اخبار عمومی
اعلام وصول 2
3853
تاریخ انتشار: 1393/12/05 22:41
شکوری‌راد: بد‌تر از مجلس فعلی قابل تصور نیست-برکناری یک مدیرکل به شیوه متکی-سخنگوی ارشاد: ممنوع التصویری‌ها لازم الاجراست-صرافی «حسین فریدون» مجوز ندارد--بی‌اطلاعی پلیس فرودگاه از خروج چمدانی ارز-کارگزاران محور فعالیت انتخاباتی اصلاح‌طلبان

عصرجهان:اخبار ویژه چهارشنبه در رسانه های مجازی،چاپی،دیداری و شنیداری (منابع بسته خبری:سایت های خبری- مطبوعات)

*خراسان

بدهي عجيب دولت به يک دانشگاه خارجي

بر اساس گزارش يک نهاد نظارتي، اعلام شده است که طبق بررسي ها و نامه نگاري هاي صورت گرفته توسط مسئولان اجرايي، مشخص است که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعي به نمايندگي از دولت جمهوري اسلامي ايران، مبلغ ۲ ميليون و 980 هزار دلار به دانشگاه فناوري اسلامي داکا بابت حق عضويت سالهاي گذشته بدهکار است که مقرر شده با دستور مسئولان اجرايي، اين مبلغ پرداخت شود.
شکايت ديوان محاسبات از آخرين بخشنامه دولت دهم
در حالي که بر اساس ماده 28 قانون جامع خدمات رساني به ايثارگران، شرايطي براي حقوق و مزايا و اشتغال جانبازان و ايثارگران در نظر گرفته شده است، طبق بخشنامه 16 مرداد سال گذشته دولت دهم، مقرر شده بود خدمت جانبازان و آزادگان داراي مدرک کارشناسي تا سن 35 سالگي ادامه داشته باشد که اين دستور با شکايت ديوان محاسبات کل کشور به دستگاه قضايي، طي روزهاي اخير ابطال و لغو آن به مسئولان اجرايي ابلاغ شده است.
*ایران

سؤال 30 نماینده از وزیر کشور
سؤال ۳۰ نفر از نمایندگان مجلس از وزیر کشور درباره ورود پول‌های قاچاق مواد مخدر به انتخابات تقدیم هیأت‌ رئیسه مجلس شد. به گزارش تسنیم، حسینعلی حاجی، عضو شورای مرکزی «فراکسیون اصولگرایان» مجلس با اعلام این خبر گفت: «از آنجا که آقای رحمانی ‌فضلی در گردهمایی مبارزه با مواد مخدر اتهاماتی را به نظام وارد کردند، سؤالی از وی مطرح شد که به امضای 30 نفر از نمایندگان رسیده و این سؤال تقدیم هیأت‌ رئیسه مجلس شد.»
عارف: می‌خواستند تخلفات رحیمی را به گردن رمضان‌زاده بیندازند
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: «اگر با آقای رحیمی در همان زمانی که در استانداری بود برخورد می شد دیگر معاون اول رئیس جمهوری سابق به زندان نمی افتاد. البته خطاهایی که در زمان تصدی استانداری، آقای رحیمی مرتکب شد می خواستند به گردن آقای رمضان زاده بیندازند که موفق نشدند».به گزارش «امید»، محمدرضا عارف در جمع دانشجویان دانشگاه کاشان وجود جنبش و تشکل‌های دانشجویی را به عنوان یک واقعیت ضروری دانست و تصریح کرد: متأسفانه در مقاطعی به دلیل محدودیت‌ها و نوع نگاه رؤسای دانشگاه‌ها برخی از این جنبش با محدودیت مواجه بوده‌اند.
احمدی‌نژاد مجدداً به دادگاه احضار می‌شود؟
«ایسنا » در گزارشی نوشت: «در پرونده احمدی نژاد به نظر می‌رسد دادگاه موضوعی را استعلام یا اسناد و اطلاعاتی از ادارات دولتی یا مجلس مطالبه کرده که این امر منجر به صدور دستور تعیین وقت احتیاطی شده است. با این حال، در هر صورت «وقت احتیاطی» تعیین شده در این پرونده که از 16 دی 92 آغاز شد رفته رفته به یک «سال احتیاطی» تبدیل شد و ظاهراً با گذشت این مدت هنوز هم اقدام مورد دستور دادگاه انجام نشده است تا دادگاه در این پرونده تصمیم نهایی را اخذ کند... باید دید آیا احمدی‌نژاد مجدداً احضار می‌شود؟»
ابتکار: انجمن‌های اسلامی به مردم دروغ نگفتند
رئیس سازمان حفاظت  محیط زیست گفت: «دروغ مبنای فساد و اختلاس و تقلب است، انجمن‌های اسلامی دروغ نگفتند به مردم؛ ولو اینکه منحل‌شان کردند.» به گزارش فارس، معصومه ابتکار در جشن سیاسی انجمن اسلامی دانشگاه شریف افزود: «دولت تلاش خود را برای رفع تمام حصرها و ایجاد فضای بازسیاسی می‌کند ولی این در اختیار روحانی نیست و قوای مختلف باید همکاری کنند.»
«اس-400»؛ گزینه پیشنهاد 2 روسیه برای ایران
درحالی که «جن ساکی» سخنگوی وزارت خارجه امریکا مخالفت خود را با پیشنهاد روسیه برای واگذاری سامانه موشکی «آنتی 2500» به ایران به عنوان جایگزین سامانه موشکی «اس 300» اعلام کرد، یک «مقام آگاه» در سازمان همکاری‌های نظامی- فنی به روزنامه «کامرسانت» خبر داد که روسیه تحویل سامانه‌های دفاع ضد موشکی «اس-400» به ایران را به عنوان «گزینه شماره 2» در نظر دارد که اگر مقامات تهران با خرید سامانه‌های «آنتی 2500» به جای موشک‌های «اس-300» موافقت نکنند، پیشنهاد آن را مطرح کنند.»

*جمهوری اسلامی

* سازمان ملل متحد، دیروز در گزارشی موارد نقض حقوق بشر توسط گروه تروریستی داعش در عراق را برشمرده و آن را حیرت‌آور خوانده است. این گزارش می‌گوید قربانیان داعش عبارتند از اعضاء جوامع متنوع قومی و مذهبی که شامل ترکمن‌ها، شبک‌ها، مسیحی‌‌ها، ایزدی‌ها، صابئین، کاکانی‌ها، کردهای فیلی و شیعیان عرب می‌شوند. سازمان ملل این کشتارها را سازمان یافته و عامدانه می‌داند و اضافه می‌کند داعش،‌ حتی پزشکان، رهبران مذهبی، روزنامه‌نگاران،‌ رهبران انجمن‌های زنان و رهبران سیاسی را که مظنون به عدم همکاری با این گروه تروریستی باشند به قتل می‌رساند. گزارش سازمان ملل، اقدامات دفاعی مردم و نیروهای شبه نظامی که برای دفع شر داعش انجام داده‌اند را نیز نقض حقوق بشر دانسته و گزارش خود را به یک گزارش دو پهلو تبدیل کرده است. مشروح این گزارش را در صفحه 16 روزنامه بخوانید.

* امام جمعه شیعیان اسلامبول با انتقاد شدید از شبکه ملی ترکیه که نسبت‌های ناروایی را به حضرت امام علی(ع) روا داشته است گفت: چرا اجازه می‌دهید نوکران وهابیت بیایند و در برنامه زنده درباره شیعیان صحبت کنند؟ «شیخ صلاح الدین اوزگوندوز» که در جمع صدها تن از شیعیان منطقه هالکالی اسلامبول سخن می‌گفت افزود: تی. آر. تی. یک موسسه ملی است؛ موسسه‌ای که مال همه ماست. اگر می‌خواستند در مورد شیعیان صحبت کنند، یک عالم شیعه در این کشور نبود که نوکران وهابیون آمدند و حرف زدند؟! وی گفت: تلویزیون ملی با پخش سخنان دشمنان تشیع، سخنگوی نوکران وهابیت شده است.وی در ادامه با انتقاد از روشنفکران و سیاستمداران ترکیه افزود: همیشه در سخنرانی‌های خود می‌گویید که به اراده آزاد مردم اهمیت می‌دهید، باید هر کسی که مردم می‌خواهند با آرا آنان در انتخابات به قدرت برسد، پس چگونه در بحرین، عراق، یمن و حتی در سوریه اجازه نمی‌دهید مردم به پای صندوق‌های رای بروند و رهبر خود را انتخاب کنند؟ وی با محکوم کردن اقدامات تبعیض آمیز مقامات ترک در قبال شیعیان و اقلیت‌های دینی در این کشور گفت: «سیاست‌های دوگانه شما هیچ ربطی به عدالت، حقوق بشر و دموکراسی ندارد.» یک نویسنده ترک به نام «مصطفی اوز» در برنامه‌ای به نام «مذهب‌ها و فتنه‌ها در اسلام» که از شبکه رسمی ترکیه پخش شد، با بیان مغلوط حوادث مربوط به ماجرای افک، حدیث غدیر، ماجرای قلم خواستن پیامبر(ص) قبل از وفات، حوادث سقیفه و ماجرای خلافت، اتهامات ناروایی را به امیرالمومنین علی(ع) و نیز شیعیان وارد کرد.

* گروه تروریستی داعش اقدام به تخریب قبور شماری از بزرگان و علمای شیعه در استان دیاله (دیالی) در شرق عراق کرده است. در تصاویری که داعش منتشر کرده یکی از این مزارهای تخریب شده مرقد محمد بن موسی‌الکاظم(ع) است که تکفیری‌ها پس از ورود به این مکان مقدس با جاسازی کردن بمب آن را منفجر و با خاک یکسان کردند. داعشی‌ها برای تخریب قبور از بخش امور حسبیه (مسئولین رسیدگی به امور دینی) که تفکری برگرفته از وهابیون دارند دستور می‌گیرند و در اجرای این دستورات از مواد منفجره و بولدوزر استفاده می‌کنند. تروریست‌های داعش در بیانیه‌ای ضمن اعلام افتخار به تخریب مزار فرزند امام کاظم(ع) این جنایت فجیع را منت خدا بر خود دانستند. مساجد و حسینیه‌های دیگر که جزو موقوفات شیعه هستند نیز توسط این گروه تروریستی منهدم شده‌اند اما تعداد دقیق آن‌ها مشخص نشده است.

