اخبار عمومی
اعلام وصول 2
3615
تاریخ انتشار: 1393/11/13 23:58
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت:
سید موسی خادمی در نشست با خبرنگاران افزود: هم اکنون اتصال یاسوج به شبکه ریلی کشور در شرف انتخاب پیمانکار است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: به زودی و با حضور مسئولین کشوری عملیات اجرایی راه آهن یاسوج به اقلید آغاز می شود.

سید موسی خادمی در نشست با خبرنگاران افزود: هم اکنون اتصال یاسوج به شبکه ریلی کشور در شرف انتخاب پیمانکار است.

وی تطویل باند فرودگاه یاسوج را یکی از برنامه ها برای توسعه فرودگاه یاسوج و نشست و برخاستهای هواپیماهای بزرگتر در آن دانست و اظهارکرد: منابع اعتباری این پروژه تامین شده است و به زودی با انتخاب پیمانکار، کار آن آغاز خواهد شد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد از رشد چشمگیر اعتبارات استان در سال آینده خبرداد و خاطرنشان کرد: با همدلی همه مسئولان و نمایندگان در استان کارهای خوبی در این زمینه در استان انجام شد.

خادمی تصریح کرد: در سال جاری کل پولی که وارد استان شد به اندازه بدهکاری گذشته پیمانکاران استان نبود اما با وجود همه این مشکلات پروژه ها را فعال کردیم و این در حالی است که اگر غیر از این فکر می کردیم باید پول سه تا چهار سال استان را می دادیم تا بدهی های گذشته تمام شد.

وی همچنین وظیفه دولت را برگزاری انتخابات سالم دانست و ادامه داد: رعایت حق الناس در انتخابات یک اصل است و خروجی انتخابات باید چیزی باشد که مردم می خواهند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: بهترین راه جلب و جذب رأی این است که خادم خوبی برای مردم باشیم که راه آن خوب کار کردن است و نیاز به دست و پا زدن های اضافی نیست.

خادمی ضمن انتقاد از پرداختن رسانه ها به حاشیه به جای متن عنوان کرد: گاهی در استانداری در جلسه ای سه ساعته پیرامون توسعه استان و کار و تلاش در این رابطه بحث می شود اما می بینیم در یک رسانه یک مسئله حاشیه ای تیتر می شود.

وی بر پرهیز از ورود رسانه ها به مسائل قومی و دامن زدن به آنها تاکید و گفت: حرکت هایی که منجر به تشدید بحث های قومی و شهرستانی در استان شود، ضد توسعه و ضد امنیتی است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: این مسئله آینده استان را تهدید می کند و افرادی که به این گونه مسائل دامن می زنند دلسوز استان نیستند.

خادمی بر پرداختن به بخش های مثبت بحث های طایفه ای همچون تعاون، همکاری، دوستی و مودت تاکید و اظهارکرد: باید از ضعفهای این فرهنگ همچون تعصب های بی جا، مباحث کلیشه ای و مسائل برخواسته از نظام جاهلیت دوری کرد.

وی همچنین پارتی بازی را یکی از آفتهای استان دانست و تصریح کرد: پارتی بازی و رابطه بازی در استان وجود دارد که این باید رفع شود.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: حرکت هایی که منجر به تشدید بحث های قومی و شهرستانی در استان شود، ضد اجتماعی، ضد توسعه ای و حتی امنیتی هستند، بنابراین نباید استان را وارد این مدارها کرد و دستگاه های مسئول می بایست مواظب باشند، کسانی که به این مباحث دامن می زنند، آینده استان را به خطر نیاندازند.

خادمی در دهمین نشست خبری با خبرنگاران و اصحاب رسانه استان به سخنان خود در بدو ورود به استان مبنی بر اینکه، نبض سیاست تندتر از اقتصاد و عمران می تپد اشاره کرد و  اظهارکرد: اصل کار ما این است که نبض سیاست را کند کرده و عمران و اقتصاد را فعال کنیم.

وی با بیان اینکه، خبرنگاران به جای اینکه خود را درگیر حواشی کنند به تحقق این اصل یعنی توسعه استان کمک کنند، تأکید کرد: کار سیاسی جای خود را دارد اما زمان آن بعد از پیشرفت اقتصادی و عمرانی استان است.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد ادامه داد: ضمن اینکه از نکات مثبت قبیله گرایی مانند همکاری، تشریک مساعی، همبستگی و تعاون استفاده شود، باید تلاش کرد تا بخش های منفی آن نظیر تعصب و قضاوت های کلیشه ای حذف شود.

