اخبار عمومی
اعلام وصول 2
3727
تاریخ انتشار: 1393/11/25 09:34
زورگیری از خانم‌های جوان در جاده خاکی-سرقت‌ از آرایشگاه‌های زنانه-آتش‌سوزی در پارس‌جنوبی-عضویت دختر جوان در باند زورگیران خشن-زندگی پنهانی دزدان در خانه متروکه-جسد خلبان ایرانی در تور صیادان کشف شد-
پایان رمالی خانوادگی گردانندگان باند خانوادگی رمالان در غرب استان تهران دستگیر شدند.
فرمانده پلیس ملارد غرب استان تهران از دستگیری سه عضو باند خانوادگی رمالان خبر داد.  سرهنگ برزو همتی گفت: در پی‌گزارش‌های مردمی پیرامون فعالیت چند رمال در یکی از شهرک‌های غربی منطقه صفادشت، بررسی موضوع در دستور کار پلیس امنیت عمومی قرار گرفت.  وی اضافه کرد: با انجام کار تحقیقاتی و پس از دستور قضایی، در دو مرحله مأموران پلیس امنیت عمومی دو خانه محل فعالیت اعضای باند رمالان را شناسایی کرده و موفق به دستگیری سه عضو خانوادگی این باند شدند. سرهنگ همتی خاطرنشان کرد: در بازرسی از خانه این باند، تعداد زیادی ورد و ابزار رمالی کشف شد و متهمان با قرار مناسب از سوی دادستان ملارد روانه زندان شدند.
میوه فروش محله مواد فروش از آب درآمد/ شوهر خلافکار بدون همسرش از محل گریخت
ساعت 19 چهاردهم بهمن ماه عوامل مبارزه با مواد مخدر یگان کلانتری ۱۶۹مشیریه حین گشت زنی در سطح حوزه استحفاظی در آدرس شهرک کاروان، خیابان طالقانی به "فرج" متهمی که دارای سوابق متعدد فروش مواد مخدر بوده برخورد کرده که متهم به محض مشاهده مامورین بلافاصله از مغازه میوه فروشی‌اش متواری گردید.
اما همسر وی به هویت "فرزانه" و شاگرد وی بنام "داریوش" در محل حاضر بودند که ماموران به حرکات آنها مشکوک شده و پس از بازرسی از انبار میوه فروشی و جاهای مختلف از جمله سبد میوه، سبد خرما و کیسه‌های بادام که به صورت متفرقه جاساز نموده بود، مقدار یک کیلو و چهل گرم تریاک با لفافه ، مقدار یکصد و سی و پنج گرم مواد از نوع شیره تریاک و مقدار چهل و پنج گرم مواد مخدر از نوع سوخته تریاک کشف شد.
در ادامه متهمین بنام‌های "فرحناز" و "داریوش" به کلانتری منتقل شدند و پرونده مقدماتی در این رابطه تشکیل و جهت سیر مراحل قانونی به پایگاه ششم پلیس مواد مبارزه با مواد مخدر ارجاع شد.
سرگرد پیمان لطیفی رییس کلانتری ۱۶۹مشیریه درباره این خبر به باشگاه خبرنگاران گفت: تلاش ماموران در جهت دستگیری "فرج" مواد فروش سایقه دار منطقه مشیریه تهران کماکان ادامه دارد.
جسد خلبان ایرانی در تور صیادان کشف شد
سخنگوی سازمان امداد و نجات در گفتگو با خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران در خصوص کشف جسد خلبان ایرانی هواپیمای ناپدید شده در گیلان اظهار کرد: ساعت 8:30 بامداد امروز اعلام شد که جسد خلبان ایرانی هواپیمای تک موتوره که روز دوشنبه 13 بهمن ماه از فرودگاه رامسر برخاسته و ناپدید شده بود، در تور صیادی کشف شده است.
