اخبار عمومی
اعلام وصول 2
3800
تاریخ انتشار: 1393/12/01 22:11
طلاق به خاطر تلفن همراه-کشف 9 کیلو شیشه در آبادان-کشف اشيای عتيقه در رامهرمز-20 ساعت تجاوز سه پسر به دختر بی‌گناه-دختر قربانی وادار به نوشیدن 12 بطری مشروبات الکلی شد-

 

عصرجهان:مروری بر حوادث گزارش شده در رسانه های روز شنبه ایران (منابع بسته خبری:سایت های خبری- مطبوعات)

 

کشف 9 کیلو شیشه در آبادان
 فرمانده انتظامی خوزستان از انهدام یک باند توزیع کننده مواد مخدر در شهرستان آبادان خبر داد.سرتیپ اسحاقی افزود: مأموران پلیس با انجام اقدامات فنی و اطلاعاتی اعضای باند را پس از شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی در چند عملیات ضربتی و هماهنگ در مخفیگاهشان دستگیر کردند.وی ادامه داد: مأموران در بازرسی از مخفیگاه متهمان مقدار 9 کیلو و 229 گرم مواد مخدر از نوع شیشه کشف کردند.اسحاقی تصریح کرد: متهمان پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضائی شدند.

کشف اشيای عتيقه در رامهرمز
به گزارش پايگاه خبري پليس، سرهنگ "سفيد پوست"  گفت : با کسب خبري مبني بر فعاليت دو سودجو در خريد و فروش اشياء عتيقه ، موضوع به صورت ويژه در دستور کار ماموران انتظامي اين فرماندهي قرار گرفت.
اين مقام انتظامي بيان داشت : ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتي هر دو متهم را شناسايي و با هماهنگي قضائي در يک عمليات غافلگيرانه در مخفيگاهشان دستگير کردند .
سرهنگ "سفيد پوست" در ادامه گفت : ماموران در بازرسي از مخفيگاه متهمان يک دستگاه گنج ياب و 10قطعه اشياء عتيقه کشف کردند .
فرمانده انتظامي شهرستان رامهرمز در خاتمه با اشاره به اينکه متهمان پس از تشکيل پرونده تحويل مراجع قضائي شدند گفت : اشياء قديمي و عتيقه نماد فرهنگ و شناسنامه يک قوم و ملت مي باشد و پليس با سودجويان به شدت برخورد خواهد کرد.

طلاق به خاطر تلفن همراه

بی‌توجهی و سهل‌انگاری‌های زن جوان، باعث شد تا همسرش راهی دادگاه خانواده شود و درخواست طلاق کند.
 
سجاد پس از این که به شعبه 268 دادگاه خانواده مراجعه می کند برگه ای را به دست قاضی عموزادی می دهد و روی نیمکت می نشیند. قاضی عموزادی پس از بررسی دادخواست می گوید: دلیل اصلی ات برای جدایی از همسرت چیست؟

سجاد بدون هیچ معطلی به قاضی می گوید: آقای قاضی دیگر تحمل زندگی با همسرم را ندارم. او خیلی سر به هواست و زندگی را برای هردوی ما جهنم کرده است. او مرتب سرش با تلفن همراه گرم است و به دنیای اطرافش هیچ توجهی نمی کند. اوایل خیلی از این موضوع عذاب می کشیدم ولی به روی خودم نمی آوردم. با خودم می گفتم شاید مدتی که بگذرد رفتارش را درست می کند. بیتا آنقدر سرش با تلفن همراه گرم بود که حتی بیشتر اوقات غذا هم برای من درست نمی کرد و دست به کارهای خانه نمی زد. همیشه به دنبال کارهای خودش بود و به این فکر می کرد که چطور تفریح و خوشگذرانی کند. من حرفی نمی زدم و سعی می کردم تحمل کنم. تا این که فرزندمان چند ماه پیش به دنیا آمد. تصور می کردم با به دنیا آمدن بچه دیگر همسرم بیشتر به زندگی توجه خواهد کرد. ولی در کمال ناباوری می دیدم که همسرم همچنان به زندگی بی توجه بود و سرش را با تلفن همراه گرم می کرد. هرچه به او می گفتم بچه احتیاج به مراقبت دارد فایده ای نداشت. بیتا زن مسئولیت پذیری نیست و هیچ علاقه ای به زندگی اش ندارد. حتی وجود بچه نیز او را سر به راه نکرد.
این مرد در ادامه صحبت هایش می گوید: آقای قاضی همه اینها به کنار، دو هفته پیش همسرم برای ساکت کردن بچه کیفش را به او داد و بچه هم در حال بازی کردن با کیف همسرم بود. بیتا هم طبق معمول سرش با تلفن همراه گرم بود و به بچه توجهی نمی کرد. در یک لحظه دیدم دستان دخترم پر از خون است. فریاد کشیدم و به سراغ بچه رفتم. او یک کلید از کیف بیتا برداشته و روی دستانش کشیده بود. دیگر از این سهل انگاری بیتا بشدت عصبانی شدم. همان شب دخترم را به بیمارستان بردیم و دستش را بخیه زدیم. از همان شب هم تصمیم گرفتم از این زن بی مسئولیت جدا شوم و خودم و بچه ام را نجات دهم. می خواهم حضانت بچه ام را هم بگیرم و برای همیشه از این زن جدا شوم. زندگی در کنار این زن بی توجه و بی مسئولیت فایده ای ندارد. آقای قاضی ممکن بود بلای بدتری سر دختر کوچکم بیاید و به خاطر سهل انگاری این مادر مشکل بزرگ تری گریبان ما را بگیرد. برای همین تصمیم به جدایی دارم.
پس از صحبت های این مرد قاضی عموزادی همسر او را هم به دادگاه احضار می کند تا صحبت های او را نیز بشنود. این مرد باید منتظر بماند تا همسرش در دادگاه حاضر شود و قاضی پس از شنیدن صحبت های این زن رای خود را صادر کند.

