اخبار عمومی
اعلام وصول 2
3668
تاریخ انتشار: 1393/11/19 08:13
وزیر دفاع تل آویو: از توافق ژنو بسیار متأسفیم-ظریف: منتقدان، آدرس غلط به خارجی‌ها ندهند-احمدی‌نژاد و شیخ‌الاسلامی؛ اتفاقی بود یا برنامه‌ریزی شده؟شکایت دو وکیل برای پس گرفتن نشان خدمت از رحیمی- اسرائیل سه کشور را واسطه کرد؛ ایران در ترور سردار الله‌دادی عکس‌العمل نشان ندهد

عصرجهان:اخبار ویژه شنبه در رسانه های مجازی،چاپی،دیداری و شنیداری
*ایران
وزیر دفاع تل آویو: از توافق ژنو بسیار متأسفیم

همزمان با تقویت گمانه زنی ها درباره توافق ایران و 1+5 ، وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی در حاشیه نشست مونیخ گفت :« «ما بسیار متاسفیم. فکر می‌کنیم که کشورها در زمان دستیابی به توافق اولیه ژنو، اشتباه را انجام دادند. ما ابتدا می‌شنیدیم که دنیا درباره یک برنامه غنی سازی نمادین برای ایران صحبت می‌کرد آن‌هم با چند صد سانتریفوژ محدود که ما این را هم نمی‌پسندیدیم؛ اما حال می‌بینیم که صحبت از هزاران سانتریفوژ است.»

انتقاد کیهان از «کلاه گشاد ژنو»

 روزنامه کیهان دیروز جمله «توافق روی کلیات همان کلاه گشاد ژنو است» را به عنوان تیتر یک خود برگزید که  بخشی از سخنان مدیر مسئول این روزنامه در قم بود. حسین شریعتمداری گفته است :«  توافق دو مرحله‌ای که این روزها به آن اشاره می‌شود و بعید نیست در حاشیه اجلاس امنیتی مونیخ مقدمات آن کلید بخورد، همان کلاه‌گشادی است که حریف در توافقنامه ژنو برای فعالیت هسته‌ای کشورمان تدارک دیده و به اجرا گذاشت.»

افشای رشوه اسرائیل به سناتورهای طرفدار تحریم

روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی با بررسی اختلافات سناتور دموکرات رابرت منندز با اوباما درباره تحریم تازه علیه ایران، نوشت: «منندز در هفت سال گذشته 341 هزار دلار از گروه‌های حامی اسرائیل دریافت کرده و از کنایه اوباما در این خصوص عصبانی است.» به گزارش ایرنا، «نیویورک تایمز» در ادامه نوشت: «مهم‌ترین موضوعی که به رنجش و حتی خشم منندز از اوباما منجر شده، این حرف اوباما در یک جلسه محرمانه در ماه گذشته است که گفته بود حامیان تحریم ایران تحت تأثیر انگیزه‌های سیاسی هستند. برخی حاضران در آن جلسه این اظهار نظر اوباما را اشاره‌ای به فشارهای گروه‌های طرفدار اسرائیل تعبیر کردند.»

ظریف: منتقدان، آدرس غلط به خارجی‌ها ندهند

وزیر خارجه گفت: « افتخار می‌کنم که رهبر انقلاب فرمودند تیم مذاکره، محکم صحبت می‌کند.» ظریف پیرامون عملکرد منتقدان دیپلماسی هسته‌ای دولت یازدهم تصریح کرد: «من نگران هستم که در این نگرش منتقدانه خدای ناکرده به طرف مقابل القا کنند که وزیر خارجه جمهوری اسلامی از موضع ضعف با امریکا برخورد می‌کند.» وزیر خارجه در گفت‌وگو با «دنیای اقتصاد» خطاب به «همه دوستانی که نگران هستند» گفت: «من به شما اطمینان می‏دهم که ما با کمال صلابت متکی به حمایت مردم و صلابتی متکی بر این باور که هیچ تأثیرگذاری در جهان هستی جز خدا نیست، وارد گفت‌وگو شده‏‌ایم و می‎شویم... امیدوارم دوستان آدرس غلط و اشتباه به کشورهای خارجی ندهند و نگویند راه رفتن وزیر خارجه ایران با وزیر خارجه امریکا به این معنا است که طرف ایرانی می‎خواهد از مواضعش کوتاه بیاید. حتماً این‌طور نیست و حتماً وزیر خارجه امریکا نیز چنین تصوری ندارد. در نهایت بنده نیز اصلاً مایل نیستم که هیچ‌کس چنین تصوری را به وزیر خارجه امریکا القا کند.»

مذاکره مونیخ؛ بی عکس و بدون پیاده‌روی

«نیویورک تایمز» نوشت: «محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران ماه گذشته به دلیل پیاده‌روی با جان کری وزیر خارجه امریکا بشدت از سوی تندروها مورد انتقاد قرار گرفت.» به گزارش «انتخاب»، این نشریه امریکایی افزود: «روز جمعه، ظریف که بحق دیپلماتی خوش‌سخن است و با خبرنگاران شوخی‌های زیادی می‌کند، چندان در انظار ظاهر نشد. ظریف و تیم او با کری و دستیاران او بیش از یک ساعت در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ دیدار کردند. این بار خبری از پیاده‌روی نبود و خبرنگاران و عکاسان اجازه نیافتند که در زمان خوش و بش و دست دادن جان کری و محمدجواد ظریف حضور یابند. مقام‌های امریکایی در این باره اظهار داشتند که این تصمیم ایران بوده است.» «نیویورک تایمز» به نقل از «یک مقام وزارت خارجه امریکا که خواستار افشا نشدن نامش بود»؛ اعلام کرده است که «ایرانی‌ها زمان اندکی داشتند و می‌خواستند بیشتر روی موضوع مذاکرات متمرکز باشند.»

سررسید «خادم ملت» منتشر شد

سررسید  «خادم ملت» به ابتکار امیر ناصری، وبلاگ نویس حامی احمدی‌نژاد تولید محتوا و طراحی شده و توسط مجموعه رسانه‌های حامی رئیس جمهور سابق منتشر شد. این سررسید شامل روزشمار عملکرد هشت ساله دولت‌های نهم و دهم، خاطرات روزانه احمدی‌نژاد و جملات وی به مناسبتهای مختلف سال است. این سررسید در قطع وزیری و در ۴۰۰ صفحه به قیمت ۱۵ هزار تومان به فروش می‌رسد.

احمدی‌نژاد و شیخ‌الاسلامی؛ اتفاقی بود یا برنامه‌ریزی شده؟


برخی طرفداران رئیس‌جمهور سابق، حضور شیخ الاسلامی وزیر استیضاح شده رفاه در دولت دهم در کنار احمدی‌نژاد در زمان مصاحبه با خبرنگاران در جریان زیارت حرم امام خمینی (ره) درست دو سال پس از ۱۵ بهمن ۹۱ را اتفاقی نمی‌دانند!

دو سال پیش جلسه استیضاح شیخ‌الاسلامی وزیر وقت رفاه و از نزدیک‌ترین افراد به احمدی‌نژاد با جنجال‌های فراوانی همراه شده که باعث شد این روز از سوی عده‌ای یکشنبه سیاه نام بگیرد.

