اخبار عمومی
اعلام وصول 2
3926
تاریخ انتشار: 1393/12/14 08:45
عناصر نطق نتانیاهو به روایت حسام الدین آشنا-تنها فرماندهی که توانست ترمز تکفیری‌ها را بکشد-تجمع خیابانی برای تعطیل کردن یک روزنامه-گاف جالب اخبار سیما در باره تکریت-

عصرجهان:اخبار ویژه پنجشنبه در رسانه های مجازی،چاپی،دیداری و شنیداری (منابع بسته خبری:سایت های خبری- مطبوعات)

ابتکار

 

انتصاب نماينده ولي فقيه در استان قزوين و امام جمعه شهر قزوين

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، رهبر معظم انقلاب اسلامي در حكمي حجت‌الاسلام شيخ عبدالكريم عابديني را به عنوان نماينده ولي‌فقيه در استان قزوين و امام جمعه شهر قزوين منصوب كردند. متن حكم

رهبر انقلاب به اين شرح است:
بسم‌الله الرحمن الرحيم
جناب حجـ[ الاسلام آقاي حاج شيخ عبدالكريم عابديني دامت افاضاته
اكنون كه جناب حجـ[ الاسلام والمسلمين آقاي باريك‌بين دامت بركاته پس از خدمات ارزشمند انقلابي و جهادي در حوزه تبليغ و تربيت ديني كه سال‌هاي دراز با كمال سلامت و صداقت بدان اشتغال داشتند، از مسووليت امامت جمعه كناره‌گيري كرده‌اند، جنابعالي را كه بحمدالله متصف به علم و عمل انقلابي هستيد، به امامت جمعه شهر قزوين و نمايندگي خود در آن استان منصوب مي‌كنم.  مجاهدت‌ها و تلاش‌هاي ارزشمند مردم شريف قزوين چه در دوران مبارزات انقلابي و چه در سال‌هاي دفاع مقدس، برگ افتخارآفرين ديگري بر دفتر قطور افتخارات علمي و سياسي آن منطقه پر استعداد افزوده است. انتظار مي‌رود جنابعالي در برنامه‌ريزي‌ها و فعاليت‌هاي علمي و تبليغي و اجتماعي خود، گام‌هاي بلند ديگري در اين راه‌ برداريد و به ويژه نسل جوان و پر‌انگيزه را در جهت هدف‌هاي انقلاب اسلامي، پدرانه و صميمانه راهنمايي كنيد. توفيق شما را از خداوند متعال مسألت مي‌كنم.

 با تخصيص مبلغ ٥٠٠ ميليون ريال رهبر معظم انقلاب در جشن نيكوكاري مشاركت كردند

در آستانه روز احسان و نيكوكاري، حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، رهبر معظم انقلاب اسلامي مبلغ ٥٠٠ميليون ريال جهت كمك به افراد تحت پوشش كميته امداد امام خميني(ره) و خانواده‌هاي نيازمند اختصاص دادند.

عضو دفتر استفتائات رهبرمعظم  انقلاب: آوازخوانی بانوان غالباً با مفسده همراه است

عضو ستاد پاسخگويي به استفتائات دفتر رهبر معظم انقلاب با اشاره به فتواي كتاب اجوبه‌‏الاستفتائات به نشاني سوال ١١ص ٤٦ در بحث خوانندگي بانوان گفت: ايشان در پاسخ به اين سوال آوازخواني براي بانوان در مجامع عمومي را اگر غنايي نباشد و شنونده نيز به قصد لذت و ريبه به آن گوش ندهد و مفسده‏اي نيز بر آن مترتب نباشد حلال مي‏دانند. حجت‌الاسلام والمسلمين محمدحسين فلاح زاده، رييس ستاد ترويج احكام دين، با اشاره به صدور مجوزهاي وزارت ارشاد به كنسرت‏هاي موسيقي با خوانندگي زنان گفت: در ايام گذشته سوال‏هاي بسياري مبني بر تك خواني و آواز‏خواني بانوان در مجامع عمومي شده كه لازم است به آنها پاسخ داده شود. وي افزود: با توجه به اين‏كه نيمي از جمعيت جهان را بانوان تشكيل مي‌دهند لازم است شخصيت زن را از ديدگاه فقهي اسلام بررسي كنيم، بديهي است كه بين زن و مرد تفاوت‏هايي در خلقت و طبيعت موجود است كه البته به معناي تبعيض بين اين دو در احكام اسلامي نيست. رييس مركز موضوع‌شناسي فقهي حوزه علميه قم خاطرنشان كرد: خداوند براي بانوان و آقايان تكاليفي قرار داده است كه شكستن اين حدود الهي به كمال بشر ضربه خواهد زد، زيرا كه احكام الهي بر اساس مصالح انسان وضع شده است. وي افزود: ارتباط بين زن و مرد مسلمان داراي محدوديت‏هايي است كه البته به معناي ممنوعيت نيست فقط چارچوبي را بين اين دو جنس مشخص مي‌كند كه در ديد اسلام رعايت آنها لازم و واجب است. حجت‌الاسلام والمسلمين فلاح‌زاده تصريح كرد: اما به‌طور اجمال مي‌توان گفت كه اصل در تكاليف براي زن پرهيز نامحرمان در ارتباط‏‏هاي غير ضروري از يكديگر است، چرا كه بسياري از ارتباطات زن و مرد نامحرم داراي مفسده است. وي افزود: اما همه آگاه هستند كه آوازخواني بانوان در مجامع عمومي غالبا با مفسده همراه است بنابراين مسوولان ذي ربط بايد در ترويج اين نوع فعاليت‏ها تامل كنند. رييس ستاد ترويج احكام با اشاره به فتواي امام خميني(ره) در اين موضوع خاطرنشان كرد: امام خميني(ره) نيز همين سوال را در كتاب استفتائات خود جلد سوم صفحه ٢٧١ به وجود مفسده معلق كرده‏اند و اگر مفسده‏اي در بين باشد بدون ترديد حرام است.

 

