اخبار عمومی
اعلام وصول 2
3844
تاریخ انتشار: 1393/12/05 01:13
دستگیری 30 دختر و پسر مست در یک پارتی- شوهرم وارد "لاین" نمی‌شود، طلاق می‌خواهم-پدری در ماهشهر پسرش را کشت-قتل دو نفر در شوش خوزستان- مرگ بخشدار در سانحه رانندگی-

عصرجهان:مروری بر حوادث گزارش شده در رسانه های روز سه شنبه ایران (منابع بسته خبری:سایت های خبری- مطبوعات)


دستگیری 30 دختر و پسر مست در یک پارتی
پارتی شبانه مختلط در یکی از تالارهای شهرستان بابلسر برگزار شد، اما تالار معروف شهر همچنان باز است و به فعالیت صنفی خود ادامه می‌دهد.
به این مطلب امتیاز دهید
به گزارش سرویس حوادث جام نیوز به نقل از شهدای ایران، چند روز قبل در یکی از تالارهای شهرستان بابلسر، در حالی که مراسم عروسی در طبقه دوم این تالار در حال برگزاری بود، یک پارتی 30 نفره مختلط هم در طبقه نخست آن تالار هم‌زمان در حال برگزاری بود.
پلیس اطلاعات و امنیت عمومی بابلسر پس از کسب خبر، طی عملیاتی هر 30 دختر و پسر شرکت کننده در این پارتی را که از شهرهای مختلف استان و تهران آمده بودند را در حالتی غیرطبیعی، دستگیر کردند.
30 قوطی مشروبات خارجی از کشفیات این پارتی شبانه بود که به مراجع قضایی تحویل شد.
به گزارش بلاغ، طبق قانون نظام صنفی این تالار باید پلمب می‌شد ولی متأسفانه این تالارهمچنان به فعالیت صنفی خود ادامه می‌دهد و این اغماض جای سئوالی بزرگ را در ذهن شهروندان و متدینان این شهر ایجاد کرده است.

زن جوان در دادگاه خانواده؛:شوهرم وارد "لاین" نمی‌شود، طلاق می‌خواهم
چندی پیش زن جوان با مراجعه به دادگاه خانوده درخواست طلاق داد و در خصوص علت آن به قاضی گفت: آقای قاضی شوهرم اصلا اهل تکنولوژی نیست و وقتی هم من سرم را با اینترنت و لب تاب گرم می‌کنم مرتب غر می‌زند.

زن جوان ادامه داد:همیشه مرا مسخره می‌کند که تو بیکاری و خودت را غرق در اینترنت و شبکه‌های اجتماعی کرده‌ای. هرچه به او می‌گویم که برنامه‌های وایبر و لاین را در گوشی‌اش بریزد و  وارد این تکنولوژی شود فایده‌ای ندارد.

وی افزود:حتی خودم برایش یک پیج در فیس بوک باز کردم و با ذوق و شوق صفحه‌اش را به او نشان دادم ولی او اصلا توجهی نمی‌کند و تازه مرا مسخره هم می‌کند. اصلا دوست ندارم که شوهرم اهل تکنولوژی نباشد و از اینکار عقب بیفتد. شوهرم اصلا مثل من نیست و من تصمیم به جدایی گرفتم.

بعد از صحبت‌های این زن قاضی دلیل وی را برای طلاق کافی ندانست و او را به یک مشاوره خانواده معرفی کرد.

قتل دو نفر در شوش خوزستان

به گزارش عصر جهان به نقل از روابط عمومی دادگستری شوش، توفیق پوردراوی گفت: در یک فقره درگیری و تیراندازی در جنگل های حومه هفت تپه، یک نفر به هویت م.ح مجروح شد که هنگام انتقال به بیمارستان بر اثر شدت جراحات وارده درگذشت.

وی افزود: در این رابطه دو نفر به هویت ج.ش و ز.ش دستگیر شدند و با قرار بازداشت موقت به پلیس آگاهی شوش تحویل شدند.

پوردراوی گفت: همچنین در یک فقره تیراندازی با اسلحه شکاری، دو نفر به هویت الف.ب و ح.ب در زمین های کشاورزی اطراف روستای بیت لوسی مجروح شدند که یکی از آنان هنگام انتقال به بیمارستان فوت کرد.

