اخبار عمومی
اعلام وصول 2
3774
تاریخ انتشار: 1393/11/29 00:29
زنی، پسرش را به‌خاطر گوش‌های درازش به قتل رساند-حکم آزادی پزشک عاشق پیشه صادر شد- خفه کردن زن جوان به دلیل اعتیاد -مردی که دزدی های بزرگ را از زندان هدایت میکرد-درگیری اوباش در اندیمشک-حمله پلنگ به چوپان-زن و شوهر سارقان حرفه‌ای طلا-

 عصرجهان:مروری بر حوادث گزارش شده در رسانه های روز چهارشنبه ایران (منابع بسته خبری:سایت های خبری- مطبوعات)

  انفجار مواد آتش‌زا 2 قربانی گرفت
قهدریجان- باشگاه خبرنگاران: ساعت 10 دقیقه بامداد دیروز نیروهای آتش‌نشانی قهدریجان در پی دریافت خبری مبنی بر وقوع انفجار ناشی از مواد محترقه در این شهرستان به محل حادثه اعزام شدند.
در اثر این انفجار 3 نفر مجروح شدند که 2 نفر از آنها در بیمارستان جان باختند و وضعیت نفر سوم نیز وخیم اعلام شده است.

در اقدامی جنون‌آمیز و پس از عمل جراحی پلاستیک،زنی، پسرش را به‌خاطر گوش‌های درازش به قتل رساند

یک زن 37 ساله در ترکیه پسر 10 ساله خود را به خاطر داشتن گوش‌های بزرگ کشت. به گزارش رسانه‌های محلی، نورای ساکان این زن 37 ساله پسر 10 ساله خود را به دلیل داشتن گوش‌های درازش در بیمارستان بستری کرد تا گوش‌های او را تحت عمل جراحی زیبایی قرار دهد اما پس از جراحی متوجه شد پسرش چهره‌ای زشت‌تر پیدا کرده و گوش‌هایش همچنان دراز و بی‌قواره است، به همین علت این پسربچه را به دستشویی بیمارستان برد و با یک شال گردن خفه‌اش کرد. پلیس آنکارا می‌گوید: این زن روانی پس از قتل پسرش، جسد وی را در دستشویی بیمارستان رها کرد و سوار بر اتومبیل از محل جنایت گریخت اما پس از طی مسافتی با اتومبیل دیگری تصادف کرد. این زن پس از دستگیری به قتل فرزندش اعتراف کرد و به اتهام قتل روانه زندان شد. نورای در این رابطه به پلیس گفت: پسرش به دلیل داشتن گوش‌های بزرگ بسیار زجر کشیده و از دوستانش خجالت می‌کشید، او حتی پس از عمل جراحی زیبایی گوش‌هایی بزرگ داشت و چهره‌اش زشت‌تر شده بود به همین دلیل خواستم پسرم را از زجر و ناراحتی که دارد نجات بدهم. دکتر کادری آلتوک جراح بیمارستان در این‌باره می‌گوید: جراحی بسیار موفقیت‌آمیز بود و این زن تصمیم داشت همراه فرزندش بدون هیچ اعتراضی بیمارستان را ترک کند. دوربین‌های مداربسته بیمارستان نیز از این لحظات فیلم گرفته‌اند ولی نمی‌توانیم واکنش جنون‌آمیز این زن را درک کنیم و به نظر می‌رسد او دچار مشکلات روانی بوده است.


پایان خونین گروگان‌‌گیری
کرج- باشگاه خبرنگاران: 3 شهروند افغان پس از سوار شدن به خودرو تاکسی، راننده ایرانی آن را به گروگان گرفتند و در قبال آزادی وی مبلغ یک میلیارد ریال از خانواده‌اش طلب کردند.
با مراجعه خانواده فرد گروگان به پلیس، و در تحقیقات به عمل آمده 3نفر گروگانگیر اهل افغانستان که سابقه آشنایی با مقتول داشتند، شناسایی و دستگیر شدند.آنها اعتراف کردند که به خاطر اینکه شناسایی نشوند، گروگان خود را کشته‌اند.

پایان جنایی گم‌شدن یک مرد
مرد آشنا که مردی را در خشم‌های آنی‌شان کشته بود با پای خود نزد پلیس رفت و تسلیم شد.روز 16 بهمن ماه سال جاری وقتی جسد مردی که داخل یک پتو پیچیده شده و داخل کانال آب نزدیکی شهرک صنعتی خاوران رها شده بود پیدا شد، با دستور دادرس دادگاه عمومی خاوران تیمی از اداره 10 پلیس آگاهی تهران دست به تجسس‌های تخصصی زد.