کیهان

نیویورک تایمز: کری بدون توافق با ایران هیچ دستاوردی نخواهد داشت

«جان کری» وزیر خارجه 71 ساله با وجود 309 سفر خارجی در 2 سال گذشته فاقد دستاورد است و سعی می‌کند موفقیتی در حوزه چالش هسته‌ای با ایران کسب کند.»
روزنامه نیویورک تایمز ضمن درج این مطلب نوشت: جان‌کری به شدت علاقمند به دستیابی به توافق مطلوب با ایران است. او زمان زیادی را در این باره صرف کرده است. رسیدن به توافق می‌تواند دستاوردی مهم برای کری 71 ساله باشد؛ که در دو سال گذشته309 بار سفر کرده است. مهم‌ترین اقدام وی تاکنون امضای توافقی است که بشار اسد رئیس‌جمهوری سوریه را ملزم به محو تسلیحات هسته‌ای‌اش کرد. اما اسد همچنان با قدرت درحکومت است. نیویورک تایمز افزود: تلاش‌های کری برای به نتیجه رساندن مذاکرات صلح خاورمیانه نیز تاکنون به اتهام زنی متقابل سران فلسطین و اسرائیل منجر شده است. در بحران اوکراین آلمان‌ها و فرانسوی‌ها فعال ظاهر شده‌اند و رهبری‌ مذاکرات صلح را برعهده دارند؛ هیچ یک از مقام‌های آمریکایی بعد از نقض آتش‌بس شکننده در گفت‌وگوهای پاریس بین مقام‌های اوکراین و روسیه حاضر نبودند.
این روزنامه ادامه می‌دهد: روابط کری با ظریف منحصربفرد نیست. وزیر خارجه آمریکا همچنین باجدیت برای روابطش با سایر مقام‌های خارجی از جمله نتانیاهو و سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه وقت گذاشته حتی اگر نتایج آن همواره آشکار نبوده است. اما کری به ‌وضوح ظریف را مذاکره کننده امیدبخشی قلمداد می‌کند و این در حالیست که شرایط برای مذاکره نسبت به سال‌های گذشته بهتر شده است. قیمت‌های رو به کاهش نفت، تحریم‌های اقتصادی و تمایل دولت اوباما برای اجازه به ایران برای برخورداری از ظرفیت محدود غنی‌سازی، تهران را به مذاکره ترغیب کرده است.
لغو یکباره همه تحریم‌ها یا وعده سر خرمن ۱۰ سال بعد؟!
آخرین موضع رئیس‌جمهور درباره ضرورت لغو یکجای همه تحریم‌ها مغایر با طرح آمریکا مبنی بر کش دادن موضوع حداقل برای ۱۰ سال است.
رئیس‌جمهوری در دیدار وزیر امور خارجه ایتالیا در این‌باره گفته بود «برای حل و فصل مسئله هسته‌ای هیچ راهی جز مذاکره وجود ندارد، اساس مذاکرات هسته‌ای تلاش برای حصول به نقاط مشترک و اعتماد دوجانبه است و به اعتقاد ما همه تحریم‌ها باید در یک لحظه برداشته شوند.»
به گزارش رجانیوز تاکید روحانی و ظریف بر لغو تحریم‌ها در نتیجه مذاکرات هسته‌ای در حالی است که مقامات آمریکایی اعلام کردند در صورت محقق شدن ۸ شرط زیر با تعلیق بخشی از تحریم‌ها موافقت می‌کنند. این شروط عبارتند از:
۱- رفع تحریم‌ها فقط مربوط به تحریم‌هایی می‌شود که تحت عنوان فرمان اجرایی رئیس‌جمهور آمریکا قرار دارد.
۲- در صورت توافق نهایی تحریم‌ها تعلیق می‌شود و لغو نخواهد شد.
۳- تحریم‌هایی که به صورت احتمالی تعلیق خواهد شد فقط تحریم‌های مربوط به موضوع هسته‌ای است و تحریم‌های حقوق بشر و تروریسم را شامل نمی‌شود.
۴- پس از توافق نهایی نیز بلافاصله تحریم‌ها تعلیق نخواهد شد بلکه باید در ابتدا ایران تعهدات خود را اجرا کند.
۵- آژانس باید فعالیت‌های ایران را تایید کند.
۶- پروتکل الحاقی از سوی ایران به اجرا درآید.
۷- رضایت و رای‌گیری کنگره به منظور تعلیق تحریم‌ها لازم است بدون رضایت کنگره تحریمی تعلیق نمی‌شود.
۸- برنامه موشکی ایران مورد بازبینی قرار بگیرد و به صورت جدی محدود شود.
رهبر معظم انقلاب دهه فجر سال جاری در دیدار فرماندهان نیروی هوایی ارتش فرمودند یکی از نتایج توافق نهایی که در آن عزت و استقلال مردم ایران باید حفظ شود، لغو تمامی تحریم‌ها باشد:
«همه آنچه هم قرارداد بسته می‌شود بین مسئولین ما و بین طرف مقابل، باید روشن، واضح، غیرقابل تفسیر و تأویل باشد. این‌جور نباشد که طرف مقابل- که با دبه کردن و چک و چانه زدن، کار خود را پیش می‌برد- بتواند باز سر قضایای گوناگون، بهانه‌گیری کند، دبه دربیاورد، کارها را مشکل بکند؛ نه، همه اینها برای این است که سلاح و حربه تحریم از دست دشمن خارج بشود. اگر بتوانند این کار را بکنند خوب است. البته باید به معنای واقعی کلمه تحریم از دست دشمن خارج بشود، تحریم برداشته بشود؛ توافق به این صورت [بشود]؛ و الا اگر چنانچه در این زمینه به توفیق نرسیدند، ملت ایران و مسئولین و دولت محترم و دیگران، راه‌های فراوانی دارند و یقینا باید آن راه‌ها را طی کنند برای اینکه بتوانند حربه تحریم را بی‌اثر کنند و کُند کنند.»
موضع جدید رئیس‌جمهور که در راستای منافع ملی ایران و به معنای تصحیح اشتباه راهبردی تیم مذاکره در موضوع لغو یکباره همه تحریم‌ها است، نشان از آن دارد اگر نتیجه توافق هسته‌ای لغو یکباره همه تحریم‌ها نباشد، مذاکرات برای ایران یک مذاکره زیان‌آور و بازی برد- باخت به نفع مقامات آمریکایی بوده است.
البته لغو یکباره تحریم‌ها تنها با اظهارنظر محقق نمی‌شود و تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای باید در جریان مذاکرات این گزاره را به مثابه یکی از خطوط قرمز نظام در نظر گرفته و تحت هیچ شرایطی حاضر به پذیرش توافقی نشود که در آن لغو همه تحریم‌ها به عنوان یکی از اصول اساسی آن مورد تاکید قرار نگرفته باشد.
تنها فرماندهی که توانست ترمز تکفیری‌ها را بکشد
روزنامه عربستانی الشرق الاوسط در مقاله‌ای با عنوان «قاسم سلیمانی لبخند می‌زند» نوشت: ایران با انتشار چنین تصاویری از فرمانده نیروی قدس خود در کشورهای عربی، در حقیقت می‌خواهد علناً حضور خود در کشورهای عربی منطقه را به رخ بکشد.
الشرق الاوسط نوشت: تا حدود یک سال پیش کمتر می‌توانستیم تصویری از قاسم سلیمانی که مأموریت صدور انقلاب ایران به خارج را دارد پیدا کنیم، اما اوضاع در این روزها کاملاً تغییر کرده است و از چند ماه پیش تاکنون می‌بینیم تصاویر با کیفیت زیادی در فضای مجازی از ایشان چاپ می‌شود و وی در این تصاویر عمداً به دوربین‌ها لبخند می‌زند و با در آغوش کشیدن سربازان و نیروهای ایرانی و عراقی و سوری در عراق و سوریه، پیروزی‌های خود را به طور غیرمستقیم گوشزد می‌کند و در عین حال از میادین جنگ بازدید می‌کند و طرح‌های نظامی و امنیتی خود را پیش می‌برد.
این روزنامه عربستانی چاپ لندن اضافه کرد: (سردار) قاسم سلیمانی دیگر آن شخصیت مرموز که به مدت بیش از دو دهه مشغول فعالیت بوده، نیست؛ او با چنین کارهایی می‌خواهد بگوید من مرد قدرتمند ایران و مسئول پیشبرد طرح‌ها و اهداف کشورم در عراق، سوریه، لبنان، یمن و فلسطین هستم و این تصاویر من است؛ به همه جا سفر می‌کنم و جنگ‌ها را خارج از مرزهای کشورم اداره می‌کنم.
«این تصاویر نشان می‌دهد که ایران راهبرد خود را تغییر داده و بدون محابا می‌گوید ما با داعش و تکفیری‌ها می‌جنگیم و خود و متحدانش می‌گویند تنها کسی که می‌تواند داعش را متوقف کند، قاسم سلیمانی است.»
تندی‌های نتانیاهو کمک به اوباما در مذاکره با ایران است
یک نشریه آمریکایی پیش‌بینی کرد موضع‌گیری‌های تند و مخالف‌خوان نتانیاهو عملاً کفه اوباما را در مذاکرات هسته‌ای با ایران سنگین کند.
