اخبار عمومی
اعلام وصول 2
4014
تاریخ انتشار: 1393/12/25 08:10
توقیف ۱۸ هزار ماده آتش‌زا-سقوط زن درچاه-توقیف ۱۲۵ تن برنج فاسد-همسرم خط اعتباری پنهانی دارد-دختر ۱۳ ساله، بازیچه هوس‌های شیطانی‌ مرد جوان شد-اقدام شنیع خواستگار ناکام در مقابل خانواده دختر جوان-سرقت از مادر برای ازدواج با پسر مورد علاقه

عصرجهان:مروری بر حوادث گزارش شده در رسانه های روز دوشنبه ایران (منابع بسته خبری:سایت های خبری- مطبوعات)

مرد جوان در دادگاه خانواده؛
همسرم خط اعتباری پنهانی دارد
مرد جوان وقتی متوجه یک خط پنهانی همسرش شد تصمیم به جدایی گرفت.
به گزارش خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران، چندی پیش مرد جوانی با مراجعه به دادگاه خانواده درخواست طلاق داد و درخصوص علت آن به قاضی گفت: آقای قاضی همسرم یک خط اعتباری پنهان دارد و من تازه متوجه این موضوع شدم.
مردجوان ادامه داد: از وقتی فهمیدم همسرم یک خط پنهانی دارد مرتب فکر‌های بد به سرم می‌زند. به همسرم بدبین شدم و با خودم می‌گویم که چرا باید پنهانی از من یک خط دیگر داشته باشد.
وی افزود: وقتی به خودش این موضوع را گفتم خیلی راحت و ساده گفت که دلیلی نمی‌دید به من بگوید خط دیگری دارد چون اصلا از آن خط استفاده نمی‌کرده است. ولی من این حرف‌ها سرم نمی‌شود و آنقدر با خودم کلنجار رفتم تا بالاخره تصمیم به جدایی گرفتم. من نمی‌توانم در کنار این زن زندگی راحتی داشته باشم و همیشه باید فکرم مشغول باشد.
بعد از صحبت‌های این مرد قاضی همسر وی را نیز به دادگاه احضار کرد. ‎
داستان زندگی سیاه میترا؛
دختر ۱۳ ساله، بازیچه هوس‌های شیطانی‌ مرد جوان شد
ناخواسته وارد بازی شومی شده است، میترا ۱۶ سال سن دارد و تا کلاس پنجم ابتدایی درس خوانده است.
به گزارش سرویس حوادث جام نیوز به نقل از ایران، او که به اتهام کلاهبرداری و قتل دستگیر شده در اعترافاتی صریح گفت: یک‌ساله بودم که پدرم به اتهام قاچاق موادمخدر دستگیر شد و به زندان افتاد. از آن موقع چیزی به یاد نمی‌آورم، اما اطرافیان برایم تعریف کرده‌اند که خانواده پدربزرگم با مادرم رفتار خوبی نداشتند.
آن‌ها از اول با این ازدواج مخالف بودند و همین بی‌احترامی‌ها هم باعث شد مادرم طلاق بگیرد. بعد از جدایی او از زندگیمان مرا به پدربزرگ و مادربزرگم سپردند. یک سال بعد هم خبر آوردند که مادرم عروس شده است. او دنبال سرنوشت خودش رفت و دیگر یادش نمی‌آمد دختری به اسم میترا هم دارد. پدرم هم در زندان بود و خبر چندانی از او نداشتم.
تمام دنیایم مدرسه و دوستانم بودند اما پدربزرگم اجازه نداد ادامه تحصیل بدهم. ۱۳ ساله بودم که مرد جوانی فریبم داد، خیلی اتفاقی با او آشنا شده بودم. او مرا از خانه فراری داد و بازیچه هوس‌های شیطانی‌اش شدم، مانده بودم چه‌کار کنم. می‌دانستم اگر پدربزرگم بفهمد مرتکب چه اشتباه بزرگی شده‌ام روزگارم را سیاه خواهد کرد.
سرگردان شده بودم که جوان دیگری سر راه زندگی‌ام قرار گرفت، مرا به خانه‌اش برد. زن و بچه داشت و با پدر و مادرش یک جا زندگی می‌کردند. مدتی خانه‌شان بودم، برای خانواده‌اش اصلاً مهم نبود که آنجا چه کار می‌کنم. مجید می‌گفت مرا به طور رسمی‌از پدرم خواستگاری می‌کند و زندگی مستقل و شیکی برایم درست خواهد کرد اما بعد از حدود پنج ماه، او به اتهام شرارت و زورگیری دستگیر شد و به زندان افتاد.
