اخبار عمومی
اعلام وصول 2
3916
تاریخ انتشار: 1393/12/12 01:04
قتل خانوادگی در همدان-توهم شیشه‌ای جان زن را گرفت-کشف۱۰ کیلو ماده مخدر صنعتی در خوزستان-کراک در کنسرو رب گوجه فرنگی-توقیف شناور با محموله پرنده

عصرجهان:مروری بر حوادث گزارش شده در رسانه های روز سه شنبه ایران (منابع بسته خبری:سایت های خبری- مطبوعات)

قتل خانوادگی در همدان/ پلیس: هنوز سلاح جنایت مشخص نیست

به گزارش خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران، صبح امروز دختری برای دیدار خانواده‌اش از آذربایجان شرقی راهی همدان شد و خودش را منزلش پدری‌اش در خیابان رکنی، بن بست گلزار رساند.
دختر جوان هر چقدر زنگ درب را به صدا درآورد جوابی نشنید و سپس وارد خانه شد که بوی تعفن به مشامش رسید و سریعا پلیس را در جریان قرار داد.
ماموران در محل جنایت حاضر شدند و مشاهده کردند که اعضای خانواده‌ای چهار نفره (دو برادر، خواهر و مادر) کشته شده‌اند.
همچنین عوامل پلیس در تحقیقات اولیه دریافتند که پدر این خانواده‌ه سال‌ها پیش فوت کرده بود و اعضای خانواده نیز در امر خرید و فروش گنج و عتیقه جات فعالیت داشته‌اند.
بنا بر گفته سرهنگ مرادی فرمانده انتظامی استان همدان، هنوز انگیزه مته‌مان از این جنایت مشخص نشده است و پلیس نمی‌داند که سلاحی که برای قتل این خانواده به کار رفته است چه وسیله‌ای بوده است.

گفتنی است، تحقیقات گسترده پلیس در این زمینه همچنان ادامه دارد.

در تهران؛ توهم شیشه‌ای جان زن را گرفت
مردی که متهم است در توهم ناشی از مصرف شیشه همسر خود را به قتل رسانده، حادثه را شرح داد.
به گزارش سرویس حوادث جام نیوز به نقل از تابناک، نخستین تحقیقات نشان داد آتش‌سوزی از سوی زن می‌انسالی به مأموران پلیس و آتش‌نشانی گزارش شده است. این زن گفت: محل حادثه خانه پسرم است. وقتی برای سرکشی به اینجا آمدم، دیدم که خانه آتش گرفته است. همزمان با مهار آتش، آتش‌نشانان پلیس را از کشف جسد زن صاحبخانه با خبر کردند.
شناسایی جسد عروس
زن می‌انسال بعد از شناسایی عروسش گفت: پسرم شغل دولتی دارد و بعضی شب‌ها برای شیفت شب در محل کارش می‌ماند. عروسم نیز مسئول قسمت دیالیز بیمارستان امام خمینی بود و او هم در بیمارستان شیفت شب داشت. من از پسرشان که اول دبستان است مراقبت می‌کنم. وی ادامه داد: ساعتی قبل پسرم از محل کارش به من تلفن زد و با نگرانی گفت همسرش در خانه است اما به تلفن‌های او جواب نمی‌دهد. پسرم از من خواست به خانه‌اش بروم و جویای احوال همسرش شوم و موضوع را به او خبر دهم. من به سرعت خودم را به خانه‌اش رساندم که متوجه زبانه کشیدن دود و آتش از داخل خانه شدم و به مأموران پلیس خبر دادم.
تشکیل پرونده جنایی
بررسی‌های اولیه محل حادثه و جسد نشان داد زن جوان به طرز مرموزی قبل از آتش گرفتن خانه فوت شده است. بنابراین پرونده با موضوع قتل عمد تشکیل شد و لحظاتی بعد تیمی از کارآگاهان پلیس آگاهی به همراه بازپرس کار‌شناسان قتل در محل حادثه حاضر شدند.
تیم آتش‌نشانی هم اعلام کرد حادثه آتش‌سوزی عمدی بوده و عامل این حادثه قصد داشته است با آتش زدن خانه، مرگ زن جوان را آتش‌سوزی جلوه دهد. از سوی دیگر کارآگاهان در بررسی‌های اولیه جسد دریافتند زن جوان قبل از آتش‌سوزی بر اثر فشار بر عناصر حیاتی گردن فوت شده است و آتش قبل از اینکه جسد را فر ا بگیرد، مهار شده است. سپس جسد برای انجام آزمایشات لازم و مشخص شدن علت اصلی مرگ به پزشکی قانونی فرستاده شد.
 اختلاف بر سر اعتیاد
تحقیقات می‌دانی پلیس خیلی زود نشان داد مقتول از مدت‌ها قبل با شوهرش به خاطر اعتیاد اختلاف داشته به طوری که چندین بار با هم درگیری داشته‌اند. همچنین معلوم شد شوهر مقتول، معتاد به مواد مخدر شیشه است که مخالفت‌های خانواده همسرش را در پی داشته است.
‌ اقرار به قتل
بنابراین مأموران پلیس در اولین شاخه از تحقیقات به شوهر مقتول مظنون شدند و وی را برای بازجویی بازداشت کردند. وی در بازجویی‌های اولیه منکر قتل همسرش شد اما وقتی مورد بازجویی تخصصی قرار گرفت به قتل همسرش اعتراف کرد. متهم گفت: چند سال قبل با همسرم ازدواج کردم. زندگی خوبی داشتیم و بعد از اینکه فرزندمان هم به دنیا آمد زندگی ما شیرین‌تر شد.
به خاطر وضعیت شغلی که داشتیم درآمدمان هم خوب بود تا اینکه از طریق دوستان ناباب، معتاد به مصرف شیشه شدم و بعد از این، زندگی ما روز به روز بد‌تر شد تا اینکه همسرم از موضوع اعتیادم خبر‌دار شد. بعد از آن بود که اختلاف‌های من و همسرم شروع شد و اصرار داشت تا مواد را ترک کنم.