وی ادامه داد: با همکاری خانواده ضارب، متهم به هویت ر.ب به پلیس آگاهی معرفی شد.

پوردراوی گفت: هر دو پرونده در شعبه اول بازپرسی این دادسرا در دست رسیدگی است.

پدری در ماهشهر پسرش را کشت

به گزارش عصرجهان به نقل از روابط عمومی دادگستری ماهشهر، علیرضا آقاجری دادستان عمومی و انقلاب شهرستان ماهشه گفت: با اعلام گزارش یک فقره تیراندازی در خیابان طالقانی، پرونده قضایی تشکیل و تحقیقات گسترده در این خصوص آغاز شد.

وی افزود: با تحقیقات اولیه مشخص شد که شخصی به هویت ع.م فرزند خود را با ضرب گلوله اسلحه شکاری به قتل رسانده است.

آقاجری ادامه داد: بنا بر اظهارات متهم که اکنون در بازداشت به سر می برد، انگیزه ارتکاب این جنایت، اختلاف خانوادگی بوده است.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان ماهشهر گفت: متهم در اقاریر خود اظهار داشته که فرزندم مرا بسیار اذیت می کرد و تا دیروقت بیرون از منزل می ماند و حرف های مرا گوش نمی کرد و حتی در چند مورد مرا کتک زده بود که آن روز من عصبانی شدم و با اسلحه شکاری خود به فرزندم شلیک کردم که باعث مرگش شد.

آقاجری بیان داشت: پرونده در دست بررسی است و تحقیقات در این زمینه ادامه دارد.