وی در ادامه با بیان این مطلب که جسد این خلبان در فاصله یک کیلومتری جسد سرنشین هواپیما بوده، افزود: جسد این خلبان ایرانی در منطقه ولی آباد از توابع تنکابن توسط صیادان محلی پیدا شده است.
درخشان خاطر نشان کرد: جسد این خلبان ایرانی جهت سایر مراحل قانونی و تشخیص هویت به پزشکی قانونی انتقال داده شد.

سرقت نیسان پر از فرش در حمله مسلحانه
دزدان مسلح، نیسان را با محموله فرش سرقت کردند. سرگرد علی سرحدی فرمانده پلیس میرجاوه استان سیستان و بلوچستان گفت: در پی گزارشی مبنی بر حضور دزد مسلح تحت تعقیب در میرجاوه و باتوجه به حساسیت موضوع، پرونده به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت. سرگرد سرحدی افزود: مأموران با اقدامات اطلاعاتی و ردزنی‌های گسترده پس از شناسایی و هماهنگی قضایی این دزد را در یک عملیات ضربتی در مخفیگاهش دستگیر کردند.
این تبهکار ابتدا ادعای بی‌گناهی کرد اما در تحقیقات تخصصی پلیس پرده از سرقت مسلحانه یک نیسان با 40 تخته فرش برداشت.
زورگیری از خانم‌های جوان در جاده خاکی
سرهنگ جعفر علیزاده فرمانده انتظامی شهرستان رباط کریم غرب استان تهران در گفتگو با خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران، در تشریح جزییات این خبر گفت:مأموران کلانتری۱۱مرکزی در پی شکایت شخصی در خصوص سرقت طلاجات وی توسط راننده جوان یک دستگاه خودرو سواری، موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.
وی افزود:شخص مالباخته به مأموران انتظامی گفت، در راه بازگشت به منزل سوار یک خودروی سواری شخصی شدم که راننده پس از طی مسافتی به جاده خاکی رفت و با تهدید چاقو النگو‌هایم را به ارزش ۶۰ میلیون ریال قیچی کرده و به سرقت برد.
سرهنگ علیزاده ادامه داد: مأموران انتظامی با همکاری مالباخته، شماره پلاک خودرو و چهره سارق را شناسایی کرده و سپس آدرس سارق را بدست آورده و با تشکیل تیم عملیاتی و هماهنگی قضایی وارد مخفیگاه وی شده و متهم را به نام "الف-ش" دستگیر کرده و جهت بررسی و بازجویی به پلیس آگاهی انتقال دادند.
این مقام مسئول انتظامی اظهار داشت: متهم دستگیر شده در بازجویی‌های پلیسی جرم خود را قبول کرده و در ادامه به 6 فقره سرقت طلاجات مسافران خانم با خودروی شخصی خود اعتراف کرد و پس از تشکیل پرونده قضایی و گذراندن مراحل قانونی روانه زندان شد.
رئیس پلیس رباط کریم در پایان ضمن هشدار به شهروندان گفت: جهت رفت و آمد به محل کار، دانشگاه، خرید و غیره حتماً از اتوبوس‌های واحد و تاکسی‌های خطی شهری استفاده کرده و ترجیحاً کد و یا شماره خودرو را برداشته و در صورت مواجه شدن با چنین افرادی سریعاً با فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تماس بگیرند.

زندگی پنهانی دزدان در خانه متروکه
مردان تبهکاری که به خودروها دستبرد می‌زدند در خانه متروکه پنهان می‌شدند. سرهنگ «سعید کفراشی» رئیس کلانتری 134 شهرک قدس گفت: ساعت 10 شب چهاردهم بهمن ماه امسال مأموران تجسس در پی دریافت گزارشی مبنی بر وجود مخفیگاه دزدان در یک خانه متروکه در حوالی سعادت‌آباد وارد عمل شدند.