شکایت دو وکیل برای پس گرفتن نشان خدمت از رحیمی


دو وکیل دادگستری برای پس گرفتن نشان درجه یک خدمت از محمدرضا رحیمی معاون اول دولت محمود احمدی‌نژاد به دیوان عدالت اداری شکایت کردند. یکی از این دو وکیل به خبرگزاری دولتی ایرنا گفته که آیین نامه اعطای نشان‌های دولتی، شرایطی ‌برای اعطای نشان خدمت در گرفته به طوری که در ماده ۱۲ آن آمده است، نشان خدمت به منظور تقدیر از خدمات انجام یافته در مسیر تحقق آرمان‌های جمهوری اسلامی ایران به افرادی اعطا می‌شود که در زمینه «تلاش مستمر و صادقانه در انجام مسئولیت‌ها و خدمات» و «مددرسانی به قشرهای محروم و مستضعف»، موفقیت‌های چشمگیری کسب کرده باشند. و بر اساس نظر و عقیده ما، آقای رحیمی که در دولت قبل این نشان را دریافت کرده، مستحق دریافت نشان درجه یک خدمت که از نشان‌های عمومی جمهوری اسلامی ایران است، نیست و دولت قبلی در جهت تثبیت موقعیت وی، این نشان را اعطا کرده است.

اعتماد، سازش و غیرت کلیدواژه‌های یک جناح برای راه‌پیمایی پیروزی انقلاب


بررسی شعارهای اولیه مطرح برای راهپیمایی سالگرد پیروزی انقلاب از سوی برخی رسانه‌ها نشان می‌دهد، ‌مخالفت با آن چیزی که سازشکاری دانسته می‌شود، وجه پررنگ شعارهای آن‌ها برای این راهپیمایی ملی است. ظاهرا امسال راهپیمایی سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بیشتر از سال‌های گذشته شاهد شعارهای مرتبط با سیاست خارجی خواهد بود.

داعش: مردم حامی سوزاندن خلبان اردنی بودند!


وکالة الاعماق از مجموعه‌های رسانه‌ای وابسته به گروه داعش، مجموعه‌ای از اظهارات عده‌ای را با عنوان اهالی شهرهای رقه و حلب سوریه منتشر کرده است که از سوزاندن خلبان اردنی توسط داعش حمایت می‌کنند. این در حالی است که خبرهایی نیز از برکناری یکی از رهبران شرعی داعش در شهر الباب سوریه به سبب سوزاندن خلبان اردنی منتشر شده است.

چند روز مانده تا بزرگ‌ترین مهاجرت بشری!


هر سال با شروع تعطیلات سال جدید چینی، صد‌ها میلیون چینی به شهرهای خود بر‌می‌گردند و بزرگ‌ترین مهاجرت بشری را رقم می‌زنند. جشن سال نوی چینی در آخرین روز بهمن یعنی در ۱۹ فوریه است. مسافرت چینی‌ها از چهارم فوریه شروع شده و تا شانزدهم ماه مارس ادامه خواهد داشت. پیش‌بینی شده ‌که در این دوره چهل روزه، ۲۸۹ میلیون چینی با قطار و ۴۷ میلیون نفر با هواپیما مسافرت کنند. سال گذشته، طی این دوره چینی‌ها مجموعا ۳.‌۶ میلیارد سفر انجام دادند.

تلاش ناکام آمریکایی‌ها برای ربودن عماد مغنیه در سال ۲۰۰۳


نشریه آمریکایی نیوزویک به نقل از یکی از مقامات ارشد سابق آمریکایی مدعی شده ‌که آمریکایی‌ها در سال ۲۰۰۳ قصد داشته‌اند، شهید مغنیه را در بیروت ربوده، به یک شناور آمریکایی در سواحل لبنان منتقل کرده و سپس به آمریکا برده و به اتهام نقش داشتن در بمب‌گذاری‌های انجام شده علیه آمریکا محاکمه کنند، ولی این طرح با هشیاری مغنیه در آخرین لحظات ناکام مانده است.

پس از افشای نقش آمریکا در شهادت مغنیه در سال ۲۰۰۸، این دومین افشاگری از این نوع در هفته‌های اخیر است.

شوخی لاوروف با ظریف


جاش روجین خبرنگار بلومبرگ و سی‌ان‌ان نوشته که در مونیخ و در جریان گفت‌و‌گوی وزرای خارجه ایران و روسیه، لاوروف در پاسخ سؤال ظریف در‌باره اینکه آیا احساس سرما می‌کند، گفته ‌که این روز‌ها انرژی ارزان شده و می‌توان اتاق را گرم کرد!

اسرائیل سه کشور را واسطه کرد؛ ایران در ترور سردار الله‌دادی عکس‌العمل نشان ندهد


همدانی در ادامه با اشاره به حمله نیروهای اسرائیل به قنیطره و شهادت سردار الله‌دادی و جهاد مغنیه گفت: اگر سیاست بر این بود که متقابلاً جواب این ترور را بدهیم، می‌توانستیم هر یک ساعت یک عملیات زنجیره‌ای علیه رژیم صهیونیستی انجام دهیم و آن‌ها خود واقف به این موضوع بودند.

وی با طرح اینکه چرا با این اوصاف، اسرائیل این ترور را انجام داد، در پاسخ به آن گفت: تصور می‌کردند در زمان انجام مذاکرات و وجود فشار اقتصادی علیه کشور، ما از اهداف خود در دفاع از جریان مقاومت کوتاه می‌آییم که البته سخت در اشتباهند.

فرمانده سابق سپاه محمد رسول الله (ص) تهران افزود: بلافاصله بعد از ترور، اسرائیل مدعی شد نمی‌دانستیم نیروهای ایرانی در منطقه هستند و با واسطه کردن سه کشور، پیام دادند «شما عکس‌العمل نشان ندهید ما دیگر این کار را نمی‌کنیم».

وی با بیان اینکه ما اهل معامله نیستیم و اسرائیل باید قصاص شود؛ آن هم به اندازه، خطاب به رژیم غاصب صهیونیستی گفت: البته اگر شروع کننده جنگ شما باشید قطعاً تمام کننده آن نخواهید بود.

۸۳۰ نفر در وقایع سال ۸۸ قطع نخاع شدند


سردار همدانی، فرمانده سابق سپاه محمد رسول الله (ص) تهران همچنین با اشاره به تلاش برخی برای بخشش سران فتنه، با بیان اینکه سران فتنه قابل بخشش نیستند، گفته: بیش از ۸۳۰ نفر در جریان آتش فتنه قطع نخاع شدند.

روز مهم برای هاشمی رفسنجانی و رقبا


آیت‌الله سیداحمد خاتمی درباره برگزاری اجلاسیه هفدهم مجلس خبرگان رهبری و انتخاب رئیس جدید مجلس خبرگان پس از درگذشت آیت الله مهدوی کنی گفته: اجلاس هفدهم خبرگان رهبری در نوزدهم و بیستم اسفند برگزار خواهد شد و در این اجلاسیه درباره انتخاب رئیس جدید این مجلس تصمیم‌گیری می‌شود.

شایعه توافق سیاسی در مونیخ هم دروغ از آب در‌آمد!


چند روز انتشار خبر و تحلیل در‌باره اعلام توافق سیاسی در حاشیه نشست مونیخ، واکنش محمدجواد ظریف را به دنبال داشت. ظریف ضمن تکذیب این گمانه‎زنی اعلام کرده است: «چون همه نیستند نمی‌توان توافق سیاسی انجام داد، در مونیخ تنها مذاکرات را به جلو پیش می‌بریم‌».