کارآگاهان ابتدا آلبوم مردان گمشده را تحت بررسی قرار دادند و توانستند مشخصات جسد مرد جوان که مردی به نام «مهدی» بود را شناسایی کنند.
این شاخه از تحقیقات نشان داد خانواده این مرد 24 ساعت پیش از پیدا شدن جسد، گم‌شدن وی را به پلیس اعلام کرده‌اند. کارآگاهان وقتی پی بردند مرد 36 ساله روز 14 بهمن ماه پس از رساندن پسر 10 ساله‌اش به مدرسه به طرز مرموزی گم‌شده و به خانه بازنگشته است، با یک فرضیه مبنی بر جنایت به خاطر سرقت روبه‌رو شدند.
همسر این مرد در تحقیقات گفت: شوهرم یک خودروی بی‌ام.و کروک لوکس داشت و آخرین بار پسرم را به مدرسه رساند و بعد از آن هیچ خبری از وی نداریم.
کارآگاهان بلافاصله با دستور توقیف خودروی لوکس ثانیه شماری کردند تا مأموران پلیس در هر جای ایران آن را دیدند همراه با راننده‌اش متوقف کنند.
روز 20 بهمن ماه در حالی که 24 ساعت از ثبت شماره بی‌.ام.و در سیستم پلیس نگذشته بود که مأموران آن را در بلوار معلم منطقه یافت‌آباد و در حالی که پارک شده بود شناسایی کردند.
این خودرو تحت تجسس ویژه قرار گرفت اما برخلاف آثار زخم با چاقو روی بدن مهدی هیچ آثاری از درگیری داخل بی.ام.و به دست نیامد که نشان می‌داد جنایت در خارج از خودرو رخ داده است.
همین مسیر تحقیق پلیس جنایی را به سمت مرد 41 ساله‌ای به نام «محمد» کشاند که از چهار ماه پیش خودروی دیگرش را به وی فروخته اما هنوز سند مالکیت را به نام وی نزده بود.
محمد خیلی زود در یافت‌آباد شناسایی شد و کارآگاهان در مراجعه به محل کارش پی بردند وی در یک شرکت خصوصی فعال در زمینه راه‌سازی مشغول به کار است و عجیب اینکه دفتر شرکت در طبقه سوم یک ساختمان تجاری در بلوار معلم و در نزدیکی پیدا شدن خودروی بی.‌ام.‌و مهدی است.
51 کیلو حشیش در میدان تره‌بار
سرویس شهرستانها: فرمانده انتظامی گیلان گفت: مأموران عملیات ویژه پلیس مبارزه با مواد مخدر از فعالیت افرادی در زمینه تهیه و توزیع مواد مخدر و اینکه این افراد قصد دارند، مواد مخدر را وارد استان کنند اطمینان حاصل کردند.سرتیپ قائد رحمتی افزود: پس از چند روز کار بی‌وقفه پلیسی سرانجام خودروی حامل مواد مخدر توسط ماموران عملیات ویژه پلیس شناسایی شده و در میدان تره بار متوقف شد، ماموران در بازرسی از این کامیون که حامل بار خیار بود،‌51 کیلوگرم حشیش کشف کردند.وی با اعلام اینکه مواد مخدر کشف شده از یکی از استان‌های جنوبی وارد استان شده بود، ادامه داد راننده و سرنشین این کامیون دستگیر و تحقیقات پلیس از این دو متهم به منظور روشن شدن زوایای پنهان این پرونده ادامه دارد.
سارق مسلح با 20 فقره سرقت
زاهدان- فارس: فرمانده انتظامی زاهدان گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت مسلحانه منزل و زورگیری از شهروندان تیم‌ ویژه‌ای از ماموران انتظامی زاهدان بررسی موضوع را آغاز کردند.جعفری افزود: ماموران پس از شناسایی مخفیگاه متهم، محل را به طور نامحسوس زیر نظر قرار داده و با هماهنگی مراجع قضایی از محل بازرسی کردند که ضمن کشف یک قبضه سلاح کلاش و مقادیری مهمات مربوطه، سارق سابقه‌دار را دستگیر و برای تحقیقات بیشتر به مقر پلیس منتقل کردند.وی تصریح کرد: متهم در تحقیقات تخصصی پلیس به 20 فقره سرقت منزل، وجوه نقد، طلا و زورگیری اعتراف که 11 مورد از این سرقت‌ها به صورت مسلحانه بوده است. متهم پس از تکمیل تحقیقات به مراجع قضایی معرفی شد.
درگیری اوباش در اندیمشک
اندیمشک- فارس: فرماندار اندیمشک گفت: تعدادی از افراد شرور و اوباش در یکی از مناطق این شهر با چوب و چماق با یکدیگر درگیر شدند که با دخالت نیروی انتظامی و برخورد قاطع با آنان این درگیری پس از یک ساعت خاتمه پیدا کرد.گودرزی افزود: چند تن از عوامل این حادثه از سوی نیروی انتظامی دستگیر و پس از تکمیل پرونده تحویل مراجع قضایی شدند.
وی تصریح کرد: تلاش برای دستگیری سایر عوامل این درگیری از سوی دستگاه‌های انتظامی و امنیتی ادامه دارد.

