اخبار عمومی
اعلام وصول 2
3974
تاریخ انتشار: 1393/12/19 23:37
مستی پسر جوان جنایت آفرید-نقشه فیسبوکی دختر جوان برای انتقام از خواستگار خواهر-مرگ زن ۳۴ ساله در هاله‌ای از ابهام/ شوهر مریم: ترسیدم، جسد همسرم را دفن کردم -واژگونی پراید ۴ قربانی گرفت-ربودن دختر ۹ ساله برای سفر به کابل!

عصرجهان:مروری بر حوادث گزارش شده در رسانه های روز چهارشنبه ایران (منابع بسته خبری:سایت های خبری- مطبوعات)

ربودن دختر ۹ ساله برای سفر به کابل!
 ساعت ۱۲ و ۱۵ دقیقه دهم اسفند امسال پس از تعطیل شدن مدرسه ابتدایی شهرستان اشتهارد، یکی از دانش آموزان به نام فاطمه به سمت خانه اشان به راه افتاد اما در میان راه به طرز مرموزی ناپدید شد. والدین او هر چه منتظر شدند خبری از فرزندشان نشد. با طولانی شدن غیبت دختر بچه، پدر و مادرش به پلیس آگاهی شهرستان اشتهارد استان البرز رفته و برای یافتن کودک گمشده درخواست کمک کردند.
در حالی که تحقیقات پلیس و جستجو برای یافتن این کودک در اطــراف خانه وی ادامه داشت، پدر فاطمه سراسیمه نزد پلیس آمد و اعلام کرد مردی غریبه به وی پیامک زده و مدعی شده، فاطمه را ربوده و برای آزادی او باید پول بدهند.
کارآگاهان که در برابر پرونده کودک ربایی قرار داشتند، تحقیقات گسترده‌ای را آغاز کرده و به جعفر، مستاجر شاکی مشکوک شدند. مرد افغان وقتی با پلیس رو به رو شد، با اضطراب سعی داشت خود را از دید ماموران مخفی کند. مرد افغان زیر نظر گرفته شد و ماموران متوجه شدند، او وسایلش را جمع کرده و قصد فرار از خانه را دارد، به همین دلیل جعفر از سوی ماموران دستگیر شد. در بازرسی خانه نیز، دختر خردسال در حالی که بیهوش بود، در کمد دیواری پیدا شد. مرد افغان پس از بیهوش کردن این کودک، دست و پا و دهانش را بسته بود.
فاطمه بلافاصله به بیمارستان منتقل شد و ماموران تحقیقات از متهم را آغاز کردند. جعفر با قبول اتهامش گفت: ۴۵ روز پیش همسر و فرزندانم به کابل سفر کردند، اما من پولی برای رفتن به کشورم نداشتم. بنابراین تصمیم گرفتم دختر صاحبخانه را ربوده و با این ترفند از پدرش اخاذی کنم تا هزینه سفرم تامین شود.
وی ادامه داد: روز حادثه با مشاهده فاطمه، او را به بهانه اینکه دخترم بازگشته، به خانه‌ام بردم و با آبمیوه مسموم، او را بی‌هوش کرده و از خانواده‌اش درخواست پول کردم.
متهم با قرار قانونی روانه زندان شد. پزشکان نیز وضعیت فاطمه را رضایت بخش اعلام کردند.
در حال حاضر تحقیقات از متهم در پلیس آگاهی ادامه دارد و او باید به جای سفر به افغانستان پای میز محاکمه قرار خواهد گرفت.

در تهران؛ پدرزن، داماد مستش را کشت
مرد می‌انسال که با شلیک گلوله دامادش را به قتل رسانده بود، با حکم پنج قاضی جنایی به قصاص محکوم شد.
به گزارش سرویس حوادث جام نیوز به نقل از جام جم، در این پرونده نریمان پنجاه و پنج ساله متهم است دو سال قبل داماد خود را با شلیک گلوله به قتل رسانده است. متهم پس از دستگیری و اعتراف به قتل، روز شنبه در شعبه ۱۱۳ دادگاه کیفری استان تهران پای میز محاکمه قرار گرفت.
