اخبار عمومی
اعلام وصول 2
3759
تاریخ انتشار: 1393/11/27 22:54
یک فروند شناور هزار و 500 تنی فولادی لندینگ کرفت روز دوشنبه با حضور جمعی از مسئولان استانی و محلی در آبادان به آب انداخته شد.

عصرجهان: ناوچه آب خاکی، نیروپیاده کن یا لندینگ کرفت (Landing craft) یک شناور دریایی است که در ابعاد مختلف و طراحی مختلف برای فراهم کردن نیازهای لجستیکی متفاوت ساخته می شود.

بیشتر این شناورها دارای دری در جلوی شناور بوده که با باز شدن، تبدیل به یک سطح شیبدار شده و بارگیری و تخلیه از طریق آن انجام می شود.

مدیرعامل شرکت کشتی سازی اروندان در آیین به آب اندازی این شناور، گفت:این شناور با 62.5 متر طول، 14 متر عرض و 3.90 متر ارتفاع ساخته شده است و حمل بار و کالا بین بنادر داخلی و بین المللی را انجام می دهد.

'ارسلان غمگین'اضافه کرد:این شناور، با سرعت 10 گره دریایی و 9 خدمه و آبخور (فاصله عمودی از سطح آب تا پایین ترین بخش شناور) 2.70 متر ساخته شده است.

وی اعتبار هزینه شده برای ساخت این شناور را 70 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت:تاکنون سه فروند شناور در اسفند 92، خرداد 93 و شناور حاضر ساخته و تحویل شده است.

مدیرعامل این شرکت دریایی تاکید کرد:تا پایان سال جاری نیز دو فروند شناور دیگر نیز از این کلاس در این مجتمع کشتی سازی آب اندازی می شود.

این آیین با حضور آیت الله'محسن حیدری'نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان، 'سیدحسین دهدشتی' نماینده مردم آبادان و 'عبدالله سامری' نماینده مردم خرمشهر در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*