در مازندران رخ داد؛
مردی که دزدی های بزرگ را از زندان هدایت میکرد

به گزارش سرویس حوادث جام نیوز به نقل از ایسنا،براساس بررسی‌های پلیس فتای مازندران نام بیش از 200 وکیل شناخته شده در لیست  این کلاهبردار حرفه‌ای و اعضای باندش قرار داشت.عملیات کارآگاهان پلیس فتای مازندران برای ردیابی و بازداشت اعضای این شبکه کلاهبرداری با اعلام شکایتی از سوی یک خانم وکیل در دستور کار قرار گرفت.این وکیل سرشناس که «زهرا» نام دارد و در مرکز استان مازندران به کار مشغول است در شکایت خود به مأموران گفت: چندی پیش مرد ناشناسی با تلفن همراهم  تماس گرفت، او بعد از اطمینان از اینکه وکیل دادگستری هستم ادعای بررسی مشکل حقوقی و زندانی شدن برادرش را مطرح کرد.
مرد تماس‌گیرنده ادعا کرد به علت اینکه بیشتر اوقات در خارج از کشور به سر می‌برد و امکان حضور در ایران برایش میسر نیست خواستار قبولی وکالت برادر خود شد که در زندان ساری بازداشت بود.
وی گفت: تماس‌گیرنده در ادامه  خواست شماره حسابی را به او بدهم و مبلغ  قرار وجه‌الضمان صادر شده برای برادرش به مبلغ 75 میلیون تومان به همراه مبلغ حق‌الوکاله درخواستی‌ام را برایم واریز کند.او چند بار تماس گرفته و هر بار از من می‌خواست شماره حسابم را چک کنم که از واریز شدن این میزان پول اطمینان حاصل کنم، اما بعد از هر بار بررسی حسابم متوجه می‌شدم هیچ پولی به حساب من واریز نشده است.
سرانجام خواست به یکی از باجه‌های عابربانک مراجعه کرده و منتظر باشم او مبلغ را کارت به کارت کند. در آنجا او شماره کارت مرا گرفت و در نهایت کار بدانجا پیش رفت که از زبان انگلیسی در مونیتور باجه استفاده کردم و در نهایت بعد از انجام کارها و قطع تماس وقتی بار دیگر حسابم را چک کردم از آنچه اتفاق افتاده بود حیرت‌زده شده بودم. به جای اینکه پولی به حساب من واریز شود 20 میلیون ریال از حسابم کسر شده بود. تازه در این لحظه متوجه کلاهی که سرم رفته بود، شدم.
با توجه به این ادعاها که از سوی خانم وکیل در اختیار مأموران قرار گرفته بود آنها اقدامات تخصصی را برای به دست آوردن ردی از کلاهبردار ناشناس فضای مجازی آغاز کردند.
در جریان تحقیقات گسترده و اقدامات ویژه کارشناسان فنی پلیس فتا، سرانجام مشخص شد که پول‌های برداشتی از حساب خانم وکیل همراه دیگر پول‌های وجوه برداشتی از حساب وکلای دیگر که به صورت اینترنتی یا کارت به کارت صورت می‌گرفت با دستگاه کارتخوان فروشگاه‌ها صرف خرید سکه طلا  از صرافی‌ها و جواهر فروشی‌های تهران و استان گیلان می‌شد یا دزدان از طریق دستگاه خودپرداز شارژ تلفن همراه می‌خریدند.
با توجه به این سرنخ‌ها کارآگاهان تجسس‌های خود را در این باره متمرکز کردند که با بررسی بیشتر پرونده سرانجام مشخصات شیاد حرفه‌ای به نام «عارف» در استان گیلان شناسایی شد و کارآگاهان مخفیگاه وی را شناسایی کردند.
خانه این کلاهبردار حرفه‌ای از سوی پلیس تحت کنترل نامحسوس قرار گرفت تا اینکه با اطمینان از اینکه او در مخفیگاه حضور دارد، در یک عملیات غافلگیرانه عارف دستگیر شد.