مرد می‌انسال با قبول اتهامش گفت: دخترم و مقتول، هشت ماه قبل از جنایت ازدواج کردند اما بعد از مدتی دچار اختلاف شده و دخترم به خانه ما بازگشت. بیست و هشتم اسفند سال ۹۱، دامادم و برادرانش به مقابل خانه ما در شهرستان بهارستان آمده و شروع به شکستن شیشه خانه کردند. من هم سلاح خود را برداشته و به سوی دامادم شلیک کردم که گلوله به سرش اصابت کرد. از کار خود پشیمانم و درخواست بخشش دارم.
پس از دفاعیات متهم، قضات دادگاه وارد شور شده و نریمان را به قصاص محکوم کردند.
مرگ ناگهانی مادر جوان و کودکش در خانه
به گزارش سرویس حوادث جام نیوز به نقل از واحد مرکزی خبر، مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی آذربایجان شرقی افزود: بر اثر این حادثه مادر ۳۰ ساله و پسر بچه ۶ ساله جان باختند. بنا بر اعلام این مرکز علت این حادثه نشت گاز منواکسیدکربن از آبگرمکن بوده است.
شکایت یک مرد جوان از همسرش؛ درخواست طلاق به‎خاطر گرسنگی
به گزارش سرویس حوادث جام نیوز به نقل از شرق، چندی پیش مرد جوانی با مراجعه به دادگاه خانواده درخواست طلاق داد و در خصوص علت آن به قاضی گفت: همسرم به من می‌گوید که چاق هستم و مرتب از من می‌خواهد که لاغر کنم. از بس هر روز مرا مسخره می‌کند خسته شدم. او اصلا اجازه نمی‌دهد غذا بخورم و من را از همه خوراکی‌ها منع می‌کند، هربار می‌خواهم غذا بخورم با من دعوا می‌کند و می‌گوید چرا می‌خواهی غذا بخوری، چاق می‌شوی. دیگر از رفتارهای او خسته شدم. هر روز و هر شب باید گرسنه بمانم و نمی‌دانم باید چکار کنم.
وی افزود: احساس می‌کنم که بیمار شده‌ام و روز به روز هم دارم لاغر‌تر می‌شوم. هرکاری هم می‌کنم رفتار او با من درست نمی‌شود. برای همین درخواست طلاق دارم و می‌خواهم برای همیشه از این زن جدا شوم.
بعد از صحبت‌های این مرد قاضی همسرم او را به دادگاه احضار کرد تا صحبت‌های او را نیز بشنود. ‎

مستی پسر جوان جنایت آفرید/ قاتل به زودی پای چوبه دار می‌رود
به گزارش خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران، اوایل سال گذشته ماموران گشت پلیس شرق تهران هنگام گشت زنی جسد مرد جوانی را پیدا کردند که با ضربه چاقو به قتل رسیده بود که بلافصله ماموران موضوع را در دستور کار خود قرار دادند و به تحقیق در این رابطه پرداختند.
با شناسایی هویت مقتول به نام «روح الله» کارآگاهان در ‌‌‌نهایت متوجه درگیری مقتول با یک پسر جوان در‌‌‌ همان پارک شدند که در ادامه این پسر جوان در تحقیقات پلیس شناسایی و دستگیر شد.
وی با اعتراف به جرم خود به ماموران گفت: من و دوستانم در پارک مشغول مشروب خوردن بودیم که ناگهان مقتول با ما درگیر شد و گفت که نباید مشروب بخوریم. من هم که تحت تاثیر مشروب از کنترل خود خارج شده بودم، با چاقو ضربه‌ای به او زدم و در تاریکی شب نمی‌دانستم که دارم او را به قتل می‌رسانم.
با اعتراف این پسر پرونده وی پس از صدور کیفرخواست به شعبه ۱۱۳ دادگاه کیفری استان تهران ارجاع شد.