  مرگ 5 موتورسوار
زاهدان- فارس: رئیس پلیس راه شمال سیستان و بلوچستان گفت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی 110 مبنی بر وقوع یک فقره تصادف منجر به فوت در کیلومتر 85 محور شنی خاکی «اسفندک- سراوان» بین دو دستگاه موتورسیکلت و یک دستگاه وانت تویوتا بلافاصله تیم گشت پلیس راه در محل حاضر شد.سرهنگ شرافتی افزود: در این حادثه دو موتورسیکلت در اثر انحراف به چپ با یک دستگاه خودرو تویوتا برخورد کردند که در اثر شدت ضربات وارده 5 تن از موتورسواران در محل حادثه جان خود را از دست دادند.
تصادف در محور گرمی 5 قربانی گرفت
اردبیل- ایرنا: براثر برخورد 2 خودرو پژو و نیسان در جاده گرمی- اردبیل 5 نفر جان باختند و یک نفر مصدوم شد.این حادثه صبح روز جمعه در روی پل توسانلو در منطقه برزند جاده جدید گرمی- اردبیل روی داد و طی آن یک دستگاه خودرو پژو با خودرو نیسان برخورد کرد.از مسافران خودرو پژو که همگی سرباز بودند، 3 نفر در این حادثه جان باختند و یک نفر مصدوم شد، 2 فوتی دیگر این حادثه رانندگان 2 خودرو بودند.
سانحه رانندگی با 3 کشته
ارومیه- واحد مرکزی خبر: سانحه رانندگی در محور ارومیه- مهاباد 3 کشته بر جای گذاشت. رئیس پلیس راه آذربایجان غربی گفت: براثر این حادثه که صبح روز جمعه با برخورد اتوبوس با وانت تویوتا -های‌لوکس- رخ داد راننده وانت‌های لوکس به همراه 2 سرنشین جان باخت. سرهنگ فرمانی ناتوانی در کنترل وسیله نقلیه و تخطی از سرعت مجاز در جاده لغزنده توسط راننده وانت تویوتا- های‌لوکس را علت بروز این حادثه اعلام کرد.

