اخبار عمومی
اعلام وصول 2
3913
تاریخ انتشار: 1393/12/12 00:08
مدیر کل راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد:
مدیر کل راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویر احمد مشکلات مسکن‌های مهر نیمه تمام استان، جزئیات طرح راه ریلی اقلید – یاسوج و زمان تکمیل پروژه بیمارستان‌های ۲۰۰ و ۱۰۰ تختخوابی شهرهای یاسوج و گچساران را تشریح کرد.

عصرحهان:ممتاز جهانگیری سیسخت با بیان این‌که تاکنون ۳۵ درصد از سهمیه پنج هزار و ۱۲۷ واحدی مسکن مهر استان کهگیلویه و بویر احمد به بهره برداری رسیده است، افزود: به واسطه عملکرد برخی از پیمانکاران مشکلاتی در ساخت مسکن‌های مهر استان بوجود آمد و باعث تاخیر در تکمیل این واحدهای مسکونی شد.

وی با بیان این‌که واحدهای مسکن مهر استان پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصدی دارند، تاکید کرد: در ماه‌های گذشته پیمانکاران به خوبی کارشان را انجام دادند و چنانچه آورده‌های مردمی واریز شود، امیدواریم بتوانیم این واحدهای مسکونی را تا پایان سال ۹۴ به بهره‌برداری برسانیم.

مدیر کل راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد به افزایش وام مسکن مهر از ۲۵ میلیون به ۳۰ میلیون تومان و افزایش قدرت خرید مردم اشاره کرد و گفت: متاسفانه تاکنون آورده مردم در استان کافی نبوده و در دوره فعالیتم مجموعه آورده‌های مردم به سه و نیم تا چهار میلیارد تومان هم نرسیده است.

جهانگیری سیسخت خاطر نشان کرد: البته لازم به ذکر است که مکانیابی یکی از سایت‌های مسکن مهر استان ما مناسب نبود و به همین دلیل متقاضی نداشت اما طی چند ماه گذشته، با کارهای زیربنایی و محوطه سازی که انجام گرفت بر تعداد متقاضیان و مشتریان این واحدهای مسکونی افزوده شد.

وی تاکید کرد: زیر ساخت‌های این واحدهای مسکونی پیشرفت ۴۲ تا ۴۵ درصدی دارند که همه این اقدام‌ها در دولت تدبیر و امید انجام شده است.

به گفته وی برخی از پیمانکاران مسکن مهر این استان، با وجود آنکه کارشان را انجام دادند اما تاکنون وجهی به آن‌ها پرداخت نشده است. به همین دلیل اداره کل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویر احمد طی نامه‌نگاری‌هایی در صدد است تا مطالبات این پیمانکاران را هر چه زود‌تر پرداخت کند.

احتمال کلنگ‌زنی راه ریلی اقلید – یاسوج در سال آینده

جهانگیری سیسخت در ادامه به طرح احداث راه آهن اقلید – یاسوج اشاره کرد و درباره زمان شروع این پروژه گفت: طبق برنامه زمان‌بندی شده قرار است که کلنگ این پروژه ریلی با حضور معاون اول رئیس جمهوری در سال آینده بر زمین زده شود هرچند هنوز زمان دقیق آن قطعی نشده است.

وی با تاکید بر ضرورت احداث این خط ریلی در استان کهگیلویه و بویراحمد، تصریح کرد: در استانی قرار داریم که راهسازی در آن تقریبا از سه دهه گذشته به این طرف شروع شد، همواره یکی از دغدغه‌های کار‌شناسان درباره استان ما کمبود راه‌های ارتباطی بود و با احداث این خط ریلی، بخشی از این دغدغه‌ها برطرف می‌شود.

جهانگیری سیسخت گفت: اعتقاد ما بر این است که با توجه به رشد اخیری که در در بخش‌های اقتصادی به وجود آمده و وجود معادن در استان ضرورت دارد که استان ما هم به خطوط ریلی کشور وصل شود. این موضوع می‌تواند تاثیر به سزایی بر اقتصاد وباعث ارتباطات فرهنگی و اجتماعی بگذارد که برای استان ما نیز بسیار مثمر ثمر خواهد بود.

وی یادآوری کرد: قرار است که این خط ریلی تا ۲۵ کیلومتری یاسوج - منطقه کاکان - کشیده شود اما هنوز دقیقا مشخص نشده که بعد از ساخت این راه آهن ۱۴۱ کیلومتری، این مسیر ریلی به کجا می‌رود. ولی ضروری است که این خط ریلی شهرهای دهدشت و گچساران را پوشش دهد و در ‌‌نهایت به اهواز وصل شود.

به گفته جهانگیری سیسخت، اعتبار ساخت این پروژه حدود ۶۵۰۰ میلیارد ریال پیش بینی شده که با توجه به شرایط اقتصادی، مبلغ این اعتبار تغییر خواهد کرد. اکنون برای مراسم کلنگ زنی، اعتباری حدود ۱۲ میلیارد تومان برای شروع در نظر گرفته شده است.

تکمیل بیمارستان ۲۰۰ تختخوابی یاسوج در صورت تخصیص اعتبار

مدیر کل راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد، همچنین به تشریح برخی از پروژه‌های فنی و اجرایی در حال ساخت این استان پرداخت و گفت: اکنون دو بیمارستان در شهرهای گچساران و یاسوج در حال ساخت است.

وی افزود: بیمارستان مرکز استان (یاسوج) ۲۰۰ تختخوابی است که سال ۸۶ آن را به مناقصه گذاشتند و پس از مقداری کار و بنا به دلایلی پیمانکار آن را‌‌ رها کرد. مجددا در سال ۹۰ به مناقصه رفته و تکمیل پروژه آغاز شد و طی این مدت نیز، عملیات عمرانی آن یکسال تعطیل بوده است. اکنون با همت استاندار و سایر مسئولان، پیمانکار را متقاعد کردیم که پروژه بازگردد. پیمانکار طی ۱۰ ماه گذشته به خوبی کارهای مربوطه‌اش را انجام داده است.

جهانگیری سیسخت گفت: اکنون این پروژه پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصدی دارد و امیدواریم که اگر مشکلی از نظر اعتباری بوجود نیاید، این بیمارستان تا آخر سال ۹۴ تکمیل و به بهره‌برداری برسد.

وی یادآور شد: ما برای تکمیل این پروژه به ۳۰ میلیارد تومان نیاز داریم و قرار شد در سال ۹۴ حدود ۱۵ میلیارد تومان اعتبار به ما تخصیص یابد تا بتوانیم این پروژه را در زمان مقرر به اتمام برسانیم.

جهانگیری سیسخت درباره آخرین وضعیت پروژه بیمارستان ۱۰۰ تختخوابی گچساران گفت: اکنون فاز اول این پروژه تمام شده است. برای اجرای فاز دوم نیز، پیمانکار مشخص شده تا کارهای سفت کاری و نازک کاری را انجام دهد.



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*