خانواده‌اش که از او می‌ترسیدند وقتی مطمئن شدند به زندان رفته مرا از خانه بیرون کردند. قبل از آنکه از خانه بیرون بیایم چند بسته موادمخدر به‌طور پنهانی از آنجا برداشتم و داخل کیف دستی‌ام گذاشتم. با خودم می‌گفتم اگر ناچار شدم همین مواد را می‌فروشم و یک پولی به جیب می‌زنم.
اما‌‌ همان روز، درست وقتی که از شدت گرسنگی چشمانم سیاهی می‌رفت مأموران انتظامی‌به اتهام ولگردی دستگیرم کردند. آن‌ها در بازرسی از داخل کیف دستی‌ام چهار بسته تریاک کشف کردند. چون امیدی به جا و مکانی نداشتم اعتراف کردم که از همدستان مجید هستم و خرده‌فروشی موادمخدر می‌کنم.
مدتی بازداشت بودم، بالاخره موضوع را به پدربزرگم اطلاع دادند. او و مادربزرگم آمدند و مرا به خانه برگرداندند اما دیگر حق نداشتم پایم را از خانه بیرون بگذارم و فقط و فقط باید کار می‌کردم. یک روز با دلتنگی زیادی که داشتم از خانه فرار کردم، این بار به خانه همسایه مجید رفتم.
او از دوستان صمیمی‌اش بود.‌‌ همان روز خبر داد که مجید هم آزاد می‌شود. با شنیدن این حرف خیلی خوشحال شدم. دوباره همدیگر را دیدیم، البته مرا به خانه‌اش نبرد. ما نقشه کلاهبرداری از یک پیرمرد پولدار را کشیدیم. در این بازی شوم مجید نقش دایی‌ام را بازی می‌کرد.
خود را به بهانه‌های مختلف به مرد ۶۴ ساله نزدیک کردم، می‌خواستم با او ازدواج کنم و اموالش را به چنگ بزنم. حدود چهار ماه خانه آن مرد بودم. با حیله و نیرنگ فقط توانستیم ۱۵ میلیون تومان به جیب بزنیم. یک روز فرد دیگری همراه مجید و دوستش به خانه پیرمرد آمدند.
من طبق نقشه مقداری قرص خواب‌آور به او دادم، دوست مجید هم یک آمپول به او تزریق کرد. می‌خواستیم بیهوش‌اش کنیم و اموالش را بدزدیم اما بیچاره به کما رفت، ترسیده بودیم. او را به بیمارستان رساندیم و بستری‌اش کردیم. ما متواری شدیم و از شهرستانمان فرار کردیم.
اما پس از یک ماه مأموران ردمان را پیدا کردند، تازه فهمیدیم پیرمرد فوت کرده و ما لو رفته‌ایم. زمانی که شنیدم مجید و دوستانش دستگیر شده‌اند متوجه شدم به آخر خط رسیده‌ام. خودم را معرفی کردم و پرونده در اختیار پلیس آگاهی شهرستان خودمان قرار گرفت. حقیقت را به بازپرس ویژه قتل گفته‌ام، نمی‌دانم چه سرنوشتی انتظارم را می‌کشد.
من حاصل یک ازدواج خیابانی غلط هستم که در آتش اعتیاد پدر و غرور و ندانم‌کاری‌های مادرم سوختم و چون سرپرست درست و حسابی نداشتم کارم به اینجا کشیده شد.
پسر جوان دستگیر شد؛ اقدام شنیع خواستگار ناکام در مقابل خانواده دختر جوان
مردی جوان که پس از شنیدن جواب رد از خانواده دختر مورد علاقه‌اش، اقدام به انتشار تصاویر خصوصی و خانوادگی وی در فضای مجازی کرده بود، توسط پلیس فتای شهرستان سقز استان کردستان دستگیر شد.
به گزارش سرویس حوادث جام نیوز به نقل از جام جم، سرهنگ جمال سلمانی، فرمانده انتظامی شهرستان سقز گفت: در پی ارجاع یک فقره پرونده به پلیس فتای شهرستان سقز با موضوع هتک حیثیت و نشر اکاذیب در فضای مجازی، پیگیری موضوع در دستور کار ماموران آن پلیس قرار گرفت.
وی افزود: در تحقیقات انجام شده از شاکی پرونده مشخص شد، اخیرا فردی نا‌شناس با ایجاد صفحه‌ای در یکی از شبکه‌های اجتماعی، عکس‌های دختر و سایر اعضای خانواده وی را در فضای مجازی منتشر نموده است.