‌ روز حادثه
متهم ادامه داد: عصر روز حادثه پسرم را به خانه مادرم بردم تا شب را برای شیف کاری به اداره بروم. وقتی به خانه برگشتم تا برای رفتن حاضر شوم، همسرم دوباره موضوع ترک اعتیادم را مطرح کرد. من شیشه مصرف کرده بودم و حالت عادی نداشتم به خاطر همین با همسرم درگیر شدم. وقتی مشاجره ما بالا گرفت، او را خفه کردم. خیلی ترسیده بودم، به همین خاطر تصمیم گرفتم خانه را آتش بزنم و مأموران پلیس را فریب دهم.

شیر گاز را باز کردم و به محل کار رفتم. در حالی که دچار عذاب وجدان شده بودم با مادرم تماس گرفتم و گفتم که همسرم تلفنش را جواب نمی‌دهد و از او خواستم به خانه‌ام برود و مرا از حال همسرم باخبر کند اما خیلی زود گرفتار پلیس شدم.
تحقیقات از متهم به دستور بازپرس پرونده ادامه دارد.

تصادف رانندگی در سر پل ذهاب
کرمانشاه- واحد مرکزی خبر: سرهنگ عبدالحسین زارع رئیس پلیس راه شهرستان سرپل ذهاب گفت: تصادف یکشنبه شب بین یک دستگاه تریلر با خودرو سواری پراید به علت انحراف به چپ خودرو تریلر ۳ نفر از سرنشینان خودرو پراید در دم جان باختند و یک نفر دیگر بشدت مصدوم شد.
معدن منگنز قم ۲ کارگر را بلعید
قم- ایرنا: مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی قم اعلام کرد: حادثه معدن منگنز قم باعث فوت ۲ کارگر معدن شد. در این حادثه که عصر روز یکشنبه روی داد، ۲ نفر نیز مصدوم و توسط بالگرد اورژانس ۱۱۵ به مراکز درمانی قم منتقل شدند. معدن منگنز «ونارچ» در کیلومتر ۲۸ جاده قم به نیزار قرار دارد.
مرگ خاموش ۲ نفر در ابرکوه
یزد- واحد مرکزی خبر: فرمانده انتظامی شهرستان ابرکوه گفت: در اثر یک فقره گازگرفتگی در مسکن مهر ابر کوه دو نفر از شهروندان جان خود را از دست داده و ۲ نفر دیگر، مسموم و به مرکز درمانی این شهرستان منتقل شدند. غلام‌زاده افزود: کار‌شناس اداره سازمان آتش‌نشانی ابرکوه، علت حادثه را نصب نکردن لوله بخاری منزل و انتشار گاز سمی منواکسیدکربن اعلام کرد.
اعدام سوداگر مرگ
رشت- واحد مرکزی خبر: یک سوداگر مرگ در رشت اعدام شد. رئیس کل دادگستری گیلان گفت: این فرد آخرین بار ۹۰۰ گرم هروئین را در دمپایی خود جاسازی کرده بود و قصد داشت هنگام بازگشت از مرخصی آن را وارد زندان کند. احمد سیاوش‌پور افزود: این مجرم دارای سوابق کیفری، در سال ۸۱ هم به اعدام محکوم شده و با رأی کمیسیون عفو و بخشودگی، نخستین حکم اعدامش به حبس ابد تبدیل شده بود.
نشت گاز ۲ قربانی گرفت
کرج- واحد مرکزی خبر: براثر نشت گاز ۲ نفر در منطقه فردیس در استان البرز جان خود را از دست دادند. مدیر سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرج گفت: این حادثه عصر دیروز در یک واحد مسکونی در خیابان ۱۴ زنبق منطقه رزکان نو در فردیس رخ داد، شهبانی افزود: جان باختگان این حادثه ۲ مرد ۲۴ و ۲۵ ساله بودند. وی، رعایت نکردن اصول ایمنی در نصب دودکش وسایل گازسوز را علت وقوع این حادثه اعلام کرد.
تصادف خونین نیسان و پژو
تبریز- خبرنگار کیهان: بر اثر واژگونی پژو در سرازیری «شهر جدید سهند یک نفر کشته و در دو تصادف دیگر ۸ نفر زخمی شدند. واژگونی پژو در ۱۰ کیلومتری میانه- تبریز ۴ زخمی برجای گذاشت و در ۱۸ کیلومتری مسیر کشک سرا- خوی نیز ۴ نفر در برخورد نیسان و پژو، مجروح شدند که تمام زخمی‌های این تصادفات به بیمارستان انتقال یافتند.
هلاکت شرور در ریگان