نشنال اینترست در یادداشتی نوشت: بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیل، روباهی است که ضمن حملات بی‌امان به مذاکرات هسته‌ای با ایران، احتمالاً موجب تقویت موضع دولت آمریکا در بازی یافتن مقصر شکست احتمالی مذاکرات هسته‌ای شود.
این نشریه می‌افزاید: همزمان با نزدیک شدن به مرحله حساس مذاکرات، دو طرف (ایران و آمریکا) با چنگ و دندان تلاش می‌کند تا خود را به عنوان طرف موجه و منطقی به نمایش بگذارد. برخلاف تصور عامه مردم، نتانیاهو با مواضع اخیر عملاً به اوباما کمک می‌کند. سخنرانی نتانیاهویی که همواره درپی مانع‌تراشی بر سر راه مذاکرات هسته‌ای بود و هست، باعث می‌شود مذاکره‌کنندگان آمریکایی که در داخل تحت فشار و در خارج در تنگنا هستند، مجالی پیدا کنند.
نشنال اینترست تصریح کرد: مضحکه‌های نتانیاهو ممکن است باعث شود مطالبات آمریکا گزاف به نظر نرسد و در نتیجه، باعث کاهش فشار برکاخ سفید برای اتخاذ موضعی نرم‌تر در مذاکرات شود. این، آینده‌ای خطرناک‌تر از تهدید به اعمال فشار بیشتر بر ایران برای مذاکرات رقم می‌زند.
یادآور می‌شود اخیراً اشتان مایر وزیر خارجه آلمان اعلام کرد در ۱۰ سال گذشته مذاکرات به خوبی مذاکرات امسال برای محدود کردن برنامه هسته‌ای ایران نداشته‌ایم. همین مضمون را به شکل صریح‌تر بارها اوباما و جان کری تکرار کرده‌اند.
آمار بی‌اعتمادی مردم را گرفته‌اند به منتقدان بد می‌گویند
عصبانیت آقای هاشمی و بد و بیراه گفتن او به منتقدان در حد مقایسه آنان با نتانیاهو به این خاطر است که او همه حیثیت خود را به مذاکرات گره زده و طرف حساب او مردم هستند.
روزنامه وطن امروز با اشاره به زیاده‌روی هاشمی در انتساب منتقدان به اسرائیل نوشت: واقعیت این است، آقای هاشمی تمام حیثیت و آبروی خود را پای مذاکرات هسته‌ای گذاشته است. خوب  یا بد، درست یا غلط، آینده هاشمی و اطرافیانش، وابسته به مذاکرات هسته‌ای است!  آنها با گارد هسته‌ای وارد انتخابات شدند و با وعده لغو تحریم‌ها و بهبود آنی معیشت، اعتمادی موقت و اجاره‌ای از مردم گرفته‌اند! بنابراین خودشان می‌دانند نسبت‌شان بامردم چیست... حال یک سال  و نیم پس از مذاکرات هسته‌ای، آنها آمار مردم را گرفته‌اند! و می‌دانند شیب بازگشت نظر مردم از آنها، ملایم نیست! «لغو تحریم‌ها» به عنوان شاخص میزان موفقیت یا عدم موفقیت،‌ وضعیت مساعدی در مذاکرات ندارد. قرار  نیست تحریم‌ها لغو شود. آنچه آمریکایی‌ها می‌خواهند؛ توقف (در واقع تعطیلی) حداقل ۱۰ ساله برنامه هسته‌ای ایران است. در ازای این اقدام ایران، آنها تنها بخشی از تحریم‌ها را به صورت موقت و تدریجی تعلیق می‌کنند. بنابراین در این وضعیت کلی، عصبانیت آقای هاشمی و بد و بیراه گفتن به عده‌ای منتقد چندان عجیب نیست. اما به‌رغم این واقعیات، نکاتی درباره اظهارات دیروز آقای هاشمی وجود دارد از جمله اینکه دستاوردهای هسته‌ای ایران چه کسانی را در دنیا وحشت‌زده کرد؟ صهیونیست‌ها! کدام رژیم از افزایش ظرفیت غنی سازی ایران نگران شد؟ رژیم صهیونیستی! کدام مقام سیاسی در دنیا آن نقاشی معروف را درباره افزایش سطح غنی‌سازی ایران از ۵ به ۲۰ درصد کشید؟ نتانیاهو! واقعیت آن است که رژیم جعلی اسرائیل بیش‌ترین خطر را از ناحیه برنامه هسته‌ای ایران احساس کرده و می‌کند!
نویسنده خاطرنشان می‌کند: باراک اوباما و جان کری بارها و بارها در مجامع جهانی اعلام کرده‌اند توافق ژنو، امنیت اسرائیل را بیشتر کرده است! به معنای دقیق‌تر، آمریکایی‌ها معتقدند آنچه با جریان آقای هاشمی بسته‌اند منجر به افزایش امنیت اسرائيل می‌شود. از سوی دیگر مقامات آمریکایی صراحتا اعلام کرده‌اند جزئیات مذاکرات با طرف ایرانی را در اختیار نتانیاهو قرار می‌دهند. جان کری هفته گذشته در نشست استماع کمیته روابط خارجی آمریکا صراحتا گفت: نتانیاهو با تمدید توافق ژنو موافق است! وزیر خارجه آمریکا همین هفته نیز در حاشیه اجلاس ژنو گفت: عدم توافق بهتر از توافق است و توافق خوب توافقی است که به سود اسرائیل باشد! البته معنای این حرف جان کری را زمانی می‌توان متوجه شد که به اظهارنظر وزیر امور راهبردی کابینه نتانیاهو توجه شود. «یووال اشتاینیتز»‌ هفته گذشته به اشپیگل گفت: «ما مخالف توافق هسته‌ای با ایران نیستیم. ما خوشحال می‌شویم در صورتی که بتوانیم با یک توافق با ایران موافقت کنیم.»
توان مقاومت ایران مقابل تحریم‌ها قدرت مانور آمریکا را کم می‌کند
مشاور سابق وزارت خارجه آمریکا می‌گوید کاخ سفید گزینه چندانی در مقابل ایران ندارد.
رابرت اینهورن در وب‌سایت اندیشکده بروکینگز به بررسی مذاکرات هسته‌ای پرداخت و نوشت: منع غنی‌سازی و قلع همه تاسیسات غنی‌سازی موجود ایران، بهترین نتیجه حاصل از مذاکرات خواهد بود اما، چنین توافقنامه‌ای قابل حصول نیست، همه احزاب ایران ترجیح می‌دهند به جای پذیرش آنچه از نظر آنها سرشکستگی و حقارت ملی محسوب می‌شود، از خیر توافقنامه بگذرند و با تحریم‌های موجود سر کنند.
وی می‌افزاید: علاوه بر این، اکنون دیگر برای از بین بردن توانمندی غنی‌سازی ایران بسیار دیر است. ایران به دانش چگونگی تولید و راه‌اندازی سانتریفیوژها دست یافته. حتی اگر بتوان تا حدی این کشور را به از بین بردن برنامه غنی‌سازی‌اش مجبور کرد، باز هم، در آینده توان ساماندهی دوباره آن را به دست خواهد آورد.
وی خواستار سخت‌گیری بر ایران در توافق هسته‌ای شد اما نوشت: نباید این توافقنامه را با یک توافقنامه ایده‌آل اما غیرقابل دستیابی بلکه با دیگر راه‌های جایگزینی که برای راه‌حل مبتنی بر مذاکره وجود دارد، مقایسه کرد. تشدید فشار اقتصادی به امید واداشتن ایران به مصالحه‌ای که مایل به آن نیست، یکی از این راه‌های جایگزین است، خاصه اگر ایران موفق شود که از خود چهره‌ای بی‌تقصیر در ایجاد بن‌بست مذاکرات ترسیم کند، متقاعد کردن دولت‌های حامی تحریم‌ها به افزایش بیشتر تدابیر تنبیهی کاری دشوار است.
اینهورن می‌افزاید: حتی اگر آمریکا بتواند سایر کشورها را به اعمال تحریم‌های شدیدتر علیه ایران متقاعد کند، با توجه به توان این کشور در زمینه ایستادگی در برابر تحریم‌ها و سخنان رهبر عالی آن مبنی بر اینکه ایران می‌تواند بدون توافقنامه به لحاظ اقتصادی ادامه دهد، این سؤال وجود دارد که آیا این تحریم‌ها باعث انعطاف بیشتر این کشور خواهد شد یا خیر.
راه جایگزین دیگر، استفاده از گزینه نظامی است. حمله نظامی می‌تواند برنامه هسته‌ای ایران را به عقب بازگرداند اما، چنین عقبگردی، موقتی خواهد بود و استفاده از گزینه نظامی می‌تواند سرآغاز تصمیم‌گیری ایران برای دستیابی به تسلیحات هسته‌ای در اسرع وقت شود، تصمیمی که طبق اعلام جامعه اطلاعاتی آمریکا تاکنون گرفته نشده است. افزون بر این، استفاده از نیروی نظامی می‌تواند به نظارت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ایران بر فعالیت‌های هسته‌ای آن پایان دهد و پنبه تحریم‌های بین‌المللی که برای ادامه فشار بر ایران پس از حمله لازم است را رشته خواهد کرد. نتانیاهو و دیگر مخالفان توافقنامه نباید درباره احتمال موفقیت‌های این راه‌های جایگزین دچار توهم شوند