در حالی که عارف در جریان بازجویی‌های نخستین پلیس خود را بی‌گناه معرفی می‌کرد پس از ارائه مدارک و مستندات سرانجام لب به اعتراف گشود و با اقرار به جرم خود اعتراف کرد : از اواخر خرداد سال جاری شماره تلفن وکلای کشور را به روش‌های مختلف به دست می‌آوردیم و برای یک زندانی که با اتهام قتل روبه‌رو است و مهران نام دارد در حوالی پایتخت ارسال می‌کردیم و او در آنجا با همدستی تعدادی از هم‌بندی‌هایش سناریوی کلاهبرداری از وکلا را طراحی و اجرا می کرد.
وقتی پول‌ها به کارت‌هایی که در اختیارمان بوده انتقال داده می‌شد ما وارد عمل می‌شدیم، در تهران و استان گیلان طلا و سکه می‌خریدیم و آنها را دوباره می‌فروختیم و به حساب‌هایی که از زندان به ما می‌دادند واریز و 5 درصد از کل پول  بادآورده را خودمان برداشت می‌کردیم.
سرهنگ «رستمی» رئیس پلیس فتای مازندران  در مورد شگرد این باند کلاهبرداری اینترنتی گفت: اعضای  این باند گروهی را در دو  زندان حوالی پایتخت داشتند که با نام مهران از داخل زندان رجایی‌شهر اقدام به تماس تلفنی با طعمه‌های انتخاب شده می‌کرد. او با افراد دیگری نیز در خارج از زندان در تماس بود که با بازجویی از این مرد مشخص شد شماره تلفن‌های وکلا را از طریق اینترنت توسط گوشی در زندان یا از طریق همدستان خود در خارج از زندان به دست می‌آورد.
مهران سرکرده باند کلاهبرداری در اعتراف‌های خود گفته است: من به اتفاق دیگر زندانیان که در این رابطه با من همکاری می‌کردند با وکلا تماس برقرارکرده و ادعا می‌کردیم برادرم در زندان به سر می‌برد و برای آزادی وی مبالغ مختلفی را به وکلا اعلام کرده و آن وکیل نسبت به پذیرش وکالت زندانی راضی می‌شد و برای پرداخت حق‌الوکاله و میزان مبلغ وجه الضمان شماره کارت یا رمز آنها را دریافت کرده و به بهانه‌های مختلف افراد را پای دستگاه عابربانک کشانده و رمز وی را دریافت می‌کردیم سپس اقدام به سرقت وجه و جابه‌جایی پول به حساب و شماره کارت از قبل تعیین شده می‌کردیم.
به گفته سرهنگ رستمی این شبکه کلاهبرداری از تعداد زیادی از وکلا در استان‌های مازندران، گیلان، البرز، تهران و قزوین به همین روش اقدام به سرقت اینترنتی کرده‌اند و اطلاعات حساب بیش از 200 وکیل دادگستری را داشتند که از حساب حدود 30 تا 35 وکیل مجموعاً یک میلیارد و 800 میلیون ریال کلاهبرداری کرده‌اند که در اواسط اقدامات مجرمانه خود توسط پلیس فتای مازندران دستگیر شدند.سرهنگ رستمی در خاتمه هشدار داد: برای پرداخت و انتقال پول به حساب شما نیازی به مراجعه حضوری پای دستگاه عابربانک نیست،
برای انتقال وجه به حساب شما فقط شماره کارت یا شماره حساب کافی بوده و نیازی به ارسال مشخصات کامل حساب -رمز دوم، CCV2، تاریخ انقضا و...- نیست.
از در اختیار قرار دادن کارت عابر خود به افراد غیر پرهیز کنید تا زمینه‌ای برای تحریک و ارتکاب جرم برای دیگران فراهم نشده و با تغییر دوره‌ای رمز عابربانک خود ضریب امنیت آن را بالا ببرید.

حکم آزادی پزشک عاشق پیشه صادر شد/ خفه کردن زن جوان به دلیل اعتیاد

 31 شهریور سال 87 جسد بی جان یك زن 35 ساله به نام ثریا در حالیكه در یك خودرو بود در خیابان گیشا كشف شد.  
 