کرمان- باشگاه خبرنگاران: رئیس شورای تأمین ریگان که در سیستان و بلوچستان اقدام به شرارت می‌کرد- در این شهرستان شناسایی و کشته شد. امین باقری افزود: از این شرور مسلح ۴۰ کیلوگرم ماده مخدر از نوع هروئین، و ۲ قبضه کلاشینکف کشف و ضبط شد.
کشف ۲۸۴۷ کیلو مواد افیونی در دلیجان
اراک-واحد مرکزی خبر: ۲ تن و ۸۴۷ کیلوگرم تریاک و هروئین در محور دلیجان- اصفهان کشف شد. فرمانده انتظامی استان مرکزی گفت: این میزان مواد مخدر که شامل ۲ هزار و ۵۱۶ کیلوگرم تریاک و ۳۳۱ کیلوگرم هروئین است، در بازرسی از یک دستگاه تریلر حمل سوخت که از یکی از استانهای شرقی به مقصد مرکز کشور در حال عبور بود کشف شد. سرتیپ ملکی افزود: در این ارتباط یک نفر دستگیر و تحویل مراجع قضایی شد.
کشف۱۰ کیلو ماده مخدر صنعتی در خوزستان
اهواز- واحد مرکزی خبر: فرمانده انتظامی خوزستان گفت: در پی کسب خبری مبنی بر اینکه یک باند سوداگران مرگ در زمینه تهیه و توزیع مواد مخدر صنعتی در اهواز فعالیت دارند، رسیدگی به این موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت. سرتیپ اسحاقی افزود: ماموران پلیس با استقرار در محورهای ورودی و خروجی خوزستان یک دستگاه کامیون ولوو متعلق به قاچاقچیان را شناسایی و ۲ نفر قاچاقچی را دستگیر کردند. وی ادامه داد: در بازرسی از خودرو ۱۰ کیلوگرم ماده مخدر شیشه کشف شد.
کراک در کنسرو رب گوجه فرنگی
ارومیه- واحد مرکزی خبر: معاون اطلاعات ماکو در جلسه شورای فرعی مبارزه با مواد مخدر شهرستان شوط گفت: سربازان گمنام امام زمان در یک عملیات مقدار ۲۰ کیلوگرم مواد مخدر از نوع کراک که به صورت ماهرانه در داخل کنسروهای رب گوجه فرنگی ۳ کیلویی جاسازی شده بود کشف کردند. سمیعی افزود: این میزان مواد مخدر از یک دستگاه تریلی که به طرف ترکیه در حال تردد بود کشف و توقیف شد.
برخورد با قاچاقچیان هروئین
اهواز- واحد مرکزی خبر: فرمانده انتظامی اندیمشک از کشف بیش از ۳ کیلوگرم ماده مخدر از نوع هروئین در این شهرستان خبر داد.
سرهنگ کروندی گفت: در مرحله دوم طرح پاکسازی مناطق عرضه مواد مخدر، مقدار ۳ کیلو و ۴۵۰ گرم هروئین کشف، ۱۸ نفر دستگیر و یک قبضه اسلحه توقیف و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شهرستان شد.
توقیف محموله حشیش در فارس
شیراز- واحد مرکزی خبر: رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان فارس از توقیف یک دستگاه خودرو سمند و کشف ۱۶۹ کیلو و ۵۳۰ گرم حشیش خبر داد. سرهنگ تولایی با بیان اینکه راننده خودرو با استفاده از موقعیت جغرافیایی منطقه متواری شد، گفت: تحقیقات و تلاش پلیس برای دستگیری متهم با جدیت ادامه دارد.
توقیف شناور با محموله پرنده
عسلویه- خبرنگار کیهان: نیروهای نظامی منطقه چهارم دریایی ثارالله سپاه عسلویه روز یکشنبه یک فروند شناور مشکوک را توقیف کردند. شناور لنج حامل پرندگان کمیاب قاچاق به مقصد کشورهای حاشیه جنوب خلیج فارس بود و ارزش آن‌ها ده‌ها میلیارد ریال برآورد شده است.
پلمب ۱۰ واحد صنفی متخلف
سمنان- خبرنگار کیهان: در بازدید ماموران پلیس امنیت عمومی سرخه از ۵۳۰ واحد صنفی این شهرستان ۱۰ واحد متخلف پلمب شد. واحدهای فروش پوشاک، سوپرمارکت‌ها، فروشگاه‌های محصولات فرهنگی و واحدهای کسب و کار زائرسرای سرخه از جمله مراکزی بودند که مورد بازدید ماموران پلیس قرارگرفتند.



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*