* در شب ولادت حضرت زینب کبری(س)، تروریست‌های تکفیری خودروی بمب‌گذاری شده خود را در ورودی منطقه زینبیه(س) منفجر کردند. روز دوشنبه ساعت16 به وقت محلی، دو عامل انتحاری، سوار بر یک خودروی تاکسی، خود را از جاده فرودگاه بین‌المللی دمشق، به نخستین پست ایست بازرسی در ورودی منطقه زینبیه رساندند و پس از قرار گرفتن در صف خودروها برای بازرسی، خودرو را منفجر کردند. در این اقدام تروریستی دست کم 7 نفر شهید و 15 نفر دیگر، زخمی شدند. علاوه بر چند شهروند، شماری از مدافعان حرم هم جزو شهدا و مجروحان هستند.

*قدس

استفتا درباره واردات کالا

جهان: آیت ا... صافی گلپایگانی، از مراجع تقلید در پاسخ به استفتایی پیرامون واردات اجناس و کالاهای خارجی پاسخ داد که حکم شرعی این است که اگر واردات هرگونه کالا از کشورهای بیگانه، موجب ضرر و زیان بر اقتصاد کشور اسلامی شود، مثل اینکه سبب تعطیل یا رکود کارخانه‌ها و صنایع و بیکاری افراد شود، ‌باید ورود آن ممنوع شود و نیز بازرگانانی که از این پیامد اطلاع دارند، شخصاً موظفند که این کالاها را وارد نکنند.

آلودگی شدید رودخانه کرج

جهان: خبرها حاکی است که میزان آلودگی وارده به رودخانه کرج در برخی مواقع کیفیت آب رودخانه را به حدی تنزل داده که نه تنها قابل شرب نیست، بلکه زیست جانورانی را که در آب زندگی می کنند، با خطرات جدی مواجه کرده است.

از گرانی برق بی‌اطلاعیم!   

مهر: با وجود اعلام افزایش قیمت برق مشترکان خانگی از اول اسفندماه توسط معاون وزیر نیرو، شرکتهای برق با اظهار بی‌اطلاعی از ابلاغ بخشنامه گرانی‌ها، می‌گویند که تعرفه‌های جدید هنوز به دستشان نرسیده است.

توقیف 23 میلیاردی   

مشرق: دفتر مرکزی حراست وزارت ورزش و جوانان در تکمیل اخبار خود از پرونده زمین‌خواری ورزشی در اصفهان اعلام کرد که حدود ۲۳۰ میلیارد ریال از اموال زمین خواران و سودجویان اراضی ورزشی توقیف شد.

احتمال لغو ۵۰ درصد پرواز‌های عمره

عصرایران: پس از انتشار خبری مبنی بر کاهش صدور روادید عمره برای زائران ایرانی از سوی عربستان سعودی، سعيد اوحدي رئیس سازمان حج و زیارت از احتمال لغو ۵۰درصد پرواز‌های حج عمره خبر داد.

دولتی ها حق ورود ندارند

مشرق: غلامرضا اسداللهی، عضو فراکسیون ورزش مجلس اعلام کرد: شرکتهای دولتی نمی‌توانند وارد بحث واگذاری شده و قصد خرید باشگاه‌ها را داشته باشند، زیرا واگذاری سهام شرکتها از دولت به دولت غیر قانونی است.

تجمع اعتراض آمیز فرهنگیان بوشهر

عصرایران: شمار زیادی از معلمان و فرهنگیان بوشهر روز گذشته در اعتراض به برکناری مدیر کل آموزش و پرورش استان، مقابل استانداری بوشهر تجمع کردند.

از طریق قوه قضاییه پیگیری می کنیم

مهر: علیرضا زاکانی، نماینده مردم تهران در مجلس، با اشاره به پشت پرده انتشار یک فهرست درباره اسامی نمایندگان دریافت کننده پول از رحیمی، از پیگیری این موضوع ازطریق قوه قضاییه خبر داد.

تجمع بازنشستگان فولاد مقابل مجلس

ایرنا: جمعی از بازنشستگان فولاد کشور با تجمع مقابل مجلس شورای اسلامی، خواستار دریافت به موقع حقوق و مطالبات خود شدند.

علت فرود اضطراری پرواز یزد - مشهد

ایرنا: سعد ا... وطنخواه مدیرکل فرودگاه‌های یزد گفت: هواپیمای مسافربری یزد به مقصد مشهد پیش از ظهر دیروز سه شنبه به دلیل قفل شدن چرخ هواپیما مجبور به فرود اضطراری در فرودگاه یزد شد.

مافیای قدرتمند میوه چه کسانی هستند؟

تابناک: عیسی کلانتری وزیر کشاورزی دولت‌های پنجم و ششم درباره علت گرانی موادغذایی وارداتی ومافیای واردات میوه گفت: این‌که چرا قیمت محصولات وارداتی بالاست به دلیل پدیده دلالی است که در ایران غیرقابل کنترل شده است.

وی افزود: دلالی در ایران ریشه‌دار است. همان‌هایی که تولید داخلی را دلالی می‌کنند و چند برابر کشاورز سود می‌برند همان‌ها هم واردکننده هستند.

کلانتری افزود: نمی‌شود به‌طور دقیق گفت آنها از کجا می‌آیند یا ماهیت‌شان چیست؟
 5٠٠- 4٠٠ نفر هستند که قدرت زیادی دارند، بسیار باهوشند و از رانت‌های سرمایه‌ای و اطلاعاتی خود به درستی استفاده می‌کنند.

اقدام جدید تروریستهای داعش  

مشرق: داعش برای جلوگیری از انتقال اطلاعات داخلی در شهر موصل به سایر نقاط کشور عراق و جهان، استفاده از هرگونه تلفن همراه از سوی شهروندان موصل را ممنوع اعلام کرد.

کیهان

آش مذاکرات ژنو زیادی شور شد

آسوشیتدپرس و نیویورک‌ تایمز برخی ابعاد تمسخر‌آمیز پیشنهاد آمریکا در مذاکرات ژنو را بازتاب دادند.
به گزارش آسوشیتدپرس طبق این پیشنهاد ایران می‌تواند بعد از یک دوره محدودیت 10 ساله، تعداد سانتریفیوژهای خود را به 10 هزار یا بیشتر برساند. ایران هم‌چنین باید قسمت عمده‌ای از اورانیوم غنی شده خود را به خارج از کشور منتقل کند و یا پودر کند به شکلی که قابل استفاده در سلاح‌ هسته‌ای نباشد. گفته شده هدف از این توافق تشویق ایران به خاطر پای‌بندی این کشور به توافقی است که سال گذشته انجام شد(!!)
آسوشیتدپرس به نقل از دیپلمات‌هایی که به هیئت‌های مذاکره‌کننده نزدیک هستند، مدعی شد: احتمال توافق بر سر حد وسطی از خواست‌های طرفین وجود دارد. آمریکا در ابتدا خواستار محدودیت 20 ساله برای برنامه هسته‌ای ایران بود و ایران روی محدودیتی کمتر از 10 سال پافشاری داشت. اکنون ممکن است که روی یک حد وسط توافق شود و در ابتدا برنامه‌ای برای محدودیت شدید ایران در یک دوره حداقل 10 ساله اعمال شود و در 5 سال آخر این دوره در صورتی که ایران سازگاری خود را نشان دهد، بتواند به طور تدریجی غنی‌سازی خود را توسعه دهد.
نیویورک‌تایمز هم در گزارش مشابهی نوشت: ایده اصلی این است که بابت رفتار خوب ایران در مورد سالهای گذشته هر نوع توافق پاداش داده شود و به تدریج محدودیت‌ها در مورد غنی‌سازی اورانیوم و تحریم‌های اقتصادی لغو شوند. آمریکا در ابتدا درصدد محدودیت‌های 20 ساله بود، ایران بر کمتر از یک دهه تأکید کرد. توافق آینده ظاهراً چیزی بینابین است.(!)
این روزنامه نوشت: یک متغیر مورد بحث، غنی‌سازی اورانیوم توسط ایران را در معرض کنترل شدید حداقل ده ساله قرار خواهد داد.
مفهوم این پیشنهاد گرفتن امتیاز نقد 10 تا 15 ساله شامل توقف غنی‌سازی 20 درصد، توقف به کارگیری سانتریفیوژهای پیشرفته، محدود کردن کارکرد راکتور آب سنگین اراک، توقف فعالیت‌های تحقیق و توسعه و کاهش حجم و ظرفیت غنی‌سازی در حد مینیاتوری و... است اما در مقابل امتیازی که به ایران می‌خواهند بدهند وعده لغو بخشی از تحریم‌ها در 10 یا 15 سال بعد است!! این در حالی است که غرب به وعده‌های کوتاه مدت خود در توافق ژنو عمل نکرد و 100 مورد تحریم جدید را که آخرین آن تحریم کشتیرانی و شرکت نفتکش ایران بود اعمال کرد.
خبرگزاری ایسنا با اشاره به همین زیاده‌خواهی آمریکا می‌نویسد: آمریکا پس از مذاکرات وین در آذرماه سال جاری بر زیاده‌خواهی خود افزوده است که نه فقط مسایل هسته‌ای را شامل می‌شود بلکه مسایل منطقه‌ای مرتبط با ایران را دربرمی‌گیرد. پس از آن بود که واژه «زیاده‌خواهی» به کلید واژه سخنان مقامات کشورمان در سطوح مختلف تبدیل شد. اما آش زیاده‌خواهی آمریکایی‌ها آنقدر شور شده است که حتی واکنش آیت‌الله هاشمی رفسنجانی که از حامیان مذاکرات و تعامل 5+1 برای حل مساله هسته‌ای است را هم در پی داشت.