خادمی با بیان اینکه، فضای حاکم بر نشست ها و جلسات، نگرانی و تفکر در راستای ابعاد توسعه ای استان بوده در خصوص به صدا درآمدن زنگ انتخابات در استان خاطرنشان کرد: به دنبال برگزاری انتخاباتی سالم هستیم که خروجی آن خواسته مردم باشد.

وی بیان کرد: بهترین روش جذب رأی این است که نشان داده شود کسی یا گروهی خادم مردم است و خوب کار می کند و این خود مردم هستند که تشخیص می دهند چه کسی کاری است و از او حمایت می کنند.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: به لحاظ اجرایی انتخاباتی برگزار می شود که رأی مردم و حق الناس کاملا حفظ شود.

خادمی به انتقادی مبنی ضعف مدیران در اطلاع رسانی اشاره کرد و افزود: ممکن است این ضعف به وقت کم مدیران برگردد یا اینکه دانش اطلاع رسانی نداشته باشد.

وی، راهکار را در قوی شدن روابط عمومی دستگاه ها دانست و عنوان کرد: بداخلاقی هایی در رسانه ها وجود دارد مثلا مدیری جلسه ای برگزار می کند که در آن بحث های کارشناسی مطرح می شود اما خبرنگاران، حاشیه های آن را بزرگ می کنند و به مباحث اصلی نمی پردازند.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد، مدیریت این مسأله را بر عهده خبرنگاران دانست و تصریح کرد: باید ضمن اینکه مردم به عنوان مخاطبان اصلی از رسانه ها راضی می شوند، مدیران نیز به عنوان بخشی از مشتریان و تولید کنندگان خبر از آنها راضی باشند.

خادمی افزود: استان کهگیلویه و بویراحمد به دلیل شناخت زیاد افراد و گروه ها از همدیگر و نظارت بالا  که از امتیازات نظام عشیره ای است، استانی شیشه ای است که نمی توان در آن به راحتی هر حرکتی انجام داد.

وی تأکید کرد: بررسی های موجود حاکی از آن است که استان کهگیلویه و بویراحمد در رابطه با اختلاس سیاه نیست و خوشبختانه این معضل در آن وجود ندارد یا کم است ولی از سوی دیگر مشکلی مانند پارتی بازی و رابطه بازی دارد که نیاز به برطرف نمودن آن دارد.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد با بیان اینکه، آب یاسوج به لحاظ کیفیت مشکلی ندارد، اظهارکرد: اولویت را در همه جا به تولید و سرمایه گذاری داده ایم اما جایی که موضوع سلامت مردم است کیفیت و سلامت اولویت دارد.

خادمی، مشکل آب یاسوج را کمیت آن دانست نه کیفیت آن گفت: شبکه فرسوده آب یاسوج، منابع آبی مانند چاه های ساحلی برخی از مشکلات آب یاسوج هستند

 وی افزود: برنامه کوتاه مدت استفاده از چاه های ساحلی، برنامه میان مدت استفاده از چشمه های اطراف و طرح بلند مدت استفاده از آب سد تنگ سرخ برای رفع مشکل کمی آب یاسوج در دستور کار قرار دارد.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد با بیان اینکه، متأسفانه استان به لحاظ بارندگی حدود ۳۰ درصد از میانگین بلند مدت بارندگی سال قبل عقب است که زنگ خطری برای ماست، خاطرنشان کرد: باید برای حوادث غیرمترقبه و کاهش اثرات آنها آماده باشیم.

خادمی در خصوص طرح های اقتصادی یادآور شد: در موضوع پتروشیمی دهدشت مشکل اصلی ساخت پتروشیمی بیدبلند است و در این خصوص راه حل میانی وارد کردن از خط اتیلن غرب است و همچنین در خصوص طرح فسفات چرام به دنبال تغییر سرمایه گذار هستیم.

وی به اقدامات عمرانی که در سایه همدلی مدیران صورت گرفته است اشاره و بیان کرد: در فضای آرامش کلنگ راه آهن اقلید یاسوج زده می شود و مناقصه آن برگزار می شود.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد، تطویل باند فرودگاه، کلنگ زنی تقاطع غیر همسطح گندی خوری، کلنگ زنی سد شیو در آینده نزدیک، پایان عملیات ورزشگاه 15 هزار نفری، کلنگ زنی چهار خطه بهبهان گچساران، فعال سازی پروژه های عمرانی راکد و دو بیمارستان برخی دیگر از اقدامات عمرانی پیگیری شده هستند.لینکخبر



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*