جاسازی 5 کیلو هروئین در پژو 405
سرویس شهرستانها: رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر لرستان گفت: در پی دریافت اخباری مبنی بر حمل مقادیری موادمخدر  توسط یک باند سوداگر مرگ با یک دستگاه پژو 405 از دورود به خرم‌آباد، ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر موضوع را به صورت ویژه در دستور کار قرار دادند.سرهنگ فرخی افزود: ماموران با اکیپ‌های ویژه در محورهای مواصلاتی خرم‌آباد-دورود مستقر شده و با مشاهده پژو 405، در یک تعقیب و گریز و گشودن آتش آن را توقیف کردند.وی ادامه داد: با دستگیری 2 سوداگر مرگ، مقدار 5 کیلوگرم هروئین که در پژو 405 جاسازی شده بود،  کشف و ضبط شد.
خودروهای مواد مخدر به مقصد نرسیدند
اصفهان-ایرنا: فرمانده انتظامی استان اصفهان از کشف 210 کیلوگرم موادمخدر از انواع حشیش و تریاک در دو عملیات ماموران این فرماندهی خبر داد.سرتیپ «عبدالرضا آقاخانی» اظهار کرد: ماموران یگان تکاوری این فرماندهی، حین گشت‌زنی در یکی از راههای ورودی اصفهان به یک دستگاه کامیون کشنده مشکوک شدند و آن را متوقف کردند.وی افزود: پس از توقف خودرو، ماموران با هماهنگی مقام قضایی از آن بازرسی کردند و مقدار 92 کیلو و 700گرم تریاک که به شکل ماهرانه‌ای جاسازی شده بود، کشف شد.آقاخانی ادامه داد: در عملیات دیگری ماموران انتظامی شهرستان نایین حین کنترل خودروهای عبوری دو دستگاه خودرو سواری را متوقف کردند که در بازرسی از آنها 118 کیلوگرم موادمخدر تریاک و حشیش کشف شد.وی با بیان اینکه 90 کیلو و 150 گرم از مواد کشف شده حشیش بود، تصریح کرد: در این عملیات‌‌ها 3 خودرو توقیف گردید و 4 نفر دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند.
توقیف خودرو با 43 میلیون خلافی
سمنان- خبرنگار کیهان: یک دستگاه خودرو سواری اپتیما که با سرعت 154 کیلومتر در ساعت در محور دامغان-سمنان در حرکت بود. با بی‌توجهی به فرمان ایست پلیس، به مسیر خود ادامه داد که در نهایت توسط نیروهای پلیس متوقف شد. در بررسی‌ها مشخص شد که خودرو دارای انواع تخلفات به مبلغ 43میلیون است این خودرو به پارکینگ شهرستان دامغان منتقل شد.
20 ساعت تجاوز سه پسر به دختر بی‌گناه/ دختر قربانی وادار به نوشیدن 12 بطری مشروبات الکلی شد
به گزارش خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران؛ به نقل از اسوشیتدپرس طی شکایت قربانی 23 ساله 3 مجرم جنسی پس از دستگیر شدن در سال 2012 به اتهام تعرض جنسی به دختر 23 ساله محاکمه شدند.

بنابراین گزارش پس از ربودن دختر 23 ساله و انتقال وی به یک آپارتمان مسکونی در شهر لینکلن در شهر تگزاس وی را وادار به مصرف بیش از حد مشروبات الکلی کردند و به مدت 20 ساعت قربانی خود را مورد تعرض جنسی وحشیانه قرار دادند.

"پااول چاد زیکی" 49 ساله، "آرمتیج 44 ساله" سرباز سابق اداره امنیت ملی آمریکا و "رافائل سگیت" 40 ساله در مجموع پس از محاکمه شدن در دادگاه به 18 سال زندان محکوم شدند.
 
بنابر این گزارش به تعویق افتادن محاکمه این مجرمین به دلیل نبودن مدرک کافی برای ثابت کردن جرم اتفاق افتاده برای قربانی 23 ساله بوده است.
 
مردان شیطان صفت به حدی قربانی 23 ساله خود را وادار به مصرف  مشروبات الکلی کردند که آنچه در آن روز رخ داده بود را به یاد نمی‌آورد و تنها زمان ربودنش در یکی از خیابانهای منتهی به منزل مسکونی اش را به یاد داشت.
 
به گفته کارشناس پزشکی قانونی فراموش کردن پس از مصرف مشروبات الکلی در حالی رخ می دهد که مصرف کننده آن بیش از 12 بطری را مصرف کرده باشد که این موضوع با ارائه عکسی از 12 بطری خالی به دادگاه که توسط قربانی پس از به هوش آمدن گرفته شده بود به عنوان مدرک اثبات شد.
 
قاضی پرونده "جان نبیس کیوی" با در نظر گرفتن حساسیت پرونده جرایم صورت گرفته از جمله آدم ربایی و تجاوز به عنف هر یک از سه مرد بازداشت شده را به 6 سال و در مجموع 18 سال زندان محکوم کرد.