حالا که نرخ تورم را صفر کرده‌اید در مذاکرات محکم‌تر بایستید
حالا که تورم را مهار کرده‌اید و می‌گویید تورم در بهمن ماه صفر شده، در مذاکرات محکم‌تر بایستید.
روزنامه جوان با اشاره به سخنان رئیس جمهور در روز ملی مهندس نوشت: رئیس جمهور در این همایش تأکید کرد سال گذشته، تورم بهمن و اسفند را خیلی پایین آوردیم اما هیچ کس پیش‌بینی نمی‌کرد امسال تورم ما در بهمن صفر باشد... همزمان تیم مذاکره کننده در حال مذاکره با طرف‌های غرب است. این بدان معنی است که تورم صفر درصدی می‌تواند نه فقط به عنوان یک برگ برنده و پشتوانه تیم مذاکره کننده در مذاکرات باشد بلکه در صورت تداوم این روند کشور را از مذاکره غیرمنصفانه بر سر مسائل هسته‌ای بی‌نیاز کند.
این روزنامه می‌افزاید: موفقیت اقتصادی مهار تورم که رئیس جمهور محترم بر آن تأکید دارد، در میان برخی مشاوران و اعضای دولت در یک سال و نیم گذشته با بی‌تفاوتی روبه‌رو شده است و ایشان نتوانسته‌اند بین تلاش‌های دولت برای کاهش تورم و ثبات اقتصادی با مذاکرات عزتمندانه، رابطه مستقیم پیدا کنند. این دسته از دولتمردان معتقدند باز کردن گره مشکلات اقتصادی صرفاً با کلید مذاکرات ممکن است و لذا همه برنامه خود را به نتیجه گرفتن از مذاکرات متمرکز کرده‌اند که به طور طبیعی چه بسا در مراحلی به این نتیجه برسند که باید در مذاکرات کوتاه آمد. حالا با معجزه‌ای که رئیس جمهور محترم در حوزه اقتصاد و مهار تورم از آن سخن می‌گویند بهتر است این دسته از دولتمردان در مذاکرات هسته‌ای محکم‌تر از قبل بایستند.
شایان ذکر است رئیس‌جمهور و برخی مقامات دولتی پیش از این نیز از کاهش نرخ بیکاری (تک رقمی شدن آن)، تغییر نرخ رشد اقتصادی از منفی 9 درصد به 4 درصد، کاهش نرخ تورم از 40 درصد به 16 درصد، شروع رونق اقتصادی و... خبر داده‌اند.

به آنها که نفهمیدند 24 از 13 بزرگ‌تر است مسئولیت ندهید
 پیام انتخابات قانون است و اگر رئیس‌جمهور می‌گوید «آنها که پیام انتخابات را نگرفته‌اند نباید به مناصب بالای دولتی راه یابند»، بنابراین فتنه‌گران حق منصب‌نشینی در دولت را ندارند.
روزنامه وطن امروز نوشت: از یک زاویه جمله رئیس‌جمهور مبنی بر اینکه «هر که پیام 24 خرداد را نگرفته، نباید به مناصب بالای دولتی راه یابد» جمله درستی است.  ناظر بر پیروزی رئیس قوه مجریه، تنها با یک اختلاف چنددهم درصدی- به حدی که با یک احتساب، تعداد رای‌ندهندگان از عدد رای‌دهندگان به وی برتری دارد- مهم‌ترین پیام انتخابات 24 خرداد 92 را نامزدهای رقیب صادر کردند، آنجا که پیروزی جناب روحانی با یک اختلاف چند دهم درصدی را بهانه تمرد از قانون نکردند. قانون، قانون، قانون و... و باز هم قانون، قانون، قانون است و لازم‌الاجرا. پیام 24 خرداد 92 «قانونگرایی» بود. آن روز رقبای فرد پیروز و البته هواداران‌شان، برای جماعت خسرالدنیا و الاخره 88 کلاس قانون گذاشتند و پیام قانونگرایی صادر کردند. آن روز تمکینی که در برابر یک پیروزی چند دهم درصدی صورت گرفت، برای همیشه مایه عبرت، ایضا شرمساری جماعتی شد که سال 88 اختلاف فاحش 11 میلیونی را ندیدند. آن روز آقایان قالیباف، جلیلی و آن دیگران به علاوه رای‌دهندگان‌شان نشان دادند وقتی صحبت از «قانون» می‌شود، دیگر چند میلیون یا چند نفر ندارد! باید تمکین کرد از قانون؛ چه با 11 میلیون اختلاف فاحش، چه با یک اختلاف چند دهم‌درصدی.
این روزنامه خاطر نشان کرد: بر مبنای جمله رئیس‌جمهور کسانی که علیه نتیجه قانونی انتخابات، لشکر می‌کشند، صلاحیت منصب‌نشینی ندارند. جمله وقتی دقیق از آب درآمد، زیبنده‌تر آن است که اولین عامل، ناقل محترم باشد. «تمکین به قانون» البته فقط پیام 24 خرداد 92 نیست؛ پیام 22 خرداد 88 بلکه پیام هر انتخاباتی است. ما سال 88 اگر یک خط می‌نوشتیم 24 از 13 بزرگ‌تر است، مکرر در مکرر فریاد زدیم که 40 از هر دوی اینها بزرگ‌تر است. آری! حق منصب‌نشینی ندارد فتنه‌گر دیوانه‌ای که 13 را از 24 بزرگ‌تر اما از 40، از همه ملت، خیلی خیلی بزرگ‌تر تصور می‌کند!! می‌بینی جناب روحانی! علامت کوچک‌تر بزرگ‌تر، سرشان نمی‌شود، از شما پست هم می‌خواهند! ندهید خب بهشان!

هیبت آمریکا نابود شد مجبور است با ایران تعامل کند
«جملاتی که در بغداد و دمشق و بیروت و صنعا شنیدم، از ظهور قدرت ایران در منطقه حکایت می‌کند».
سردبیر روزنامه الحیات در یادداشتی نوشت: مقامات عربی معمولاً به گزارش‌هایی که از حوادث مختلف در پایتخت‌های جهان منتشر می‌شوند، اهمیت نمی‌دهند و احساس نمی‌کنند که باید به دنبال گوینده اظهارات آن گزارش‌ها بروند یا این که دریابند چه راهی طی شده تا آن مطلب یا گزارش‌ها منتشر شوند. معمولاً یک مقام مسئول یا سیاستمدار به بهانه‌ای حرفی را به روزنامه‌نگاری می‌زند و او به شرط این که نامی از او نیاورد به تحلیل حرف‌های این مقام می‌پردازد و به استناد حرف‌هایش مطلبی را می‌نویسد و منتشر می‌کند.
غسان شربل ادامه می‌دهد: به یاد می‌آورم چند سال پیش جمله‌ای را از یکی از سیاستمداران در بغداد شنیدم. او گفت اهالی منطقه تا الان نتوانسته‌اند ابعاد سقوط حکومت صدام حسین را درک کنند. عراق به حکم موقعیتش جزئی از موازنه‌های تاریخی در این بخش از دنیا است. به مثلث عراقی - ترکی- ایرانی نظری بینداز. سقوط صدام حسین سنگ بنای دیوار امنیتی اعراب را از میان برداشت، فارغ از هر گونه دیدگاه یا موضعی که ما از صدام و نظام او داشتیم، سقوط این نظام معادلات و موازنه‌های جدیدی را به وجود آورد. اعراب نتوانستند به شکل بارزی واکنش یکپارچه‌ای به این سقوط بدهند و خلأ سقوط ضلع عراق از معادلات امنیتی را پر کنند. بعد از سقوط حکومت صدام و بازنشستگی آمریکا، ایران و ترکیه جدید ظهور کردند.
وی می‌افزاید: جمله دیگر را در دمشق شنیدم. سخنگویی گفت که آمریکا در عراق خون فرزندان این کشور را ریخت و میلیون‌ها دلار از ثروتش را به باد داد و اضافه بر آن مصداق و هیبت خود را نابود کرد، الان حقایق تازه‌ای در منطقه به وجود آمد و آمریکا دیر یا زود مجبور خواهد شد که با قدرت‌های زنده در منطقه تعامل کند. چه کسی می‌تواند مانع از شلیک موشک از غزه به اسرائیل توسط جنبش حماس یا حکومت خودگردان فلسطینی شود؟ چه کسی می‌تواند مانع از شلیک موشک‌ها از جنوب لبنان توسط حزب‌الله یا دولت لبنان شود؟ آمریکا می‌داند که کلید مواضع حماس و حزب‌الله در دمشق و تهران است، برای همین در آخر مجبور است علی‌رغم اختلافاتش با این دو پایتخت آنها را به حساب آورد.
به گزارش دیپلماسی ایرانی، شربل با اشاره به نفوذ حزب‌الله در لبنان و انصارالله در یمن که هر دو از متحدان ایران هستند، خاطرنشان می‌کند: حالا از همه این جملات قصار به واقعیت امروز می‌رسیم. ارتش عراق به همراه گروه‌های شبه‌نظامی «داوطلب مردمی» برای خلاصی از سلطه داعش که در مناطق سنی‌نشین جمع شده، می‌جنگد. مسعود بارزانی، رئیس اقلیم کردستان می‌گوید که مرزهای جدید با خون در عراق و سوریه و یمن کشیده می‌شوند و ارتش سوریه در جنوب کشور با حزب‌الله و گروه‌های وابسته به ایران برای بیرون راندن «ارتش آزاد سوریه» از آخرین پناهگاه‌هایش می‌جنگد و رهبر هر دو ارتش عراق و سوریه ژنرال قاسم سلیمانی، فرمانده «سپاه قدس» است. در یمن سقوط صنعا به دست الحوثی‌ها بعد از پیروزی‌شان در فروپاشی ارتش یمن و مصادره تصمیم‌گیری‌ها و سلاح‌هایش است.
در این میان منطقه دیگری نیز از این صحنه‌های پر سر و صدا متولد شده است. اول ریشه‌کنی مجسمه صدام حسین و سپس اعدام او. دیگری فصل «بهار عربی» و درس‌هایی که باید از قسمت سوریه آن گرفت. چهارم ظهور ابوبکر البغدادی از موصل و اعلام قیام «دولت خلافت» و ویرانی سدها و از بین بردن مرزها. اکنون جنگنده آمریکایی در هوا و ژنرال ایرانی روی زمین است.