ماموران پس از اطلاع از این حادثه تحقیقات خود را در این خصوص آغاز كردند. در ادامه تجسس ها مشخص شد كه این زن با یك پزشك در ارتباط بوده است. بنابراین این پزشك خیلی زود شناسایی و تحت بازجویی قرار گرفت.  
 
وی در بازجویی ها در حالیكه قصد داشت قتل را انكار كند، در نهایت به كشتن این زن اعتراف كرد و به ماموران گفت: من به این زن علاقه داشتم. ولی او اعتیاد داشت و رفتارهای مناسبی از خودش نشان نمی داد. روز حادثه وقتی به خانه او رفته بودم سر همین موضوع با او درگیر شدم. من به او گفتم كه باید اعتیادش را ترك كند و به خاطر دخترش سعی كند زندگی سالمی داشته باشد. ولی او گفت كه نه تنها كارش را ترك نمی كند بلكه می خواهد دخترش راه او را ادامه دهد. وقتی این حرف را از زبان او شنیدم خیلی عصبانی شدم و خفه اش كردم. بعد از آن هم جسدش را داخل ماشین و در خیابان رها كردم.
 
با اعتراف این مرد پرونده وی پس از صدور كیفرخواست به شعبه 113 دادگاه كیفری استان تهرانارجاع شد. این مرد در این شعبه محاكمه در پایان به قصاص محكوم شد. در حالیكه این حكم به مرحله اجرا رسیده بود، متهم توانست از خانواده اولیای دم رضایت بگیرد.  
 
بنابراین وی صبح امروز بار دیگر از جنبه عمومی جرم محاكمه شد و در پایان نیز با توجه به حكم قاضی و با توجه به سال هایی كه در زندان بود، آزاد شد.


کشف انبار کالای غیرقابل مصرف
شهرقدس - ایرنا: رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت قدس دیروز از کشف یک انبار کالای تاریخ مصرف گذشته با مارک سیکا کشور سوئیس در این شهرستان خبر داد.«حسن عقبایی» گفت: ماموران گشت بازرسی این اداره عصر روز دوشنبه موفق به کشف این انبار کالای تاریخ مصرف گذشته که محصول کشور سوئیس است، شدند.وی افزود: با توجه به تشدید بازرسی از انبارها و شرکت‌های موجود در شهرستان این انبار 2 بار بازرسی و تحت نظر گرفتن شرکت، پرده از کار غیرقانونی صاحبان انبار برداشته شد.
عقبایی گفت: در این انبار چسب‌های صنعتی، ساختمانی و موادی قوی‌تر از تینر وجود دارد که تاریخ انقضای مصرف آنها مربوطه به سال 2011 میلادی است.وی ادامه داد: متخلفان این کالاها را با برچسب‌های تقلبی با تاریخ مصرف جدید تعویض و به بازار عرضه می‌کردند.
دستگیری کلاهبردار 60 میلیاردی
ارومیه- رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی آذربایجان‌غربی گفت: در پی کسب خبری مبنی بر اینکه یکی از کارکنان یک موسسه مالی در ارومیه اقدام به کلاهبرداری کرده است موضوع در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.
سرهنگ رسول النقی‌پور افزود: با تلاش ماموران متهم پرونده که یکی از کارکنان موسسه بود شناسایی و دستگیر شد.
رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی آذربایجان‌غربی تصریح کرد: متهم در بازجوییهای اولیه اعتراف کرد که 60 میلیارد ریال به صورت نقدی و غیرنقدی از حساب موسسه برداشت کرده است.وی ادامه داد: فرد دستگیر شده پس از تکمیل پرونده مقدماتی برای طی مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل داده شد.
حمله پلنگ به چوپان
بوشهر- فارس: مرد جوان کشاورز اهل و ساکن روستای لاشک کجور که مثل هر روز گوسفندان خود را به چراگاه برده بود در ساعات پایانی عصر متوجه پلنگی شد که قصد حمله و دریدن دام‌هایش را دارد و به همین منظور برای جلوگیری از این حادثه، سعی در فراری دادن پلنگ کرد که سگ‌های گله به پلنگ حمله کردند تا دام‌ها را نجات دهند.این چوپان 38 ساله سعی در پایان دادن به این درگیری داشت که ناگهان پلنگ به وی حمله‌ور شده و او را از ناحیه دست، سر و پیشانی بشدت مجروح و روانه بیمارستان کرد.
پیکره‌های 5 هزار ساله در دست قاچاقچیان
سرویس شهرستانها: جانشین فرمانده انتظامی استان ایلام گفت: به دنبال کسب خبری مبنی بر فعالیت 2 باند قاچاق آثار باستانی در شهر بدره موضوع در دستور کار پلیس این شهرستان قرار گرفت.
سرهنگ حسن سماواتی افزود: با اشراف اطلاعاتی مخفیگاه و محل نگهداری آثار باستانی شناسایی و اعضای این 2 باند دستگیر شدند.
وی ادامه داد: در عملیات دستگیری این 2 باند 4 عدد انگشتر در اندازه‌های مختلف، دستبند، یک عدد صفحه منقوش، نیم‌تنه سفالی و پیکره یک زن باستانی به همراه یک دستگاه فلزیاب کشف شد.سماواتی تصریح کرد: در این عملیات 3 تن از اعضای اصلی این 2 باند دستگیر و با تشکیل پرونده تحویل محاکم قضایی استان شدند.
زن و شوهر سارقان حرفه‌ای طلا
سرویس شهرستانها: رئیس پلیس آگاهی خراسان‌رضوی گفت: گزارش سرقت شش کیلوگرم طلا از یک کارگاه طلاسازی در منطقه قاسم‌آباد مشهد پلیس را بر آن داشت برای پیگیری موضوع وارد عمل شود.
سرهنگ بیدمشکی افزود: پلیس در تحقیقات خود هویت فردی به نام رضا را که در سرقتها نقش داشت، شناسایی کرد، و منزل مسکونی این فرد را با هماهنگی مقام قضائی و به طور ضربتی مورد پاکسازی قرار داد. در این عملیات 201 سکه بهار آزادی کشف و همسر متهم اصلی نیز دستگیر شد.
به گفته وی، این زن جوان در تحقیقات پلیسی صراحتا  به ارتکاب سرقت با همدستی همسرش اعتراف کرد و گفت: شوهرش از مرز کشور خارج شده و فرار کرده است.با کسب اطلاع ماموران از بازگشت متهم به مشهد، وی دستگیر، و به پلیس آگاهی منتقل شد. وی ادامه داد: متهم به سرقت شش کیلو طلا و 201 عدد سکه اعتراف و به همراه پرونده مقدماتی برای سیر مراحل قانونی به دادگاه اعزام شد و تلاش برای کشف سایر اموال مسروقه ادامه دارد.


