اخبار عمومی
اعلام وصول 2
3958
تاریخ انتشار: 1393/12/18 11:53
با صدور حکمی از سوی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی فرمانده و جانشین قرارگاه قدس جنوب شرق منصوب شدند.

به گزارش عصر جهان، سردار محمد مارانی با صدور حکمی از سوی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان فرمانده قرارگاه قدس جنوب شرق و سردار امان الله گشتاسبی به عنوان جانشین این قرارگاه منصوب شدند.

در مراسم تودیع و معارفه فرماندهان سابق و جدید قرارگاه قدس که اکنون با حضور علی اوسط هاشمی استاندار سیستان و بلوچستان، سردار سلامی جانشین فرمانده کل سپاه، سردار پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه، سردار شادمانی معاون عملیات فرمانده ستاد کل نیروهای مسلح، مولوی سلامی نماینده مجلس خبرگان، معاون امنیتی انتظامی استاندار، فرماندهان سپاه پاسداران کرمان و هرمزگان، دادستان عمومی و انقلاب زاهدان، فرماندهان نظامی و انتظامی، شماری از مدیران استان سیستان و بلوچستان، علما و روحانیون شیعه و سنی و معتمدان و بزرگان طوایف در ستاد تیپ ۱۱۰ سلمان نیروی زمینی سپاه زاهدان برگزار شد، از خدمات سردار قدرت الله منصوری فرمانده سابق و سردار مرتضوی جانشین سابق این قرارگاه قدردانی شد.

سردار محمد مارانی پیش از این فرماندهی سپاه امام سجاد (ع) استان هرمزگان را برعهده داشت.

سردار امان الله گشتاسبی نیز چندی پیش فرماندهی تیپ ۱۱۰ سلمان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی زاهدان را بر عهده داشت..منبع:تفتان

سوابق سردار امان الله گشتاسبی

به گزارش عصرجهان،سردار امان الله گشتاسبی از فرزندان شهرستان  گچساران استان کهگیلویه و بویراحمد است.

سردار سردار امان الله گشتاسبی ازسال ۶۱  تا زمان پذیرش قطعنامه ۵۹۸ در جبهه‌های حق علیه باطل حضور داشت. وی در  ابتدا به‌عنوان نیروی بسیجی در جنگ، اما از اواخر سال ۶۲ به‌عنوان پاسدار رسمی در مسئولیت‌های مختلف اعم از فرماندهی دسته، گروهان و گردان، در عملیات‌هایی همچون کربلای ۴، ۵، ۱۰، نصر۸، عملیات بدر، خیبر و عملیات‌های ایذایی قدس در منطقه هورالعظیم و سایر عملیات‌ها در کنار دیگر رزمندگان به ایفای وظیفه پرداخت.

سردار امان الله گشتاسبی در اولین تیپی که حضور پیدا کرد امام سجاد (ع) فارس بود. بعد‌ها با لشکر ۱۹ فجر و لشکر المهدی (عج) و تیپ احمد بن موسی و لشکر ۲۵ کربلا نیز همکاری داشت، اما از سال ۶۵ با استقرار تیپ مستقل ۴۸ فتح (استان کهگیلویه و بویراحمد) فعالیت خود را ادامه داد؛ حتی زمانی که قطعنامه ۵۹۸ نیز پذیرفته شد تا سال ۷۰ به دلیل وجود برخی مسائل، در مناطق عملیاتی جنوب و شمالغرب حضور فعال داشت.



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*