هرچند از چند ماه پیش ایران و ۵+۱ رسیدن به توافقی سیاسی در مسیر توافق جامع هسته‌ای را برنامه‌ریزی کرده بودند، برخی از روزنامه‌ها در روزهای اخیر، توافق سیاسی را راه می‌ان‌بر غرب برای فریب ایران معرفی کرده بودند.

شرط تروریست‌های سوری برای آزادی اسیر ایرانی


جبهه الشام الموحده اعلام کرده است، عماد شیرازی را که در جبهه شیخ مسکین به اسارت مسلحین درآمده ‌با ۲۲۰۰ نفر از مسلحین دربند ارتش مبادله خواهد کرد. این گروه از چند روز پیش مدعی شده بود، فردی سی ساله که از قم به سوریه آمده‌ به اسارت در‌آورده ‌و امروز نیز ویدئویی را در تأیید این مسأله منتشر کرد.

رحیم صفوی: مسئولان از پیشرفت‌های فن‌آوری اطلاعات در دنیا بی‌خبرند


سرلشکر رحیم صفوی، دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا در بازدید از یکی از مراکز تحقیقات فناوری اطلاعات سپاه، با تأکید بر لزوم کاربردی کردن فنآوری اطلاعات و ارائه آن به بخش‌های اجرایی و تصمیم‌گیری کشور‌ گفته: دشمنان ما در حوزه فن‌آوری اطلاعات کارهای بسیاری انجام داده‌اند و دارای شبکه‌های قدرتمندی هستند. هنوز خیلی از مسئولان کشور نمی‌دانند در بخش فن‌آوری اطلاعات، چه اتفاقی در دنیا افتاده و چه پیشرفت‌هایی حاصل شده است. بایستی مراکز تحقیقاتی یافته‌های این حوزه را به رؤسای دستگاه‌های مختلف عرضه کنند.

سخنان رفیق‌دوست و مصلحی در‌باره ریزش‌های انقلاب


حجت‌الاسلام مصلحی وزیر سابق اطلاعات در سخنان خود در مجلس چهارمردان قم با بیان اینکه ریزش افراد در مسیر انقلاب اسلامی طبیعی است، گفته: ریزش افراد از مسیر انقلاب اسلامی باید عادی‌سازی شود و مردم تعجب نکنند که اگر شخصی با سوابق متعدد انقلابی در ادامه راه کم آورد و در برابر انقلاب ایستاد، اتفاق عجیبی رخ ‌داده است.

محسن رفیق‌دوست اولین وزیر سپاه پاسداران و عضو کمیته استقبال از حضرت امام خمینی (ره) هم در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران گفته: «سوار شده‌های قطار به ترتیب ناخالصی شروع به حرکت برخلاف مسیر قطار کردند تا به انتها رسیدند و از قطار پیاده شدند، جبهه ملی خیلی زود جبهه مرتد ملی شد، نهضت آزادی زود منحل شد و امام در یکی از مواردی که فرمودند، من در به‌کارگیری این‌ها اشتباه کردم مربوط به نهضت آزادی بود. غیرمذهبی‌ها نیز از‌‌ همان اول از قطار فرار کردند اما عده‌ای ماندند و تا هر زمان که مناسب بود در مسیر این قطار مقدس به سوی آن مقصد مقدس بتوانند اشکالی به وجود آورند‌».

افشای نام یکی از نمایندگان متخلف


حجت الاسلام و المسلمین «محمد اشرفی اصفهانی» رئیس هیأت بدوی، سخنان حمید رسایی را مبنی بر اینکه اشرفی اصفهانی جزو رد صلاحیت‌های انتخابات قبلی بوده و هم اکنون جایگاهی را که در آن قرار دارد نیز غیرقانونی است ‌کذب خواند و به ایرنا گفت: نمی‌خواستیم نام این برادرمان برده شود اما اگر بیش از این اصرار کند، پرونده‌اش را آشکار می‌کنیم. وی افزود: سازمان بازرسی پرونده تخلفات رسایی را در دورانی که مدیر کل ارشاد اسلامی قم بوده است، به هیأت تخلفات ارسال کرده و مرتب هم پیگیر موضوع است.
اشرفی اصفهانی گفت: شما به خاطر حفظ آبروی خود، همچنین مجلس و نمایندگان محترم مجلس، سخنی نگویید که خلاف آن ثابت شود. اظهارات شما تهمت است.

لازم به ذکر است که امروز حجت الاسلام رسایی با انتشار جوابیه‌ای به ادعاهای مذکور پاسخ داده، ‌در بخشی از پاسخ وی آمده است: «تا این لحظه هیچ حکمی از طرف هیأت بدوی تخلفات به بنده ابلاغ نشده است، در حالی که آقای اشرفی اصفهانی تاکنون مصاحبه‌های مختلفی نموده و به رسانه‌های متعدد درباره مصداق نمایندگانی که وی ذکر کرده، آدرس بنده را داده، ‌ولی امروز در مصاحبه با خبرگزاری ایرنا برای اولین بار به صراحت نام بنده را مطرح کرده است. جالب اینجاست که وی در تمام مصاحبه‌ها اعلام نموده که با این حکم صادره برای رسایی، وی دیگر نمی‌تواند برای انتخابات مجلس دهم کاندیدا شود و این دقیقا نشان می‌دهد که هدف از حکم غیرقانونی صادره با انگیزه‌های کثیف سیاسی برای بستن دهان منتقدان همراه است به ویژه که حکم صادره بر خلاف ادعای آقای اشرفی اصفهانی، بدون حضور نماینده دستگاه قضایی صادر شده است».

پسر آیت الله ضرب و شتم پدر را تکذیب کرد

محمدمهدی نکونام، فرزند آیت الله محمدرضا نکونام، در توضیحی کوتاه، ضمن تکذیب آنچه «حرفهای بی‌مورد» دربارهٔ پدرش می‌خواند، ابراز امیدواری کرد که مسالهٔ پیش آمده «به زودی برطرف» شود.

متنی که در سایت آیت الله نکونام به نقل از فرزند وی منتشر شده در پی می‌آید؛


«حرف‌های بی‌موردی که در سایت‌ها نسبت به پدر بنده حضرت آیت الله نکونام زده شد، هیچ کدام درست نبوده و ایشان در صحت و سلامت کامل به سر می‌برند و جهت پاره‌ای از توضیحات به دادسرای ویژهٔ روحانیت مراجعه نمودند و برخورد‌ها بسیار خوب بوده است و انشاء الله به زودی برطرف می‌شود». وی با اشاره به جنگ تمام عیار فرهنگی و اقتصادی استکبار با جمهوری اسلامی ایران، بیان کرد: دشمن برای اینکه بتواند به اهداف مذکور ضربه وارد کند از تمام تجربه، تخصص، دانش، اقتصاد، نفوذ سرویس‌های جاسوسی و... استفاده می‌کند.

