اخبار عمومی
اعلام وصول 2
4189
تاریخ انتشار: 1394/01/15 23:42
فانی گفت: امسال همچنین طرح رتبه بندی معلمان را که در آخرین جلسه هیئت دولت در سال ۹۳ به تصویب رسید، با همکاری دولت و «سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور» پیگیری خواهیم کرد. «برابر این طرح معلمان به رتبه‌های پایه ارشد، خبره و عالی تقسیم می‌شوند.»

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی عصرجهان، فانی در گفتگو با خبرگزاری صدا و سیما گفت: امسال همچنین طرح رتبه بندی معلمان را که در آخرین جلسه هیئت دولت در سال ۹۳ به تصویب رسید، با همکاری دولت و «سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور» پیگیری خواهیم کرد. «برابر این طرح معلمان به رتبه‌های پایه ارشد، خبره و عالی تقسیم می‌شوند.»
وزیر آموزش و پرورش گفت: بر اساس «احکام جدید» حقوق دریافتی معلمان از ۱۶۰ هزار تا ۶۰۰ هزار تومان افزایش خواهد یافت و ۱۴ درصد افزایش حقوق کارکنان در سال ۹۴ نیز به آن افزوده می‌شود.

علی اصغر فانی از صدور احکام رتبه بندی معلمان از اول مهر خبر داد و افزود: برابر این طرح معلمان به رتبه‌های پایه ارشد، خبره و عالی تقسیم می‌شوند و در صدد افزایش مهارت‌های حرفه‌ای خود برمی آیند.

وی گفت: شاخص‌های رتبه بندی معلمان را تا شهریور مشخص می‌کنیم و به تصویب دولت خواهیم رساند.

فانی افزود: برای اجرای زود‌تر طرح رتبه بندی معلمان، این طرح را در دولت تصویب کردیم اما در صورت اصرار مجلس شورای اسلامی برای قانونی شدن این طرح، دولت این آمادگی را دارد که طرح را برای تصویب به مجلس ارائه کند.

فانی همچنین به جذب نیرو در این وزارتخانه در سال ۹۴ اشاره کرد و گفت: قول استخدام ۵ هزار نیرو در آموزش و پرورش را از طریق ماده ۲۸ اساسنامه دانشگاه فرهنگیان از سازمان مدیریت و برنامه ریزی گرفته‌ایم و به زودی آزمون استخدامی برگزار می‌کنیم و اولویت استخدام با مربیان پیش دبستانی است.

۵ اولویت آموزش و پرورش در سال ۹۴

ساماندهی نیروی انسانی، افزایش مشارکت‌های مردمی، تمرکززدایی، عملیاتی کردن بودجه و ارتقای کیفیت مدیریت آموزشگاهی از اولویت‌های وزارت آموزش و پرورش در سال ۹۴ است.

فانی به اجرایی شدن سند تحول در آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: سال گذشته از۱۳۱ راهکار، سند تحول ۴۰ راهکار اجرایی شد و امسال تصمیم داریم این راهکار‌ها را افزایش دهیم.

وی افزود: اجرایی کردن سند تحول مبنای برنامه ششم توسعه آموزش و پرورش خواهد بود و نقشه راه سند تحول را آماده کرده‌ایم و به زودی تصویب خواهیم کرد.

فانی گفت: طرح رتبه بندی معلمان را که در آخرین جلسه هیئت دولت درسال ۹۳ به تصویب رسید، نیز امسال با همکاری دولت و سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور دنبال خواهیم کرد.



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*