وی با بیان اینکه مأموران در عملیات غافلگیرانه اقدام به دستگیری کردند، گفت: هنگام فرار دو دزد، مأموران اقدام به شلیک چند تیر هوایی کردند که سرانجام دو تن از آنها به نام‌های «هاشم» و «هشام» دستگیر شدند.

عضویت دختر جوان در باند زورگیران خشن
دختر 23 ساله همدست دو زورگیر خشن در بینالود بود. سرهنگ عباس صارمی ساداتی فرمانده پلیس بینالود خراسان رضوی گفت: در پی گزارشی مبنی بر سرقت یک خودرو توسط مسافران، مأموران پلیس دست به کار شدند. وی افزود: در بررسی‌های ابتدایی مشخص شد زورگیران با کرایه خودرو در بلوار وکیل‌آباد و انتقال آن به مکانی خلوت، راننده را باتهدید پیاده کرده و خودرو را به سرقت برده‌‌اند. سرهنگ صارمی با اشاره به تماس دزدان مبنی بر دریافت پول در ازای بازگرداندن خودرو گفت: مأموران با رصد اطلاعاتی، ردزنی‌های گسترده و استفاده از شگردهای پلیسی مخفیگاه دزدان را شناسایی و در اقدامی ضربتی زورگیران مسافرنما را دستگیر کردند.  وی در ادامه اظهار داشت: دو دزد 22 و 24 ساله و زن جوان 23 ساله‌ای که با دزدان همکاری داشته در بازجویی‌های پلیسی به جرم خود اعتراف کرده و تحقیقات برای کشف سایر سرقت‌های احتمالی ادامه دارد.

مرگ 4 مسافر جاده‌ای در تصادف 2 خودرو
چهار مسافر جاده‌ای در تصادف هولناکی در آذربایجان شرقی به کام مرگ فرو رفتند. مسئول روابط‌عمومی اورژانس آذربایجان شرقی گفت: صبح روز 24 بهمن ماه تصادفی در محور بستان‌آباد- تیکمه داش رخ داد و چهار مسافر را به کام مرگ فرو برد. حبیب حسینقلی‌زاده اظهار داشت: در این حادثه که در اثر برخورد دو خودروی سواری رخ داد چهار مسافر جان خود را از دست دادند.
زلزله بدون خسارت در سیرچ
کرمان- ایرنا: زمین‌لرزه‌ای به بزرگی 4/3 ریشتر صبح جمعه حوالی «سیرچ» از توابع شهرستان کرمان را لرزاند.مرکز لرزه‌نگاری کشوری، زمان وقوع زمین‌لرزه در ساعت 4 و 30 دقیقه و 44 ثانیه و در عمق 10 کیلومتری زمین اعلام کرد.بر اساس اعلام مرکز مدیریت کل بحران استان کرمان این زمین‌لرزه خسارتی نداشت.
برخورد سمند با پیکان با 4 قربانی
تبریز- فارس: مسئول روابط عمومی اورژانس آذربایجان‌ شرقی گفت: در اثر برخورد یک دستگاه خودرو سمند با یک دستگاه پیکان 4 تن جان خود را از دست دادند.حبیب حسینقلی‌زاده افزود: این حادثه در محور تیکمه‌داش- بستان‌آباد رخ داد و هر 4 سرنشین خودروها در دم فوت کردند.
تلفات تصادفات جاده‌ای در گیلان
رشت- فارس: فرمانده پلیس راه گیلان گفت: روز پنج‌شنبه بر اثر تصادف یک دستگاه خودروی سواری پژو 405 با عابر پیاده در بخش خمام منجر به مرگ عابر پیاده پس از انتقال وی به بیمارستان شد.مهیار رستگار واژگونی یک دستگاه موتورسیکلت در جاده جیرده شفت و انحراف از مسیر و واژگونی یک دستگاه موتورسیکلت در سیاهکل را نیز موجب کشته شدن راکبان این موتورسیکلت‌ها عنوان کرد.وی با بیان اینکه تصادف خودرو پیکان وانت با یک دستگاه دوچرخه منجر به جراحت دوچرخه‌سوار شد، گفت: این دوچرخه‌سوار پس از انتقال به بیمارستان بر اثر شدت جراحات جان خود را از دست داد.