ادعای کریمی قدوسی در راهبرد جدید امریکا در ارتباط با سکولاریسم و پلورالیسم


جواد کریمی قدوسی جمعه شب در مسجد سیدالشهدا (ع) رشت با اشاره به ماهیت الهی انقلاب اسلامی اظهار کرد: احیای سکولاریسم و پلورالیسم را از راهبردهای دشمن برای نفوذ در حاکمیت عنوان کرد و افزود: استاد نفوذ در حاکمیت‌ها سازمان جاسوسی انگلیس است. نفوذ در حاکمیت به وسیله نویسندگان و مدیران غیرجهادی را یکی از راهبردهای دشمن می‌باشد که برای ایجاد حاکمیت دوگانه با تضعیف جایگاه مقام معظم رهبری از راهبردهای استکبار است. وی تطهیر چهره استکبار را از راهبردهای دشمن عنوان کرد و گفت: القای تقابل‌های دروغین از جمله راهبردهای دشمن علیه انقلاب اسلامی است. کریمی قدوسی حذف شورای نگهبان را از خواسته‌های آمریکا ذکر کرد و یادآور شد: ناکارآمد معرفی کردن عنصر مقاومت از همه خطرناک‌تر بوده و اساس مذاکرات بر این پایه است.

مخازن سد‌ها در کشور به طور متوسط ۴۱ درصد پر هستند


یعقوب همتی مدیرکل دفتر برنامه ریزی شرکت مدیریت منابع آب ایران در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به آمار بارندگی از ابتدای سال آب جاری (مهر ۹۳) تا نیمه بهمن ماه گفت: در کل ۸۷ میلیم‌تر به طور متوسط در سطح کشور بارندگی داشتیم در صورتی که در سال آبی گذشته در زمان مشابه حجم بارندگی‌ها به ۱۱۹ میلی‌متر می‌رسید و آمار متوسط دراز مدت نیز در چنین زمانی بیانگر ۱۱۷ میلیم‌تر بارندگی به طور متوسط است. لذا حجم بارندگی نسبت به سال آبی گذشته ۲۷ درصد و نسبت به دراز مدت ۲۶ درصد کاهش داشته است. امیدواریم بارندگی بهار را جبران کند چرا که در غیر این صورت شرایط خوبی در تابستان نخواهیم داشت. وی با اشاره به کاهش ۲۱ درصدی ورودی سد‌ها نسبت به سال گذشته در زمان مشابه اظهار کرد: به طور متوسط مخازن سدهای کشور حدود ۴۱ درصد پر هستند.

دولت زیمبابوه «زمین خوردن» موگابه را تکذیب کرد


رابرت موگابه رئیس‌جمهور زیمبابوه حین حضور در مراسمی در فرودگاه بین‌المللی هراره، پایتخت زیمبابوه، در حال ترک سکو بود که پایش از روی یک پله لیز خورد به زمین افتاد. ویدئوی از این اتفاق در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی منتشر و این موضوع موجب شد تا رسانه‌های دولتی در زیمبابوه به تکاپو بیفتند و زمین خوردن رئیس‌جمهور را تکذیب کنند. وزیر اطلاع‌رسانی زیمبابوه در این خصوص به نکته جالبی اشاره کرده و گفت: «رئیس‌جمهور توانسته مانع زمین خوردن خودش شود و اصلا «زمین نخورده است.»» جاناتان مویو همچنین گفت: «ارائه نادرست اطلاعات و شادمانی مخالفان دولت از این حادثه، خبر اصلی است و نه ادعای زمین خوردن رئیس جمهور‌».

روزنامه هرالد هم در توصیف این ماجرا نوشته: «رئیس‌جمهور موگابه دیروز روی موکتی که درست پهن نشده بود، لیز خورد، ولی به گونه‌ای فوق‌العاده زمین نخورد و توانست خودش را به ماشینش برساند‌».

نظر آیت‌الله نوری همدانی درباره تک‌خوانی زن


واکنش‌ها به ماجرای آواز خواندن زنان و مواضع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنان ادامه دارد. آیت‌‍الله نوری همدانی از دیگر مراجعی است که این روز‌ها به سیاست‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این زمینه انتقاد کرده و گفته است: «وزارت ارشاد به خانم‌ها اجازه تک‌خوانی داده است، در صورتی که مردم نباید صدای زن را به غیر از موارد مورد نیاز بشنود اما با این اجازه زن‌ها صدای خود را تغییر می‌دهند و با موسیقی همراه ‌می‌کنند و در نتیجه در جامعه اسلامی فساد ایجاد می‌شود‌».

ایشان همچنین در ادامه گفتند: «این انقلاب اسلامی و دینی است؛ حضرت امام (ره) بار‌ها تأکید می‌کردند ‌ای علما به داد اسلام برسید، هر جریانی که بر خلاف امام و اسلام باشد مورد تأیید نیست، ما اجازه نمی‌دهیم برخی مسائل خلاف شرع با صدور مجوزهایی که ارشاد برای آن می‌دهد معمول و مرسوم شود و جلوی آن را می‌گیریم زیرا خواندن زنان در برابر مردان به نص صریح قرآن حرام است و در این بین فرقی بین تک‌خوانی و همخوانی وجود ندارد؛ بنابراین وزارت ارشاد حق ندارد چنین مجوزی بدهد، مردم نیز چنین اجازه‌ای را به آن‌ها نمی‌دهند‌».

مچ‌گیری سمپات‌های اصلاح طلبان از کرباسچی

غلامحسین کرباسچی امروز سهم بالایی در بحث‌های شبکه‌های اجتماعی داشت که البته با چاشنی طنز هم همراه بود. روزنامه شرق امروز گفت‌وگویی را با غلامحسین کرباسچی منتشر کرده که در صفحه نخست این روزنامه هم جای گرفته و تی‌تر «کرباسچی: تاآخر پای روحانی ایستاده‌ایم» هم روی آن خودنمایی می‌کند. این اظهارنظر کرباسچی موجب شد تا سمپات‌های اصلاح‌طلبان در شبکه‌های اجتماعی به یاد انتخابات ۸۸ و مواضع آقای کرباسچی بیفتند. جایی که او با حمایت از مهدی کروبی به‌عنوان معاون اول او در صورت پیروزی معرفی شد اما بعد‌ها اخباری به بیرون درز کرد که او به موسوی رای داده است. اگرچه کرباسچی بعد‌ها شبهه تکذیبیه‌ای در این خصوص منتشر کرد اما گویا همچنان در اذهان سمپادهای جریان اصلاح‌طلب از او به ‌عنوان دست راست کروبی که به موسوی رأی داده یاد می‌شود.

اعتراض یک سایت به بدحجابی و چند مورد تناقض


وب‌سایت شیعه آنلاین چند روز پیش با انتشار تصویر زیر اعلام کرد ‌در اعتراض به وضعیت بد حجاب در کشور ۲۴ سایت این وب‌سایت تعطیل است. امیرهادی انواری از روزنامه‌نگاران اقتصادی ایران در وب‌سایت شخصی خود با اشاره به محصولاتی که شیعه‌آنلاین در بخش فروشگاه اینترنتی خود می‌فروشد که چندان با اعتراض او به وضعیت حجاب همراستا نیست می‌نویسد: «شما اگر اعتقاد دارید «لاک زدن» مظهر فرهنگ غربی است (همین حالا در خیلی از مراکز رسمی لاک زدن زن برابر ممانعت از ورود وی یا قضاوت شدن اوست) اگر اعتقاد دارید استفاده از زن در تبلیغات ابزاری است، اگر اعتقاد دارید نشان دادن منطقه حساس» گوش»، «گردن» و اطراف آن، خاصه وقتی که تارهای زلف هم بیرون باشد سبب بی‌حجابی است، پس خودتان هم تبلیغش نکنید و نفروشید.