 فرمانده انتظامی شهرستان سقز گفت: با توجه به حساسیت‌های موجود، بدون فوت وقت پیگیری پرونده در دستور کار کار‌شناسان پلیس فتا قرار گرفت و با انجام اقدامات فنی و تخصصی، عامل انتشار دهنده این تصاویر در شهرستان سقز شناسایی و دستگیر شد.
وی افزود: متهم که مردی جوان است، در جریان تحقیقات فاش کرد به دختر خانواده شاکی علاقمند بوده و از وی خواستگاری کرده است اما با توجه به مخالفت خانواده او، برای گرفتن انتقام و همچنین تحت فشار قرار دادن خانواده مذکور، اقدام به انتشار تصاویر خصوصی اعضای خانواده کرده است.
سرهنگ سلمانی گفت: در پایان تحقیقات با تکمیل پرونده، متهم با دستور مقام قضایی و به اتهام هتک حیثیت و انتشار تصاویر خصوصی در فضای مجازی روانه زندان شد.
در منطقه بهمن آبادان؛ سرقت از مادر برای ازدواج با پسر مورد علاقه
دختر ۱۷ ساله آبادانی که برای رسیدن به خواستگارش طلاهای مادرش را به سرقت برده بود با هشیاری پلیس دستگیر شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی عصرجهان به نقل از ایران، در پی گزارش سرقت جواهرات یک خانه در ساعت ۹ شب پنجشنبه گذشته در منطقه بهمن آبادان، مأموران گشت کلانتری ۱۵ شهری آبادان بلافاصله به این خانه اعزام شدند که زن می‌انسالی در تحقیقات گفت جواهراتش که به ارزش ۱۰۰ میلیون ریال بود و در صندوقی درون خانه نگهداری می‌کرد به سرقت رفته است.
مأموران در بازبینی از محل متوجه شدند که قفل کمد با کلید باز شده و احتمال دادند که دزد یکی از افراد خانواده باشد، لذا بازجویی‌های فنی مأموران آگاهی از اعضای خانواده آغاز شد. مأموران در‌‌ همان ابتدا به دختر ۱۷ ساله خانواده مظنون شدند و سوابق و رفت‌وآمدهای دختر خانواده را زیر نظر گرفتند که مشخص شد این دختر از ۱۴ سالگی با پسری به نام محسن رابطه پنهانی دارد، محسن که ۲۴ سال دارد چندبار قصد داشت که به خواستگاری فاطمه بیاید ولی به دلیل اینکه در برخی از اقوام حاضر در خوزستان مرسوم است که دختر حتماً باید با پسرعمویش ازدواج کند به وی اجازه خواستگاری نداده‌اند لذا تحقیقات درخصوص محسن آغاز شد و مأموران زمانی که محسن قصد فروش جواهرات را در یکی از طلافروشی‌های خیابان احمدآباد آبادان داشت وی را دستگیر کردند.
محسن در بازجویی‌های نخست گفت: من و دختر مورد علاقه‌ام حدود سه سال است که همدیگر را دوست داریم و چندبار به همراه خانواده‌ام قصد رفتن به خواستگاری وی را داشته‌ام ولی به دلیل اینکه بیکار هستم و منبع درآمدی ندارم با رفتنم به خواستگاری مخالفت کردند و گفتند که می‌خواهند دخترشان را به عقد پسرعمویش درآورند لذا دختر مورد علاقه‌ام گفت جواهرات مادرش را سرقت می‌کند و به من می‌دهد تا بفروشم و با پول فروش جواهرات بتوانم به خواستگاری‌اش بروم.
وی ادامه داد شب چهارشنبه بود که فاطمه این‌کار را انجام و جواهرات مادرش را به من تحویل داد و من قرار بود روز شنبه پس از فروش جواهرات با دست پر به خواستگاری دختر موردعلاقه‌ام بروم.
در پی اعترافات محسن، دختر ۱۷ ساله نیز دستگیر شد و مواردی که محسن گفته بود را اعتراف کرد. خانواده دختر که باورشان نمی‌شد دختر نوجوان آن‌ها‌‌ همان دزد جواهرات باشد، خیلی زود به هر دوی آن‌ها رضایت دادند اما به دلیل جنبه عمومی جرم آن‌ها روانه زندان شدند.

انحراف به چپ کامیون ۲ قربانی گرفت
ساری - خبرنگار کیهان: روز گذشته یک دستگاه کامیون کمپرسی در کیلومتر ۱۵ محور ساری - کیاسر با یک دستگاه خودرو پراید برخورد کرد که در اثر آن راننده پراید، همسر و دختر ۲ ساله وی کشته شدند.
