از کارگران بخش صنعت داخلی شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه با حضور در محل نمازخانه شهید رضایی، تجمع صنفی متفاوتی را در حمایت از مدیریت جدید این واحد صنعتی برپا کردند.

منابع کارگری گزارش داده‌اند، اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل در مجتمع کشت و صنعت نیشکر هفت تپه از ۱۷ دی‌ماه سال ۶۹ در این کارخانه به درستی اجرا نمی‌شد، به همین دلیل کارگران با وجود انجام کاری مشابه در شرایطی برابر و حتی کار با دستگاه‌های یکسان، از پایه شغلی و حقوق نابرابری برخوردار بودند.

کارگران هفت تپه می‌گویند؛ اجتماع امروزمان به نسبت سایر اجتماعات صنفی‌ای که در گذشته شکل گرفته متفاوت است. کارگران هفت تپه امروز آمده‌اند تا اعلام رضایت کنند.

یکی از کارگران حاضر در تجمع امروز گفت: پیش از این چندین تجمع در اعتراض به شیوه غلط اجرای طرح طبقه بندی مشاغل در محوطه مجتمع انجام داده‌ایم که آخرین بار مهر ماه سال جاری بود که یک هفته دست از کار کشیدیم و اعتصاب کردیم. ‌‌‌ همان موقع بود که مدیریت جدید مجتمع وعده افزایش حقوق کارگران با اجرای این طرح را داد و کارگران به کار خود بازگشتند.

به گفته کارگران، مدیرعامل جدید این کارخانه بعد از شنیدن مشکلات از زبان کارگران با پذیرفتن اشکالات طرح طبقه‌بندی مشاغل در این شرکت، دستور توقف اجرای ناقص این طرح را از شهریورماه صادر کرد.

کارگران هفت تپه می‌گویند، پیش از این حقوق آنان هیچ تناسبی با وضعیت معیشتی‌شان نداشت اما با اجرای درست این طرح بعد از گذشت ۲۴ سال به حقوق هر یک ازکارگران به تناسب سوابق و تحصیلاتشان رقمی حدود ۴۰۰ تا ۷۰۰ هزار تومان اضافه می‌شود.

کارگران مجتمع هفت تپه همچنین به ایلنا گفته‌اند پیش از این در محاسبات اجرای طرح طبقه بندی مشاغل فقط به میزان تحصیلات کارگران توجه می‌شد اما با بازبینی اجرای این طرح از سوی مدیریت جدید سوابق کار کارگران که از ۱۰ تا ۳ سال است در نظر گرفته شده است.

کارگران هفت تپه در خصوص جزئیات بازنشستگی‌شان بعد از اجرای طرح طبق بندی مشاغل می‌گویند؛ پیش از این کارگرانی که در این مجتمع بر مبنای محاسبات بازنشستگی دو سال پایان خدمت، بازنشسته می‌شدند حداقل مستمری را دریافت می‌کردند اما با اجرای درست این طرح امیدواریم دریافتی کارگران به تناسب اوضاع اقتصادی رضایت بخش باشد.

به گفته کارگران، حدود ۷۰۰ نفر از کارگران مجتمع کشت وصنعت هفت تپه تا چهار الی ۵ ماه آینده مشمول بازنشستگی تحت قانون مشاغل سخت و زیان آور قرار می‌گیرند.
لینکخبر



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*