اخبار عمومی
اعلام وصول 2
4115
تاریخ انتشار: 1394/01/09 10:14
پلمب این کشتارگاه اگر چه ممکن است مشکلاتی را برای قصاب‌های شهرستان به دنبال داشته باشد اما بهترین راه برای جلوگیری از تهدید سلامت عمومی است.

عصرجهان: تنها کشتارگاه باشت که مدتی به سوژه رسانه‌ها مبدل شده بود در پی انتشار خبرهای متعدد از وضعیت نا‌بسامان و بغرنج آن و با پیگیری‌های متعدد از سوی مسئولان بالاخره به دستور مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان باشت و با انجام اقدامات لازم در این زمینه ظهر امروز پلمب شد.
کشتارگاه باشت که در وضعیت بسیار بدی به لحاظ بهداشتی به سر می‌برد مدت‌ها مورد بی‌مهری مسئولان واقع شده بود و علیرغم تذکرات متعدد شبکه بهداشت و درمان شهرستان مبنی بر تهدید سلامت مردم و اعتراضات مردمی مبنی بر غیر بهداشتی بودن این کشتارگاه، همچنان در حال فعالیت بود که خوشبختانه پس از انتشار خبرهایی در این راستا  با پلمب کردن آن تا حدودی جهت ساماندهی این وضعیت اقدام شد.
کریم رضایی مسئول شبکه بهداشت و درمان شهرستان باشت در این خصوص اظهار کرد: کشتارگاه باشت به عنوان یکی از مشکلات جدی و مهم شهرستان که سلامت عموم مردم را نشانه گرفته بود به دلیل عدم رعایت موازین بهداشتی و تهدید علیه سلامت عمومی پس از انجام مراحل لازم پلمب شد.
وی افزود: پلمب این کشتارگاه اگر چه ممکن است مشکلاتی را برای قصاب‌های شهرستان به دنبال داشته باشد اما بهترین راه برای جلوگیری از تهدید سلامت عمومی است.
این مسئول یادآور شد: در راستای برخورد با قصابی‌هایی که به صورت غیر اصولی فعالیت می‌کنند و مشکلات بهداشتی را دارا هستند اقدامات اولیه انجام شده و پس از تذکرات لازم نسبت به جمع‌آوری و پلمب آن‌ها اقدام می‌شود.
رضایی با اشاره به این‌که گوشت به عنوان یکی از اقلام مهم مواد غذایی مورد مصرف عموم مردم است، تصریح کرد: بیماری‌های متعددی از طریق گوشت می‌تواند به انسان منتقل و در ‌‌نهایت به سلامت افراد ضربه بزند بنابراین رعایت موازین بهداشتی امری مهم و ضروری در این خصوص است.منبع:فارس



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*