اخبار عمومی
اعلام وصول 2
42728
تاریخ انتشار: 1395/05/24 10:32
اروندکنار، شهری که آبروی اروند است این روزها تشنه مانده است.

عصرجهان-تعدادی از شهروندان اروندکناری با تجمع مقابل بخشداری این شهرستان نسبت به قطعی مکرر و طولانی مدت آب در گرمای طاقت‌فرسای خوزستان اعتراض خود را اعلام داشتند.
آنها همچنین خواستار پیگیری فوری مسؤولان در رابطه با رفع مشکل بی آبی شهرستان شده و خواستار پیگیری جدی رسانه‌ها و انتقال مطالبات مردم این منطقه به گوش مسؤولان رده بالای استان شدند.
اروندکنار شهری در 52 کیلومتری جنوب شهر آبادان و در حدود 300 متری خاک عراق قرار دارد، بزرگ‌ترین بندر صیادی ایران در اروندکنار قرار دارد، این بندر اسکله پهلوگیری به طول 116 متر، اسکله خدماتی به طول 32 متر و بیش از 60 متر اسکله پلکانی پهلوگیری دارد، این بندر قابلیت پهلوگیری بیش از 160 فروند موتور لنج و افزون بر 330 قایق موتوری صیادی را نیز دارد.
این شهر از غرب در مجاورت و همسایگی اروندرود خروشان است و از جنوب به خلیج همیشه فارس منتهی می‌شود، شهری که رزمندگان اسلام و شهدای راه دفاع از میهن، نام آن را به خوبی به یاد دارند و آن را قدمگاه رزمندگان و معراج شهدای والفجر 8 می‌دانند.
حق شهری با 10 هزار سکنه مومن، مرزبان و متعهد به نظام جمهوری اسلامی ایران این نیست که در کنار گرما، بی آبی را نیز تجربه کنند، گرچه اروندکنار به عنوان یک مرزبان غیور و مطمئن باید از حیث امکانات ابتدایی تامین شود، چرا که تخلیه مرزها تهدیدی برای امنیت کشور خواهد بود.
البته فرمانداری ویژه شهرستان آبادان نیز در این رابطه با برگزاری نشست فوری به بررسی دلایل وجود این معضل و چگونگی برطرف‌سازی آن پرداخت، که جای بسی امیدواری است.
فرماندار ویژه آبادان در این نشست با تاکید بر ورود جدی استاندار خوزستان به موضوع آب آبادان و شهرهای اروندکنار و چوئبده، اظهار کرد: قطعا با حمایت‌های استاندار خوزستان می‌توانیم متعاقب اقدامات گذشته در کنار مردم باشیم و ضمن فراهم کردن زمینه آسایش مردم، مشکلاتی را که وجود دارند مرتفع سازیم.
عزیزالله شهبازی افزود: فرسودگی شبکه آب‌رسانی و کمبود اعتبارات لازم جهت نگهداری شبکه فعلی، باعث بروز چنین مشکلاتی در اروندکنار شده است و مردم باید در مصرف آب صرفه‌جویی کنند تا کمتر شاهد قطعی و افت فشار آب باشیم.
وی تصریح کرد: بالا رفتن EC آب رودخانه اروند و بهمن‌شیر، وجود فرسودگی‌های فراوان در طول شبکه و به طبع آن پرتی بالای آب در این مناطق باعث بروز مشکلات به‌وجود آمده شده و امیدواریم در این زمینه با جذب اعتبار، نسبت به حل مشکلات اقدام کنیم.

بر اساس این گزارش، در اینکه مردم اروند کنار که مستوجب الطاف بیشتری از سوی دولتمردان هستند شکی نیست، اما نباید فراموش کرد که این شهر بالغ بر 6 هزار انشعاب غیر مجاز دارد که با برطرف شدن این موضوع، قطعا خدمات بهتری به آنها ارائه خواهد شد.
همچنین عدم وجود کانال کشی کشاورزی در برخی زمین‌های زراعی باعث شده تا برخی کشاورزان صاحبان نخیلات، با آب شرب نخل‌های خود را آبیاری می‌کنند که این موضوع به ایجاد شدن معضل امروزی سرعت بیشتری بخشیده است.
سایر مردم اروند کنار نیز باید از حقوق خود آگاه بوده و در صورت مشاهده چنین اقداماتی که منجر به کمبود آب در شهر اروند کنار می‌شود را به محیط‌بانان اطلاع داده تا از هدر رفته صدها هزار متر مکعب آب تصفیه شده در نخلستان‌ها جلوگیری شود.
دستگاه‌های مرتبط با امر در شهرستان آبادان، در این بین و در این گرمای طاقت‌فرسا وظیفه دارند هر چه زودتر نسبت به تامین آب آشامیدنی مردمی که سال هاست بدون داشتن کمترین امکانات در کنار اروند رشید و سربلند به حفاظت و ایمنی از مرزهای کشور پرداخته اند، اقدام کنند.
اروندکنار دروازه معراج شهدای والفجر 8 است که یادآور جان‌فشانی فرزندان بی ادعای این مرز و بوم بوده و این‌ روزها تشنه لب مانده و در راه سیراب کردن ساکنان مظلوم و محرومش از هیچ تلاشی نباید دریغ کرد.
بر اساس این گزارش، در نشستی که در خصوص بررسی معضل آب اروند کنار برگزار شد، فرماندار ویژه آبادان از وعده جدی وزیر نیرو برای حل سریع این موضوع خبر داد و خاطرنشان کرد: در تماس با وزیر نیرو مقرر شد تا اعتباراتی برای خط انتقال آب از طرح جامع به ایستگاه اصلی پمپاژ آبادان در نظر گرفته شود تا مشکلات این شهرستان در بحث آب هرچه سریع‌تر حل شود.


بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*