 
اگر هم می‌گویید برای تبلیغ و فروش است، پس اعتراف می‌کنید که مردم دنبال همین‌ها هستند. خلاصه ‌اول تکلیفتان را با خودتان روشن کنید، بعد کمر به نهی از منکر جامعه ببندید».

 

*کیهان

وزیر مسکن غیر از بی‌مهری به مسکن مهر کار دیگری هم کرده است؟!

دولت و وزیر مسکن آن اگر مسکن مهر را تخطئه می‌کنند، مشخصاً چه طرحی برای صاحب خانه شدن اقشار کم درآمد دارند.

سایت فردا با طرح این پرسش نوشت: رسانه‌ها از اخبار بی‌مهری به مسکن مهر پر شده است. آذرماه امسال بود که مانند روزهای ابتدایی آغاز کار دولت یازدهم بار دیگر انتقاد از طرح مسکن مهر شدت گرفت و می‌توان گفت موج دوم حمله به این طرح شروع شده بود. رئیس جمهور و وزیر راه و شهرسازی دولت یازدهم در برنامه‌های مختلف، مسکن مهر را مورد تفقد قرار داده و از آن به عنوان «بلا» و «عامل از ریل خارج شدن اقتصاد» یاد کردند! سؤال پیش آمده اینجاست، دولت یازدهم که منتقد طرح مسکن مهر است در مدت یکسال و نیم که روی کار آمده است چه عملکرد مثبتی در جهت خانه‌دار شدن قشر ضعیف جامعه انجام داده است؟

فردا می‌افزاید: دو ماه پیش بود که معاون سابق برنامه‌ریزی وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر این که افزایش قیمت مسکن مهر پردیس ارتباطی به دولت دهم ندارد، گفته بود هرگونه تغییر قیمت در دولت دهم همان زمان اجرا شد و مسکن مهر را با آورده 90 درصدی متقاضیان تحویل دولت جدید دادیم.» سیدعلی لطفی‌زاده با انتقاد از اینکه بعد از یک سال و اندی از فعالیت دولت یازدهم، برخی مسئولان دولتی، دولت دهم را مسبب افزایش قیمت مسکن مهر معرفی می‌کنند، تصریح کرد: «بنده نماینده ویژه وزیر راه و شهرسازی در مسکن مهر پردیس بودم و با قاطعیت اعلام می‌کنم افزایش قیمت مسکن مهر هیچ ارتباطی با دولت گذشته ندارد. دی ماه سال 92 مصوبه جدیدی از سوی معاونت امور مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی به تأیید وزیر راه و شهرسازی (آقای آخوندی) رسید که براساس آن تا مبلغ 110 هزار تومان به قیمت هر متر مربع مسکن مهر افزوده شد.

در ادامه این گزارش آمده است: از همان ابتدا دولت یازدهم و در رأس آن عباس آخوندی مخالفت صریح خود را با طرح مسکن مهر اعلام کرده و به صاحبان این خانه‌ها قول داده بودند که دولت یازدهم تعهدات خود را در قبال تکمیل این پروژه ادامه می‌دهد! و در کنار این وعده که متقاضیان مسکن مهر به خانه‌هایشان می‌رسند وعده جدیدی به نام «مسکن اجتماعی» برای اقشار کم درآمد دادند.  ماه‌ها از وعده‌های دولت یازدهم مبنی بر تحویل «مسکن مهر» و ثبت‌نام برای متقاضیان «مسکن اجتماعی» می‌گذرد اما هیچ کدام از آنها تا به امروز محقق نشده است.

پس از گذشت تمام فراز و نشیب‌هایی که متقاضیان مسکن مهر تحمل کردند و امید به گرفتن مسکن‌های خود داشته و دارند، اظهار نظر جدید و تأسف‌باری از سوی وزیر راه و شهرسازی دولت یازدهم عنوان شد! عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی در بازدید از فرودگاه مهرآباد در پاسخ به سؤال دبیر کمیته مطالبه حق مسکن، در اظهار نظری تأسف‌آور عنوان کرد مسکن مهر طرح مزخرفی است»!

پاسخ مزبور در جواب سؤال دبیر کمیته که از وی پرسیده بود: «وضعیت مسکن مهر مناسب نیست و چندین هزار نفر در کشور و مخصوصاً تهران درگیر این موضوع هستند، متأسفانه شما در این قضیه کار مفیدی انجام نداده‌اید و چندین بار هم بر علیه این طرح صحبت کرده‌اید، می‌خواستم بدانم منظورتان در این مورد چیست؟» عنوان شد!

فردا نوشت: چطور ماه‌ها می‌گذرد و متقاضیان مسکن مهر علاوه بر این که مسکن خود را تحویل نگرفته‌اند روز به روز با بالا رفتن مبلغ دریافتی از سوی این مراکز مواجه می‌شوند؟ علاوه بر تمام وعده‌های تحقق نیافته با مزخرف خواندن طرح مسکن مهر نمک بر زخم متقاضیان می‌پاشند!

بنگاه املاک روزنامه دولت در میانه مذاکرات هسته‌ای!

ارگان رسمی دولت می‌گوید: سوابق ادامه‌دار جنایت و خیانت آمریکا قابل انکار نیست اما مذاکره با آمریکا مانند رفاقت‌ها و تعارف‌های دوطرف معامله در بنگاه املاک است!

روزنامه ایران در یادداشتی نوشت: تردیدی نیست که آمریکا کارنامه بسیار سیاهی در قبال ایران داشته است. کودتا علیه دولت قانونی ایران در 28 مرداد 32، حمایت از شاه در برابر اراده مردم ایران، بلوکه کردن اموال ملت ایران، حمله نظامی به طبس، طراحی کودتای نوژه، چراغ سبز به صدام برای جنگ با ایران، حمایت تسلیحاتی و اطلاعاتی آمریکا از صدام در طول جنگ هشت‌ساله با ایران، حمله به سکوهای نفتی ایران، ساقط کردن هواپیمای مسافربری ایران با 280 مسافر، حمایت از سازمان منافقین، اعمال تحریم‌های ظالمانه و گسترده و بعضا بی‌نظیر مانند تحریم بانک مرکزی ایران فقط بخشی از کارنامه اعمال آمریکا در قبال ایرانیان است. وارن کریستوفر، وزیر خارجه دموکرات کلینتون ایران را یاغی خواند و جرج بوش جمهوری‌خواه، ایران را عضوی از محور شرارت. هیچ منصفی به هیچ دلیلی این موارد را که بعضا تداوم هم دارد، فراموش نمی‌کند.

این روزنامه با اشاره به انتقادها درباره صمیمیت زیاده از حد ظریف با وزیرخارجه آمریکا می‌نویسد: آمریکا در مجموع عوض نشده است. همان رفتارهای سوء همچنان جریان دارد و داستان ما و آمریکا داستان ظالم و مظلوم است، این پاسخ هرچند درست است اما ناقص است. منطق روابط بین اشخاص با منطق روابط بین دولت‌ها کاملا متفاوت است. دولت‌های مختلف تعارض‌های جدی در حوزه منافع و ارزش‌های خود دارند. روابط بین‌الملل عمدتا عرصه تعارض‌ها و اختلافات است تا اشتراکات.

