اخبار عمومی
اعلام وصول 2
3704
تاریخ انتشار: 1393/11/23 00:33
شوهرم دائم مرا به طلاق تهدید می‌کند-2 کشته و 4 مجروح در تصادف محور گچساران - بهبهان- 6 کشته در تصادف خودرو-4 کشته در حوادث جاده‌ای گیلان-کشف 20 میلیارد ریال کالای قاچاق-شلیک شکارچیان متخلف به محیط‌بان-برخورد با قاچاق کالا در آذرشهر-3 کیلو هروئین همراه مسافر-ماشین بازی خونین پسران پولدار در اتوبان-

2کشته و 4 مجروح در تصادف محور گچساران - بهبهان

به گزارش عصر جهان،جلال پوران‌فر درئیس اورژانس 115 کهگیلویه و بویراحمد: اظهار کرد: تصادف در محور در محور گچساران به بهبهان و نزدیک به پل عبدالهی رخ داد، که نیروهای اورژانس خیرآباد و هلال‌احمر شهرستان‌های گچساران به محل حادثه اعزام شدند.

مسئول اورژانس 115 استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: این تصادف میان یک دستگاه خودرو سواری پراید و یک دستگاه وانت نیسان رخ داد که در نتیجه آن راننده 31 ساله پراید و دختربچه 4 ساله فوت کردند و دو زن و یک مرد و یک پسر بچه هشت ساله نیز مجروح شدند که با امداد نیروهای اورژانس به مراکز درمانی انتقال یافتند.
شوهرم دائم مرا به طلاق تهدید می‌کند
به گزارش خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران، چندی پیش زن جوانی با مراجعه به دادگاه خانواده درخواست طلاق داد.
وی در خصوص علت درخواست خود به قاضی گفت: آقای قاضی شوهرم هر اتفاقی که می افتد مرا تهدید می کند که می خواهد طلاقم بدهد. او هر لحظه و هر ثانیه لرزه به تن من می اندازد و مرا می ترساند. او می گوید که بالاخره به دادگاه خانواده می رود و از من جدا می شود.

زن جوان ادامه داد: هرکاری می کنم و یا هر حرفی که می زنم شوهرم مرا تهدید می کند که اگر ادامه دهم طلاقم می دهد، 5 سال است که دارم با این رفتارهای او کنار می آیم ولی احساس می کنم که او غرور مرا له کرده و شخصیتم را خورد می کند. هربار تهدید او مساوی است با تحقیر شدن من، برای همین دیگر تحمل تحقیر شدن را ندارم و می خواهم خودم درخواست طلاق بدهم تا شوهرم بداند که نباید کسی را تهدید کند، من دیگر نمی توانم در کنار چنین مردی زندگی کنم.
بعد از حرف های این زن قاضی شوهر وی را نیز به دادگاه احضار کرد.‎

تصادفات جاده‌ای در کهگیلویه و بویراحمد
یاسوج- فارس: سخنگوی اورژانس 115 استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: شامگاه سه‌شنبه در محور یاسوج به اردکان در حدفاصل تنگ‌تیزاب و استان فارس، یک دستگاه پراید با پژو پارس برخورد کرد که 9 نفر در این تصادف به شدت زخمی شدند.
قنبری افزود: بعد از انجام اقدامات اولیه، 5 نفر از مصدومان به بیمارستان شهید بهشتی یاسوج و 4 نفر نیز به بیمارستان اردکان انتقال یافتند.
وی با اعلام وقوع یک فقره تصادف دیگر در ظهر سه‌شنبه، ادامه داد: راننده دستگاه ال90 در برخورد با یک دستگاه کامیون باری در دم جان باخت.
قنبری تصریح کرد: سرنشین دیگر خودرو ال90 نیز به شدت مصدوم شد که وضع مساعدی ندارد.
ماشین بازی خونین پسران پولدار در اتوبان
به گزارش خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران، چندی پیش به ماموران پلیس غرب تهران خبر یک درگیری خونین رسید که بلافاصله موضوع را در دستور کار خود قرار دادند و با حضور در محل حادثه به تحقیق در این رابطه پرداختند.

با حضور ماموران پلیس در محل درگیری مشخص شد که دو پسر جوان بر سر موضوعی با یکدیگر درگیر شده و یکی از این دو پسر با ضربات مشت و لگد دیگری روانه بیمارستان شده است.

با اطلاع ماموران از این حادثه خیلی زود متهم دستگیر شد و کارآگاهان برای تحقیق به سراغ شاکی در بیمارستان رفتند.

