اخبار عمومی
اعلام وصول 2
4110
تاریخ انتشار: 1394/01/08 19:03
رییس کمیسیون برنامه بودجه:
دکتر غلامرضا تاجگردون نماینده شهرستان های گچساران و باشت در سومین همایش یک روزه عمران و توسعه شهرستان بهمیی به ایراد سخن پرداختند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی عصرجهان دکتر غلامرضا تاجگردون نماینده شهرستان های گچساران و باشت در سومین همایش یک روزه عمران و توسعه شهرستان بهمیی به ایراد سخن پرداختند. دکتر تاجگردون اظهار داشتند با توجه به اینکه این همایش ،سومین سال پیاپی برگزار می گردد،کاری است ارزشمند، و اینجانب دست تک تک دست اندر کاران را می بوسم.

رییس کمیسیون برنامه بودجه در ابتدا به تغییر مفهوم توسعه در دنیای امروزی پرداختند و اینگونه ادامه دادند در گذشته توسعه مترادف با رشد بود ولی امروز این مفهوم به دلیل نیاز های جدید انسان و جامعه دگرگونی پیدا نموده و انسان توسعه یافته انسانی است که آزاد بیاندیشد,قانونگرا ,پرسشگر,مشارکت گرا,ترقی خواه و تلاشگر باشد
وی قانونگریزی,تقدیرگرایی و نداشتن روحیه انتقاد پذیری را سه فاکتور ضد توسعه بر شمردند
اگر انسان موارد (ایجابی و سلبی مفهوم توسعه}  را رعایت نماید تبدیل به انسانی توسعه یافته می گردد. و تلاش می نماید محیط اطراف خود را آباد کند.

 وی در ادامه به تحلیل آرماری چگونگی پرداخت حق آلایندگی به مناطق نفت خیز پرداختند. و از روش کنونی پرداخت انتقاد داشت و قول دادند در سال آینده این روش پرداخت را اصلاح می نمائیم.

 عصرجهان: وقتی فردی مثل دکتر تاجگردون  که دارای درجه دکترا در رشته اقتصاد و برنامه ریزی هستند. رئیس برنامه و بودجه چند استان و معاون سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، رییس کمیسیون برنامه بودجه، رئیس کمیسیون تلفیق بودجه را در کارنامه کاری خود دارد. می گویند با کلی پرس و جو تازه متوجه شدم که در تعیین پرداخت حق آلایندگی به مردم مناطق نفت خیز اجحاف می گردد. چرا که با فرمولی پیچیده این حق آلایندگی را پرداخت می نمودند باید درک نمائیم چقدر از حق و حقوق ما غضب می شود.

البته دکتر تاجگردون گفتند امسال این روش تا حدودی اصلاح گردید و قول دادند در سال آینده این روش پرداخت را اصلاح می نمائیم.

 

 

 



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*