جاه‌طلبان متکبر و متوهم هم قبیله ما اصلاح‌طلبان هستند!
زیباکلام می‌گوید اصلاح‌طلبان و طرفداران دولت یازدهم تقریبا از یک قبیله هستند و باید تلاش کنند در انتخابات میان آنها دوگانگی و تفرقه پدید نیاید.
وی ضمن مقاله‌ای در یکی از روزنامه‌های زنجیره‌ای نوشت: اگر این دو طیف وحدت داشته باشند دو سوم کرسی‌های مجلس را در اختیار می‌گیرند.
زیباکلام تیرماه گذشته در مصاحبه با آریا پیروزی روحانی را مدیون اصلاح‌طلبان دانسته و گفته بود: امیدوارم اطرافیان روحانی مثل آقایان نوبخت، مرتضی بانک و نعمت‌زاده دچار این توهم نشوند که آنها پیروزی آقای روحانی را رقم  زده‌اند. متأسفانه بعضا شنیده می‌شود که آقای روحانی و اطرافیان ایشان می‌گویند نزدیک به یک یا دو سال روی گفتمان اعتدال در دفتر مرکز مطالعات استراتژیک مجمع برنامه‌ریزی صورت گرفته، لذا این گفتمان بوده که موجب پیروزی آقای روحانی شده است. بنده امیدوارم آقای روحانی و اطرافیان ایشان خیلی این تحلیل‌ها را جدی نگیرند... نباید این‌گونه توهمات ایجاد شود که مردم خواهان گفتمان اعتدال هستند.
وی مردادماه 93 نیز در مصاحبه با فرارو خاطرنشان کرد: روحانی نمی‌دانست رئیس‌جمهور می‌شود و برنامه‌ای نداشت. آقای روحانی از یک حزب سازمان یافته و ریشه‌دار و کارکرده و آشنا به امور که همراهان او قبلا با هم کار تشکیلاتی داشته‌اند به سمت ریاست‌جمهوری نرسید، هر چند آقایان و همراهان آقای روحانی دوست دارند قمپز در کنند که در دفتر تحقیقات استراتژیک، پایه مکتب نیاوران را بنا نهادند و مکتب نیاوران خاستگاه اعتدال است و سال‌ها تحقیق و کار جمعی توانسته است پیروزی آقای روحانی در انتخابات ریاست‌جمهوری 24 خرداد سال گذشته را رقم بزند. واقعیت این است که تا 72 ساعت قبل از برگزاری انتخابات، شاید خود آقای روحانی هم باور نداشتند که می‌توانند پیروز انتخابات باشند.
زیباکلام آن زمان گفته بود: متاسفانه بسیاری از افراد نزدیک به آقای روحانی افراد متکبر و جاه‌طلبی هستند که حضورشان بیش از آنکه بار دولت را سبک کند آن را سنگین‌تر کرده است و با اعمال و رفتار و کردارشان سبب شده‌اند که شاهد ریزش هواداران دولت حداقل در بدنه رسانه‌ها باشیم.
وی گفته بود: به عقیده من تاکنون هم اگر دولت آقای روحانی نزد افکارعمومی تا حدودی موفق جلوه کرده این موفقیت را باید مرهون خراب‌کاری‌های دولت احمدی‌نژاد دانست و دولت روحانی نان ناکارآمدی دولت احمدی‌نژاد و اصولگرایان را تاکنون خورده است که این نان‌ها روزی تمام می‌شود.
تابناک

پاسخ مثبت شیخ الازهر به درخواست سیسی درباره تفسیر قرآن
احمد الطیب، شیخ الازهر می‌گوید: «تفاسیر نادرست» از قرآن به ایجاد تروریسم و افراط‌گرایی منجر شده‌اند. امام اعظم دانشگاه الازهر در کنفرانس «اسلام و مبارزه با تروریسم» شرکت کرده است که سه روز در مکه جریان دارد.

به گفتهٔ احمد الطیب، امام اعظم مسجد الازهر قاهره، «مجموعه‌ای تاریخی»‌ از تفاسیر اشتباه در منابع اسلامی وجود دارد که منجر به ترویج خشونت و افراط‌گرایی در میان مسلمانان شده ‌است. به گزارش خبرگزاری آلمان، احمد الطیب در سخنان خود گفت، مسلمانان باید به وحدت تازه‌ای دست یابند و در مسیر یک «بازنگری دینی» تلاش کنند که «رواداری» بیشتری را مجاز می‌داند. به اعتقاد الطیب تنها از این راه است که می‌توان با اسلام‌ستیزی در حال رشدی که در اروپا در جریان است مبارزه کرد. پیش از این رئیس‌جمهور مصر در سخنرانی خود در روز عید قربان، درخواستی را در این حوزه از الازهر مطرح کرده بود.
دورخیز سالک برای برخورد با روزنامه اعتماد
احمد سالک رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با ادعای اینکه در بخشی از مصاحبه چند روز پیش اعتماد با ابراهیم اصغرزاده به امام حسین (ع) توهین شده، توهین به امام حسین (ع) را توهین به تمام مردم ایران و همه دوستداران آن حضرت در سراسر جهان دانسته و گفته: مجلس منتظر برخورد فوری و قاطع وزارت ارشاد با روزنامه هتاک اعتماد است.
رسانه‌هایی که مدعی تبرئه مهدی هاشمی شدند
روزنامه فرهیختگان و خبرگزاری آنا، دو ارگان رسانه‌ای دانشگاه آزاد با انتشار گفت‌وگویی از محمود علیزاده طباطبایی، وکیل مهدی هاشمی خبر می‌دهند که مهدی هاشمی بهرمانی در آستانه تبرئه است. علیزاده طباطبایی می‌گوید: «جلسات دادگاه مهدی هاشمی به پایان رسیده و موکلم در آستانه تبرئه شدن قرار دارد؛ از این روی عده‌ای می‌خواهند با هر وسیله‌ای این امر را تغییر دهند».
مسئولیت جدید برای کامران نجف‌زاده
در ادامه تغییرات صدا و سیما در دوره مدیریت محمد سرافراز، قرار است خبرگزاری صدا و سیما با نام «خبرگزاری جام جم» راه اندازی شود. شنیده شده که کامران نجف‌زاده هم به عنوان مدیر تولید خبر سیما مشغول به کار خواهد شد.
کارگزاران محور فعالیت انتخاباتی اصلاح‌طلبان
بر اساس دستور شورای مشورتی رئیس دولت هفتم و هشتم، قرار است حزب کارگزران محور جریان اصلاحات در انتخابات آتی باشد. بر این اساس حزب کارگزاران تاکنون ۲۰ دفتر استانی خود را راه اندازی کرده و در استان های باقی مانده فعلا یک رابط دارد. چهره‌های استانی مشارکت و مجاهدین نیز به تدریج در یک حزب جدید اصلاح طلب و یا جذب دفا‌تر حزب کارگزاران می‌شوند.
ادعاهای آماری خانم نماینده درباره سفر خانم معاون
زهره طبیب‌زاده نوری نماینده تهران در مجلس گفته: سفر اخیر رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست کشور به سیستان و بلوچستان هزینه‌ بالایی را به دولت تحمیل کرد. علاوه بر اینکه بیش از صد میلیون تومان صرف این سفر شده است، هیچ اقدامی برای رفع مشکلات مردم استان صورت نگرفته است. ۱۴۰ نفر همراه خانم ابتکار در این سفر حضور داشته‌اند اما باید دید آیا افزایش تعداد افراد به معنای افزایش بازدهی است؟!
وزارتخانه‌ای با سه تیم در لیگ بر‌تر
سه باشگاه نفت‌تهران، نفت‌مسجدسلیمان و راه‌آهن با اساسنامه‌های متفاوت و با شرایط غیرهمسان تحت پوشش وزارت نفت هستند و جالب اینکه هر سه تیم اوضاعی بحرانی در لیگ‌بر‌تر فوتبال ایران دارند. نفت‌تهران که صدرنشین لیگ است، قبل از سفر به ازبکستان و شرکت در رقابت‌های آسیایی دست نیاز به سوی سازمان لیگ دراز کرد تا بتواند هزینه پرواز را جور کند، نفت‌مسجدسلیمان از امروز رسمی وارد اعتصاب شده و راه‌آهن تیمی است ورشکسته که تنها اندک امیدی به آینده دارد.
۳۰ مرد شیعه در افغانستان ربوده شدند
افراد مسلح در جنوب افغانستان با حمله به دو دستگاه اتوبوس، ۳۰ مرد شیعه را ربودند. بنا بر گزارش‌ مقامات محلی، تاکنون هیچ گروهی مسئولیت ربودن این افراد را که از اعضای یک گروه قومی هزاره بودند، بر عهده نگرفته است.
شرکت ۵۰۰ نفر در تشییع جنازه عامل حوادث تروریستی دانمارک
دست‌کم ۵۰۰ نفر در مراسم خاک‌سپاری «عمر الحسین»، جوان ۲۲ ساله‌ای که در دو تیرانداری جداگانه، دو نفر را در دانمارک به قتل رساند، شرکت کردند. مراسم تشییع جنازه‌ عمر الحسین روز جمعه در محل جامعهٔ اسلامی دانمارک برگزار و پس از آن، جنازهٔ وی در حومهٔ شهر کپنهاگ دفن شد. آن‌ گونه که روزنامهٔ بریتانیایی دیلی میل نوشته، بیشتر شرکت‌کنندگان در این مراسم، افراد جوانی بودند که کت‌های سیاه بلند بر تن داشتند و خیلی از آن‌ها نیز صورت‌هایشان را پوشانده بودند.
نامه ندای ایرانیان به رئیس‌جمهور
حسن یونسی سخنگوی حزب ندای ایرانیان در حاشیه نشست خبری کنگره این حزب در جمع خبرنگاران از نامه حزب ندای ایرانیان به حسن روحانی ـ که رئیس جمهوری کشورمان که ریاست شورای امنیت ملی را به عهده دارد ـ خبر داده و گفته: حزب ندای ایرانیان این نامه را به منظور محدودیت‌هایی که قوه قضائیه برای برخی شخصیت‌های اصلاح‌طلب اعمال کرده به آقای روحانی ارسال کرده است و از ایشان خواسته توضیحاتی در این خصوص داده و بررسی‌های لازم صورت گیرد.
بی‌اطلاعی پلیس فرودگاه از خروج چمدانی ارز
فرمانده نیروی انتظامی به ادعای خروج چمدان‌هایی از فرودگاه‌های کشور واکنش نشان داد. سردار اسماعیل احمدی‌مقدم در حاشیه افتتاح ساختمان جدید پلیس فتا و در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسش ایسنا درباره اظهارات یکی از نمایندگان مجلس مبنی بر خروج چمدانی ارز از فرودگاه‌های کشور، گفت: ما و مجموعه پلیس فرودگاه در جریان این موضوع نیستیم و بهتر است آن را از کسانی که این را مطرح کرده‌اند بپرسیم.
نماینده حامی قالیباف به دنبال تشکیل حزب اعتدال
ابراهیم نکو، عضو فراکسیون رهروان ولایت مجلس شورای اسلامی از تشکیل حزب اعتدال خبر داده و گفته: از آنجایی که ما تشکیل فراکسیون اعتدال را موجب انشقاق فراکسیون رهروان ولایت می‌دانیم که در نتیجه آن افکار و ایده‌های اعتدال بازنده می‌شود، بنابراین تلاش کردیم با رایزنی به تعدیل رفتار‌ها و انسجام فراکسیون رهروان ولایت کمک کنیم تا در رأی گیری‌ها نتایج بهتری به دست آوریم.

