اخبار عمومی
اعلام وصول 2
4295
تاریخ انتشار: 1394/01/22 22:54
معاون استاندار و فرماندار ویژه آبادان از اختصاص 10 میلیارد ریال اعتبار به شهرداری های اروندکنار و چوئبده خبر داد.

عصرجهان:عزیرالله شهبازی روز شنبه در نشست بررسی مشکلات شهرهای اروندکنار و چوئبده با حضور اعضای شورای اسلامی و شهرداران این دو شهر در محل فرمانداری ویژه آبادان افزود:این میزان اعتبار به طور مساوی بین شهرداری های اروندکنار و چوئبده توزیع خواهد شد.

وی اظهار داشت:این اعتبار به منظور عمران شهری و توسعه فضاهای سبز و خدمات شهری هزینه خواهد شد.

شهبازی با اشاره به وجود 12 نهر طبیعی ومشنعب از اروندرود در حوزه شهری اروندکنار، اظهار داشت:با توجه به رویکرد استاندار محترم خوزستان مبنی بر استفاده از جاذبه های طبیعی و آبی استان نهر علیشیر که از ویژگی های خاصی برخوردار است به منظور توسعه گردشگری آبی در اروندکنار مد نظر قرار گرفته است.

وی توجه به مشکلات آب روستایی و شهری، فاضلاب روستایی و شهری و خانه های بهداشت را طرح های اولویت دار فرمانداری ویژه آبادان در سال 1394 اعلام کرد و اظهار داشت:در سال جاری اعتبارات به منظور توسعه شهرهای اروندکنار و چوئبده سوق داده می شود.

شهبازی با بیان اینکه نقشه راه ما در سال 1393 تولید شغل و اشتغال ،پیگیری در قالب برنامه های تدوین شده و ایجاد نشاط اجتماعی بود گفت: در سالجاری نقطه هدف ما حضور حداکثری و گسترده مردم پای صندوق رأی است که نهایتا موجب آرامش و ثبات در جامعه است.

معاون استاندار و فرماندار ویژه آبادان با اشاره به سفر وزیر بهداشت و درمان به شهرستان آبادان و بازدید از بیمارستان نیمه کار اروندکنار اظهار داشت:با پیگیری صورت گرفته و قول وزیر و مساعدت منطقه آزاد اروند این بیمارستان در سال جاری تکمیل و به بهره برداری می رسد.

وی گفت:هماهنگی و همراهی خوبی بین فرمانداری وِیژه آبادان و مدیر عامل منطقه آزاد اروند در اجرای پروژه های عمرانی در روستاهای شهرستان وجود دارد و سعی می کنیم تا کل روستاها شهرستان آبادان از خدمات منطقه آزاد اروند بهره گیرند.

شهبازی با تاکید بر رونق کشاورزی و براشت خرمای درجه یک از نخلستان های شهرستان آبادان و توسعه تولید صنایع بسته بندی و جانبی خرما در آبادان، بیان داشت:از بخش خصوصی در صنعت بسته بندی و صنایع جانبی خرما در منطقه حمایت می شود.

وی بر انتخاب نام های مناسب برای معابر و خیابان های شهری در اروندکنار و چوئبده تاکید کرد و اظهار داشت:نامگذاری خیابان ها و کوچه ها نشان دهنده ی فرهنگ و اعتقادات یک منطقه می باشد و این اسامی می توانند شیوه ای مناسب برای تبلیغ و ترویج فرهنگی خاص باشند از این رو باید در انتخاب اسامی و نام های خیابان ها دقت بیشتری شود.

وی گفت:از یک هزار و 200 کیلومتر مرز بین ایران و عراق دشمن تنها از مرز شهرستان آبادان وارد کشور نشد و این امر بیانگر رشادت های و از خود گذشتگی مردم این خطه از کشور است.
در ادامه این جلسه اعضای شورای اسلامی شهرداران اروندکنار و چوئبده برخی از مشکلات این دو شهر را بیان کردند.



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*