ایران می‌افزاید: داستان دیپلماسی، داستان خریدار و فروشنده آپارتمان در یک مشاور املاک است که در میان انبوه ادعاهایی چون «اصل برای  ما دوستی با شماست»، «اگر معامله هم نشد مهم نیست، اینکه دوست خوبی مثل شما پیدا کردیم برای ما کافی است»، «مهم این است که این جوان خانه‌دار شود» و... دو طرف معامله و مدیردفتر املاک در فکر حداکثرسازی منفعت‌شان هستند. فروشنده به اینکه به حداکثر قیمت ممکن بفروشد و خریدار به اینکه به پایین‌ترین قیمت ممکن بخرد. بنگاه املاک نیز در پی آن است تا معامله جوش بخورد تا به حق کمیسیون خود برسد. در دنیای دیپلماسی، مذاکره (چه تلفنی، چه حضوری؛ چه نشسته چه ایستاده) تلاشی برای کاهش تاثیر منفی اختلاف‌هاست و نه نتیجه حل اختلاف‌ها. مذاکره می‌کنیم تا شاید قدری از اختلافاتمان کاسته شود؛ نه اینکه چون اختلاف نداریم پس فرصتی است تا با هم حرف بزنیم. مذاکره دیپلمات‌های ایرانی هم با همتایان آمریکایی‌شان، پاداشی برای تغییر رفتار آمریکا نیست، بلکه تلاشی است معقول و با احتمال تأثیر در تغییر محدود و نسبی رفتار آمریکا تا کمتر آسیب ببینیم و قدری بیشتر نفع ببریم. هنر دیپلماسی را باید با منطق خودش نقد کرد و نه با منطق رفاقت در روابط انسانی. رفتاری اصولی که تعلیق تحریمی را کارسازی کند هزار مرتبه از غیظ بر او که تحریمی برانگیزد، ارزشمند‌تر است. تماس تلفنی و قدم‌زدنی که بتواند درآمدهای بلوکه مردم ایران را آزاد کند، هزاران بار برتر از سخنان بی‌تأثیر و خصمانه‌ای است که هیچ تأثیری جز تسریع و تشدید فرآیند ظالمانه برای تکرار تجربه نفت در برابر غذای عراق برای ایرانیان و صفرکردن صادرات نفت ایران دربر نداشته است.

آنچه در این نوشته مغفول مانده چند پرسش است؛1- اگر بارها به بنگاهدار کذایی اعتماد کردیم یا با طرف معامله‌ای وارد خرید و فروش شدیم که مکررا خیانت و کلاهبرداری کرده‌اند و حتی یک بار به قول و قرار وفادار نبوده‌اند، نقد گرفته و نسیه تحویل داده‌اند، آیا باز هم صورت مسئله همانی می‌شود که روزنامه ایران تصویر می‌کند؟ 2- اگر آمریکا عوض نشده و همان رفتارهای سوء ادامه دارد، و اگر نباید لفاظی‌های آمریکا را باور کرد، چگونه در توافق ژنو امتیازهای نقد غیرقابل بازگشت دادید و وعده‌های نسیه تحویل گرفتید؟ 3- چرا پس از توافق ژنو، نه اختلاف‌ها کاسته شد و نه آمریکا به توافق وفادار ماند؟ تحریم بالغ بر 100 شخص حقوقی و حقیقی از سوی آمریکا به معنای کاهش اختلاف و افزایش سود است؟ عمل نکردن آمریکا به وعده‌های اندک خود در همان تعهد چطور؟ مثلا لغو تحریم خودرو حذف شد؟ فروش قطعات هواپیما چطور؟ 4- کدام تحریم واقعی و مؤثر تعلیق شده است؟ عبارت پرتکرار «ما ساختار رژیم تحریم‌ها را حفظ کردیم» و وعده لغو تحریم‌ها برای 15 سال بعد در ازای مینیاتوری و کاریکاتوری کردن تمامیت برنامه هسته‌ای ایران، یعنی، تعلیق تحریم‌ها یا آزادسازی اموال بلوکه شده؟! 5- در حالی که مقامات آمریکایی می‌گویند تصویب تحریم جدید به معنای فروپاشی ائتلاف به زحمت فراهم شده آمریکا خواهد بود، چرا روزنامه دولتی ایران اصرار دارد مردم را از تجربه «نفت در برابر غذا» بترساند یا از صفرکردن صادرات نفت سخن بگوید؟ به راستی وقتی دیپلمات ما آنقدر پیادگی به خرج می‌دهد که به پیاده‌روی با وزیرخارجه آمریکا می‌پردازد و برخی‌ دولتمردان ما را خواب خوش‌خیالی با خود می‌برد که ناگهان با خنجر نفتی آمریکا و عربستان به خود آیند، اسم این روند را می‌توان روش تعارفات بنگاهی و در عین حال هوشیاری و حواس‌جمعی گذاشت؟

جزو 220 نفر که بود جزو 170 نفر چی؟!


پس از آنکه هفته گذشته، احمد توکلی در نطق پیش از دستور خود، حقایق تکان‌دهنده و مستندی از پرونده مهدی هاشمی را بیان کرد، قدرت‌الله علیخانی، نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با آرمان از این سخنان ابراز تاسف کرد!

وی با ابراز تاسف و تعجب از سخنان احمد توکلی درباره رشوه 5 میلیون دلاری شرکت استات اویل به مهدی هاشمی مدعی شد که وی تحت تاثیر جریان سیاسی قرار گرفته است! علیخانی که سابقه چند دوره همکاری با توکلی در مجلس شورای اسلامی را داشته در عین حال نتوانسته حقیقت موجود درباره توکلی را انکار کند و اقرار کرده که وی فردی منصف و معتقد و دلسوز است.

معلوم نیست این تناقض‌گویی علیخانی درباره سخنان مستند و دقیقی که توکلی با تکیه به مدارک دستگاه قضایی نروژ، آمریکا و اقاریر برخی همکاران مهدی هاشمی در مراکزی مثل سازمان بهینه‌سازی مصرف سوخت یا دانشگاه آزاد و... بیان کرده چه دلیلی دارد و چرا وی به انکار اسناد ارائه شده پرداخته است؟ گفتنی است علیخانی که امروزه به پرونده رحیمی به عنوان سند فساد دولت قبل یاد می‌کند، جزو امضاکنندگان نامه 220 نماینده مجلس در تجلیل از خدمات رحیمی به عنوان معاون اول احمدی‌نژاد بوده و معلوم نیست وی جزو 170 نفر هم بوده یا نه!؟

فرار مالیاتی شرکت‌های دولتی هم به تحریم‌ مربوط می‌شود؟!

وقتی 65 درصد احکام قانونی بودجه از سوی دولت اجرا یا محقق نمی‌شود پس وقت گذاشتن برای تصویب و تهیه قانون بودجه برای چیست؟

روزنامه رسالت با طرح این سوال و با استناد به ارائه گزارش تفریغ بودجه از سوی رئیس دیوان محاسبات نوشت: مسئله تفریغ بودجه مهم‌تر از ارائه بودجه به مجلس است. بودجه یعنی پیش‌بینی درآمد و برآورد هزینه. وقتی رئیس‌جمهور بودجه را تسلیم مجلس می‌نماید در حقیقت سخن از یک پیش‌بینی و یک برآورد است.

میزان دانش کارشناسی دولت و اندازه مهارت مجریان اقتصادی کشور در صحت این «پیش‌بینی» و «برآورد» است. هر قدر درصد خطای این پیش‌بینی و برآورد به سمت صفر میل کند کارآمدی دولت در تدوین مدل ریاضی اداره اقتصاد کشور را واتاب می‌دهد.