 

تابناک

عناصر نطق نتانیاهو به روایت حسام الدین آشنا

مشاور رئیس‌جمهور در صفحه فیسبوک خود نوشته:

از قول یک یادداشت با مقداری اصلاح:

صحبت های نتانیاهو در کنگره آمریکا چند ویژگی اصلی دارد:

• خود مظلوم پنداری: بر اندیشه ازلی ِمنِ مظلوم استوار است . او باور دارد که آنها همواره به شدت مورد ظلم واقع شده اند.

• خود معصوم پنداری:خود آنها در بروز مشکلات هیچ مسئولیتی نداشته اند صرفا طرف مقابل مقصر کامل است.

• خود مطلق پنداری:در مورد داده های خود مطلق اندیشند و در سخنانشان از احتمال خطا خبری نیست .

• خود طلبکار پنداری: در کلام آنها عذرخواهی و مسئولیت پذیری وجود ندارد ؛همه تقصیرات گردن دشمن است.

• بزرگنمایی:کمتر از داده ها و مستندات استفاده می کنند و بیشتر بر تبلیغات و بزرگنمایی دشمن تاکید دارند.

• دشمن شناسی:دشمن ماهیتا پلید است وهرگز اصلاح پذیر نیست؛ گفت و گو با او نه ممکن است و نه مفید. تنها راه چاره قوی شدن و جنگیدن است.

• وسواس نا امنی: دنیای آنها نا امن است . اسطوره ها و تفسیر از هویت به گونه ای است که تنها راه ادامه حیات پناه بردن به اسلحه است.
معاون روحانی حرف‌های فامیل هاشمی رفسنجانی را تکذیب کرد
دفتر محمدباقر نوبخت در موردهای خبرهایی در رابطه با فعالیت‌های انتخاباتی گفته:این خبرها را تکذیب می‌کنیم و بنای ورود به اینگونه اظهارنظرها را نداریم و مشاور رسانه‌ای رئیس جمهور می‌گوید: طرح این مسائل سناریوی عملیات روانی علیه دولت است.

اظهارات حسین مرعشی عضو ارشد حزب کارگزاران سازندگی در مورد فعالیت‌های انتخاباتی سخنگوی دولت باعث شد که کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی از نوبخت دعوت کند تا با حضور در کمیسیون به ارائه توضیحات خود بپردازد. سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس در این رابطه می‌گوید: بعد از بررسی بودجه، ما قطعاً از آقای نوبخت دعوت می‌کنیم تا به کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس بیایند و صحبت‌های خود را در رابطه با فعالیت‌های انتخاباتی خود و دولت مطرح کند تا مسئله شفاف شود.
43 بار کف زدن برای سخنرانی یک ترسو!
مرور سخنرانی روز گذشته نخست‌وزیر رژیم اسرائیل در کنگره امریکا نشان می‌دهد که حاضران 43 بار برای وی کف زده‌اند. عبدالله شهبازی مورخ ایرانی با مروری بر این سخنرانی نوشته: سخنرانی ۳ مارس ۲۰۱۵ نتانیاهو در کنگره آمریکا از منظری دیگر «تاریخی» است.

