اخبار عمومی
اعلام وصول 2
3856
تاریخ انتشار: 1393/12/06 18:27
مدیرکل دفتر فنی استانداری کهگیلویه و بویراحمد خبر داد
حسین کاظمی افزود: شهرستان‌ بویراحمد با 2 هزار 239 هکتار، گچساران با 926 هکتار، کهگیلویه 591 هکتار و شهرستان دنا با 531 هکتار، چرام با 130 هکتار، باشت 23 هکتار و بهمئی با 17 هکتار در سال‌های گذشته تصرف غیرقانونی صورت گرفته است.

 به گزارش عصر جهان از یاسوج، حسین کاظمی امروز ظهر در نشستی با خبرنگاران با اشاره به برگزاری جلسه  کارگروه مبارزه با زمین‌خواری، اظهار کرد: 4750هکتار زمین در 10 سال گذشته در استان کهگیلویه و بویراحمد تصرف غیرقانونی شده است.

مدیرکل دفتر فنی استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: شهرستان‌ بویراحمد با 2 هزار 239 هکتار، گچساران با 926 هکتار، کهگیلویه 591 هکتار و شهرستان دنا با 531 هکتار، چرام با 130 هکتار، باشت 23 هکتار و بهمئی با 17 هکتار در سال‌های گذشتهبه صورت غیرقانونی تصرف شده است.

کاظمی با بیان اینکه شاهد روند افزایش تصرف اراضی در استان کهگیلویه و بویراحمد هستیم، اظهار داشت: زمین‌های زارعی درجه یک در سه شهرستان بویراحمد، کهگیلویه و گچساران و در روستاهای اقماری تغییر کاربری داده شده است و به شکل ساخت و سازهای غیرمجاز در آمده‌اند.

وی تاکید کرد: تغییر کاربری ممنوع اعلام شده است و با متخلفان  برخورد جدی می‌شود.

 در ادامه مدیرکل دفتر فنی استانداری کهگیلویه و بویراحمد به ساخت و سازهای غیرمجاز اشاره ای نمود و گفت: درجلسه کارگروه مبارزه با زمین‌خواری مصوب شد، تمام اراضی واگذاری منابع طبیعی به اشخاص حقیقی و حقوقی که برای امورات سرمایه‌گذاری واگذار شده است بر اساس مشخصات فردی، زمان واگذاری، مکان واگذار شده با محوریت اداره کل راه و شهرسازی و همکاری ادارات کل میراث فرهنگی، جهاد کشاورزی، صنعت معدن و تجارت تهیه و در جلسه بعد ارائه شود.

کاظمی افزود: همچنین سازمان جهاد کشاورزی موظف شده که گزارش مستندی از اراضی تغییر کاربری ارائه دهد.

وی ادامه داد: واگذاری انشعابات آب، برق و گاز به منازل بدون پروانه ساختمانی ممنوع و هر دستگاه زیربنایی و خدمات‌رسان که به نوعی در این مسئله نقش داشته باشد، مسبب زمین‌خواری است و به شدت با آن برخورد و به دستگاه‌های نظارتی معرفی می‌شود.

مدیرکل دفتر استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: دبیرخانه کارگروه زیربنای شهرسازی همچنین موظف است وضعیت طرح‌های تفصیلی کارگروه امور زیربنایی و شهرسازی را از نظر فعال و غیرفعال بودن را مشخص و در صورتی که کار زیربنایی صورت نگرفته باشد، زمین عودت شود.



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*