وی که به شدت زخمی شده بود به ماموران گفت: با خودروی زانتیای خودم در اتوبان می رفتم که ناگهان این پسر با خودروی سانتافه خود کنارم آمد و شروع به کورس گذاشتن کرد، من هم با او کورس گذاشتم ولی این پسر خیلی وحشتناک رانندگی می کرد و مرتب می خواست به خودروی من صدمه بزند تا جاییکه خودروی خود را متوقف کردم. او هم وقتی دید من متوقف شدم ایستاد و از ماشینش پیاده شد. او به سمت من آمد و شروع کرد به درگیری و در نهایت مرا کتک زد.

با این اظهارات متهم دستگیر شده نیز تحت بازجویی قرار گرفت و به ماموران گفت: این پسر بی دلیل در اتوبان با من کورس گذاشت و مرا عصبانی کرد، من هم کنترلم را از دست دادم و او را کتک زدم.

با اعتراف این پسر وی با قرار قانونی روانه زندان شد و تحقیقات در این خصوص در دادسرای ناحیه 5 تهران ادامه دارد.
نوزاد 5 ماهه از شدت گرسنگی جان باخت/ بهانه مادر 19 ساله پس از مرگ فرزندش
به گزارش خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران، به نقل از روزنامه های روسی" آلنا الپاتوا" دختر نوزاد خود " ورونیکا" را تنها در آپارتمانش رها کرد و به مدت 14 روز ناپدید شد.

زمانی که "الپاتوا" بعد از 2 هفته به خانه اش بازگشت ، دختر 5 ماهه اش را دید که به طرز غم انگیزی بر روی تخت کوچکش مرده است .

در  جلسه محاکمه دادگاه، "الپاتوا"  مجرم شناخته شد و به اتهام آدم کشی ظالمانه در حق نوزادش برای 10 سال به زندان محکوم شد.

وی در محاکمه گفت : من واقعا از رفتار ظالمانه خود پشیمان هستم، من هرگز نمی‌خواستم چنین اتفاق غم انگیزی برای کودکم رخ دهد، تازه حالا به ظلمی که در حق نوزادم کردم ، پی بردم.

این مادر 19 ساله در دادگاه اظهار کرد که این اتفاق می‌تواند تقصیر پدر و مادر خودش نیز باشد، چرا که آنها هرگز به او آموزش ندادند که چطور می‌تواند از فرزندش نگهداری کند و او را  به حال خود رها کرده بودند.

طبق گفته دادگاه، والدین این دختر همیشه با او بدرفتاری کرده و چند سالی بود دخترشان را رها کرده بودند.

وکیل این مادر هیولا به نام " اولگ کیاشکو" در دادگاه ادعا کرد که خانم " الپاتوا" از پدر نوزادش درخواست کرده بود که از دخترشان مراقبت کند.

وی افزود: درست است که این مادر نوزاد 5 ماهه اش را رها کرده بود، اما او گمان می کرد پدر فرزندش در خانه است و از او مراقبت خواهد کرد، در حالی که متاسفانه  پدر نیز فرزندش را رها کرده  و اهمیتی به او نداده بود.

وکیل  خانم " الپاتوا" گفت که شاید حکم 10 سال زندانی به دلیل شرایط بد زندگی و خانوادگی این دختر 19 ساله و آگاه نبودن او از عواقب کارش، کمتر شود.