نتانیاهو در کنگره حقیر بود و به طرزی چشمگیر ترسو. نتانیاهو به اجبار در کنگره سخنرانی کرد زیرا لغو این سخنرانی برای او و برای دعوت‌کنندگانش ممکن نبود. شرکت‌کنندگان در اجلاس کنگره نمایشی بغایت مبتذل در تجلیل از نتانیاهو اجرا کردند. نتانیاهو نه خطیبی برجسته است نه دولتمردی توانمند. دیروز نتانیاهو در قد و قواره واقعی خود در برابر دیدگان میلیون‌ها بیننده در سراسر جهان ظاهر شد. کنگره آمریکا نیز. سناتورها و نمایندگانی که برایش هورا می‌کشیدند تنها حقارت خود را در برابر چشمان تیزبین جهانیان به نمایش گذاشتند. نمایش دیروز «اسطوره کنگره» و «دمکراسی آمریکایی» را با سرعتی باورنکردنی «زمینی» کرد، و مجیزگویی‌های مکرر نتانیاهو از اوباما حقارت او را بیش از پیش نمایان ‌ساخت.
پروژه چند هزار میلیاردی و آقازاده 23 ساله عارف!
اظهارات حمیدرضا عارف فرزند 36 ساله محمدرضا عارف و نامزد انتخابات اتاق بازرگانی سوالاتی را پیش آورده است. وی در گفتگو با خبرآنلاین به سوابق فعالیت‌های اقتصادی خود این گونه اشاره می‎کند: «من از سال ۸۰ تا به امروز حداقل ۴ شرکت اقتصادی راه اندازی کرده ام که فعال هستند. افتخار و ادعا می کنم که برای مثال در سال۲۰۰۴ شرکت ام.تی.ان MTN آفریقای جنوبی را که در ایران توانست اولین اپراتورخصوصی تلفن همراه کشور (ایرانسل) را راه اندازی کند وشاید مهمترین و بزرگترین پروژه خصوصی سازی در کشور بوده، را به کشور آورده‎ام. به این افتخار می‎کنم که در سن کم توانستم یک شرکت بزرگ و قوی خارجی را با توانایی‎های شخصی به ایران بیاورم که هرچند متاسفانه با دخالت دولت نهم این شرکت خارجی با برخی شرکت‎های زیر مجموعه وزارت دفاع و بنیاد مستضعفان شریک شد و کلیه حقوق مادی و معنوی من و شرکایم غیر مشروعانه نادیده گرفته شد.»

گفتنی است در دوران دولت هشتم، وزارت ارتباطات و فن‌‌‌‌آوری‌‌ اطلاعات در بهمن ماه ۱۳۸۲ کنسرسیوم ایرانسل را به عنوان برنده مزایده اپراتوری دوم تلفن همراه اعلام نمود. در سال ۱۳۸۴ و در اوایل دولت نهم این شرکت با اخذ مجوز فعالیت خود را آغاز کرد. این شرکت طی سال‌های گذشته بیش از ۱۷ هزار میلیارد تومان درآمدزایی داشته است.
توصیه شبکه سعودی به اوباما درباره سخنرانی نتانیاهو
شبکه ماهواره‌ای سعودی در اقدامی غیرمنتظره از نخست وزیر رژیم صهیونیستی در مقابل رئیس جمهور آمریکا حمایت کرد. سایت انگلیسی شبکه سعودی "العربیه" به "باراک اوباما" توصیه کرد در خصوص مسائل مربوط به ایران به "بنیامین نتانیاهو" گوش دهد. !!

در بخشی از این مطلب آمده است: "این تنها مسأله‌ای است که اسرائیلی‌ها و اعراب درباره آن اتفاق نظر دارند، و همچنین تنها مسأله‌ای است اوباما خطر آن را درک نمی کند."
روایت کارشناس آمریکایی از گره توافق بر سر تحریم‌ها
دارِیل کیمبال، مدیر اجرایی انجمن کنترل سلاح در گفت و گو با یکی از رادیوهای بیگانه گفته در باره موضوع توافق بر سر برداشته شدن تحریم‌ها گفته است که: تاسیسات هسته‌ای ایران تحت نظارت آژانس است و ایران در این زمینه در حال همکاری با آژانس است. آنچه آمانو می‌گوید اقدامات ایران در بیش از یک دهه گذشته است که می‌تواند جنبه نظامی هم داشته باشد. ایران و آژانس در نوامبر ۲۰۱۳ یک برنامه همکاری تدوین کردند که ایران به این پرسش‌ها پاسخ دهد، این همکاری‌ها پیشرفت‌های محدودی در طول یک سال گذشته داشت اما ایرانی‌ها درباره برخی مسایل کلیدی، پاسخ لازم را ارائه نداده‌اند. از همین رو آمانو در ماه‌های گذشته بار‌ها این درخواست آژانس را تکرار کرده است که می‌خواهد ایران همکاری بیشتر و سریع‌تری را درباره این مسایل داشته باشد.

اما مشخص است که ایران تا زمانیکه به یک توافق با شش کشور دست نیابد و چشم‌اندازی برای تعلیق و رفع تحریم‌ها نبیند، حاضر به اقدام در این زمینه نیست. اما این هم مشخص است که تا زمانیکه این تحقیقات کامل نشود، ایران شاهد رفع آن دسته از تحریم‌های سنگینی که خواستار رفع آن است، نخواهد بود. آژانس گفته است که ان تحقیقات ممکن است یک سال یا بیشتر به طول انجامد. در نتیجه این دو مذاکره مرتبطند، به موازات هم پیش می‌روند و حل شدن و اتمام این تحقیقات بستگی به زمانبندی توافق پله به پله‌ دارد که بین ایران و ۱+۵ می‌تواند به دست آید.
تجمع خیابانی برای تعطیل کردن یک روزنامه
گروهی از نیرو‌های حزب‌الله و لباس شخصی‌ با تجمع مقابل ساختمان روزنامه «اعتماد» خواستار برخورد قوه قضائیه با این روزنامه و مسئولان آن شدند. این تجمع روز چهارشنبه (۱۳ اسفند) و با سخنرانی حسین الله‌کرم یکی از فرماندهان حزب‌‌الله و برخی از نیرو‌های سرشناس این گروه در تهران برگزار شد. در این تجمع برخی پرچم‌های «یاحسین» به همراه داشتند و در بیانیه پایانی خود خواستار توقیف روزنامه «اعتماد» از سوی قوه قضائیه شدند.

این در حالی است که حداد عادل نماینده اصولگرای مجلس، این ادعا را که مطلب روزنامه اعتماد توهین به سیدالشهدا بوده است را رد کرده است.
نتانیاهو کلاس دلواپسی بگذارد
محمدعلی ابطحی در فیسبوکش نوشته: نتانیاهو، عجب دلواپسی وحشتناکی دارد .... کلاس دلواپسی باید بگذارد... بخش خارجی پروژه ی ایران هراسی بر عهده ی اوست. موساد خودشون و آمریکای خودشون و اروپای خودشون هم فهمیده اند که آقای نتانیاهو شورش را در آورده، اما یک تنه ایستاده که توافق ایران و جهان را به هم بزند. این روزها می شود فهمید که اسراییلی ها چه افسوسی می خورند که در ایران دولتی سر کار آمده که روز به روز بیشتر منزوی شان کرده است. هم اسراییلی ها را و هم مشابه های داخلی شان که نمی خواهند ایران سربلند بماند ...
فتوای مفتی قطری برای نابود کردن اهرام ثلاثه مصر
فتوایی قطری در طول روزهای گذشته در رسانه‌های مصری بازتاب گسترده‌ای داشته است. یک سایت مذهبی قطری فتوایی را منتشر کرده و در آن خواستار نابود کردن اهرام ثلاثه توسط مسلمانان شده است.روزنامه‌های معروف مصری "الیوم السابع" و سایت خبری مصری "یوم 7" این خبر را منتشر کرده‌اند. منبع قطری صادرکننده این فتوا خراب‌کردن اهرام ثلاثه را "تکلیفی مذهبی" برای مصری‌ها دانسته‌اند.