کلاهبرداری 20 میلیونی به بهانه فروش سؤالات کنکور
یک زن شیاد که به بهانه فروش سؤالات کنکور به صورت اینترنتی اقدام به کلاهبرداری کرده بود، دستگیر شد.
رئیس پلیس فتای استان فارس در این زمینه گفت: مردی جوان که خود را دانشجو معرفی کرد با شکایت نزد پلیس ادعا کرد چند وقت پیش توسط یکی از دوستانش در دانشگاه با زنی آشنا شده که با وی هم دانشگاهی و هم رشته‌ای بود.
سرهنگ «سیدموسی حسینی» تصریح کرد: مالباخته در ادامه اظهار کرد زن جوان چون از قصد شرکت کردن ما در امتحان با اطلاع بود گفت برادرش سؤال‌های امتحان را دارد و پیشنهاد داد با گرفتن 20 میلیون تومان سؤال‌ها را از برادرش بگیرد و به ما بدهد.  وی گفت: با قبول کردن پیشنهاد توسط من و دوستم مبلغ 20میلیون تومان به صورت اینترنتی به حساب این زن واریز شد و پس از آن هیچ‌گونه سؤالی برای ما ارسال نشد.
وی ادامه داد: با بررسی‌های تخصصی توسط مأموران پلیس فتا، این کلاهبرداری تأیید و زن شیاد شناسایی شد و به دام افتاد.  وی در پایان به مردم هشدار داد تحت تأثیر صحبت‌های جذاب و اغواکننده افراد در مورد سؤالات کنکور و امتحانات دیگر قرار نگرفته و موارد مشکوک را به پلیس فتا اطلاع دهند.