    مرگ بخشدار در سانحه رانندگی
زاهدان- ایرنا: بخشدار لاشار از توابع شهرستان نیکشهر عصر یکشنبه هنگام مأموریت اداری بر اثر واژگونی خودرو اداری بخشداری در محور ترانزیتی نیکشهر- ایرانشهر در نزدیکی روستای هریدوک این بخش جان باخت.محمدایوب قاضی که هدایت خودرو پیکاپ پلاک دولتی متعلق به بخشداری لاشار را برعهده داشت در اثر تخطی از سرعت مطمئنه کنترل خود را از دست داد و در پی حادثه سرنگونی اتومبیلش درگذشت.
گازگرفتگی مرد روستایی
اردبیل- واحد مرکزی خبر: مدیر مرکز فوریت‌های پزشکی پارس‌آباد گفت: در پی تماس شهروندان با این مرکز مبنی بر گاز‌گرفتگی 2 نفر در روستای حاج‌عوض قشلاقی یک واحد امدادی از اورژانس امام خمینی(ره) به محل اعزام شدند که قبل از رسیدن تیم امدادی یک نفر از مصدومان جان خود را از دست داد و یک نفر نیز با تلاش تیم امدادی احیاء و در بخش آی‌سی‌یو بیمارستان بستری شد.بهشتی افزود: فرد متوفی مردی 50 ساله است.
جاسازی 578 کیلو ماده مخدر در خودرو
سرویس شهرستانها: رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان اظهار داشت: مأموران ایست و بازرسی شهید امامی شهرستان شهرضا حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه تریلی کشنده مشکوک و آن را متوقف کردند.سرهنگ حسینی افزود: در بازرسی از این خودرو مقدار 389 کیلوگرم تریاک، 166 کیلوگرک حشیش و 23 کیلوگرم مرفین کشف و ضبط شد.وی با اشاره به دستگیری 2 نفر در این ارتباط  ادامه داد: متهمان پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شدند.
ناکامی قاچاقچیان مواد مخدر
سرویس شهرستانها: فرمانده انتظامی شهرستان کرمان روز گذشته گفت: ماموران انتظامی بخش راین این فرماندهی با انجام یکسری اقدامات اطلاعاتی و پلیسی از انتقال یک محموله مواد مخدر از جیرفت به سمت کرمان با خبر شدند. سرهنگ روانبخش با اشاره به تحت نظر گرفتن مسیرهای احتمالی انتقال محموله مواد افیونی، افزود: ماموران انتظامی با ایست و بازرسی در این محورها و کنترل نامحسوس مناطق بیابانی اطراف آن، به یک دستگاه خودرو وانت مشکوک شدند.وی ادامه داد: ماموران انتظامی به راننده خودرو دستور ایست دادند اما راننده خودرو بدون توجه به دستور پلیس فرار کرد که نهایتا دستگیر شد.روانبخش تصریح کرد: در این عملیات و بازرسی از وسیله نقلیه متوقف شده، 52کیسه مواد مخدر به وزن 512 کیلوگرم تریاک کشف و متهم به همراه مواد مکشوفه پس از تشکیل پرونده تحویل دستگاه قضائی شد.
توقیف 35 میلیون عدد ماده آتش‌زا
سرویس شهرستان‌ها: فرمانده انتظامی سلطانیه گفت: ماموران انتظامی و آگاهی پس از اطلاع از اینکه یک دستگاه کامیون باری قصد انتقال کالای قاچاق از محورهای مواصلاتی شهرستان را دارد، با استقرار در نقاط مختلف خودروهای عبوری را کنترل کردند.سرهنگ مهدیخانی افزود: ماموران مستقر در ورودی شهر به حرکات مشکوک راننده یک دستگاه کامیونت باری مشکوک شده و با استفاده از علائم هشدار‌دهنده خودرو را متوقف کردند.وی ادامه داد: در بازرسی از داخل خودرو 3 میلیون و 427 هزار و 200 عدد انواع مواد محترقه، 2 هزار و 330 ثوب انواع البسه و 12 جفت انواع کفش خارجی قاچاق که به طرز ماهرانه‌ای در قسمت‌های مختلف خودرو جاسازی شده بود کشف و توقیف و راننده خودرو دستگیر شد.
کشف 2/5 میلیون عدد مواد محترقه
همدان - فارس: رئیس پلیس آگاهی همدان از کشف بیش از 2 میلیون و 474 هزار ماده محترقه در این استان خبر داد.رضا زارعی افزود: علاوه بر این مواد، 18 هزار و 800 نخ سیگار خارجی، 44 هزار لیتر گازوئیل، 10 هزار کیلوگرم کود شیمیایی، 250 کیلوگرم البسه مستعمل و 118 عدد لوازم آشپزخانه کشف و در این راستا 15 دستگاه خودرو نیز توقیف شد.رئیس پلیس آگاهی استان همدان ادامه داد: کشف بیش از 29 هزار کیلوگرم پرتقال، 6 هزار کیلوگرم فندق، 106 کیلوگرم چای، به همراه 106 جفت کفش خارجی قاچاق و همچنین تعدادی اقلام ضد فرهنگی از دستاوردهای این طرح بود.وی تصریح کرد: در این راستا 31 متهم دستگیر و پس از تشکیل 25 فقره پرونده برای سیر مراحل قانونی روانه مراجع قضایی شدند.زارعی ارزش تقریبی کالاهای کشف شده در این طرح را بالغ بر 5 میلیارد و 37 میلیون ریال اعلام کرد.
دستگیری قاچاقچی فراری
شیراز - فارس: رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر فارس از دستگیری یک قاچاقچی فراری خبر داد که به اتهام حمل مواد مخدر محکوم به اعدام شده است.سرهنگ تولایی افزود: این قاچاقچی در بعضی از پرونده‌ها به صورت غیابی محکوم و در یک پرونده به اتهام حمل 40 کیلوگرم هروئین محکوم به اعدام و در پرونده‌‌های دیگر محکوم به 15 سال حبس شده است.وی ادامه داد: دستگیری این قاچاقچی در دستور کار ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر این استان قرار گرفت و با انجام اقدامات اطلاعاتی و پلیسی وی در محله سنگ سیاه شیراز شناسایی و دستگیر شد.
انهدام باند جعل اسکناس
مشهد - واحد مرکزی خبر: باند 6 نفره جعل اسکناس و چک‌ پول‌های تقلبی در خراسان‌رضوی متلاشی شد. فرمانده انتظامی خراسان رضوی گفت: متهمان این باند در زمینه جعل اسکناس، کارت ملی، گذرنامه و مبایعه‌نامه فعالیت داشتند. سرتیپ امیری‌مقدم افزود: این باند در یکی از روستاهای سبزوار در حال فعالیت بود که ماموران انتظامی این شهرستان در اقدامی ضربتی تمام اعضای آن را دستگیر کردند. وی ادامه داد: در بازرسی از مخفیگاه متهمان تعدادی اسکناس‌های جعلی 10 هزار تومانی، چک پول‌های 50 هزار تومانی، مبایعه‌نامه، مهرهای بانکی و تصاویر خام کارت‌های ملی که به طرز ماهرانه‌ای جعل و چاپ شده بود به همراه مقداری لوازم جعل اسناد کشف شد و اعضای باند پس از بازجویی به دادسرا اعزام شدند.