روزنامه الیوم السابع در بخش دیگری از این خبر می‌نویسد: "در بخشی از این بیانیه که به زبان عربی منتشر شده تاکید شده که طبق قانون شریعت اسلام و متون دینی اجرای عمل تخریب اهرام ثلاثه و مجسمه ابولهول از ضروریات است اما اگر حاکم مستقر اجازه این کار را ندهد مسلمانان مرتکب گناه نشده‌اند."

شبکه خبری "العربیه" نیز با انتشار این خبر افزوده است که سایت مذکور وابسته به وزارت اوقاف قطر بوده است. این سایت پیشتر اجازه سوزاندن مردم و محکوم کردن آنان به مرگ را در سال 2006 میلادی صادر کرده بود و برای توجیه فتوای خود به استنادات تاریخی اشاره کرده بود.
گاف جالب اخبار سیما در باره تکریت
در حالی که نیروهای مردمی و ارتش عراق به شدت درگیر نبرد با تروریست‌های داعشی در شهر تکریت هستند، هواداران داعش در فضای مجازی به طور گسترده درخواست کمک دارند.

پرداختن اخبار سیما و از جمله بخش خبری هفت بامداد شبکه یک با یک گاف جالب در این باره همراه بود. نام یکی از حساب‌های کاربری هواداران داعش در توئیتر، «ناصر خلافة» به معنای یاری‌رساننده به خلافت داعش است ولی گوینده اخبار سیما از «ناصر خلافه» به عنوان یکی از فرماندهان داعش نام برد!
کاندیداهای که پول گرفتند، که رای نیاوردند!
اسدالله بادامچیان در مصاحبه ای می گوید: شاید در انتخابات مجلس هشتم بود که دوستان رایحه خوش غیر از اینکه ما سه گروه با هم یکی شده بودیم درصدد برآمدند که یک طیف 180 نفری را به نمایندگی رایحه خوش به مجلس بفرستند که مجلس در اصل در اختیار دولت قبلی باشد.اینکه آقای رحیمی در نامه می گوید 170 نفر نماینده این 170 نامزد است نه 170 نماینده؛ که در کنار تفاهمی که ما با هم کرده بودیم این کار انجام شد ما هم مایل به این کار نبودیم شاید شخص من که معمولا سعی می کنم تجربیاتم را در اختیار دوستان قرار دهم تذکر دادم اما آنها در حلقه دولت قبلی نظرشان قطعا این بود به همین علت هم هزینه هایشان بالا رفت و گرفتار شدند و آقای رحیمی می گوید من یک میلیارد و 200 میلیون تومان از آقای ابدالی گرفتم و به 170 نماینده دادم که پول عمده ای هم نمی شود می شود نفری شش میلیون تومان، که با شش میلیون تومان اگر هر کسی بخواهد خودش روی صحنه بیاید یک مقداری بیشتر از این که اگر بخواهد کم خرج بکند هزینه می شود. به هر حال آن مشکل پیش آمد که آنها خیلی شان رای نیاوردند که مجلس هشتم در مجموع اصولگرا شد.
اگر این تریبون مشکل دارد پس چرا خود شما 8 سال از آن استفاده کردید
منصور حقیقت پور عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به اظهارات مطرح شده توسط هاشمی رفسنجانی گفته: حرف ما به آقای هاشمی این است که شما که برای این انقلاب و نظام زحمت کشیده ای، 8 سال همین تریبون مجلس دست شما بوده است. نمایندگان امروز هم این تریبون را از شما به ارث گرفته اند. بنابراین این حرفی که می زنید در دوره خود شما هم جاری بود؟نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی همچنین خاطر نشان کرد: یک نماینده بر پایه وظایف قانونی خود باید حرف هایش را مطرح کند. حالا اگر این تریبون مشکل دارد پس چرا خود شما 8 سال از آن استفاده کردید، اگر خوب است برای شما خوب بوده و برای دیگران بد است؟عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تریبون مجلس تریبون مقدسی است، چه در دوره آقای مدرس، چه در دوره آقای هاشمی و چه حالا که نمایندگان مردم در مجلس از آن سخنرانی می کنند.حقیقت پور در بخش پایانی اظهارات خود در پاسخ به این سوال که آیا هجمه های صورت گرفته در راستای تاثیرگذاری بر انتخابات سال آینده مجلس است، عنوان کرد: این روزها هر کس از جایش بلند می شود نمایندگان مجلس را مورد هجمه قرار می دهد. دولت به یک نوع، صدا و سیما به نوعی دیگر، اصلاح طلبان از یک سو و حالا هم که نوبت به آقای هاشمی رسیده است. انشالله که خدا و مردم مجلس را نزنند.
ارتباط مخفی یاران روحانی با پایداری
جعفرزاده نماینده مجلس در گفت‌وگو با روزنامه اعتماد خبر از دیدار پاستورنشینان با رقیب سرسخت خود، جبهه پایداری در «سکوت» روحانی داد و اظهار داشت «بماند که بعضاً برخی از نیروهای دولت در خفا و خلوت خودشان با گروه‌هایی مثل پایداری نشست و برخاست دارند و سعی می‌کنند خود را به این دست گروه‌های اصولگرا نزدیک کنند. حتی بعضاً دفاع‌هایی از آن‌ها می‌کنند که اصلاً این مسائل پالس‌های خوبی از طرف دولت نیست. تعدادشان در خود دولت کم است، اما بالاخره هستند و اخبارش به ما می‌رسد.» و سپس خواستار «خانه تکانی» از سوی رییس‌جمهور شد.
تجمع اعتراضی علیه سفر فائزه هاشمی به بجنورد
جمعی از دانشجویان بجنورد در پی برنامه سفر فائزه هاشمی به خراسان شمالی دست به تجمع اعتراض‌آمیز در مقابل دفتر نماینده مردم خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری زدند.این تجمع پیش از ظهر امروز انجام شد و آنان خواستار لغو سفر فائزه هاشمی به استان شدند.این عده همچنین با سر دادن شعارهایی حضور برخی افراد مرتبط با فتنه در استان را محکوم کردند.
بر اساس برنامه قرار است تا فائزه هاشمی فردا به خراسان شمالی سفر و در آیین کلنگ زنی مرکز درمانی بیماران خاص حضور یابد.نشست با اصلاح‌طلبان خراسان شمالی از دیگر برنامه‌های فائزه هاشمی به استان است.
لالایی روحانی برای اوباما
کارتون روزنامه اسرائیل‌هیوم (اسرائیل امروز) در حمایت از سخنرانی نتانیاهو. روی کتاب در دست روحانی نوشته: داستان تخیلی ژنو نقل قول بالای سر روحانی: و برای همیشه با خوبی و‌ خوشی زندگی کردند...
دیوار بتونی مجلس را بیت رهبری هم ندارد
حسن کامران در جلسه علنی امروز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی در تذکری گفت: حضور شرکت «ثامن سازی عرش» در مجلس چه صیغه ای است؟ حضور این شرکت در مجلس شورای اسلامی چه معنایی دارد که پروژه ای را با ترک تشریفات مقابل در شمالی مجلس اجرا می کند، این پروژه بدون هماهنگی با بخش فنی مهندسی مجلس است. وی با اشاره به این که این شرکت در مقابل در شمال مجلس در حال ساخت پروژه ای است که پیاده روی مردم را مسدود کرده ، گفت: نباید اجازه تشریفات زیاده از حد را بدهید. این دیوار بتونی مجلس را بیت رهبری هم ندارد. وی یادآور شد: نباید اجازه دهید در سال اقتصاد مقاومتی که عملاً این سیاست ها مظلوم است، تشریفات در مجلس رشد پیدا کند. کامران خطاب به ابوترابی فرد نایب رییس اول مجلس گفت: چگونه اجازه می دهید این ریخت و پاش ها انجام شود؟
کشورهایی که بیشترین ایرانی را زندانی کرده‌اند
سردار مسعود رضوانی رئیس اینترپل ناجا اظهار داشته: از سال 90 تا امروز در حدود 300 پرونده بین‌المللی در حوزه کلاهبرداری اینترنتی و حمله سایبری هکرها به تجار و سازمان‌های ایرانی گزارش شده است که اغلب این حملات از سوی کشورهای چین، هنگ کنگ و برخی از کشورهای آفریقایی از جمله کشور نیجریه انجام می‌شود طی آن تجار و واردکنندگان کشورمان قربانی این حملات سایبری می‌شوند.