متهم در این شعبه پس از برگزاری جلسه محاکمه به قصاص و ۸۰ ضربه شلاق محکوم شد.
صبح امروز هیات قضایی دیوان عالی کشور نیز این حکم را تایید کردند و قرار است که متهم به زودی پای چوبه دار برود.
نقشه فیسبوکی دختر جوان برای انتقام از خواستگار خواهر/ اجیر کردن ۲ پسر شرور برای ضرب و شتم خواستگار
دختر جوان زمانیکه دید خواستگار خواهرش مراسم ازدواج را بهم زد نقشه انتقام جویی خونین را اجرا کرد.
به گزارش خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران، چندی پیش پسر جوانی با مراجعه به پلیس در شکایتی به ماموران گفت: در فیس‌بوک با دختری به نام «پریسا» آشنا شدم، آشنایی ما با چت کردن شروع شد و مدتی بعد بالاخره او از من خواست همدیگر را ببینیم. وقتی سر قرار حاضر شدم «پریسا» آمد و وقتی می‌خواست سوار ماشین من شود یک دفعه ۲ جوان به سمت ما آمدند و مدعی شدند که از دوستان برادر «پریسا» هستند.
شاکی ادامه داد: آن‌ها به بهانه اینکه برای «پریسا» مزاحمت ایجاد کرده‌ام مرا کتک زدند و به ماشینم هم آسیب زدند،‌‌ همان لحظه هم پریسا پا به فرار گذاشت و دو پسر جوان هم سوار موتور شدند و فرار کردند، حالا هم مطمئنم که که کار «پریسا» بوده است، چون بعد از آن دیگر جواب تماس‌هایم را نداد.
با اعلام این شکایت موضوع در دستور کار قرار گرفت و پرونده در دادسرای ناحیه ۵ تهران تحت بررسی قرار گرفت و «پریسا» بلافاصله دستگیر شد.
 «پریسا» در بازجویی‌ها به ماموران گفت: خواهرم یک خواستگار داشت و آن‌ها قرار بود با هم ازدواج کنند اما او یک دفعه زیر قولش زد و خواهرم را ترک کرد. در آن زمان من تازه درسم را تمام کرده و از شهرستان به تهران آمده بودم. اشک‌های خواهرم مرا عذاب می‌داد و از همه بد‌تر اینکه «محسن» بی‌دلیل تصمیم به جدایی گرفته بود. به همین خاطر تصمیم به انتقام از «محسن» گرفتم.
متهم ادامه داد: من با ساختن یک صفحه در فیس بوک با «محسن» آشنا شدم، بیشتر وقت‌ها با او چت می‌کردم تا اینکه تصمیم گرفتم با او قرار بگذارم، روز قرار ۲ نفر را اجیر کردم «محسن» را حسابی کتک بزنند.
با اعترافات این زن، ۲ جوان اجیر شده نیز دستگیر شدند و تحقیقات در این خصوص همچنان ادامه دارد. ‎
مرگ زن ۳۴ ساله در هاله‌ای از ابهام/ شوهر مریم: ترسیدم، جسد همسرم را دفن کردم
تحقیقات از مردی که مدعی شده مرتکب قتل همسرش نشده و فقط جسدش را در مناطق اطراف فیروزکوه دفن کرده است، ‌ ادامه دارد.
به گزارش خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران، در مورخه ۱۴/۰۸/۱۳۹۳ خانمی با مراجعه به کلانتری ۱۲۶ تهرانپارس به مأموران اعلام کرد که مدت چهار ماه است که از دخترش بنام «مریم» (۳۴ ساله) هیچ اطلاعی ندارد.
پرونده در پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ:
با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع «فقدان افراد» و به دستور شعبه اول دادیاری دادسرای ناحیه ۲۷ تهران، پرونده جهت رسیدگی در اختیار پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.
اظهارات مادر فقدانی:
مادر فقدانی پس از حضور در پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: «دختر اینجانب مدت دو سال است که به عقد فردی بنام سجاد در آمده اما به علت پاره‌ای از مشکلات، به مدت ۴ ماه است که از ایشان هیچگونه خبری ندارم و این در حالی است که همسر دخترم (دامادم) نیز هیچگونه همکاری با بنده ندارد».