نکته مهم در گزارش تفریغ بودجه 92 این است که با بررسی ماده واحده که مشتمل بر 277 بند و جزء می‌باشد نتایج زیر به دست آمده است.

1- 98 بند و جزء معادل 35 درصد احکام بودجه به طور کامل رعایت شده است.
2- 116 بند و جزء معادل 42 درصد احکام قانونی به طور کامل رعایت نشده است.
3- در 47 بند و جزء اهداف قانونگذار محقق نشده است.
4- 48 بند و جزء اصلا فاقد عملکرد بوده است.

محمدکاظم انبارلویی در این یادداشت می‌افزاید: وقتی 65 درصد بند و جزء احکام قانونی بودجه یا اجرا نمی‌شود یا اهداف قانونگذار محقق نمی‌شود و یا فاقد عملکرد است این سوال مطرح می‌شود چه فایده‌ای دارد که وقت دولت و مجلس بیش از 6 ماه صرف تدوین 277 بند و جزء در ماده واحده شود. آیا وقتی 65 درصد احکام بودجه مورد بی‌مهری مجریان دولت قرار می‌گیرد می‌توان آن را نشانه پایبندی به قانون دانست. وقتی 65 درصد احکام بودجه اجرا نمی‌شود یا غلط اجرا می‌شود چگونه می‌خواهیم به اهداف برنامه پنج‌ساله و چشم‌انداز بیست‌ساله برسیم. تفریغ 92 نشان می‌دهد مالیات بر ارزش افزوده را مودیان از مردم گرفته‌اند اما به خزانه واریز نمی‌کنند. به عنوان مثال 10 هزار میلیارد تومان مالیات بر ارزش افزوده را شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی از مردم گرفته اما حاضر نیست آن را به خزانه واریز کند.
وی می‌افزاید: بزودی مجلس بررسی بودجه سال 94 را در صحن علنی آغاز می‌کند. اگر قرار باشد دولت 65 درصد احکام بودجه را اجرا نکند کما اینکه در سال‌های گذشته این طور بوده است چرا وقت گرانقیمت دولت و مجلس به بررسی بندها، جزءها و تبصره‌های ماده واحده صرف می شود و تاملی هم روی اعداد و ارقام جداول که اصل بودجه آنجاست نمی‌شود.

یکی از مواردی که دولت در اجرای بودجه 93 تخلف کرد، موضوع حذف یارانه ثروتمندان بود. وزیر اقتصاد همان اوایل سال گفته بود 10 میلیون ثروتمند شناسایی شده‌اند که به راحتی می‌توان یارانه آنها را حذف کرد. اگر یارانه 10 میلیون نفر حذف می‌شد، حداقل 5 هزار و 400 میلیون تومان صرفه‌جویی در مصارف به وجود می‌آمد و دولت می‌توانست این مبلغ را برای ایجاد اشتغال و تولید صرف کند و بخشی از رکود اقتصادی را مدیریت کند در حالی که تولید در سال 93 فقط 18 میلیارد تومان یارانه گرفت.

رسالت تصریح می‌کند: دولت در گرفتن مالیات تنبل است، کوتاهی‌هایی دارد که به عنوان نمونه از عدم واریز 10 هزار میلیارد تومان مالیات بر ارزش افزوده یک شرکت دولتی یاد کردیم. دولت وقتی از شرکت‌های تحت پوشش خود نمی‌تواند مالیات بگیرد چگونه می‌خواهد از شرکت‌های خصوصی و عمومی مالیات بگیرد. اداره کشور فقط با اخذ مالیات ممکن است خزانه خالی را باید با مالیات پر کرد.

 اگر نسبت مالیات به تولید ناخالص‌ها زیر ده درصد باشد، اگر قیمت نفت بالای صد دلار باشد، تحریمی هم وجود نداشته باشد، بزرگترین اقتصاددانان هم در راس مدیریت اقتصادی کشور باشند ره به جایی نخواهیم برد. بویژه آنکه اجرای 65 درصد احکام بودجه را هم  به طاق نسیان بکوبیم. آیا اینکه ما نتوانیم مالیات حقه را از یک شرکت دولتی سود ده بگیریم این هم به تحریم‌ها مربوط می‌شود؟

*خراسان

هشدار درباره قرارداد دستگاه هاي اجرايي با برخي جاعلان

بر اساس گزارش يک نهاد مسئول به تعدادي از مسئولان دولتي، اعلام شده است که طبق آيين نامه راهکارهاي تقويت حسابرسي که در سال 88 به تصويب کابينه رسيده است، دستگاه هاي اجرايي حق ندارند قراردادهاي مازاد بر مبلغ 10 برابر نصاب معاملات بزرگ دولتي را با اشخاصي که فاقد صورت هاي مالي حسابرسي شده اند، منعقد کنند اما برخي شرکت ها با جعل گزارش هاي حسابرسي، همچنان در تلاش براي عقد قراردادهاي مهم با مجموعه هاي دولتي هستند که بايد نسبت به اين پديده، دقت و استعلام هاي لازم صورت بگيرد.

ذره بين دولت روي عملکرد درآمدي وزارتخانه ها و سازمان ها

بر اساس ابلاغيه روزهاي اخير يک مسئول مهم اجرايي به وزارتخانه ها و سازمان هاي دولتي، اعلام شده است که با توجه به ضوابط اجرايي بودجه امسال که تاکيد مي کند "کليه دستگاه‌ هاي اجرايي موظفند گزارش عملکرد منابع عمومي مندرج در قانون بودجه را در مقاطع زماني 3 ماه يکبار به خزانه ‌داري کل کشور ارسال کنند"، همه دستگاه ها بايد در اسرع وقت نسبت به اعلام کل واريزي خود به خزانه طي سال 93 ، ميزان عدم تحقق درآمدهاي امسال و نيز فهرست مهمترين مطالبات خود با ذکر دلايل عدم وصول آن را تهيه و به دولت ارائه کنند.


*جمهوری اسلامی

* یک هفته نامه آلمانی با استناد به اخبار محافل امنیتی این کشور از پیوستن حدود صد زن از آلمان به جبهه تروریست‌های داعش در مناطق بحرانی عراق و سوریه خبر داد. به گزارش هفته‌نامه اشپیگل ظاهراً نه تنها مردهایی از آلمان برای شرکت در درگیری‌ها در عراق و سوریه در جبهه داعش به این مناطق سفر کرده‌اند بلکه حدود صد زن نیز به این گروه تروریستی پیوسته‌اند. بسیاری از زنان، شوهران خود را که می‌خواهند به جبهه داعش در عراق و سوریه بپیوندند همراهی می‌کنند. برخی نیز خود به تنهایی برای مبارزه در جبهه داعش راهی این مناطق بحرانی می‌شوند. سازمان‌های امنیتی در آلمان و دیگر کشورهای اروپایی مدتهاست درباره سفرهای روزافزون بخصوص جوانان به مناطق بحرانی در خاورمیانه و پیوستن آن‌ها به گروه تروریستی داعش ابراز نگرانی می‌کنند. براساس آخرین اطلاعات وزارت کشور آلمان تا به حال حدود 600 نفر از این کشور به مناطق بحرانی سفر کرده‌اند.