کشف 32 کیلو هروئین
سرویس شهرستان‌ها: فرمانده انتظامی لرستان گفت: در پی دریافت اخباری مبنی بر حمل مقادیری مواد مخدر توسط یک باند سوداگر مرگ با 3 دستگاه خودرو سبک از کرمانشاه به کوهدشت، ماموران این فرماندهی موضوع را به صورت ویژه در دستور کار قرار دادند.سرتیپ قنبری افزود: ماموران با اکیپ‌های ویژه در محورهای مواصلاتی این شهرستان مستقر شده و با مشاهده 3 دستگاه پژو 206، 405 و سواری پراید، در یک تعقیب و گریز آنها را توقیف کردند.وی ادامه داد: در این عملیات که پلیس عرصه را بر قاچاقچیان تنگ کرده بود، سوداگران مرگ به ناچار مواد مخدر همراه خود را در منزل شخصی در مسیر تعقیب و گریز انداخته و به فرار از چنگال پلیس پرداختند که در نهایت 6 تن دستگیر شدند.
فرمانده انتظامی لرستان خاطرنشان کرد: ماموران با همکاری صاحب خانه در بازرسی از منزل مذکور 25 کیلوگرم هروئین را که در 3 کیسه برنج جاسازی شده بود کشف و ضبط کردند.قنبری تصریح کرد: همچنین در عملیاتی مشترک ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان و شهرستان‌های کوهدشت، رومشکان و پلدختر با توقیف یک دستگاه سمند و دستگیری 2 قاچاقچی دیگر 7 کیلوگرم هروئین کشف کردند.
جاسازی 250 کیلو تریاک در بار خیار
سرویس شهرستان‌ها: فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: با تلاش ماموران اداره عملیات ویژه پلیس مبارزه با مواد مخدر اصفهان، یک دستگاه کامیونت که از مرزهای شرقی قصد ورود به استان را داشت شناسایی و متوقف شد.سرتیپ آقاخانی افزود: در بازرسی از این خودرو مقدار 251 کیلو و 400 گرم مواد مخدر از نوع تریاک که به روش ماهرانه‌ای در بار خیار جاسازی شده بود کشف شد.وی با اشاره به دستگیری 3 نفر و توقیف یک خودرو در این ارتباط خاطرنشان کرد: متهمان پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل داده شدند.
توقیف 169 کیلو حشیش
سمنان- خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی سمنان از انهدام یک باند قاچاق مواد مخدر در این استان خبر داد.
سرتیپ میرزایی گفت: اعضای این باند در عملیات مشترک با پلیس مبارزه با مواد مخدر استان کرمان دستگیر شدند.
وی افزود: در عملیات فوق 169 کیلوگرم ماده مخدر حشیش که در یک دستگاه کامیون جاسازی شده بود کشف و ضبط شد.
65 کیلو حشیش در منزل و خودرو قاچاقچی
قم- خبرنگار کیهان: رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی قم از کشف 65 کیلوگرم حشیش از منزل و خودرو یک قاچاقچی خبر داد.
بلفکه گفت: متهم در حال انتقال 35 کیلوگرم حشیش در جاده قدیم تهران- قم شناسایی و دستگیر شد.
توقیف محموله کالای قاچاق
یزد- خبرنگار کیهان:  جانشین فرمانده انتظامی یزد گفت: ماموران پلیس با انجام یکسری کارهای اطلاعاتی و تحقیقات لازم موفق به شناسایی 2 دستگاه خودروی حامل لوازم قاچاق شده و به محض ورود خودروها به محورهای مواصلاتی استان آنها را متوقف کردند.
