اخبار عمومی
اعلام وصول 2
4245
تاریخ انتشار: 1394/01/20 09:32
پس از مطرح شدن پیشنهاد به مصطفی دنیزلی و چند سرمربی بزرگ دیگر از جمله بیلسا، اریکسون، لیپی و هیدینگ اما حالا شنیده می‌شود به جز اینها، نام سافت سوسیچ نیز مطرح است.

عصرجهان/ افکارنیوز، دوران حضور کارلوس کی‌روش در تیم ملی به سر رسیده و به نظر نمی‌رسد فدراسیون فوتبال علاقه‌ای به ادامه همکاری با این مربی پرتغالی داشته باشد. به همین خاطر هم هست که فدراسیون فوتبال کار مذاکره با مربیان مطرح خارجی را آغاز کرده تا زمان را از دست ندهد.

گویا علی کفاشیان از مسئولان کمیته فنی و توسعه خواسته تا گزینه‌هایی از سراسر جهان را به او معرفی کنند تا اگر خداحافظی کی‌روش قطعی شود دست فدراسیون در حنا نماند. در این چند روز اخیر رزومه چند مربی در اختیار کفاشیان قرار گرفته که جملگی مشهور هستند و با کارنامه.

فدراسیون البته هنوز مذاکره‌ای با گزینه‌های مختلف انجام نداده و فقط رزومه‌ و قیمت آنها را بررسی کرده است. پس از مطرح شدن پیشنهاد به مصطفی دنیزلی و چند سرمربی بزرگ دیگر از جمله بیلسا، اریکسون، لیپی و هیدینگ اما حالا شنیده می‌شود به جز اینها، نام سافت سوسیچ نیز مطرح است. سرمربی تیم ملی بوسنی در جام جهانی که موفق شد ایران را شکست بدهد.

سافت سوسیچ ۵۹ ساله با سابقه بازی در باشگاه‌های سارایوو و پاری‌سن‌ژرمن جزو مربیان مطرح بلوک شرق اروپا محسوب می‌شود. سوسیچ از سال ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۴ سرمربی تیم ملی بوسنی بود و با این تیم به جام جهانی نیز صعود کرد.

حضور سوسیچ در ایران وقتی جدی‌تر می‌شود که بدانیم مسئولان فدراسیون فوتبال، بعد از جام جهانی ۲۰۱۴ نیز به او پیشنهاد همکاری داده بودند اما این مربی که در آن مقطع زمانی همچنان امیدوار به ادامه همکاری با بوسنی بود پیشنهاد کفاشیان را نپذیرفت!

این پیشنهاد که به حدود ۸ ماه پیش مربوط می‌شود توسط یک شبکه تلویزیونی در صربستان رسانه‌ای شد. شبکه B۹۲ در تاریخ ۱۸ تیر ماه گزارش داد سوسیچ پیشنهادی از ایران دریافت کرده اما به آن پاسخ منفی داده است.

همچنین سوسیچ نیز در آن مقطع زمانی درباره پیشنهاد ایران گفت: «دو نفر تماس گرفتند و پیشنهاد سرمربیگری ایران را به من دادند ولی به آنها گفتم که فعلا علاقه‌ای به سرمربیگری در ایران ندارم چون ابتدا می‌خواهم ببینم نتیجه مذاکراتم با فدراسیون فوتبال بوسنی به کجا می‌رسد!»

حالا اما سوسیچ دوباره به یکی از گزینه‌های سرمربیگری تیم ملی ایران بدل شده است. مردی که دستمزد سالانه‌اش در تیم ملی بوسنی تنها ۲۱۰ هزار یورو بود، یعنی رقمی در حدود ۸۰۰ میلیون تومان.

بعد از سافت سوسیچ، رزومه خوزه آنتونیو کاماچو هم در اختیار کفاشیان قرار گرفته است. مربی ۵۹ ساله‌ای که یک بار دیگر در آستانه حضور در تیم ملی ایران قرار داشت اما مذاکرات نهایی‌اش با مسئولان به نتیجه‌ای نرسید تا قید حضور روی نیمکت تیم ملی را بزند.

کاماچو با سابقه ۱۵ سال بازی برای رئال مادرید، در باشگاه‌های بزرگی چون سویا، اسپانیول، تیم ملی اسپانیا، بنفیکا، رئال مادرید و اوساسونا مربیگری کرده و آخرین تجربه‌اش به همین دو سال پیش برمی‌گردد که سرمربیگری تیم ملی چین را برعهده داشت.

نام این گزینه‌ها در حالی روی میز کفاشیان است که قطعا رییس فدراسیون فوتبال تاییدش نخواهد کرد. فدراسیون دنبال چانه‌زنی با کی‌روش است تا غرامتی به او پرداخت نکند و خبر مذاکره با مربیان دیگر می‌تواند راهکاری برای پیروزی کی‌روش در این کشمکش ۵ میلیاردی باشد.

پس فعلا نباید منتظر تایید فدراسیون فوتبال باشیم، هرچند که گفته می‌شود شاید آنها از نام این مربیان خارجی بگذرند و در نهایت با یک مربی ایرانی توافق کنند.



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*