اخبار عمومی
اعلام وصول 2
42688
تاریخ انتشار: 1395/05/23 15:14
معاون هماهنگی امور اقتصادی و بین الملل استانداری خوزستان گفت: روستاهای استان خوزستان مشکل جدی در کمیت و کیفیت آب شرب دارند وسختی آب در 32 درصد روستای استان بیش از حد استاندارد است.

عصرجهان-مهرداد نیکو معاون هماهنگی امور اقتصادی و بین الملل استانداری خوزستان در شورای برنامه ریزی استان در سرسرای شهید رجایی استانداری خوزستان اظهار کرد: در روستاهای استان توجه جدی برای شتاب در آبرسانی به روستاها مدنظر است چرا که روستاهای استان مشکلات جدی در کمیت و کیفیت آب شرب دارند.
وی با بیان اینکه شهرستان های اندیکا، شادگان، باغملک و حمیدیه بیشترین جمعیت روستایی را دارند، افزود: وضعیت آب شرب روستاهای استان خوزستان مناسب نیست.
نیکو ادامه داد: در شهرستان های شمالی استان پراکندگی روستاها کمتر است و سهم راه های آسفالت تنها 32 درصد است که در زمینه راه های روستایی نیز مشکلات بسیاری وجود دارد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و بین الملل استانداری خوزستان با اشاره به اجرای طرح هادی در روستاهای خوزستان گفت: طرح هادی در دو مولفه تهیه و اجرای طرح است که در 78 درصد روستاهای استان تهیه طرح و در 18 درصد روستاهای استان نیز اجرای طرح را داشتیم.
وی گفت: در برخی روستاها در حال بازنگری طرح هستیم و در شهرستان های آبادان و امیدیه طرح به صورت کامل تهیه شد.
نیکو بیان کرد: متوسط کشوری اجرای طرح هادی 19 درصد و در خوزستان 18 درصد است که این طرح شامل فعالیت های متعددی است اما مهمترین نمود آن انجام معابر اصلی روستایی است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و بین الملل استانداری خوزستان خاطر نشان کرد: در استان خوزستان در 65 درصد روستاهای دارای بیش از 100 خانوار اجرای این طرح صورت گرفته است.



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*