پایان فرار دزد شب‌رو با شلیک 8گلوله پلیس
شلیک هشت گلوله کافی بود تا دزد موتورسوار در خیابان خیس کنترل فرمان را از دست داده و واژگون شود.
سرگرد مهدی اسدی رئیس کلانتری ۱۳۰ نازی آباد گفت: ساعت 5/4 صبح شنبه مأموران گشت کلانتری 130 نازی‌آباد هنگام گشتزنی‌ در حوالی خیابان شریعتی نازی‌آباد به یک موتور که به صورت مشکوکی در حاشیه خیابان متوقف شده بود، برخوردند. مأموران پلیس متوجه شدند که موتورسوار در حال وارسی داخل یک خودروی سفید رنگ است که با دیدن مأموران، سوار موتورش شده و پا به فرار گذاشت. وی ادامه داد: مأموران اقدام به تعقیب موتورسوار کردند ولی دزد فراری بی‌توجه به اخطارها و فرمان ایست مأموران، به فرارش ادامه داد تا اینکه مأموران با شلیک هشت گلوله وی را به وحشت انداخته تا اینکه  به‌خاطر لغزندگی معابر در شهرک ولیعصر(عج) کنترل موتور را از دست داد و زمین خورد. رئیس کلانتری 130 نازی‌آباد در پایان خاطرنشان کرد: مأموران پس از دستگیری این دزد، اقدام به بازرسی از وی کرده و موفق به کشف تعدادی از وسایل و تجهیزات داخل خودروی پراید شدند.

سرقت میلیاردی هکرهای ناشناس از حساب‌های مشتریان بانکی در 30 کشور
هکرهای روسی بیش از یک میلیارد دلار از حساب‌های مشتریان 100 بانک 30 کشور جهان ربودند.
شرکت روسی کاسپرسکی کب که در زمینه امنیت کامپیوترها فعالیت دارد و محصولات خود را با نام ضدویروس‌های کاسپرسکی به فروش می‌رساند اعلام کرده هکرهای کامپیوتری پول زیادی را با گشایش حساب‌های جعلی از حساب‌های مشتریان بانک‌های جهان دزدیده‌اند. تعداد این بانک‌ها 100 شعبه در 30 کشور مختلف است و شرکت کاسپرسکی اعلام کرده این دزدی یکی از بزرگ‌ترین نقص های شبکه بانکی جهان است و زیرکی هکرها را نشان می‌دهد.
در سال 2013 میلادی دستگاه خودپرداز یک بانک در اوکراین شروع به انتقال پول‌ به حساب ناشناسی کرده بود این در حالی است که هیچ مشتری و کاربری جلوی خودپرداز نبود و هیچ دکمه‌ای نیز فشرده نشده بود. دوربین‌های امنیتی بانک‌های دیگری در نقاط مختلف جهان نیز پیاپی انتقال چنین پول‌هایی را نشان دادند و آنگاه کارشناسان کاسپرسکی هشدار دادند پول‌هایی به مشتریان ناشناس با حساب‌های جعلی انتقال یافته و در نهایت پول‌هایی از حساب‌های مشتریان مختلف در بانک‌ها برداشت شده است.
به گفته کارشناسان فعالیت هکرها از اواسط سال 2013 میلادی آغاز شده و تاکنون به همین روش بیش از یک میلیارد دلار پول از حساب‌های بانکی ربوده شده است.

دستگیری مرد سارق پس از مشاجره با همسر
باشگاه خبرنگاران: مرد سارق وقتی با همسرش مشاجره می‌کرد، نمی‌دانست همسرش او را به پلیس معرفی خواهد کرد. چندی پیش مردی جوان با مراجعه به دادسرای ناحیه‌دو تهران از سرقت خانه‌اش خبر داد و در شکایت خود گفت: «وقتی همراه همسرم از سرکار به خانه برگشتیم، متوجه شدیم تمام پول، طلا‌ها و جواهرات همسرم را سرقت کرده‌اند.» با اعلام این شکایت، بررسی موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت و مشخص شد که عامل یا عاملان سرقت با شکستن شیشه بالکن به داخل خانه راه یافته و فقط سراغ محل پول و طلاهای خانه رفته‌اند که این نشان می‌داد سارق یا سارقان از محل طلا‌ها و پول‌ها باخبر بودند. درحالی‌که تحقیقات در‌این‌خصوص ادامه داشت زنی جوان به دادسرا مراجعه کرد و گفت: «شوهرم از خانه یکی از بستگان‌مان سرقت کرده است. او در حالی‌که از قبل می‌دانست آنها در خانه‌شان پول و طلای زیادی دارند، به آنجا رفت و دست به سرقت ۴۰میلیون‌تومان زد بعد از آن هم ماجرا را برایم تعریف کرد و من تصمیم گرفتم او را لو بدهم.» به‌این‌ترتیب سارق دستگیر شد. وی در بازجویی‌ها به ماموران گفت: «بیکار بودم و به پول نیاز داشتم. برای همین وقتی به خانه یکی از آشنا‌یان‌مان رفتم و متوجه شدم آنها پول و طلا دارند تصمیم به دزدی گرفتم. وقتی دزدی کردم موضوع را برای همسرم تعریف کردم. همسرم هم وقتی با هم مشاجره کردیم لج کرد و مرا به پلیس لو داد اما باور کنید بار اولم بود دست به دزدی می‌زدم.» بعد از اعترافات این مرد، او با قرار قانونی روانه زندان شد و تحقیقات در این خصوص ادامه دارد.