وی در خصوص آمار زندانیان ایرانی در خارج از کشور نیز اظهار داشت: گرچه به دلایل مختلف آمار دقیقی از زندانیان ایرانی در خارج از کشور وجود ندارد ولی براساس آخرین گزارش وزارت امور خارجه کشورمان،‌ 3135 ایرانی در زندان‌های خارج از کشور به سر می‌برند که از این تعداد 229 نفر در زندان‌های مالزی، 450 نفر در امارات، 240 نفر در ترکمنستان و 552 نفر نیز در کشورهای اروپایی و آمریکایی زندانی هستند.
میراث بابک زنجانی به فرهاد مجیدی می‌رسد؟
فرهاد مجیدی با انتشار این عکس نوشت : " ديدار با وزير نفت مهندس زنگنه،مرد دوست داشتني و فرمانده مقتدر جنگ نفتی "
احتمال انتصاب فرهاد مجیدی به عنوان مدیر این باشگاه و یا سر مربی فصل بعد این تیم را تشدید می‌کند.
به غیر از اصولگرایی هیج حزب و جناح دیگری رسمیت ندارد!
جعفر شجونی عضو جامعه روحانیت مبارز در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا گفت:اصولگرایی تحت اشراف جامعتین است، جامعه مدرسین و جامعه روحانیت مبارز و سایر احزاب و کسانی که کوچکترین گرایش ولایی دارند. اصولگرایان نیز تمایل فراوانی به جامعتین دارند چون این انقلاب فرزند امام و روحانیت است و همه مردم می دانند. دیگرانی که ادعا دارند و حرف می زنند یک سیلی هم برای انقلاب نخوردند، رفته اند اتاق فکر لندن و اتاق فکر خارج درست کرده اند، به امام زمان اهانت کردند ، به قرآن جسارت کردند به غیر اصولگرایان ما حزبی، جمعیتی و جناحی نداریم و احزابی نیز که قد علم کرده بودند همه منحل شده اند از مشارکت گرفته تا مجاهدین انقلاب. اکنون از طرف جامعه روحانیت کسانی در استان ها هستند که درباره همگرایی اصولگرایان صحبت می کنند و مردم نیز استقبال می کنند. امیدواریم در انتخابات آینده مجلس و خبرگان، اصولگرایان به اتحاد برسند و موفقیت نصیب آنها شود.
 چرا استبداد در مجلس حاکم است؟
محسن علیمردانی نماینده مردم زنجان در مجلس در جلسه عصر امروز -سه شنبه- مجلس شورای اسلامی در تذکری به علی لاریجانی افزود: در مصوبه صبح امروز تبصره مربوط به هدفمندی یارانه ها با رای اکثریت مجلس تصویب شد و شما این مصوبه را وتو کردید.وی ادامه داد: چرا در این مجلس استبداد حاکم است؟ هیچ احدی اجازه وتوی رای نمایندگان را ندارد و شورای نگهبان نیز این اجازه را نداده است.
حضور فرزند یکی از مراجع تقلید در عملیات آزادسازی تکریت
فرزند یکی از مراجع عالیقدر شیعیان در نجف اشرف خود را به منطقه تکریت رسانده و در دیدار با نیروهای ارتش و مردمی در جریان برنامه‌های نظامی قرار گرفت.شیخ علی بشیر نجفی فرزند آیت‌الله العظمی شیخ بشیر نجفی از مراجع عالیقدر شیعیان در نجف اشرف که در عملیات آزادسازی جرف النصر (جرف الصخر سابق) در کنار رزمندگان حضور داشت.
یک مسئله در یک جا شرعی در جای دیگر غیر شرعی!
علی جنتی، وزیر ارشاد در دولت حسن روحانی، از استانداران خواست که با «جدیت تمام»از مجوزهای صادر شده برای برگزاری این کنسرت‌ها حمایت و دفاع کنند. آقای جنتی تصریح کرد: «معنا ندارد که یک جایی، یک مقام قضایی یا گروهی دیگر جلوی موسیقی سنتی... یا اجرای موسیقی که مجوز دارد را بگیرد. یا در دانشگاه از برگزاری یک کنسرت موسیقی که مجوز هم دارد و اجرای آن هم به صورت تفکیک جنسیتی انجام می‌شود جلوگیری کنند.» وی گفت: «من از همه استانداران می‌خواهم که با جدیت تمام از مجوزهای صادر شده حمایت و دفاع کنند و نباید اجازه بدهند که این مجوز‌ها بی‌ارزش شود، زیرا نباید سیاست یک بام و دو هوا در کشور باشد و این گونه نباشد که یک مسئله‌ای در یک جایی شرعی باشد و در جای دیگر شرعی نباشد.»
بمب سیاسی سال 94

سال 94 برای ناطق نوری دو حکایت گوناگون می‌تواند داشته باشد. او می‌تواند سکوت خود و ماندن در پشت پرده سیاست را حفظ کند و هم می‌تواند تبدیل به بمب سیاسی سال 94 و انتخابات مجلس شود. قضاوت در این مورد کمی زود است و باید دید شیخ نور در سال پیش رو با درخواست‌هایی که به سوی او روانه می‌شود چگونه برخورد خواهد کرد.


اتهام‌های سنگین پورنجاتی علیه صادق خرازی

احمد پور نجاتی در کنایه‌ای تند و آشکار به صادق خرازی نوشته است: «دوستان جوان و اصلاح طلب بارگاه شریف "حزب ندای ایرانیان"!