همسر فقدانی: خبری از مریم ندارم
در اولین مرحله، کارآگاهان به تحقیق از همسر فقدانی بنام سجاد (متولد ۱۳۶۶) پرداخته و او در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: «حدود دو سال پیش با مریم عقد کرده اما بواسطه برخی مشکلات، نهایتا در مورخه ۱۶/۰۳/۱۳۹۳ و به صورت توافقی، با مراجعه به دفترخانه شماره *** در منطقه کیانشهر از یکدیگر متارکه کردیم و پس از آن هیچ اطلاعی از وی ندارم».
بی‌اطلاعی خانواده فقدانی از موضوع طلاق:
کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که فقدانی به خاطر برخی مشکلات خانوادگی و پس از فوت پدر و ازدواج مجدد مادرش، از‌‌ همان دوران تمایل داشته تا به تنهایی زندگی کند تا نهایتا ازدواج می‌نماید اما برابر ادعای سجاد در مورخه ۱۶/۰۳/۱۳۹۳ از یکدیگر متارکه کرده و این اتفاق در حالی صورت گرفته بود که بواسطه عدم ارتباط فقدانی با خانواده‌اش، آن‌ها نیز از این موضوع اظهار بی‌اطلاعی داشتند.
سجاد: از همسرم طلب داشتم
در ادامه تحقیقات اموال فقدانی شامل یک دستگاه خودرو ۲۰۶ و یک ویلادر شهرستان فریدون کنار است شناسایی و مشخص شد که خودرو ۲۰۶ در اختیار سجاد قرار داشته و خانه ویلایی نیز توسط همین شخص (سجاد) و با در اختیار داشتن وکالت تام الاختیار از فقدانی فروخته شده بود.
تحقیقات در خصوص تصرف اموال فقدانی از سجاد آغاز شد و او در اظهاراتش عنوان کرد: «مریم مبلغ ۱۳۰ میلیون تومان به بنده بدهکار بود و به همین دلیل، خودرو ۲۰۶ و ویلای فریدونکنار را خودشان به بنده تحویل دادند».
دستگیری سجاد:
کارآگاهان جهت بررسی صحت اظهارات سجاد در خصوص متارکه او از هسمرش، به دفترخانه اعلام شده از سوی وی مراجعه و مشخص می‌شود که اصولا چنین دفترخانه‌ای در منطقه کیانشهر وجود ندارد! و سجاد نیز بر خلاف ادعای خود مبنی بر متارکه قادر به ارائه هیچگونه مدارک قانونی در خصوص طلاق نبود؛ ضمن آنکه دفترخانه شماره *** در منطقه مشیریه شناسایی و در بررسی‌های بعمل آمده در این دفترخانه مشخص می‌شود که هیچگونه طلاقی بنام فقدانی و همسرش در آنجا ثبت نشده است.
با توجه به دلایل بدست آمده و مشخص شدن کذب بودن تمامی اظهارات همسر فقدانی و از سوی دیگر انتقال و فروش تمامی اموال فقدانی از سوی سجاد، برابر هماهنگی‌های بعمل آمده با مقام قضایی سجاد در ساعت ۱۴: ۰۰ مورخه ۱۲/۱۱/۱۳۹۳ در منطقه تهرانپارس – می‌دان– خیابان ۱۹۶ شرقی دستگیر و جهت تحقیقات به پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل می‌شود.
ادامه تحقیقات در اداره یازدهم پلیس آگاهی:
با توجه به دلایل و قرائن بدست آمده و احتمال وقوع جنایت در این پرونده، سجاد در مورخه ۱۸/۱۲/۱۳۹۳ در اختیار اداره یازدهم پلیس آگاهی قرار گرفت.