کلاهبرداری٢٢میلیاردی با سکه‌های تقلبی
پلیس‌خبر: فرمانده انتظامی استان لرستان از دستگیری فردی که با سکه‌های تقلبی، ٢٢میلیاردریال کلاهبرداری کرده بود، خبر داد. سردار «محمد قنبری» گفت: در پی شکایت شهروندی مبنی‌بر‌اینکه چند‌کلاهبردار در قبال ١٦١عدد سکه تقلبی و مقداری اشیای عتیقه جعلی مبلغ ١٠میلیاردریال وجه نقد و ١١میلیاردریال چک از وی گرفته‌اند، تحقیقات پلیس آگاهی الیگودرز آغاز شد. وی افزود: «ماموران با تحقیقات گسترده یک‌کلاهبردار را در این رابطه شناسایی و دستگیر کردند. متهم به جرم خود با همکاری چند‌نفر دیگر اعتراف کرد که تلاش برای دستگیری هم‌دستان وی نیز ادامه دارد.» «قنبری» خاطر‌نشان کرد: متهم با کشف ١٦١سکه تقلبی و به اتهام ٢٢میلیاردریال کلاهبرداری تحویل مرجع قضایی شد.

سرقت بزرگ در فضای مجازی
پلیس‌خبر: فردی که با استفاده از اینترنت بیش از یک‌میلیارد‌و‌١٢٠‌میلیون‌ریال سرقت کرده بود، دستگیر شد. علی شفیعی رییس‌پلیس فتای استان کرمانشاه در این‌باره توضیح داد: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه بالغ بر یک‌میلیارد‌و‌١٢٠‌میلیون‌ریال به‌صورت غیرمجاز از حساب بانکی‌اش برداشت شده است، بررسی موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت. وی گفت: در بررسی دقیق موضوع مشخص شد برداشت از حساب از طریق خریدهای اینترنتی و نقل‌و‌انتقال حساب‌ها از طریق اینترنت انجام گرفته است که با رد زنی و اقدام کارشناسی، متهم شناسایی شد. رییس پلیس فتای استان کرمانشاه ادامه داد: متهم که شاگرد مغازه شاکی بود، شناسایی و در اقدام ضربتی دستگیر شد. به گفته شفیعی، متهم ابتدا منکر جرمش شد و ادعا کرد برداشت‌ها با اجازه شاکی انجام شده است، اما انجام تحقیق از افرادی که متهم از آنها خرید کرده بود، فاش کرد متهم خریدها را برای خود انجام داده است. شفیعی بیان کرد: متهم تصور می‌کرد با توجه به گردش مالی بالای حساب شاکی، برداشت مبالغی به‌صورت روزانه و طی بازه چند‌ماهه جلب‌توجه نمی‌کند، اما سرانجام مجبور شد به جرمش اعتراف کند.

دستگیری مزاحم اینترنتی دخترنما
پلیس‌خبر: رییس‌پلیس فتای کرمان از دستگیری پسری خبر داد که به‌عنوان دختر اقدام به برقراری ارتباط و سپس مزاحمت برای زنان می‌کرد. سرهنگ کامبیز اسماعیلی، رییس‌پلیس فتای کرمان در تشریح این خبر گفت: زنی به پلیس مراجعه و از مزاحمت اینترنتی شکایت کرد. شاکی اظهار کرد مزاحم اینترنتی در پوشش دختر در یکی از شبکه‌های اجتماعی موبایل با او دوست و تعدادی عکس و اطلاعات خصوصی بین آنان رد‌و‌بدل شد. پس از مدتی هویت واقعی مزاحم شناخته شد و شاکی را تهدید کرد در‌صورت قطع ارتباط، تصاویر وی را در فضای مجازی منتشر خواهد کرد. این مقام انتظامی اظهار کرد: تیمی از کارآگاهان پلیس فتا با انجام یک‌سری اقدامات پلیسی و فنی، اقدام به شناسایی و دستگیری متهم کردند. اسماعیلی گفت: متهم پس از دستگیری به بزه انتسابی اعتراف و انگیزه خود را از این کار کنجکاوی و سرگرمی اعلام کرد.



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*