موفق باشید،عزیزان من؛

اما پیشنهاد می كنم:

1- هر شب پیش از خواب،چند برگ از سرگذشت "حزب زحمتكشان" و مظفر بقایی و نقش رذیلانه اش در نهضت ملی و ارتباط با دربار و ساواك را تلاوت كنید، برای مصونیت از ویروس زكام سیاسی و ابتلا به "سیاستمداری دو نبش"!
2- ششدانگ حواستان را متوجه زیر پاها و زیر بغل هاتان كنید كه مبادا دچار "پوست خربزه و پیزر و هندوانه "ی اهدایی از سوی از ما بهتران شوید.نعوذ بالله!
3- یا از رفتن به چاه به كلی منصرف شوید،یا دستكم از آویزان شدن به طناب هفت رنگ اما شیت و پیت شده ی برخی خالی بندان سیاسی،بپرهیزید.

مخلص:احمد»
هزینه سفر بچه پولدارها در تعطیلات نوروز!
پارسینه در گزارشی به بررسی گران قیمت‌ترین تورهای خارجی نوروز 94 پرداخته که در زیر می‌آید:

1- یک آژانس مسافرتی در پایتخت برای تور 10 روزه برزیل در تعطیلات نوروز قیمت 20 هزار دلار معادل 70 میلیون تومان را تعیین کرده است. این سفر شامل اقامت در هتل‌های 5ستاره سائوپائولو، ریودوژانیرو و بازدید از آبشار ایگواسو است. البته این آژانس مسافرتی می‌گوید که برای اجرای این تور باید حداقل 15 نفر ثبت‌نام کنند و هنوز این نصاب حاصل نشده است.

2- تور 16 روزه به مقصد مکزیک و کوبا دیگر انتخابی است که افراد مرفه می‌توانند برای تعطیلات نوروزشان داشته باشند. قیمت این تور 21 میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

3- سفر 13 روزه به کره و ژاپن می‌تواند انتخاب دیگری برای نوروز 94 باشد. یک آژانس مسافرتی قیمت این تور را 20 میلیون تومان در نظر گرفته است.

4- آژانس مسافرتی دیگری برای تور 14روزه استرالیا قیمت 18 میلیون تومان را تعیین کرده است.

5- یک آژانس مسافرتی برای نوروز 94 سفر 25 روزه به 10 کشور اروپایی را در نظر گرفته است. این تور که شامل سفر به ایتالیا، فرانسه، یونان، سوییس، هلند، آلمان، چکسلواکی، اتریش، مجارستان و بلژیک است، 15 شب اقامت در هتل سه ستاره، 8شب اقامت در هتل 4ستاره و یک شب اقامت در کشتی مسافرتی را برای مسافرانش پیش‌بینی کرده و قیمت تور را نیز 17 میلیون تومان تعیین کرده است.

6- سفر 14 روزه به اسپانیا و پرتغال شامل اقامت در هتل‌های 4 و 5 ستاره نیز حدود 16 میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

7- مسافران نوروزی که پشتوانه مالی کافی دارند امکان انتخاب سفرهای متفاوت‌ و هیجان انگیزتری را هم دارند. به همین منظور تور 12 روزه آفریقای جنوبی با اقامت در هتل‌های 4 و 5 ستاره ژوهانسبورگ، کیپ تاون و سان سیتی، 14.5 میلیون تومان پیش‌بینی شده است.

8- سفر 8 روزه به جزیره بالی اندونزی هم توسط یک آژانس مسافرتی 14 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است.
پر سر و صداترین واکنش کاربران فیس بوک و توئیتر به سخنان نتانیاهو
پس از سخنان بنیامین نتانیاهو در کنگره آمریکا، حجم بالایی از واکنش‌ها در شبکه‌های اجتماعی ثبت شد که در قالب هشتگ چون نتانیاهو ساکت شو نمودار بیشتری داشت. عمده توئیت ها و پست‌ها در نقد گفته‌های نتانیاهو در کنگره آمریکا بود و با لحنی طنز به سخنان نتانیاهو و همچنین تشویق های مکرر نمایندگان کنگره بود. این سوژه همچنان در شبکه‌های اجتماعی، جزو سوژه‌های داغ است.
آسیب دیدگی بیش از 90 هزار نفر تهرانی در نزاع خیابانی!
بشیر نازپرور مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران گفت: 91 هزار و 288 نفر در استان تهران از ابتدای فروردین تا دی سال جاری به علت آسیب دیدگی بر اثر نزاع، به پزشکی قانونی این استان مراجعه کردند. این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که تعداد مراجعان نزاع 89 هزار و 561 نفر بود، 1 / 9 درصد افزایش یافته است. 60 هزار و 191 نفر از کل مراجعان بر اثر نزاع را مرد و 31 هزار و 97 نفر را زن بوده اند.
فریاد دختربچه و لغو سخنرانی وزیر
تداخل در اجرای مراسم اختتامیه هفتمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر با اجرای نمایش آیینی «غبار» منجر به اعتراض مخاطبان نمایش شد. در ساعات پایانی مراسم اختتامیه جشنواره هنرهای تجسمی فجر که به معرفی مفاخر هنرهای تجسمی کشور اختصاص داشت، علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در تالار وحدت حضور یافت و جوایز این مفاخر با حضور وزیر در حال اهدا شدن بود که ناگهان صدای همهمه و فریاد مردم معترض از پشت درهای سالن اصلی تالار وحدت شنیده شد و به دنبال آن مخاطبان عصبانی نمایش آیینی «غبار» که از ساعت ۱۸ در انتظار خالی شدن تالار وحدت و اجرای این نمایش بودند، با فریاد و اعتراض درهای سالن را می کوبیدند و خواستار توضیح مسئولان برای ساعت ها انتظار و این ناهماهنگی بودند.

عده‌ای با مشت به در سالن می‌کوبیدند. تمام حضار از بروز این مسئله متعجب شده بودند و هنوز کسی نمی‌دانست که آن بیرون چه اتفاقی افتاده است. دراین میان، دختری حدود ده‌یازده ساله در بالکن طبقه دوم تالار، با فریاد خطاب به وزیر ارشاد و سایر مدعوین گفت: «بس کنید. این برنامه باید زودتر تمام شود. ما چهار ساعت است که منتظریم!»

این سخنان درحالی بود که هنوز عده زیادی از مدعوین نمی دانستند قرار است تالار وحدت بعد از مراسم اختتامیه، میزبان چه برنامه ای شود. این اتفاق باعث شد پچ‌پچه‌هایی در میان مسئولان فرهنگ‌وهنر کشور که روی سن ایستاده بودند، ایجاد شود. فرهاد آئیش چندین بار با آرامش گفت: «الان برنامه تمام می‌شود اگرچه هنوز چند قسمت کوتاه از آن باقی مانده است». به دنبال آن به سرعت این مراسم بدون سخنرانی وزیر ارشاد خاتمه یافت تا سالن در اختیار مخاطبان عصبانی نمایش آیینی «غبار» قرار بگیرد. قفل شدن درهای سالن به مدت چند دقیقه تا حدودی بر ترس حضار افزوده بود تا این که این مسئله با دخالت حراست سالن مرتفع شد و مردم توانستند از سالن بیرون بروند.





کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*