کشف جسد در منطقه فیروزکوه:
هنوز چند ساعتی از انتقال سجاد به اداره یازدهم نگذشته بود که در‌‌ همان تاریخ ۱۸/۱۲/۱۳۹۳، در اظهاراتی جدید عنوان داشت: «در مورخه ۰۳/۰۳/۱۳۹۳ از مغازه به خانه آمده و دیدم که مریم در خانه افتاده است؛ از وحشت، در ساعت ۲۳: ۰۰ منتظر مانده و پس از آن جسد مریم را سوار ماشین و در روستایی در نزدیکی فیروزکوه خاک کردم».
سجاد در پاسخ به این سؤال که «چرا همسرتان را به بیمارستان نبردید؟» تنها یک کلمه گفت: «ترسیدم».
با توجه به اظهارات جدید سجاد در خصوص انتقال جسد فقدانی به روستایی در شهرستان فیروزکوه، کارآگاهان اداره یازدهم به این روستا مراجعه و با راهنمایی همسر فقدانی، در ساعت ۲۳: ۰۰ مورخه ۱۸/۱۲/۱۳۹۳ بقایای یک جسد در عمق ۳ متری زمین کشف، جهت مشخص شدن هویت و دیگر اقدامات قانونی به پزشکی قانونی منتقل شد.
سرهنگ کارآگاه آریا حاجی‌زاده، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: «با توجه به کشف بقایای جسد و احتمال وقوع جنایت، حسب دستور مقام محترم قضایی متهم با قرار بازداشت موقت در اختیار اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت».

واژگونی پراید ۴ قربانی گرفت
زاهدان- ایرنا: فرمانده پلیس راه جنوب سیستان و بلوچستان گفت: مقارن ساعت ۵ و ۴۵ دقیقه روز سه‌شنبه بر اثر واژگونی یک دستگاه خودرو پراید در مسیر ایرانشهر-نیکشهر هر ۴ نفر سرنشین این خودرو در آتش سوختند به گونه‌ای که هویت آنان قابل تشخیص نیست.
سرهنگ محمدرضا کورسی افزود: این حادثه در جاده ایرانشهر به نیکشهر بعد از سه راهی خیرآباد در کیلومتر ۲۷ پلیس راه بمپور رخ داد.
وی علت این حادثه را خواب‌آلودگی راننده اعلام کرد.
مرگ ۲ موتورسوار
اهواز- واحد مرکزی خبر: برخورد موتورسیکلت با خودروی سواری پژو ۴۰۵ در خوزستان منجر به کشته شدن ۲ سرنشین موتورسیکلت شد. رئیس پلیس راه خوزستان گفت: این سانحه دوشنبه شب در کیلومتر ۳۵ محور اروندکنار به آبادان روی داد. سرهنگ قدرتی علت حادثه را انحراف به چپ موتورسیکلت اعلام کرد.
برخورد موتورسیکلت با کامیون
یزد- خبرنگار کیهان: سرپرست پلیس راهور استان یزد گفت: با اعلام خبر برخورد یک دستگاه موتورسیکلت با خودرو کامیون در بلوار جانباز شهر یزد افسر کار‌شناس راهور در محل حضور پیدا کرد.
سرگرد کریمی‌زاده افزود: با حضور ماموران پلیس در محل حادثه مشخص شد که راکب ۳۱ ساله موتورسیکلت به هویت «م. ط» به علت عدم توجه به جلو از عقب به کامیون بنز که کنار بلوار پارک بوده برخورد کرده و جان خود را از دست داده است.
واژگونی اتوبوس در بابل
بابل- خبرنگار کیهان: در اثر واژگونی یک دستگاه اتوبوس در جاده بابل - آمل امین‌آباد یک مرد ۴۸ ساله جان سپرد و ۱۹ سرنشین دیگر و نیز راننده خودرو مصدوم شدند.
مصدومان حادثه به بیمارستان شهید یحیی‌نژاد بابل انتقال یافتند.
سانحه رانندگی با ۲ کشته و ۲ زخمی
کرج- فارس: معاون اورژانس استان البرز گفت: روز سه‌شنبه در حادثه رانندگی در باند شمالی آزاد‌راه کرج-قزوین ۲ نفر جان خود را از دست دادند.