احمدی افزود: در بازرسی از این 2 خودرو بیش از 5 هزار قلم انواع کالای قاچاق شامل پوشاک، قطعات موبایل و وسایل الکتریکی کشف شد.
وی ارزش این محموله قاچاق را یک میلیارد و 400 میلیون ریال اعلام و یادآوری کرد: ماموران پلیس در ارتباط با این کشفیات 2 متهم را دستگیر و به مقامات قضایی معرفی کردند.
انهدام باند زورگیری
فرمانده انتظامی استان هرمزگان از انهدام باند سارقان مسلح که با زورگیری از قاچاقچیان محموله‌های آنان را سرقت می‌کردند، خبر داد.سرتیپ رضا محمدی یگانه گفت: سارقان زورگیر 12 نفر بودند که به روش مسلحانه در حاشیه ساحل و دریا، با تهدید و استفاده از سلاح سرد و گرم، محموله‌های قاچاقچیان را سرقت و تصاحب می‌کردند.
وی افزود: همچنین باند مذکور در زمینه خرید و فروش مواد مخدر، سرقت به عنف، زورگیری، عربده‌کشی و ایجاد رعب و وحشت بین شهروندان اقدام می‌کردند و یک فقره قتل در پرونده یکی از متهمان وجود دارد.
یگانه تصریح کرد: 5 تن از اعضای باند برادر هستند و سایر اعضای باند نیز با یکدیگر نسبت فامیلی دارند.
اعتراف به 63 فقره سرقت
یزد - خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی شهرستان یزد گفت: عوامل گشت کلانتری 12 «قائم» یزد ضمن گشت‌زنی مستمر و زیر نظر گرفتن موقعیت‌های حساس شهر، به فردی که در حال پرسه زدن در این محل بود مشکوک شدند و ضمن دستگیری، وی را برای انجام بازجویی به اداره پلیس منتقل کردند.سپهوند افزود: متهم به هویت «م.پ» در بازجویی‌های انجام شده به 63 فقره سرقت وجه نقد از دخل مغازه‌ها و همچنین داخل خودرو اعتراف کرد.وی خاطرنشان کرد: این متهم با استفاده از فرصت‌های مناسب و زیر نظر گرفتن مالباختگان اقدام به سرقت پول و همچنین اموال و وسایل از مغازه‌ها و خودروها کرده است.
واژگونی خودرو اتباع خارجی
زاهدان - ایرنا:‌ واژگونی یک دستگاه خودرو وانت حامل اتباع خارجی، صبح پنج‌شنبه منجر به مصدومیت 14 تن در محور زاهدان - خاش شد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان، رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی این دانشگاه گفت: به محض اطلاع از حادثه، با اعزام 4 دستگاه آمبولانس به محل، اقدامات اولیه برای درمان مصدومان انجام شد اما با توجه به زیادی شمار حادثه‌دیدگان، اورژانس‌ هوایی و اتوبوس آمبولانس نیز به کمک فراخوانده شد.
«فریبا کوشا» افزود: 4 نفر از مصدومان بدحال این حادثه، توسط اورژانس هوایی به بیمارستان علی‌بن‌ابیطالب(ع) زاهدان انتقال یافته و 10 نفر نیز با اتوبوس آمبولانس به بیمارستان‌های خاتم‌الانبیا و نبی اکرم(ص) زاهدان اعزام شدند.
آتش‌سوزی در پارس‌جنوبی
عسلویه - فارس: عصر پنج‌شنبه بر اثر وقوع آتش‌سوزی در بخش‌هایی از محوطه اطراف پالایشگاه‌ فازهای 17 و 18، دود غلیظی تمام آسمان عسلویه را فرا گرفت.
بلافاصله پس از وقوع آتش‌سوزی و اعلام به مراکز امداد و نجات، ماموران به محل حادثه اعزام شدند و عملیات اطفای حریق آغاز شد که در کمتر از یک ساعت آتش مهار شد.