وی در عین حال گفته: هرچند تشکیل فراکسیون اعتدال منتفی شده است ما قصد داریم بعد از ایام بررسی بودجه در قالب حزب اعتدال برای انتخابات مجلس دهم اعلام موجودیت و اساسنامه خود را تقدیم وزارت کشور کنیم.
معمای تازه هاشمی
در حالی که زمان زیادی به برگزاری هفدمین اجلاس خبرگان رهبری نمانده است گمانه زنی‌ها در مورد معادلات هیأت رئیسه این مجلس افزایس یافته است. سید احمد خاتمی در خصوص انتخاب رئیس و هیأت رئیسه خبرگان گفته است: کاندیداهای هیأت رئیسه و ریاست خبرگان در روز اول اجلاس مشخص خواهند شد. این سخن در حالی مطرح شده که هنوز رسمی هیچ اظهار نظری از سوی افراد حاضر در این مجلس برای کاندیداتوری مطرح نشده است.

امروز در تازه‌ترین تحول در این مورد، رئیس دفتر ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به شایعات مطرح در مورد کاندیداتوری آیت الله هاشمی رفسنجانی برای ریاست مجلس خبرگان رهبری گفته است: آیت الله هاشمی نه اعلام کرده‌اند که در این انتخابات شرکت می‌کنند و نه گفته‌اند شرکت نمی‌کنند. آیت‌الله هاشمی در اظهاراتی گفته‌اند که به تکلیف عمل می‌کنند.
حضور برادر روحانی در ژنو سهم رئیس جمهور بود
شجای کیاسری درباره علت حضور برادر روحانی و علی اکبر صالحی در مذاکرات ژنو گفت: حضور برادر روحانی در مذاکرات ژنو سهمیه رئیس جمهور بود. وی ادامه داده که ورود آقای صالحی به مذاکرات می‌تواند به کار کار‌شناسی کمک کند، زیرا در مذاکرات مباحث فنی گفته می‌شود که هرچقدر آقای ظریف بخواهد این مسائل را در مذاکرات تفهیم کند آقای صالحی به عنوان رئیس سازمان انرژی اتمی راحت‌تر می‌تواند این مسائل را مطرح و تفهیم نماید.
کشتی بانوان در ایران کلید خورد!
اولین مسئول کشتی بانوان در فدراسیون کشتی منصوب شد. با حکم رسول خادم رئیس فدراسیون کشتی، بدرالملوک کهرنگی مسئول امور کشتی با کمربند بانوان کمیته کشتی‌های سنتی فدراسیون کشتی منصوب شد. این برای نخستین بار در تاریخ کشتی ایران است که فدراسیون کشتی رسما کشتی بانوان را در چهارچوب فعالیت‌های خود قرار می‌دهد. البته شروع فعالیت بانوان در فدراسیون کشتی ایران، در بخش «کشتی با کمربند» است.
یک سالی که روحانی کمتر از یک میلیون تومان دستمزد داشت
برخی از رسانه‌ها، با مراجعه به سایت پیگیری سوابق بیمه، مدعی شده‌اند که رئیس‌جمهور همچنان حقوق خود را از مرکز تحقیقات مرکز استراتژیک مجمع تشخیص دریافت می‌کند. آخرین رقم ثبت شده از میزان دستمزد رئیس‌جمهور کمتر از ۴.۵ میلیون تومان بوده است. نکته جالب اینکه در دوره‌ای یک ساله در پایان سال ۸۹ و ابتدای سال ۹۰ دستمزد ثبت شده برای رئیس‌جمهوری فعلی ایران، کمتر از یک میلیون تومان در ماه بوده است.
انتقاد از صداوسیما در مراسم مرحومه خاتمی
خطیب مراسم ترحیم خانم فاطمه خاتمی، از نحوه عملکرد صدا و سیما و سیاست دوگانه رسانه ملی در عدم پوشش خبری برخی مراسم و مناسبت‌ها انتقاد کرد. حجت‌الاسلام سید علی غروی گفت: وقتی یک هنرپیشه فوت می‌کند، صدا و سیما برنامه‌هایش را قطع می‌کند، ولی حالا یک زن ولایت‌مدار از بیت محبوب و ریشه دار، مدافع حضرت امام (ره) فوت کرده، ولی آن گونه که شایسته این بانوی مکرمه بود اطلاع رسانی نشد. رسانه ملی بهتر است انصاف داشته باشد. غروی افزود: به عنوان یک منبری آزاد و آزاداندیش می‌گویم، این بانو انتسابش به بیتی است که امام (ره) به خاطر فوت آیت‌الله خاتمی امام جمعه وقت یزد دفترشان را تعطیل کردند و در پیامشان وی را عالمی بزرگوار و اندیشمند خواندند.
رحیمی جزو خودی‌های متخلف محسوب می‌شود
معاون فرهنگی قوه قضاییه گفت: از نظر دسته‌بندی‌های سیاسی محمدرضا رحیمی جزو خودی‌ها بوده اما یک خودی متخلف محسوب می‌شود. حجت‌الاسلام و المسلمین هادی صادقی معاون فرهنگی قوه قضاییه گفت: مسائل قضایی مسائلی نیستند که با هیجانات زیادی که از نوع خواص زدگی یا عوام زدگی باشند، سازگاری داشته باشد. در حال حاضر پرونده‌های مهمی در دستگاه قضایی مورد قضاوت قرار گرفته است یا در حال قضاوت هستند. برای مثال پرونده محمدرضا رحیمی معاون اول دولت دهم، یکی از پرونده‌های بسیار مهم بود.