   6 کشته در تصادف خودرو
 برخورد یک دستگاه پژو 405 و یک دستگاه پژو 206 در محور «داراب- بندرعباس» استان فارس، 6 نفر را به کام مرگ فرستاد.
به گزارش پایگاه خبری پلیس، در این سانحه رانندگی که دوشنبه شب در محور «داراب- بندرعباس» رخ داد، یک دستگاه پژو 206 و یک دستگاه پژو 405 به شدت با هم برخورد کردند.
بر اثر این حادثه راننده و یک نفر سرنشین پژو 206 و راننده و 3 نفر سرنشین پژو 405 در دم فوت کردند. گفتنی است علت وقوع این حادثه توسط کارشناسان پلیس راه در دست بررسی است.
4 کشته در حوادث جاده‌ای گیلان
 تصادف یک دستگاه خودرو سواری پژو 405 با عابر پیاده در بخش «خمام» شهرستان رشت منجر به جراحت و انتقال عابر پیاده به بیمارستان شد که وی بر اثر شدت جراحات وارده فوت کرد.
بر پایه این گزارش، واژگونی یک دستگاه موتورسیکلت در جاده جیرده شهرستان شفت و همچنین انحراف از مسیر و واژگونی یک دستگاه موتورسیکلت در شهرستان سیاهکل نیز منجر به کشته شدن راکبان موتورسیکلت‌ها شد.
تصادف یک دستگاه خودرو پیکان وانت با یک دستگاه دوچرخه منجر به جراحت راکب دوچرخه شد که بر اثر شدت جراحات فوت کرد.کارشناسان پلیس علت این تصادفات را سرعت زیاد و عدم توجه به جلو عنوان کردند.
کشف 20 میلیارد ریال کالای قاچاق
 فرمانده انتظامی ویژه شرق استان تهران گفت: در راستای مبارزه با مخلان نظام اقتصادی کشور و وارد‌کنندگان کالاهای قاچاق، ماموران پلیس آگاهی استان از دپو و قاچاق انواع چینی‌جات و لوازم خانگی در شهرستان ورامین مطلع شدند.
سرتیپ فتحی افزود: ماموران پلیس با انجام یکسری کارهای اطلاعاتی و تحقیقات لازم موفق به شناسایی این انبار شده که در بازرسی از این مکان مشاهده شد انواع چینی‌جات قاچاق با مارک‌های آلمانی، ایتالیایی و چینی در انبار دپو شده است.
وی تصریح کرد: در بازرسی انجام شده بیش از 25 هزار و 853 کارتن انواع سرویس چینی و 100 کارتن انواع وسایل آشپزخانه کشف شد.فتحی ارزش کالاهای مکشوفه را 20 میلیارد ریال برآورد کرد.
شلیک شکارچیان متخلف به محیط‌بان
میانکاله- تسنیم: یک محیط‌بان پناهگاه حیات‌وحش میانکاله حین گشت‌زنی در محدوده جزیره آشوراده با شکارچیان متخلف درگیر شده هدف گلوله آنان قرار گرفت.
مهدی دادار که از ناحیه هر دو پا مورد اصابت تعداد زیادی ساچمه قرار گرفته توسط عوامل اورژانس به بیمارستان امام بهشهر منتقل شد.
شکارچیان متخلف پس از حادثه متواری شدند و تلاش برای شناسایی آنان آغاز شده است.

برخورد با قاچاق کالا در آذرشهر
تبریز- خبرنگار کیهان: پلیس آذرشهر با توقیف خودروهای قاچاقچیان 204 کیلوگرم چای خارجی، 149 هزار و 480  نخ سیگار خارجی و نیز 10 هزار و 320 ثوب لباس و 40 هزار عدد آدامس خارجی، کشف و ضبط کرد.
3 کیلو هروئین همراه مسافر
 رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان ایلام گفت: شخصی که به عنوان مسافر قصد داشت 3 کیلو هروئین وارد استان ایلام کند دستگیر شد.
به گزارش پایگاه خبری پلیس، سرهنگ «علی عزیزی» افزود: پس از کسب اطلاع از ورود یک محموله افیونی از شهرستان تهران موضوع به صورت ویژه با تشکیل چند اکیپ از ماموران مجرب در دستور کار قرار گرفت.وی ادامه داد : پس از چند روز کار اطلاعاتی سرنخ‌هایی از فعالیت فردی در امر خرید مواد مخدر از استان‌های دیگر در این پرونده باز و مشخص شد رئیس این باند با اجیر کردن افراد محتاج و بی‌بضاعت قصد دارد مواد خریداری شده از طریق خودروهای عمومی وارد استان کند.عزیزی تصریح کرد: متهم بعد از پیاده شدن از اتوبوس تهران- ایلام دستگیر و مقدار 3 کیلو هروئین از وی کشف و ضبط شد.
حوادث کوتاه از کشور