مواد مخدردر تريلي 

 

با تلاش ماموران ايست و بازرسي شهيد امامي شهرضا 578 كيلو گرم ترياك و حشيش كشف شد. سرهنگ سيد تقي حسيني، رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان اظهار داشت: ماموران ايست و بازرسي شهيد امامي شهرستان شهرضا حين كنترل خودروهاي عبوري به يك دستگاه تريلي كشنده مشكوك و آن را متوقف كردند. اين مقام انتظامي خاطر نشان كرد: در بازرسي از اين خودرو مقدار 389 كيلوگرم ترياك ،166كيلوگرم حشيش و23كيلوگرم مرفين كشف وضبط شد. سرهنگ حسيني با اشاره به دستگيري دو نفر در اين رابطه افزود: متهمان پس از تشكيل پرونده جهت سير مراحل قانوني به مراجع قضائي تحويل داده شدند. 

 

 

انفجار دو تانکر سوخت 

 

برخورد دو تانکر سوخت عراقی در محور اسلام‌آبادغرب به سمت پل‌دختر موجب انفجار هر دو تانکر و انسداد یک ساعته این مسیر شد. سید زاهدین چشمه‌ خاور، سرپرست راهداری اداره ‌کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: متاسفانه ساعت 7 و 10 دقیقه (یکشنبه، سوم اسفند) دو تانکر عراقی در محور اسلام‌آبادغرب به سمت پل‌دختر در منطقه شاهبداق با یکدیگر برخورد کردند که در پی این حادثه هر دو تانکر منفجر شدند. وی تصریح کرد: بنا بر اعلام مسئولان پلیس راه علت حادثه بی‌احتیاطی راننده تانکر عقب بود که متاسفانه بر اثر انفجار با گرفتار شدن در آتش جان خود را از دست داد. چشمه ‌خاور افزود: این حادثه موجب انسداد یک ساعته مسیر شد که با تلاش نیروهای راهداری در دمای منفی شش درجه سانتی‌گراد، کامیون‌های سوخته از سطح جاده به حاشیه‌راه انتقال داده شدند و مسیر نیز پاکسازی و تردد مجددا در آن برقرار شد. وی خاطرنشان کرد: این حادثه همچنین موجب خسارت به روکش آسفالت مسیر شد که میزان برآورد اولیه خسارت آن 50 میلیون تومان تخمین زده‌ شده است.

 

 

انهدام باند دزدان مسلح خودرو
فرمانده انتظامی چابهار، استان سیستان و بلوچستان از انهدام باند سارقان مسلح و کشف ۲۲ فقره سرقت خودرو خبر داد. سرهنگ محمد رضا کاظمی، فرمانده انتظامی چابهار استان سیستان و بلوچستان در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران در تشریح جزییات این خبر گفت: در پی وقوع سرقت خودرو در شهرستان چابهار تحقیقات فنی و پلیسی برای شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار مأموران انتظامی و کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت. فرمانده انتظامی شهرستان چابهار ادامه داد: با انجام اقدامات پلیسی و تخصصی، ماموران کلانتری ۱۴ منطقه آزاد حین گشت‌زنی به یک دستگاه خودروی پژو ۴۰۵ با سه سرنشین که سابقه سرقت داشته مشکوک شدند و  آن را تحت نظر قرار دادند. این مقام مسئول انتظامی افزود: این متهمان با به جا گذاشتن خودرو متواری شدند که ماموران موفق به دستگیری یکی از سارقان به همراه یک قبضه سلاح شدند. سرهنگ کاظمی با اشاره به انتقال این متهم به مقر پلیس تصریح کرد: ماموران در بازرسی دقیق از خودرو یک دستگاه کیس کامپیو‌تر، اسپری فلفلی و یک جفت پلاک مسروقه و دو دستگاه تلویزیون ال‌ای دی مسروقه کشف کردند. این سارق حرفه‌ای، به ۲۲ فقره سرقت خودرو در استان کرمان، زاهدان، ایرانشهر و چابهار با کمک دو نفر دیگر اعتراف کرد.

 



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*