به گفته شاهدان عینی حادثه، آتش زدن عایق‌های انباشته شده در اطراف پالایشگاه فازهای 17 و 18 از دلایل این آتش‌سوزی است.
حادثه برای لکوموتیو مونوریل قم

انتقال قطار مونوریل در قم حادثه‌ای عجیب را رقم زد. در حالی که قطار مونوریل  پشت کامیونی در حال جابه‌جایی بود سقف آن با زیر پل برخورد کرد. ساعت 12 ظهر پنجشنبه 23 بهمن‌ماه در بلوار زائر قم، زیر پل اتوبان امام علی (ع)، لکوموتیو پروژه مونوریل در حالی که روی یک تریلی قرار داشت هنگام عبور از زیر پل، سقف لکوموتیو به کلی آسیب دید.

نجات مادر باردار روستایی از محاصره کولاک
مادر باردار که در انتقال از روستا به بیمارستان در برف گرفتار شده بود، نجات یافت.  امدادگران هلال‌احمر چاراویماق از توابع آذربایجان شرقی  به یک مادر باردار روستایی امدادرسانی کرده و توانستند وی را با آمبولانس و لودر نجات دهند.  رئیس هلال‌احمر چاراویماق گفت: آمبولانس شبکه بهداشت و درمان شهرستان چاراویماق در نزدیکی‌های روستای «دیبکلو» که برای انتقال زن باردار رفته بودند در برف و کولاک گیر کرد.
وی افزود: به محض دریافت خبر بلافاصله با همراهی یک امدادگر به منطقه اعزام شدیم و با کمک به رهاسازی خودروی شبکه بهداشت، زایمان طبیعی و سالم انجام گرفت.
کلاهبرداری وکیل قلابی با وعده آزادی از زندان
وکیل قلابی که با وعده آزادی زندانیان از خانواده‌های آنان کلاهبرداری می‌کرد، دستگیر شد.  سرهنگ کیومرث عزیزی جانشین رئیس پلیس استان کرمانشاه گفت: وقتی گزارشی از یک وکیل قلابی به کلانتری 17 رسید تیمی از پلیس آگاهی وارد عمل شد.  در این مرحله مرد فریب خورده ادعا کرد پسرش به علت ارتکاب جرم و اجرای حکم قضایی زندانی است، تا اینکه دو مرد به وی مراجعه کردند و مدعی شدند وکیلی را سراغ دارند که می‌تواند پسرش را تبرئه کند و با تبلیغات آن دو و با حضور آنان با یک مرد که خود را وکیل معرفی می‌کرد ملاقات کرده و پس از اعلام جرم پسرش و گفت‌وگوهای زیاد سرانجام اوراقی را به‌عنوان قرارداد وکالتنامه با وی امضا و 60 میلیون تومان به‌عنوان حق وکالت تعیین و حساب‌های مختلفی را به وی ارائه که در چند مرحله 30 میلیون تومان به حساب آنها واریز کرده است.  این مقام مسئول پلیسی افزود: این مرد اعلام کرد پس از مدتی احساس کردم که فریب خورده‌ام و احتمالاً مورد کلاهبرداری واقع شده‌ام.  سرهنگ عزیزی اظهار داشت: اقدام‌های پلیس برای بررسی موضوع صورت گرفت و متهم و همدستان وی شناسایی و دستگیر شدند.  وی خاطرنشان کرد: وکیل قلابی در ابتدا منکر هرگونه کلاهبرداری شد اما با ارائه مدارک و دلایل محکمه‌پسند به جرم خود اعتراف کرد.