پیامک اشتباهی جان 2 نفر را گرفت
زنجان - باشگاه خبرنگاران:‌ ارسال پیامک اشتباهی برای خواهر قاتل منجر به مرگ شد. مقتول به نام میثم 23 ساله  اهل و ساکن شهرستان خرمدره شامگاه 17 بهمن ماه با شلیک چند گلوله توسط کریم 27 ساله، عموی همسر خود به قتل رسید.پس از این حادثه کریم نیز دست به خودکشی زد و به زندگی خود پایان داد.
حرکت با دنده مرگ
زاهدان - خبرنگار کیهان: رئیس پلیس راه جنوب سیستان و بلوچستان گفت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی 110 مبنی بر برخورد یک دستگاه تراکتور با عابر پیاده در کیلومتر 11 محور ایرانشهر - بم، بلافاصله گشت تصادف برای بررسی در محل حادثه حاضر شدند.سرهنگ دوم محمدرضا کورس افزود: در این حادثه، یک دستگاه تراکتور که در حال تردد بوده به علت بی‌توجهی در حرکت با دنده عقب، با عابر پیاده برخورد کرد که وی بر اثر شدت ضربه وارده مصدوم شد و پس از انتقال به بیمارستان، جان خود را از دست داد.
خواب راننده 17 مصدوم برجای گذاشت
زنجان - ایرنا: سرپرست پلیس راه فرماندهی انتظامی استان زنجان گفت: خواب‌آلودگی راننده یک دستگاه اتوبوس مسافربری در اتوبان زنجان - قزوین 17 مصدوم برجای گذاشت.سرهنگ «علی‌اصغر شیرمحمدی» افزود: این حادثه حوالی ساعت 10 یکشنبه‌شب در کیلومتر 20 و در لاین شمالی و جنوبی این محور ارتباطی رخ داد.وی ادامه داد: در وهله نخست این اتوبوس با قسمت عقب یک دستگاه کامیون خاور در حال عبور برخورد کرد و این دو خودرو درگیر با هم به سمت گاردریل وسط جاده منحرف شدند و پس از واژگونی کامیون، این اتوبوس به بخش لاین جنوبی تجاوز و با اتوبوس مسافربری در حال حرکت برخورد کرد.سرپرست پلیس راه فرماندهی انتظامی استان زنجان گفت: راننده کامیون و اتوبوس و 15 نفر از سرنشینان دو اتوبوس که مصدوم شده بودند جهت مداوا و درمان به بیمارستان آیت‌الله موسوی زنجان انتقال یافتند که 6 نفر از مجروحان بستری و مابقی ترخیص شدند.
178 کیلو ماده مخدر در تانکر روغن نباتی
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر بوشهر گفت: ماموران پلیس این استان با اقدامات اطلاعاتی و با توجه به تغییر مسیر ترانزیت مواد مخدر از استان بوشهر، یک دستگاه تانکر حامل مواد مخدر را شناسایی کردند.سرهنگ «زرین کلاه» افزود:  با همکاری پلیس مبارزه با مواد مخدر استان فارس و اعزام یک تیم از نیروهای ویژه عملیاتی از پلیس مبارزه با مواد مخدر استان بوشهر، پس از چند ساعت تعقیب و مراقبت، در خروجی شهر شیراز، محور اصفهان خودرو تانکر حامل مواد مخدر شناسایی و توقیف شد.وی ادامه داد: با توجه به شیوه و شگرد خاص قاچاقچیان مواد مخدر، که به طرز ماهرانه‌ای مواد را جاسازی کرده بودند، ماموران مقدار 99 کیلوگرم تریاک و مقدار 79 کیلو و 300 گرم حشیش را کشف و ضبط کردند.
کشف 9 کیلو کراک در  خودرو
زاهدان - خبرنگار کیهان: رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر سیستان و بلوچستان گفت: در پی کسب خبری مبنی بر اینکه یک دستگاه سواری پژو 405 که قبلا به جرم حمل مواد مخدر در یکی از پارکینگ‌های شهر زاهدان توقیف بوده، حامل مواد مخدر به صورت جاسازی است، ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان بررسی  موضوع را آغاز کردند.سرهنگ رضا ناظری افزود: ماموران برای بررسی بیشتر به محل اعزام و پس از شناسایی خودرو از آن بازرسی دقیق کرده و موفق به کشف 9 کیلو و 650 گرم کراک شدند.وی خاطرنشان کرد: در این ارتباط پرونده قضایی تشکیل شد و تلاش برای شناسایی قاچاقچی ادامه دارد.
دستگیری قاچاقچیان مواد مخدر در کیش