آرش رحمتی افزود: این حادثه در محدوده شهرستان ساوجبلاغ رخ داد و طی آن ۲ نفر دیگر نیز جراحت سطحی برداشتند.
سقوط زن در چاه ۳۸ متری
بیرجند - واحد مرکزی خبر: زن باردار ۴۰ ساله‌ای که در منزل خود در چاهی ۳۸ متری در بیرجند سقوط کرده بود نجات یافت.
مدیرعامل آتش‌نشانی شهرستان بیرجند علت این حادثه را که شب سه‌شنبه رخ داد پوسیدگی در چاه اعلام کرد. میرزایی افزود: بعد از وقوع حادثه آتش‌نشانان از ۲ ایستگاه آتش‌نشانی به محل اعزام شدند و این زن را نجات دادند. وی ادامه داد: حال این خانم و جنین خوب است و فقط از ناحیه پا و لگن دچار آسیب‌دیدگی شده است.
مسمومیت ۱۸ دانش‌آموز در سنقر
کرمانشاه- باشگاه خبرنگاران: رئیس مرکز بهداشت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان کرمانشاه از مسمومیت ۱۸ دانش‌آموز در شهرستان سنقر بر اثر مصرف شیر آلوده خبر داد.
صاحب مدرسی گفت: دانش‌آموزان به بیمارستان منتقل، و پس از مداوا مرخص شدند.
در حالیکه رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی استان از مسمومیت دانش‌آموزان شهرستان سنقر به علت مصرف شیرآلوده برای دومین‌بار متوالی در یکماه اخیر خبر داد پیشوایی معاون پرورشی اداره آموزش و پرورش شهرستان سنقر گفته: مسئولان و مدیر مدرسه برای اثبات سالم بودن شیر‌ها از آن مصرف کرده‌اند و دچار مسمومیت و مشکلی نشده‌اند.
شناسایی کارگاه تولید مواد آتش‌زا
ارومیه- واحد مرکزی خبر: کارگاه تولید و ساخت مواد محترقه در مناطق مرزی ارومیه شناسایی و بسته شد. فرمانده مرزبانی آذربایجان غربی گفت: مأموران مرزبانی در بازرسی از این کارگاه که در یکی از واحدهای مسکونی روستایی قرار داشت ۱۶ کیلوگرم باروت، ۳ هزار و ۱۰۵ کیلوگرم مواد محترقه و ۱۰۲ عدد مواد محترقه از نوع کپسولی کشف و ضبط کردند.
سرتیپ شهرام عباسی افزود: در این زمینه یک نفر دستگیر و به مقامات قضایی تحویل داده شد.
توقیف یک میلیون و ۸۰۰ هزار ماده محترقه
خرم‌آباد- فارس: رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی لرستان گفت: در راستای اجرای طرح مبارزه با تهیه و توزیع مواد محترقه، پلیس آگاهی این استان ۱۲ نفر متخلف را شناسایی و دستگیر کرد.
قدرت‌الله دالوند افزود: از متخلفان یک میلیون و ۸۰۰ هزار عدد انواع مواد آتش‌زا کشف و ضبط شد.
اموال مسروقه میلیاردی در خانه ویلایی
ساری-واحد مرکزی خبر: اموال مسروقه یک و نیم میلیارد ریالی خانه‌های ویلایی در عباس‌آباد کشف شد. فرمانده انتظامی عباس‌آباد گفت: این مقدار اموال مسروقه شامل لوازم و تجهیزات منزل و لوازم برقی با تلاش مأموران اداره آگاهی و پلیس اطلاعات فرماندهی انتظامی شهرهای سلمانشهر و کلارآباد از مخفیگاه سارقان کشف شد.
سرهنگ کشاورزی با اشاره به اینکه سارقان از ۸ منزل ویلایی خالی از سکنه را که فاقد حفاظهای امنیتی بود سرقت می‌کردند افزود: در این زمینه ۲ سارق دستگیر شدند و به ۳۰ فقره سرقت اعتراف کردند.