پلیس راهور علت این تصادف را انحراف به چپ کامیون اعلام کرد.
قاتل خاموش ۲ جوان را در کام کشید
الیگودرز - باشگاه خبرنگاران: فرمانده انتظامی الیگودرز گفت: نوجوان ۲۴ و ۲۳ ساله در این شهرستان بر اثر گازگرفتگی جان باختند. سرهنگ ذلقی گفت: ماموران کلانتری ۱۱ الیگودرز با دریافت گزارشی از گازگرفتگی بلافاصله در محل حاضر شدند و در بررسی محل حادثه مشخص شد، ‌ مرد ۲۴ و زن ۲۳ ساله‌ای که در منزلشان در حال استراحت بودند بر اثر گاز بخاری دچار خفگی شده و فوت کرده‌اند.
مرگ خونین اعضای ۲ خانواده
سمنان - خبرنگار کیهان: تصادف شدید ساعت ۲۰ و ۴۵ دقیقه روز شنبه یک دستگاه خودرو سواری پراید با کامیون ولوو در محور دامغان - جندق مرگ ۶ سرنشین پراید را رقم زد.
سرنشینان این خودرو شامل ۲ برادر، همسران آن دو و ۲ کودک ۵ ساله و ۴ ماهه بودند.
تلفات در جاده‌های گیلان
رشت - فارس: فرمانده پلیس راه گیلان با اشاره به وقوع حوادث رانندگی در جاده‌های این استان اظهار کرد: در ۳ روز اخیر جاده‌های گیلان پرحادثه بودند.
وی افزود: در مدت مذکور ۱۳ نفر از هموطنان بر اثر بی‌توجهی نسبت به مقررات رانندگی در تصادفات جاده‌ای گیلان جان خود را از دست دادند.
فرمانده پلیس راه گیلان سرعت غیرمجاز و بی‌توجهی از مسیر فرعی به اصلی را دلیل تصادفات مرگبار مذکور عنوان کرد و گفت: در جاده‌های فرعی و خلوت بیشتر شاهد تصادفات هستیم.
ریزش سقف جان پیرزن را گرفت
کاشان - ایرنا: مسئول پایگاه اورژانس ۱۱۵ روستای نیه نطنز گفت: در پی ریزش سقف منزل مسکونی در شهر طرق‌رود شهرستان نطنز استان اصفهان، یک تن کشته و یک نفر مجروح شد. ابراهیم فهیمی افزود: این حادثه بامداد روز یکشنبه به وقوع پیوست که در پی آن «فاطمه. ش» پیرزن ۸۹ ساله در اثر ریزش سقف منزل مسکونی و شدت جراحات جان باخت.
وی ادامه داد: دیگر مصدوم حادثه توسط نیروهای امداد و نجات و اورژانس ۱۱۵ پس از خارج شدن از زیر آوار به بیمارستان انتقال داده شد.
دستگیری قاچاقچی مواد افیونی
شیراز - واحد مرکزی خبر: فرمانده انتظامی فارس گفت: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان مطلع شدند فردی در شیراز اقدام به نگهداری مواد مخدر در یکی از محله‌های جنوبی این شهر می‌کند. سرتیپ گودرزی افزود: ماموران با انجام کارهای اطلاعاتی و پلیسی منزل مورد نظر را شناسایی و در بازرسی از آن ۱۲ کیلوگرم هروئین کشف کردند و متهم نیز شناسایی و دستگیر شد. وی ادامه داد: یک دستگاه خودرو سواری متعلق به متهم نیز توقیف شد.
توقیف ۱۸ هزار ماده آتش‌زا
قزوین - فارس: رئیس پلیس امنیت عمومی استان قزوین گفت: روز شنبه ماموران پلیس امنیت عمومی شهرستان آبیک هنگام گشت‌زنی در سطح شهر از یک دستفروش ۴ هزار و ۵۰۰ عدد مواد محترقه کشف کردند.
حیدر محمدی افزود: همچنین ماموران کلانتری شهرستان آوج در بازرسی از چند واحد صنفی یک هزار و ۳۲۲ عدد انواع مواد محترقه را توقیف کردند. وی ادامه داد: با دستگیری ۳ فروشنده مواد محترقه از سوی ماموران انتظامی شهرستان البرز ۱۲ هزار و ۲۳۳ عدد انواع مواد محترقه به دست آمد. محمدی تاکید کرد: ماموران انتظامی شهرستان تاکستان نیز یک واحد صنفی را در این شهرستان مورد بازدید قرار داده و ۷۷۸ عدد انواع مواد محترقه کشف کردند.