صادقی در ادامه صحبت‌هایش با اشاره به پرونده دیگری اظهار کرد: پرونده‌ دیگری که در حال حاضر در حال رسیدگی است، پرونده‌ «م. ه» است که بسیار سنگین است و در آن ۱۲ اتهام وجود دارد. قاضی این پرونده بسیار دقیق و حاذق است. وی با بیان اینکه فرآیند رسیدگی به این پرونده در حال طی شدن است، خاطرنشان کرد: انتظار این است که در این پرونده هم اقتدار و هم عدالت اجرا شود، اما بعضا در رسانه‌ها مشاهده می‌کنیم که تنها یک سوی مسأله را می‌بینند زیرا یک عده طالب اقتدار هستند و کاری به عدالت ندارند و معتقدند این آقا باید محکومیت سنگینی داشته باشد و مدعی هستند که اگر محمدرضا رحیمی به ۱۵ سال حبس محکوم شده بود این فرد باید حکمش ۱۵۰ سال حبس باشد که این حرف منطق حقوقی و منطق عقلانی و منطق سیاسی ندارد.
خطر کاندیداتوری سیاسیون و آقازاده‌ها در اتاق ایران
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، با تأکید بر ضرورت دوری سیاسیون و آقازاده‌ها از کاندید شدن برای انتخابات اتاق بازرگانی، گفت: اتاق بازرگانی تنها نماد بخش خصوصی در کشور بوده؛ از این رو نباید با حضور دولتی‌ها و به صورت شبه دولتی اداره شود. محمدرضا پورابراهیمی گفت: اتاق بازرگانی تنها نماد بخش خصوصی در کشور بوده که در صورت حضور دولتی‌ها به بخش شبه دولتی از سوی مسئولان دولتی اداره خواهد شد. پورابراهیمی با بیان اینکه حضور آقازاده‌ها و افراد سیاسی در بدنه اتاق بازرگانی آن را به نهادی شبه دولتی بدل خواهد کرد، گفت: متأسفانه در اتاق بازرگانی درون استان‌ها حضور سیاسیون کمتر اما در مرکز استان این موضوع بیداد می‌کند. عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه حضور آقازاده‌ها در بدنه اتاق بازرگانی بر‌ترین وضعیت برای اقتصاد کشور است، گفت: اتاق بازرگانی باید نماد بخش خصوصی باشد که با حضور نهایی سیاسیون به بخش شبه دولتی تبدیل و از سوی مسئولان دولتی اداره خواهد شد.
نظر ابراهیم حاتمی کیا در مورد شبکه «افق»
ابراهیم حاتمی کیا در خصوص شبکه تازه تأسیس افق گفت: ورشکستگان عرصه فیلم و سینما نباید در افق جمع شوند و باز هم‌‌ همان تجربه‌های گذشته را تکرار کنند بلکه نیازمند تازه نفس‌هایی هستیم که حرف‌های جدید برای گفتن داشته باشند. به دیگر سخن، شبکه افق باید به سطحی از برنامه سازی متفاوت با دیگر شبکه‌ها برسد که اگر آرم شبکه هم حذف شود مخاطبان دریابند این شبکه را انتخاب کرده‌اند. این شبکه باید کاراکتر و شخصیت خودش را در میان مجموعه صدا و سیما پیدا کند و پروژه‌های بزرگ و سنگین نباید تأثیر خود را روی این شبکه هم بگذارند.
صرافی «حسین فریدون» مجوز ندارد
چندی پیش خبری منتشر شد مبنی بر تأسیس یک شرکت صرافی در بحبوحه ارزی توسط حسین فریدون، برادر رئیس جمهور ایران. حسین فریدون به همراه علی صدقی مدیرعامل اسبق بانک ملی و مانی مهاجان از اعضای مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام و علی اسدیان، رئیس هیأت مدیره گروه تجاری آوا و شرکت آواپارس دوران، در بهمن ۱۳۹۰ اقدام به راه اندازی و تاسیس شرکت خرید و فروش نقدی ارز و مسکوکات و طلا ونقره در محل صرافی کرده است. اما در حالی که حسین فریدون به همراه علی صدقی، علی اسدیان، رئیس هیأت مدیره گروه تجاری آوا و مانی مهاجان، اقدام به تأسیس صرافی تضامنی صدقی و شرکا کرده که اکنون نامی از این شرکت تضامنی در بین صرافی‌های مجاز بانک مرکزی دیده نمی‌شود!
این دولت در حال تکرار اشتباه دولت سازندگی و اصلاحات است
نماینده تهران در مجلس با اشاره به اینکه دولت فعلی در زمینه قیمت حامل‌های انرژی اشتباه دولت‌های هاشمی و خاتمی را تکرار می‌کند، گفت: دولت بنا را بر این گذاشته تا با متوقف کردن طرح هدفمندی یارانه‌ها مجلس آینده را به دست بگیرد. غلامرضا مصباحی‌مقدم نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی امروز سه‌شنبه در صحن علنی گفت: اشتباهی را که در اجرا در دولت آقای احمدی‌نژاد مرتکب شدیم این بار مرتکب نخواهیم شد؛ ‌در ضمن صحبت از تورم نکنند. تورم ناشی از اصلاح قیمت‌ها تورم بالایی نبوده است بلکه تورم دوره قبل ناشی از سوء مدیریت پایان دوره آقای احمدی‌نژاد بود و ناشی از فشاری بود که بیگانگان روی قیمت ارز آوردند و این‌ها نیز مدیریت نکردند.
انتقاد مشهور‌ترین کمدین امریکایی از صدا و سیما
جان استوارت در برنامه‌ای زنده به همراه «کیتی لازاروس» دیگر کمدین معروف امریکایی در شهر نیویورک نسبت به انصراف خود از ادامه اجرای برنامه تلویزیونی معروفش اظهارنظر کرد و گفت: «این به معنای بازنشستگی من نیست». او بدین ترتیب اظهار داشت که قصد کناره‌گیری کامل از عرصه رسانه‌های امریکایی را ندارد. جان استوارت در بخش دیگری از مصاحبه ۴۵ دقیقه‌ای خود درباره موضع صدا و سیما در قبال خودش انتقاد کرد و اظهار داشت: «آنان (صدا و سیما) فیلمی ۹۰ دقیقه‌ای درباره من در ایران تولید کرده‌اند. تلویزیون دولتی ایران من را یکی از عناصر سیا و عامل موساد خوانده است. من این موضوع را از مادرم پرسیدم! و گفتم: من چگونه می‌توانم عامل موساد باشم وقتی که از رژیم اسرائیل نفرت دارم؟ من برای دستگاه اطلاعاتی آن‌ها کار می‌کنم! «روزنامه اسرائیلی» هاارتص «نیز درباره این برنامه نوشته است که جان استوارت اظهار داشته که دلیل اصلی‌اش برای انصراف از ادامه شوی محبوب تلویزیونی‌اش گذراندن وقت بیشتر با اعضای خانواده‌اش بوده است. این کمدین امریکایی در این باره گفته است: من به معنای واقعی کلمه فقط نیازمند انعطاف‌پذیری بیشتر هستم. من شاید چهار یا پنج سال است با فرزندانم وقتم را نمی‌گذرانم. این کمدین امریکایی از انصراف خود از ادامه اجرای برنامه محبوب تلویزیونی‌اش ابراز خرسندی کرده است.
بساط این فرقه باید از قم برچیده شود
آیت‌الله اراکی گفت: این‌که ما می‌گوییم این تشیع لندنی است، از روی حدس و گمان حرف نمی‌زنیم، خطر بزرگی است که امروز اسلام و تشیع را تهدید می‌کند، خطر بزرگی است که کل جامعه اسلامی را تهدید می‌کند، خطر ایجاد حس ستیز تا عمق وجود در شیعه علیه سنی و سنی علیه شیعه را ایجاد می‌کند. دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در بخشی از سخنان خود با اشاره به تلاش فرقه شیرازی‌ها برای ترویج قمه زنی در جهان اظهار داشت: می‌گویند شما به این انقلابی‌ها نگاه نکنید، این‌ها که شیعه نیستند، اگر تو شیعه حسینی هستی باید قمه بزنی، چه چیزی است که تنها سینه می‌زنی و گریه می‌کنی؟ شیعه باید خون بدهد، حتی خودت که قمه می‌زنی باید کودک شیرخوار را بیاوری و قمه بزنی، همسر خود را باید به قمه زنی تشویق کنی.

وی افزود: می‌گویند وقتی هم قمه می‌زنی باید در لندن بزنی که همه افراد دنیا ببینند، بنده وقتی در آنجا بودم می‌گفتند که سخنران حسینیه شیرازی‌ها در شب عاشورا بالای منبر رفته و گفته است «مردم مژده بدهید، امروز یک مسیحی انگلیسی مسلمان و شیعه شده و همین امروز گفته است که می‌خواهد با شما قمه بزند»، بنده گفتم این حتما عنصر جاسوسی mi۶ انگلیس است.

آیت‌الله اراکی تأکید کرد: قمه زنی را آمریکایی‌‌ها و انگلیسی‌ها بسیار ترویج می‌کنند و هر کتابی درباره شیعه بنویسند علامت و نماد شیعه‌گرایی را قمه زنی قرار می‌دهند، حتی در کتاب دینی رسمی خود که در مدارس آن‌ها برای دبیرستانی‌ها بیان می‌شود در بخش تشیع تمام عکس‌ها را افراد قمه زن قرار می‌دهند. وی ادامه داد: می‌گویند که شیعه این است و شیعه‌ای که قمه نزند شیعه نیست، یعنی تمام شیعه‌های که در تاریخ بوده‌اند شیعه نیستند ولی تنها شما شیعه هستید، حتی غالب این قمه زن‌ها از نظر تدین دیدگاه‌های خاصی دارند، و به آن‌ها می‌گویند که فرد با قمه زنی به بهشت می‌رود.

وی تأکید کرد: ریگی می‌گفت که وقتی نیروهای ما ضعیف می‌شدند سخنرانی برخی از سخنران شیعی را پخش می‌کردیم و دوباره آن‌ها تحریک می‌شدند، ما معتقدیم این دو جریان افراطی بزرگ‌ترین خطر جهان اسلام معاصر هستند و باید جلوی این خطر را گرفت و در قم باید بساط این خطر را برچید. آیت‌الله اراکی در پاسخ به این پرسش که جریان شیرازی‌ها از کجا تغذیه می‌شوند، اظهار داشت: خیلی مهم نیست که اسم شخص برده شود و درباره آن بحث شود، ولی معلوم است که جریان‌ها حمایت می‌کنند، این جریان امروز در تمام دنیا سازمان یافته است، همانند سازمان مجاهدین خلق تشکیلاتی است، اصلا سازمان روحانیتی و مرجعیتی نیست، بلکه تشکیلاتی پشت سر این‌هاست و سازمان‌های جاسوسی کاملا برای این‌ها اطلاعات می‌دهند و کار می‌کنند، یعنی ارتباط دارند.
باران کوثری: حامد بهداد خرجم را می‌داد
باران کوثری درباره ممنوع الکاریش در سینما می‌گوید: در سینما می‌شنیدم که آدم‌ها می‌خواهند با من کار کنند ولی بعد زنگ می‌زدند به من که به ما گفته‌اند نه. من هم زنگ می‌زدم به یکی از مسئولان مربوطه و او می‌گفت:» نه خانم این حرف‌ها چیست و کی گفته» ولی باز یک کارگردان دیگر می‌گفت ما رفته‌ایم ارشاد و به ما گفته‌اند این کار را نکنید. بازی بدی با من راه انداختند. دو سال سخت را به لحاظ اقتصادی پشت سر گذاشتیم. دیگر از دوستانم پول قرض می‌گرفتم. مثلا حامد بهداد تقریبا خرج مرا می‌داد و هی تماس می‌گرفتم که حامد من پول ندارم. سال‌ها بود که از پدر مادر پول نگرفته بودم و برایم سخت بود که دوباره استقلال مالی‌ام را از دست بدهم.
اعتراض به ممنوعیت ورود زنان به استادیوم‌های ورزشی
۱۹۰ نفر از افراد غالبا خارج‌نشین در نامه‌ای به رئیس فدراسیون بین‌المللی فوتبال (فیفا) خواهان کمک وی به رفع ممنوعیت حضور زنان در استادیوم‌های ورزشی شدند. در این نامه به سپ بلا‌تر، رئیس فیفا، با اشاره به ممنوعیت حضور تماشاگران زن در استادیوم‌ها از سال ۱۳۸۲، این سیاست «اخلاقا اشتباه، تبعیض‌آمیز و مخالف روح و اساسنامهٔ فیفا و همچنین مغایر با قوانین حاکم بر سوییس و قوانین بین المللی» توصیف شده است. امضاکنندگان تأکید کرده‌اند که وظیفه فیفا «مقابله با هرگونه تبعیض و تعصب، از جمله محرومیت زنان از تماشای مسابقات فوتبال در ورزشگاه‌ها» است.
اعتصاب ۲۵۰ کارگر معدن کوشک بافق در استان یزد وارد سومین روز شد
ایلنا گزارش داد که اعتصاب ۲۵۰ تن از کارگران معدن کوشک بافق در استان یزد روز دوشنبه وارد سومین روز شد. این کارگران در اعتراض به اخراج ۱۷ تن از همکاران خود و نیز پرداخت نشدن دو ماه حقوقشان از روز شنبه اعتصاب کرده‌اند. کارگران معدن کوشک بافق خواستار تشکیل انجمن صنفی، اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل، رعایت نکات ایمنی و بهداشتی در محل معدن، پرداخت حق سختی کار، برخورداری از امنیت شغلی، افزایش مدت قراردادهای کار و پرداخت اضافه کاری طبق قانون هستند.
افزایش تقاضای عمل‌های زیبایی در ایران در آستانه نوروز
یک فوق‌تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی در ایران می‌گوید با فرا رسیدن تعطیلات نوروز، تقاضای ایرانی‌ها برای انجام جراحی‌های زیبایی و به ویژه جراحی بینی بیشتر می‌شود به طوری‌ که متقاضیان، «از چند ماه قبل و تقریبا اواسط سال»، برای این روز‌ها، نوبت جراحی رزرو می‌کنند. دکتر حامد باطنی دربارهٔ دلایل این افزایش تقاضا برای عمل‌های زیبایی گفته: «برخی افراد فرصت‌ تعطیلات طولانی را غنیمت می‌شمارند تا خوب استراحت کنند و وقتی وارد محل کار یا اجتماع می‌شوند دچار کمبود یا ناراحتی نباشند؛ برخی نیز در این ایام از نظر مالی تقویت می‌شوند؛ و دستهٔ دیگر نیز تمایل دارند برای سال جدید با چهره کاملا متفاوت در بین اقوام دیده شوند». به گفتهٔ وی دیگر گروه متقاضیان جراحی‌های زیبایی در نوروز در چند سال اخیر، ایرانیان خارج از کشور هستند که «علاوه بر دید و بازدید و گشت‌وگذار در ایران، جراحی بینی را نیز انجام می‌دهند». آقای باطنی میزان افزایش تقاضای جراحی‌های زیبایی در روزهای منتهی به سال نو را نیز این‌گونه شرح می‌دهد: «برای مثال اگر یک متخصص جراح پلاستیک و زیبایی در ایام عادی ماهانه میانگین ۲۵ تا ۴۰ عمل جراحی را انجام می‌دهد این آمار در اسفند ماه، به ۶۰ تا ۷۰ جراحی می‌رسد. هم‌چنین افراد غیرمتخصص که با هزینه بسیار کم، جراحی زیبایی را انجام می‌دهند،‌گاه تا ۵ برابر بیش از افراد متخصص عمل جراحی انجام می‌دهند».
پوشیدن کفش پاشنه بلند حرام است
بسیاری از علما و اندیشمندان جهان عرب اعتقاد دارند که فتواهای وهابیون عامل هرج و مرج کنونی در دنیای عرب و ظهور گروه های تروریستی و اعمال خشونت بار آن‌ها در منطقه شده است. روزنامه الاتحاد امارات سه شنبه به نقل از احمد محمد الشح، مدیر «مؤسسه قرآن کریم راس الخیمه» نوشت که فتواهای نادرست و احساسی، عامل بحرانی شدن خاورمیانه و پیش آمدن وضعیت کنونی در کشورهای عربی شده است. وی در پانزدهمین همایش جایزه قرآن کریم در رأس الخیمه افزود: فتواهای نادرست است که موجب هرج و مرج در کشورهای عربی شده است.