سرقت‌ از آرایشگاه‌های زنانه
باشگاه خبرنگاران: رییس پلیس آگاهی استان کرمانشاه از دستگیری زنی سارق با ۱۸فقره سرقت خبر داد. سرهنگ علیرضا مرزبانی گفت: «در پی دستگیری زنی به جرم سرقت، بازجویی از او آغاز شد و این فرد به ۱۲فقره سرقت و شش‌‌فقره جیب‌بری به مبلغ ۲۶۵میلیون‌ریال اعتراف کرد.» وی افزود: سارق وارد آرایشگاه‌های زنانه می‌شد و با انداختن چادر خود روی گوشی و کیف افراد مراجعه‌کننده در فرصت مناسب اقدام به سرقت می‌کرد. متهم همچنین اعتراف کرد با تنه‌زدن به افراد از آنها جیب‌بری می‌کرد.

اعتراف به سرقت از  ٤١خودرو
شرق: فردی که با شیوه‌ای خاص اقدام به سرقت باتری و سیستم پخش خودروهای پارک‌شده در کوچه‌های خلوت می‌کرد بعد از دستگیری به ٤١فقره سرقت اعتراف کرد. سرهنگ «ستار خسروی»، رییس‌پلیس آگاهی استان اصفهان در این‌باره گفت: «در پی وقوع چند فقره سرقت باتری و سیستم پخش اتومبیل و اعلام شکایت شهروندان به پلیس، پیگیری ویژه این پرونده در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت.» این مقام انتظامی عنوان کرد: «کارآگاهان با تحقیقات گسترده فردی را که اقدام به این سرقت‌ها می‌کرد هنگامی که قصد داشت سرقتی دیگر را عملی کند دستگیر کردند.» وی با بیان اینکه متهم پنج‌فقره سابقه کیفری دارد، ادامه داد: «متهم به ٤١فقره سرقت داخل خودرو در شهر اصفهان اقرار و عنوان کرد خودروهای فاقد دزدگیر و تجهیزات ایمنی را شناسایی و پس از آن با وسایل مخصوص، در آنها را باز و وسایل داخل خودروها را سرقت می‌کرد.»

راهکارهایی برای ناکام‌ گذاشتن جیب‌برها
ایسنا: پلیس برای پیشگیری از جیب‌بری در مکان‌های‌ شلوغ و پرتردد به‌ویژه در روزهای پایانی سال به شهروندان هشدار داد. در این هشدارها آمده است شهروندان باید در مکان‌های شلوغ مانند اتوبوس، مراکز خرید، زیارتگاه‌ها و پارک‌ها، مراقب وجوه نقد، موبایل و سایر اموال باارزش داخل جیب یا کیف خود باشند و از نشان‌دادن موجودی داخل کیف یا جیب خود، خصوصا پول نقد در انظارعمومی خودداری کنند. همچنین شهروندان باید پول، اسناد و اموال باارزش خود را در جیب‌های مخفی لباس و جیب‌های زیپ‌دار قرار دهند و از گذاشتن آنها در جیب‌های بیرونی لباس خودداری کنند. همچنین بهتر است از کیف‌های کمری یا کیف‌های زیپ‌دار برای حمل پول استفاده و در صورت همراه داشتن کارت عابربانک، از نوشتن رمز کنار آن خودداری کنند. در ادامه این هشدارها آمده است به‌طورکلی باید از نگهداری رمز کارت در محلی نزدیک به آن در کیف یا جیب خود و حتی در گوشی موبایل‌ با اسم مشخص خودداری شود. علاوه‌بر این بهتر است شهروندان هنگام سوارشدن به اتوبوس و مینی‌بوس، بلیت، کارت یا پول خود را از قبل آماده کنند تا مجبور به خارج‌کردن محتویات جیب خود در میان ازدحام جمعیت نشوند. در معابر و وسایل‌نقلیه عمومی نیز باید کیف را طوری در کنار خود نگه دارند که کاملا در معرض دید و کنترلشان باشد. در اماکن مذهبی و زیارتی نیز بهتر است زنان کیف خود را زیر چادر نگه دارند.



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*