* میدان 73، سایت وابسته به رئیس دولت نهم و دهم نوشت: سررسید سال 1394 هجری شمسی با نام «خادم ملت» تولید و منتشر شد. به گزارش عصر ایران، این سررسید شامل روزشمار عملکرد هشت ساله دولت‌های نهم و دهم و همچنین خاطرات روزانه از احمدی نژاد و جملات وی به مناسبت‌های مختلف سال است. سررسید «خادم ملت» همچنین شامل مجموعه کامل نامه‌نگاری‌های احمدی نژاد به محضر رهبر انقلاب، دستورات و نامه‌های معظم له به او و فرمایشات ایشان درخصوص عملکرد دولت احمدی‌نژاد و گزارش‌های تصویری از سفرها و رویدادهای مهم خبری مربوط به احمدی‌نژاد است. ناظران، این اقدام را نوعی زمینه‌سازی برای بازگشت احمدی‌نژاد به قدرت ارزیابی کرده‌اند.

* سلفی‌ها برای ممانعت از حضور شیعیان در مجلس مصر تلاش می‌کنند. «ناصر رضوان » موسس ائتلاف موسوم به «فرزندان صحابه و آل البیت» در مصر اعلام کرد کمپینی برای مقابله با حضور شیعیان در انتخابات مجلس مصر به راه خواهد انداخت. پایگاه خبری «بوابه الفیتو» مصر، گزارش داد رضوان گفته می‌خواهد درباره جلوگیری از حضور شیعیان مصر در مجلس این کشور آگاهی ایجاد کند، وی افزود این افراد به لابی ایران در مجلس تبدیل خواهند شد تا مذهب تشیع را در مصر گسترش دهند. این سلفی مصری افزود با اطلاع‌رسانی از آنچه «توهین شیعیان به صحابه و همسران پیامبر(ص)» نامیده نسبت به حضور شیعیان در مجلس مصر هشدار خواهد داد. طبق اعلام کمیساریای عالی انتخابات مصر، انتخابات مجلس این کشور 2 و 3 فروردین آینده برگزار خواهد شد. قرار بود این انتخابات اردیبهشت وخرداد سال 1392 برگزار شود، اما با برکنار شدن محمد مرسی رئیس‌جمهور قانونی، این انتخابات به تعویق افتاد. سلفی‌های مصری که دیدگاه‌های افراط‌گرایانه را یدک می‌کشند در دوره ریاست جمهوری «محمد مرسی» رئیس‌جمهور برکنار شده مصر با طرح ادعاهایی درباره تلاش ایران برای گسترش تشیع در مصر، «حسن شحاته» از رهبران شیعیان مصر و همراهان وی را در شب «جشن‌های نیمه شعبان» در روستای «ابومسلم» در منطقه «ابوالمنرس» به شکل فجیعی به قتل رساندند.

*اعتماد


تكذيب خبر بستري شدن آيت‌الله وحيد خراساني

 در پي انتشار خبري مبني بر وخامت حال حضرت آيت‌الله وحيد خراساني و بستري شدن ايشان در بيمارستان، اين خبر تكذيب شد. به گزارش خبرآنلاين، يكي از سايت‌هاي خبري در حوزه ديني نوشته بود كه مرجع عاليقدر، حضرت آيت‌الله شيخ «حسين وحيد خراساني» به دليل وخيم شدن حال‌شان، راهي بيمارستان شدند. در پي انتشار اين خبر يكي از مسوولان دفتر مرجع عاليقدر، حضرت آيت‌الله وحيد خراساني تماس گرفته و از سلامتي كامل ايشان در زمان فعلي خبر داد. او گفت: «معظم له در سلامتي كامل به سر مي‌برند و در حال حاضر هيچ مشكلي ندارند،  لذا جاي نگراني نيست.»

توزيع سررسيد با جملات قصار احمدي‌نژاد

 يكي از سايت‌هاي وابسته به رييس دولت نهم و دهم خبر داد: سررسيد سال ۱۳۹۴ هجري شمسي با نام «خادم ملت» توليد و منتشر شد. اين سررسيد شامل روزشمار عملكرد هشت ساله دولت‌هاي نهم و دهم و همچنين خاطرات روزانه از احمدي‌نژاد و جملات وي به مناسبت‌هاي مختلف سال است. سررسيد «خادم ملت» همچنين شامل مجموعه كامل نامه‌نگاري‌هاي احمدي‌نژاد به محضر رهبر انقلاب، دستورات و نامه‌هاي معظم له به او و فرمايشات مقام عظماي ولايت در خصوص عملكرد دولت عدالت محور احمدي‌نژاد است. همچنين اين سررسيد شامل گزارش‌هاي تصويري از سفرها و رويدادهاي مهم خبري مربوط به احمدي‌نژاد است. قيمت اين سر رسيد ١٥ هزارتومان تعيين شده است.

پخش شب‌نامه در اصفهان عليه روحاني

 سفر رييس‌جمهور به اصفهان كم حاشيه نبوده است. يكي از اين حاشيه‌ها البته مربوط به پخش يك شب‌نامه در اصفهان مي‌شود كه در آن نوشته شده است: «رهبرا! فتنه ٨٨ هشت ماه به طول انجاميد ولي نمي‌گذاريم فتنه بزرگ‌تر كه گفتيد حتي يك روز هم طول بكشد». به گزارش تابناك، در ادامه براي مقايسه برخي نقل قول‌هاي رهبر معظم انقلاب و رييس‌جمهور مقابل هم قرار داده شده است.

شكايت براي پس گرفتن نشان خدمت از رحيمي

 دو وكيل دادگستري براي پس گرفتن نشان درجه يك خدمت از محمدرضا رحيمي، معاون اول دولت محمود احمدي‌نژاد، به ديوان عدالت اداري شكايت كردند. عليرضا دقيقي وكيل دادگستري و يكي از شاكيان اين پرونده در گفت‌وگو با ايرنا با اعلام اين خبر توضيح داد: به همراه يكي از ديگر از وكلاي دادگستري (پيمان حاج محمود عطار) شكايتي را مبني بر لغو مصوبه هيات وزيران دولت قبل و پس گرفتن نشان درجه يك خدمت از رحيمي به ديوان عدالت اداري تقديم كرديم. اين وكيل دادگستري افزود: آيين‌نامه اعطاي نشان‌هاي دولتي شرايطي را براي اعطاي نشان خدمت در نظر گرفته به طوري كه در ماده ١٢ آن آمده است: نشان خدمت براي تقدير از خدمات انجام يافته در مسير تحقق آرمان‌هاي جمهوري اسلامي ايران به افرادي اعطا مي‌شود كه در زمينه «تلاش مستمر و صادقانه در انجام مسووليت‌ها و خدمات» و «مددرساني به اقشار محروم و مستضعف»، موفقيت‌هاي چشمگيري كسب كرده باشند. دقيقي ادامه داد: بر اساس نظر و عقيده ما، آقاي رحيمي كه در دولت قبل اين نشان را دريافت كرده، مستحق دريافت نشان درجه يك خدمت كه از نشان‌هاي عمومي جمهوري اسلامي ايران است، نيست و دولت قبلي در جهت تثبيت موقعيت وي، اين نشان را اعطا كرده است. اين وكيل دادگستري گفت: بر اين اساس، درخواست لغو مصوبه هيات وزيران دولت قبل را در قسمتي كه مربوط به اعطاي نشان درجه يك خدمت به آقاي رحيمي است در دادخواست تقديمي به ديوان عدالت اداري ارايه كرده‌ايم.



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*