گفتنی است، هر سه متهم این پرونده از اتباع خارجی ساکن در تگزاس بودند که در برابر قانون بدون تبعیض محاکمه شدند.
دستگیری سر شبکه شرکت هرمی
اصفهان-ایرنا: یکی از سرشاخه‌های اصلی شرکت هرمی «گاما» که 4 هزار و 36 نفر زیر مجموعه داشت، در عملیات کارآگاهان پلیس آگاهی اصفهان شناسایی و دستگیر شد.رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان گفت: این فرد که با نام مستعار «سالار» و چندین نام جعلی دیگر در زمینه جذب افراد به شرکت مذکور فعالیت می‌کرد و از سال 91 تحت تعقیب پلیس بود، در عملیات ویژه کارآگاهان این پلیس، در مخفیگاهش در شهر اصفهان به دام افتاد.سرهنگ خسروی افزود: این فرد ماهانه بالغ بر 315 هزار دلار از شرکت فوق درآمد کسب می‌کرد و توانسته بود با چرب زبانی و استفاده از شیوه‌های متقلبانه مردم را فریب داده و به عضویت شرکت موصوف درآورد.وی افزود: با اعتراف صریح متهم به بزه انتسابی، در این خصوص پرونده تشکیل و وی جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد.
توقیف 237 هزار لیتر نفت کوره قاچاق
 سرویس شهرستان‌ها: برابر اعلام معاونت عملیات فرماندهی انتظامی استان سمنان، ماموران با همکاری بازرسان شرکت نفت از دو واحد صنفی در شهرک صنعتی جنت‌آباد ایوانکی شهرستان گرمسار دیدن کردند.این بازدید که ساعت 12 روز پنج‌شنبه و با هماهنگی مقام قضائی انجام شد به کشف مقادیر زیادی سوخت خارج از شبکه توزیع انجامید.گزارش دریافتی حاکی است، در این بازدید در مجموع 237 هزار لیتر نفت کوره خارج از شبکه توزیع کشف شد.تحقیقات پلیس در این باره با تشکیل پرونده‌ای همچنان ادامه دارد.
قاچاق سیگار در قشم
سرویس شهرستان‌ها: فرمانده انتظامی قشم گفت: با تلاش ماموران پلیس امنیت عمومی شهرستان و با تحقیقات به عمل آمده مشخص شد فردی به هویت «ب.ا» در منزل خود اقدام به نگهداری مقادیر قابل توجهی کالای دخانی قاچاق کرده است و قصد دارد در فرصت مناسب اقدام به توزیع و فروش آنها کند.سرهنگ محمودزاده افزود: با هماهنگی‌های قضایی ماموران انتظامی شهرستان در یک عملیات ضربتی با ورود به محل مورد نظر موفق شدند، یک میلیون و 688 هزار نخ سیگار خارجی قاچاق کشف کنند.

دستگیری قاچاقچیان شیشه 
 رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ از دستگیری قاچاقچیان شیشه پس از شلیک چندین تیرهوایی در بزرگراه چمران خبر داد. سرهنگ محمد بخشنده در گفت‌وگو با ایسنا، در این باره گفت: اواسط بهمن‌ماه امسال اکیپ عملیاتی مشترک پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ و ماموران پایگاه دوم این پلیس در عملیاتی مشترک با مسئولان شعب مبارزه با مواد مخدر سرکلانتری دوم، پاکسازی نقاط آلوده و دستگیری خرده فروشان مواد مخدر در محدوده بزرگراه چمران را در دستور کار قرار دادند. وی با بیان اینکه ماموران به موقعیت بزرگراه چمران ورودی ملاصدرا اعزام شده و عملیات خود را آغاز کردند، اظهارکرد: درهمین حین قاچاقچیان و خرده‌فروشان پس از اطلاع از حضور ماموران در محل، اقدام به فرار کردند که در این حین ماموران انتظامی با رعایت قوانین به کارگیری سلاح، 13 تیرهوایی شلیک کردند. رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ با بیان اینکه در ادامه این عملیات چهار نفر به هویت‌های آرمان، منصور، ماجد و کرامت دستگیر شدند، گفت: این افراد به مقر پلیس منتقل شده و برایشان پرونده تشکیل شد. بخشنده با بیان اینکه مقادیر قابل توجهی نیز مخدر صنعتی از نوع شیشه از این قاچاقچیان کشف شد، تصریح کرد: افراد دستگیر شده به همراه پرونده متشکله برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شدند. 
 
کلاهبرداری با بیمار خیالی
رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی از دستگیری کلاهبردارحرفه‌ای در این استان خبر داد. سرهنگ النقی‌پور، رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران، در تشریح جزییات این خبر گفت: در پی کسب خبری مبنی بر اینکه شخصی با مراجعه به همراهان بیماران در بیمارستان‌های مختلف و اعلام اینکه فردی از بستگان وی بستری بوده و جهت ترخیص یا جهت تهیه دارو نیاز به مبلغی پول دارد، اقدام به کلاهبرداری از افراد می‌نماید رسیدگی به موضوع در دستور کار ماموران این پلیس قرار گرفت. سرهنگ النقی‌پور افزود: با انجام یکسری کارهای اطلاعاتی و پلیسی مشخص گردید فرد مورد نظر با جلب اعتماد مردم اقدام به دریافت وجه از همراهان بیماران بستری در بیمارستان می‌نمود و اعلام می‌داشت بلافاصله پس از وصول پول از شهرستان وجه دریافتی را پرداخت خواهد کرد که بدون پرداخت وجه از محل متواری می‌گشت. وی ادامه داد: با تلاش ماموران فرد مورد نظر دستگیر و در بازجویی‌های پلیسی به کلاهبرداری ۱۰۰ میلیون ریالی در شهرستان‌های ارومیه، سنندج، تبریز، بناب، سقز و بوکان با شگرد مذکور معترف شد. رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: فرد دستگیر شده پس از تشکیل پرونده مقدماتی جهت سیر مراحل قانونی تحویل مقامات قضایی شد.
 

 



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*