کیش- خبرنگار کیهان: رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی نیروی انتظامی کیش گفت: با تلاش ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر 4 قاچاقچی شناسایی و دستگیر شدند و بیش از 7 کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک و حشیش از آنان کشف و ضبط شد.سرگرد سعید رافت افزود: در راستای اجرای طرح پاکسازی نقاط آلوده در چند عملیات ماموران توانستند 7 کیلو و 300 گرم انواع مواد مخدر سنتی و صنعتی را از 4 توزیع‌کننده کشف و ضبط و 22 فرد معتاد را نیز بازداشت کردند.
دپوی 110 هزار ماده محترقه در منزل
رئیس پلیس امنیت عمومی فارس گفت: در پی کسب خبری مبنی بر اینکه فردی قصد دارد محموله‌ای از مواد محترقه را به شهر شیراز انتقال دهد، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران قرار گرفت.سرهنگ علی ذوالقدری افزود: پس از انجام کارهای اطلاعاتی و پلیسی و اطمینان یافتن از اینکه محموله مورد نظر در یک منزل واقع در یکی از محله‌های شیراز تخلیه شده استه، ماموران با هماهنگی مقام قضایی برای بررسی اعزام شدند.وی تصریح کرد: در بازرسی از منزل مورد نظر 118 هزار و 800 عدد انواع مواد محترقه کشف و متهم دستگیر شد.
بازداشت کلاهبردار 160 میلیاردی
آمل- فارس: فرمانده انتظامی آمل گفت: در پی دریافت خبری مبنی بر اینکه افرادی با اسامی و مدارک جعلی اقدام به جعل سند برای املاک با ارزش میلیاردی در شهرستان‌های تهران و نوشهر می‌کنند، موضوع به طور ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت.ولی‌الله گنجیان مقدم افزود: با بررسی‌های انجام شده مشخص شد این افراد پس از تهیه اسناد جعلی با تشریفات قانونی لازم در دفاتر اسناد رسمی، املاک را با وکالت‌نامه رسمی به فروش می‌رسانند.وی ادامه داد: با هماهنگی‌های لازم و اقدامات تخصصی جاعل و کلاهبردار حرفه‌ای به نام «محمدعلی- ح» 44 ساله اهل و ساکن یکی از شهرستان‌های همجوار آمل، شناسایی و در یک اقدام غافلگیرانه دستگیر شد.فرمانده انتظامی آمل تصریح کرد: متهم که تاکنون چندین قطعه زمین و املاک واقع در تهران که دارای ارزشی بالغ بر 130 میلیارد ریال بوده را با استفاده از اسناد جعلی به فروش رسانده است، قصد داشت با روش جعل اسناد یک قطعه زمین در شهرستان نوشهر که ارزش آن نیز بیش از 30 میلیارد ریال بوده را به فروش برساند که توسط ماموران شناسایی و دستگیر شد.
کلاهبرداری 20 میلیاردی زوج جوان
فرمانده انتظامی استان گیلان گفت: در پی اعلام شکایت 15 نفر از اهالی چند روستای بخش «خشکبیجار» رشت مبنی بر اینکه زن و مردی با کسب اعتماد و ترفند خاص از آنان 500 میلیون ریال برنج با ارائه چک‌های سرقتی و فاقد اعتبار خریداری کرده‌اند، موضوع مورد بررسی ماموران انتظامی این شهرستان قرار گرفت. سرتیپ قائد رحمتی افزود: ماموران در خلال رسیدگی به پرونده با شکات دیگری مواجه شده و به وسعت کلاهبرداری این زوج پی برده و با تلاش زیاد مطلع شدند که این زوج در یکی از روستاهای شهرستان همجوار رشت مخفی شده‌اند.وی ادامه داد: مأموران با نیابت قضایی این زوج کلاهبردار را دستگیر کردند.
اشیای دوره ساسانی در داخل پراید
تهران-ایرنا: ماموران انتظامی شهرستان سروآباد استان کردستان، در بازرسی از یک دستگاه پراید 5 قطعه اشیاء متعلق به دوره ساسانیان کشف کردند.سرهنگ «عیسی‌آبادی» فرمانده انتظامی سروآباد گفت: روز گذشته در پی دریافت اخباری مبنی بر حمل اشیاء عتیقه توسط سرنشینان یک دستگاه سواری پراید، موضوع در دستور کار ماموران ایست و بازرسی این شهرستان قرار گرفت.وی افزود: ماموران ایست و بازرسی، خودرو مورد نظر را در حال عبور شناسایی و متوقف کردند.آبادی ادامه داد: در بازرسی از این خودرو 3 قطعه سکه و 2 عدد کاسه کشف شد، که بنا به اظهارات اولیه راننده خودرو متعلق به دوره ساسانیان است.فرمانده انتظامی سروآباد اضافه کرد: اشیاء کشف شده برای اعلام نظر قطعی تحویل میراث فرهنگی سروآباد شد.    
    



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*