در حاشیه این سخنان مفتی اماراتی می‌توان به برخی فتواهای مفتی‌های وهابی عربستان اشاره کرد که موجب بحران‌های زیادی در منطقه و جهان شده است. از جمله این فتوا‌ها می‌توان به این موارد اشاره کرد. هر کسی که در بازی فوتبال گل بزند و سپس بدود تا بقیه او را دنبال و بغل کنند، باید به صورتش تف انداخت و تنبیه کرد.

ـ بستن کمربند ایمنی حرام است، زیرا مانع قضا و قدر می‌شود.

ـ شستن گوشت قبل از پختن بدعت است.

ـ فوتبال حرام است مگر با شروط و ضوابط (اگر شروط وهابیت در فوتبال رعایت شود دیگر در زمین و بازی فوتبال، خطوط کناره زمین، خط وسط، داور، ۱۱ بازیکن، پنالتی، اوت و کرنر، تیرک دروازه و خیلی چیز‌ها معنی ندارد).

ـ اهدای گل به بیمار حرام است.

ـ پوشیدن کفش پاشنه بلند حرام است.

ـ غذا خوردن با قاشق حرام است.

ـ داشتن راننده یا خدمتکار در منزل حرام است.

ـ دست تکان دادن برای بازیکنان فوتبال حرام است.

ـ رانندگی برای زنان حرام است.

ـ نوشتن مقاله در مطبوعات حرام است.

ـ انداختن عبا روی کتف حرام است.

ـ تروریست‌ها بدون پرداخت مهریه و یا خواندن خطبه شرعی، مالک زنان اسیر سوری هستند.

ـ فتوای جهاد نکاح که مفتی‌های وهابی با آن شرایط حضور زنان در گروه‌های تروریستی داعش و القاعده را فراهم کرده و یک نوع واجب دینی برشمردند، از جمله فتاوای بی‌شماری است که بهت و حیرت جهانیان را برانگیخته است.
برگزاری اجتماع بزرگ طرفداران هاشمی در بهار۹۴
حسین مرعشی از فعالان سیاسی شناخته‌ اصلاح‌طلب و عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران در گفت‌و‌گو با آرمان گفته است در حال حاضر حرکت قدرتمند و خوبی در کارگزاران شروع شده و در ۲۵ استان کشور، شوراهای استانی کارگزاران تشکیل شده است و برای برگزاری یک اجتماع بزرگ در بهار سال ۹۴ آماده می‌شویم. امروز نزدیک به ۶۰۰ ـ ۷۰۰نفر به عنوان اعضای اصلی کارگزاران در شاخه‌های اصلی استانی و ملی آن فعالیت می‌کنند و نشست بزرگ بهار، مقدمه‌ای برای کنگره بزرگ کارگزاران در شهریور ۹۴ خواهد بود.
باید ایران را به سرزمین‌های اعراب برگردانیم
روزنامه جمهوری اسلامی نوشته: «ضاحی خلفان» معاون رئیس پلیس دبی که دخالت کردن در موضوعات غیرمرتبط با شغل خود را از وظایف حتمی خود می‌داند، اخیراً تهران را متهم به بر هم زدن آرامش همسایگانش کرد. بر اساس گزارش وبگاه خبری «سمانیوز»، خلفان در صفحه توئیتر خود نوشت: ایران تلاش‌هایی برای برهم زدن آرامش و امنیت دولت‌های همجوار خود صورت می‌دهد و در عراق و سوریه دخالت می‌کند. وی بدون اینکه اشاره‌ای به حضور تروریست‌های عرب و غیرعرب با حمایت آمریکا و عربستان و متحدان غربی و عربی آنان کند مدعی شد «ایران بعد از شکست در بحرین و منطقه «الشرقیه» عربستان، به دنبال تخریب یمن است». ایران در زمان خلیفه دوم، عمر، یکی از ولایات مملکت اسلام بود و در زمان صفویه شیعه شد و بر همین اساس باید به دوره قبل از صفویان بازگردد.
سخنگوی ارشاد: ممنوع التصویری‌ها لازم الاجراست
حسین نوش‌آبادی در جدید‌ترین اظهاراتش درباره ممنوعیت درج تصاویر برخی افراد که توسط اژه‌ای سخنگوی قوه قضائیه مطرح شده است، گفت: آنچه که تصمیم دادستانی تهران در ارتباط با جلوگیری از درج تصویر و نام فردی که اشاره شد، شنیده‌ایم و در جریان هستیم. وزارت ارشاد به تصمیمات و مصوبات شورای عالی امنیت کشور و نیز تصمیمات قوه قضاییه در چهارچوب قانون مطبوعات احترام می‌گذارد و آن را لازم‌الاجرا می‌داند.

نوش‌آبادی ادامه داد: اگر شورای عالی امنیت ملی در قبال شخصی یا دستگاه قضایی به عنوان مدعی‌العموم تصمیم می‌گرفت، طبق قانون مطبوعات لازم‌الاجراست و این مسأله اخیر هم از سوی قوه قضاییه ابلاغ شده است اما اینکه ما بخواهیم آن را ابلاغ کنیم، رخ نداده است.
کسانی که مانع سخنان ما می‌شوند، بسیار نادان هستند
حجت‌الاسلام سید‌هادی خامنه‌ای شامگاه دوشنبه در گردهمایی اصلاح‌طلبان سیرجان، بافت و شهربابک در تالار هلال‌احمر سیرجان اظهار داشت: طبق سخنرانی‌هایی که در دانشگاه باهنر و آزاد کرمان داشتم در دانشگاه آزاد با شلوغ کاری و جوی متشنج همراه شدیم، جامعه ما در یک کلمه خلاصه می‌شود و آن کمبود کار فرهنگی است. وی بیان داشت: کسانی که مانع سخنان ما می‌شوند، بسیار نادان هستند و تا زمانی که جهل باشد این مشکلات هم وجود دارد، ما باید جوی از گفت‌وگو را راه‌اندازی کنیم تا حتی مخالفان هم نتوانند از این حرکت فرار کنند.
مسیح علی نژاد برنده جایزه حقوق زنان!
مسیح علی‌نژاد، روزنامه‌نگار فراری ایرانی و گرداننده صفحه فیس‌بوکی «آزادی‌های یواشکی زنان ایرانی»، ‌ برنده جایزه حقوق زنان «اجلاس ژنو برای دموکراسی و حقوق بشر» شد.