سقوط زن درچاه
بیرجند- واحد مرکزی خبر: زن ۳۷ ساله بیرجندی که در چاه ۴۰ متری منزل خود سقوط کرده بود، نجات یافت.
مدیرعامل آتش‌نشانی بیرجند علت این حادثه را که شب یکشنبه رخ داد، بسته نبودن در چاه بیان کرد و گفت: این چاه یک متر آب داشت.
میرزایی افزود: ‌ بلافاصله بعد از وقوع حادثه آتش‌نشانان از ۲ ایستگاه آتش‌نشانی به محل اعزام شدند و این زن را نجات دادند.
وی ادامه داد: حال عمومی این خانم خوب بوده و فقط کمر و پای وی کمی صدمه دیده است.
آتش‌سوزی در انبار
دزفول- فارس: ‌ انبار مواد پلاستیکی در شهرک سیاه‌منصور دزفول دچار حریق شد. این حادثه شامگاه روز شنبه رخ داد و ۱۰ دستگاه خودرو آتش‌نشانی برای اطفای حریق از اندیمشک به محل حادثه اعزام شد. حادثه آتش‌سوزی تلفات جانی نداشت، میزان خسارت مادی اعلام نشده است.
خیانت تعمیرکار رایانه
تبریز- فارس: ‌ رئیس پلیس فتای آذربایجان شرقی گفت: چندی پیش یکی از شهروندان با ارائه شکایتی به این پلیس مراجعه و اعلام کرد فرد یا افرادی اقدام به انتشار تصاویر خانوادگی و هتک حیثیت وی شده است که موضوع در دستور کار کارآگاهان این پلیس قرار گرفت. محمد قاسملو افزود: در بررسی پرونده و اطلاعات اولیه شاکی مشخص شد فرد متخلف تصاویر خانوادگی و خصوصی وی را در فضای مجازی منتشر کرده و در برخی از شبکه‌های اجتماعی از آن‌ها استفاده می‌کند که در این زمینه اقدامات فنی تخصصی و پلیسی انجام و فرد متخلف شناسایی و به محل پلیس فتا منتقل شد.
توقیف ۱۲۵ تن برنج فاسد
خرم‌آباد- فارس: سرپرست دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: از اول اسفند ماه تا امروز در بازرسی‌ها و نظارت‌هایی که انجام شده در مجموع ۱۲۵ تن برنج تاریخ مصرف گذشته و فاسد در استان کشف و ضبط شده است. کوروش ساکی افزود: از شهرستان‌های خرم‌آباد و دورود هر کدام ۶۰ تن و شهرستان نورآباد نیز پنج تن کشف و ضبط شد.
کلاهبرداری ۱/۵ میلیاردی مشاور املاک
قزوین- ایسنا: رئیس پلیس آگاهی قزوین گفت: در پی اعلام شکایت فردی مبنی بر متواری شدن یک مشاور املاک پس از رهن مقادیری پول با وعده پرداخت سود ماهانه به وی موضوع بررسی و در دستور کار پلیس آگاهی این استان قرار گرفت. حسینی‌نژاد افزود: در تحقیقات ماموران مشخص شد که این مشاور املاک مبلغ یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از ۱۱ نفر با ترفند رهن پول و پرداخت سود ماهانه دریافت کرده و متواری شده است. وی خاطرنشان کرد: با تلاش شبانه‌روزی پلیس مخفیگاه متهم در یکی از مناطق تهران شناسایی و با هماهنگی قضایی در اقدامی غافلگیرانه دستگیر شد.
محموله چای تقلبی در آمل
آمل- فارس: فرمانده انتظامی آمل گفت: در پی کسب خبری مبنی بر فعالیت فردی در امر تهیه و بسته‌بندی چای تقلبی در آمل، موضوع در دستور کار ماموران پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت.
گنجیان افزود: کارآگاهان پلیس آگاهی با انجام اقدامات اطلاعاتی و پلیسی، کارگاه بسته‌بندی چای تقلبی را شناسایی کردند.
وی ادامه داد: براساس این گزارش، ماموران در عملیاتی غافلگیرانه با دستگیری متهم به هویت «ر-م» با هماهنگی قضایی پس از ورود به کارگاه، در بازرسی از این مکان موفق به کشف آلات و ادوات و بسته‌بندی چای شدند. گنجیان تصریح کرد: ماموران در ادامه تحقیقات ۶۰۰ کیلوگرم چای فله‌ای تاریخ گذشته به همراه اسانس، مواد شیمیایی و ۵ هزار بسته قوطی پلاستیکی را کشف و ضبط کردند.



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*