دستگیری سارق تابلوهای راهنمایی و رانندگی
مشهد- واحد مرکزی خبر: فرمانده انتظامی مشهد گفت: در پی اعلام ده‌ها فقره سرقت علائم و تابلوهای راهنمایی و رانندگی در شرق مشهد مأموران پلیس با کنترل و مراقبتهای نامحسوس مردی را در حال سرقت این تابلو‌ها شناسایی و دستگیر کردند. سرهنگ حجت نیک مرام افزود: در بازرسی از مخفیگاه متهم ۳۳ ساله ۵۰ عدد تابلو هشدار دهنده، پایه تابلو و دو شاخه گاردریل کشف و ضبط شد. وی ادامه داد: تحقیقات درباره دیگر سرقتهای احتمالی متهم ادامه دارد.
حمل ترقه در خودرو سمند
واحد مرکزی خبر: فرمانده انتظامی فیروزآباد از کشف ۱۳۸ هزار و ۸۰۰ عدد مواد محترقه از یک دستگاه خودرو سمند خبر داد. سرهنگ ارجمند گفت: این میزان ترقه در بازرسی از یک دستگاه خودروی سمند کشف شد. وی ادامه داد: در همین ارتباط راننده خودرو دستگیر شد.
انهدام باند قاچاق مواد محترقه
قم- فارس: فرمانده انتظامی قم گفت: مأموران پاسگاه راهجرد این شهرستان، در اقدامی مشترک با پلیس اطلاعات و امنیت عمومی استان در راستای پیشگیری از ورود مواد محترقه طرحی را در محور مواصلاتی اراک به قم به اجرا گذاشتند. هادی دیده‌ور افزود: مأموران در این ارتباط به یک دستگاه تریلی ولوو مشکوک و آن را متوقف کردند.
وی ادامه داد: پس از بررسی دقیق از خودرو مذکور، ۴۰ کارتن حاوی ۱۰۰ بسته ۲۰ عددی مواد محترقه کشف شده و راننده و سرنشین خودرو دستگیر شدند.
نجات قاتل از چوبه دار
کرمانشاه- فارس: یک محکوم به قتل با گذشت و رضایت اولیای دم یکی از کارکنان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از اعدام حتمی نجات یافت.
 «الف. ق» راننده یک وانت حامل سوخت قاچاق شهریور ماه سال گذشته با یکی از کارکنان سپاه برخورد کرده و باعث شهادت این مأمور شد؛ راننده این خودرو خود را به مقامات قانونی تسلیم کرد و در ‌‌نهایت در دادگاه به اعدام محکوم شد.
خانواده رضا قربانی می‌ان‌رودی اهل چالوس بوده و با تلاش مسئولان شهرستان ثلاث باباجانی و تیپ سپاه کربلا از قصاص قاتل فرزندشان گذشتند.
کشف دوربین‌های مدار بسته
یزد- خبرنگار: جانشین فرمانده انتظامی استان یزد گفت: در پی دریافت خبری مبنی بر اینکه یکی از سودجویان اقتصادی اقدام به واردات و فروش دوربین‌های مدار بسته خارجی قاچاق در سطح شهر یزد کرده است بررسی موضوع به اداره مبارزه با قاچاق کالای پلیس آگاهی سپرده شد.
سرهنگ احمدی افزود: عوامل پلیس ضمن انجام هماهنگی قضایی تحقیقات خود را در این زمینه آغاز، و محل انبار کالاهای قاچاق را شناسایی کردند.
وی ادامه داد: در بازرسی از انبار مورد نظر ۳۱ دستگاه انواع دوربین‌های مدار بسته خارجی قاچاق، فاقد مجوز گمرکی به ارزش یک میلیارد و ۳۶۰ میلیون ریال کشف شد. به گفته وی در این ارتباط یک نفر متهم دستگیر و به همراه پرونده مربوطه تحویل دادسرا شد.



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*