این ائتلاف که شامل بیست سازمان غیردولتی و غیرانتفاعی است دلیل اهدای این جایزه را، تلاش مسیح علی‌نژاد برای انتشار «صدای گروهی از افراد که صدایشان جایی شنیده نمی‌شود» اعلام کرد.
عارف: می‌خواستند گناهان رحیمی را به گردن رمضان‌زاده بیندازند
محمدرضا عارف شامگاه در جمع دانشجویان دانشگاه کاشان گفت: هنوز خیلی‌ها باور ندارند که آیا رحیمی در زندان است یا نه و این اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران را می‌رساند که این گونه با مسئولان نظام برخورد می‌کند. اگر با آقای رحیمی در‌‌ همان زمانی که در استانداری بود برخورد می‌شد دیگر معاون اول رئیس به زندان نمی‌افتاد. البته خطاهایی که در زمان تصدی استانداری آقای رحیمی مرتکب شد، می‌خواستند به گردن آقای رمضان‌زاده بیندازند که موفق نشدند.
برکناری یک مدیرکل به شیوه متکی
صبح امروز در اقدامی تامل برانگیز زمانی که علی اصغر حصیری مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر در حال بازدید از مدارس شهر بوشهر بود به وی اطلاع داده شد که دیگر سمتی در آموزش و پرورش ندارد. موضوع برکناری علی اصغر حصیری که از خواسته‌های اصلی نمایندگان جبهه پایداری بود از دو هفته پیش مطرح شده و واکنش‌های زیادی در میان فرهنگیان این استان برانگیخته بود. ماجرا از این قرار است که از چند ماه پیش نامه‌ای از سوی ۶۰ تن از نمایندگان مجلس برای استیضاح علی اصغر فانی امضا شده بود. اما هیأت رئیسه مجلس این نامه را اعلام وصول نکرده و از نمایندگان و وزیر اموزش و پرورش خواسته بود با گفت‌و‌گو مسأله را حل کنند. اعتراضات به ماجرای برکناری حصیری ادامه دارد و امروز هم بعد از انتشار خبر برکناری وی شمار زیادی از معلمان و فرهنگیان بوشهر در اعتراض به برکناری مدیر کل آموزش و پرورش استان، تجمع کردند. این تجمع در مقابل ساختمان آموزش و پرورش بوشهر برگزار شد. معترضین همچنین به سمت ساختمان استانداری بوشهر نیز حرکت کردند. برکناری یکباره حصیری ماجرای برکناری متکی را به ذهن متبادر می‌کند که در حین مأموریت در سنگال برکنار شد.
مداح معروف به جمع مدافعان حرم پیوست
«نزار القطری» مداحی که چند سال پیش با نوحه «انا مظلوم حسین» در کشور ما به شهرت رسید، لباس رزم پوشید تا در جرگه مدافعان حرم قرار گیرد. نام «نزار القطری» مداح مشهور قطری در کشور ما با نوحه «انا مظلوم حسین» معنی پیدا می‌کند؛ نوحه‌ای که محرم هفت سال پیش یکباره از شبکه‌های صداوسیما پخش شد و محبوبیت زیادی پیدا کرد تا پای نزار القطری را به ایران باز کند تا این نوحه پرشور را برای مشتاقانش در کشور زنده اجرا کند. نزار القطری به تازگی عکسی از خودش با لباس رزم در سامرا و حرم امام هادی (ع) و امام حسن عسکری (ع) منتشر کرد تا این خادم حسینی نیز در کسوت مدافع حرم اهل بیت خدمت کند.
نگاهی به دستمزد رئیس‌جمهور/معمای تازه هاشمی/ انتقاد مشهورترین کمدین امریکایی از صدا و سیما/ باید ایران را به سرزمین‌های اعراب برگردانیم/باران کوثری: حامد بهداد خرجم را می‌داد/سهمیه رئیس‌جمهور در ژنو
نیمی از ایرانیان سوء تغذیه دارند و مدیون ۵۰۰ دلال هستند
عیسی کلانتری مدیرکل خانه کشاورز به شهروند گفته است: در هشت ‌سال گذشته میزان امنیت غذایی ما از محل تولید داخلی حدود ۲۵‌درصد کاهش داشته و میزان واردات کالاهای استراتژیک و اساسی به بیشتر از ۶۰‌درصد رسیده است.

وی تأکید کرده است: ۵‌ دهک یا نیمی از مردم کشور دچار سوءتغذیه ناشی از کم‌خوری هستند و ۵۰۰ دلال قدرتمند و ریشه‌دار، بازار ایران را به یکی از گران‌ترین بازار‌ها در حوزه غذا تبدیل کرده‌اند. دلالی در ایران ریشه‌دار است. همان‌هایی که تولید داخلی را دلالی می‌کنند و چند برابر کشاورز سود می‌برند، همان‌ها هم واردکننده هستند. نمی‌شود دقیق گفت آن‌ها از کجا می‌آیند یا ماهیتشان چیست؟ ۴۰۰- ۵۰۰ نفر هستند که قدرت زیادی دارند، بسیار باهوشند و از رانت‌های سرمایه‌ای و اطلاعاتی خود به درستی استفاده می‌کنند.
مخالف شورای نگهبان، انقلاب را قبول ندارد!
آیت الله طباطبایی‌نژاد امام جمعه اصفهان: بسیاری بودند که از ابتدا با شورای نگهبان مخالف بودند و حتی زمان امام (ره) هم این مخالفت را ابراز می‌کردند و نق می‌زدند. این افراد نظریه ولایت مطلقه فقیه امام را هم قبول ندارند. این افراد نظر قانون اساسی در مورد حق تفسیر قانون توسط شورای نگهبان را قبول ندارند. قانون اساسی محور انقلاب اسلامی است، پس باید گفت این افراد اصلا انقلاب را قبول ندارند.

عضو مجلس خبرگان رهبری در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه استراتژی گروه‌های اصلاح‌طلب را برای مجلس خبرگان چه می‌دانید اظهار کرد: یک گروهی که‌‌ همان اصلاح‌طلبان هستند می‌گویند ترکیب مجلس خبرگان رهبری باید جوان باشد و مسن نباشد. این‌ها چون خبرگان مسن ندارند می‌خواهند از برخی طلبه‌های جوان امتحان اجتهاد و فقاهت بگیرند و آن‌ها را وارد عرصه انتخابات مجلس خبرگان کنند. هدف اصلاح‌طلبان در مورد خبرگان رهبری صرفا جوان‌گرایی نیست بلکه آن‌ها جوان‌هایی را در بین خودشان دارند که فقط می‌خواهند وارد خبرگان کنند.
رسایی علیه دولت در مجلس شب‌نامه پخش کرد
کمال‌الدین پیرموذن عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت در مورد نامه ۱۰۰ نماینده به رئیس‌جمهور، گفت: ۱۰۰ نماینده در نامه‌ای به رئیس‌جمهور خواستار دادن اجازه و اختیار انتقاد شدند این در حالی است که همین امروز آقای مصباحی‌مقدم دولت را در سخنانش تخریب کرد یا این‌که یک نماینده‌ای که مدیرکل اسبق ارشاد استان قم بود بدون داشتن مجوزی از هیات رئیسه شب‌نامه‌هایی را در کازیوی نمایندگان قرار داده و در آن به رئیس‌جمهور توهین کرده؛ آن هم به رئیس‌جمهور دولتی که برآمده از اراده ملت است.

پیرمؤذن با بیان اینکه «دولت و رئیس‌جمهور به حد کافی مورد توهین و نقد قرار می‌گیرند»، در عین حال ادعا کرد: همین نماینده‌ای که قبلا مدیرکل ارشاد استان قم بوده، بودجه‌ای را که داشته خرج نکرده؛ این‌‌ همان کاری است که آقای کرباسچی کرده و کم مانده بود اعدام شود. اکنون این تخلفات را هیأت تخلفات دولت بررسی کرده و رأی بدوی داده که اینقدر هم این رأی را بزرگ کردند.
التماس مسافران برای پرواز یک میلیونی به کیش!
ایسنا با اشاره به افزایش نرخ خدمات در تورهای داخلی به دلیل گرانی هتل‌ها و حمل و نقل، گزارش داد: جدا از این گرانی‌ها که البته آن هم ناشی از تورم می‌شود، یک عمل خلاف دیگر در بخش سفرهای هوایی در حال وقوع است که سازمان هواپیمایی کشور هم نمی‌تواند با آن مقابله کند و تا به حال فقط بخشنامه صادر کرده که تاکنون فایده هم نداشته است. شرکت‌های هواپیمایی در آستانه نوروز ترجیح می‌دهند از خرده فروشی خلاص شوند، برای همین صندلی پروازهای نوروزی را به آژانس‌های چارترکننده می‌فروشند و این آژانس‌های چارترکننده هم هر صندلی را به چند برابر قیمت عرضه می‌کنند و نتیجه این می‌شود که همین حالا برخی آژانس‌ها در حال فروش صندلی هواپیماهای کیش برای نوروز به قیمت یک میلیون تومان هستند.
تیتر یک سایت رهبر انقلاب: مهم‌ترین توصیه رهبری به دولت یازدهم
وب سایت دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری نوشت: اگر چه توصیه‌های رهبر انقلاب در یک‌و‌نیم سال گذشته به مسئولین نظام در موضوعات گوناگون و متنوعی مطرح شده‌اند و فهرستی طولانی را تشکیل می‌دهند، بی‌شک حدس زدن پربسامد‌ترین آن‌ها کار آسانی است: «توجه به ظرفیت‌های درونی کشور و استعدادهای ملت ایران».

این توصیه‌ای است که ایشان در جلسات خصوصی با مسئولین و همچنین حدود ۲۱ بار در جلسات عمومی، بر آن تأکید کرده‌اند: «دولتى‌ها هم بدانند آنچه می‌تواند آن‌ها را بر انجام وظیفه‌ خودشان قادر کند تکیه بر نیروى داخلى است؛ تکیه بر نیروى مردم است. من بار‌ها این را عرض کردم در جلسات عمومى و همچنین در جلسات خصوصى با مسئولین دولتى، نگاهشان به دست بیگانه نباشد».
بررسی واگذاری شرکت ایران‌خودرو به یک اماراتی در کمیسیون اصل ۹۰
رئیس کمیسیون اصل ۹۰ گفت: موضوع واگذاری شرکت ایران‌خودرو به یک اماراتی را در کمیسیون اصل ۹۰ بررسی خواهیم کرد.
محمدعلی‌پور مختار رئیس کمیسیون اصل ۹۰ در واکنش به واگذاری شرکت ایران‌خودرو به یک اماراتی در امارات، گفت: این شرکت به دلیل اینکه مختص ایران‌خودرو و کاملاً ایرانی است به نام کردن شرکت به یک اماراتی خلاف قانون است.

وی افزود: کمیسیون اصل ۹۰ هنوز این موضوع را پیگیری نکرده و اسناد و مدارک این اقدام مسئولان ایران‌خودرو به کمیسیون ارجاع داده نشده است.‌ پور مختار در خاتمه بیان کرد: موضوع واگذاری شرکت ایران‌خودرو به یک اماراتی را در کمیسیون اصل ۹۰ بررسی خواهیم کرد.
شکوری‌راد: بد‌تر از مجلس فعلی قابل تصور نیست
علی شکوری‌راد، عضو حزب مشارکت با حضور در جشن بازگشایی انجمن اسلامی دانشگاه صنعتی شریف با بیان اینکه پیروز انتخابات مجلس آینده اصلاح‌طلبان خواهند بود، گفت: اینکه مجلس بعدی نمی‌تواند به بدی مجلس فعلی باشد خود قدمی رو به‌ جلوست، زیرا بد‌تر از مجلس فعلی مجلس دیگری قابل تصور نیست.




کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*