اخبار عمومی
اعلام وصول 2
4329
تاریخ انتشار: 1394/01/24 13:26
بعد از بازی پرسپولیس بنده و آقای کاشانی در تلویزیون بودیم و آقای قلعه نوئی هم روی خط آمدند و از صحبت های من گله کردند و در همان برنامه قول دادند که من هم جام حذفی را می گیرم و در لیگ تیم را قهرمان می کنم. من هم همانجا در برنامه زنده تلویزیونی به وی گفتم که اگر این اتفاق رخ دهد من در همین تلویزیون از شما عذرخواهی می کنم.

به گزارش عصرجهان به نقل از فردا- استقلال بار دیگر در مقابل یک تیم بالای جدولی متوقف شد تا همانند نیم فصل اول رقابت های لیگ برتر مشخص شود که آبی پوشان برابر تیم های قدرتمند، توانایی لازم برای کسب موفقیت را ندارند. تساوی استقلال مقابل ذوب آهن این تیم را به شدت از صدر جدول دور کرد و حالا تیمی که به دنبال قهرمانی در رقابت های لیگ چهاردهم بود به این فکر افتاده که بتواند سهمیه آسیایی کسب کند. در این باره اما حسن روشن معتقد است که با این روند استقلال سهمیه آسیایی را هم کسب نخواهد کرد. این پیشکسوت فوتبال استقلال در گفتگو با «فردا» از علل ناکامی های آبی پوشان گفت. متن این گفتگو را در ادامه بخوانید:
 
 
-    آقای روشن، استقلال روزهای خوشی را سپری نمی کند. شما پیش از این نیز گفته بودید که استقلال دچار این وضعیت خواهد شد. ارزیابی شما از علل این ناکامی های آبی پوشان چیست؟
از روز اول هم ما گفتیم استقلال در این فصل به جایی نمی رسد. الان هم که به این روز افتاده نمی خواهیم سر و صدا کنیم و بگوییم چون در این وضعیت گرفتار شده، یقه آقایان را بچسبیم. روزی که آقای احمدی مقدم بزرگداشت برای مرحوم مظلومی برگزار کرد، استقلال از 7 بازی ابتدایی لیگ 6 مسابقه را با پیروزی به پایان رسانده بود و در صدر جدول قرار داشت. اما متاسفانه تیم در آن مراسم شرکت نکرد و به محل تمرین رفته بود. این در شرایطی که اولا وظیفه آقای احمدی مقدم نبود که برای مرحوم مظلومی بزرگداشت برگزار کند، دوما حالا که این مراسم برگزار شده بود حداقل تیم باید این حرمت را قائل می شد و در این مراسم حضور می یافت. همان روز من به آقای افشارزاده گفتم کاش دستور می دادید که تمرین را یک ساعت عقب یا جلو می بردند تا اعضای تیم و کادر فنی هم در مراسم شرکت می کردند. افشارزاده هم گفت که آقای قلعه نوئی گفته بعدا می آییم. همان جا بود که من به آقای افشارزاده گفتم استقلال امسال به هیچ جایگاهی دست پیدا نمی کند. آنها هم خندیدند.
 
-    آقای قلعه نوئی به شما قول قهرمانی داده بود؟
 بعد از بازی پرسپولیس بنده و آقای کاشانی در تلویزیون بودیم و آقای قلعه  نوئی هم روی خط آمدند و از صحبت های من گله کردند و در همان برنامه قول دادند که من هم جام حذفی را می گیرم و در لیگ تیم را قهرمان می کنم. من هم همانجا در برنامه زنده تلویزیونی به وی گفتم که اگر این اتفاق رخ دهد من در همین تلویزیون از شما عذرخواهی می کنم. بالاخره ما که بقالی نداشته ایم و عمر خود را در این فوتبال گذرانده ایم. الان که تیم در روند شکست و ناکامی قرار دارد اما دیگر نمی خواهم نمک روی زخم تیم بپاشم. الان خیلی ها هستند که دوست دارند استقلال به پیسی بیفتند اما من همان روز که تیم در صدر جدول بود به آقایان گفتم که با این وضع به هیچ جا نمی رسید.    
 
-    مشکل تیم استقلال در حال حاضر به نظر شما کجاست و چرا آبی پوشان در مقابل رقبای قدرتمند شکست می خورند؟
مشکل یکی دوتا نیست. شما همین رقابت روز گذشته را نگاه کنید. نشاطی که در میان بازیکنان ذوب آهن و نیمکت این تیم وجود داشت در نیمکت استقلال نبود. تیم هایی که الان مدعی شدند و حرف برای گفتند دارند اکثرا از بازیکنانی بهره می برند که از آکادمی خود این تیم ها بالا آمده اند. اما استقلال در این زمینه دچار ضعف است. استقلال تیم خوبی دارد اما هیچ یک از آنها بازیکن استقلال نیستند و اینجا را خانواده خود نمی دانند. امروز به حال استقلال باید گریه کرد. بازیکنی مانند کرار را که تا این حد به اسم و رسم باشگاه لطمه وارد کرده را بازهم می آورند و به بهانه اینکه می تواند کمک کند در ترکیب اصلی قرار می دهند. اما دیدیم که روز گذشته بازی کرد و هیچ اثری هم در بازی نداشت.  
 
-    به نظر شما کادر فنی استقلال با آقای قلعه نوئی به پایان راه رسیده است؟
قطعا همینطور است. برای اینکه طرفندهایی که در این چند سال گذشته وجود داشت و زده می شد، دیگر الان کارایی ندارد. آقایان تازه الان به این نتیجه رسیدند که باید روی جوان ها حساب باز کرد. البته مشکل ساخت بازیکن فقط مختص استقلال نیست و پرسپولیس هم از این قضیه رنج می برد. اگر 6 سال پیش که ما فریاد می زدیم باید بازیکن سازی کنیم کسی حرف ما را گوش می داد، امروز می توانستیم 10 بازیکن مانند یعقوب کریمی داشته باشیم. قول های کاذب به بازیکنان داده شد که بیایید و بیش از سقف قرارداد به شما پول خواهیم داد. اما نه تنها این پول یواشکی را نتوانستند به بازیکنان دهند بلکه در همان یک میلیارد قرارداد اصلی هم مانده اند. کادر فنی استقلال هم دیگر چیزی در بساط ندارد که بخواهد رو کند و هر چه داشته تا حالا رو کرده است. اما باید گفت هر چیزی و هر کسی یک تاریخ مصرفی دارد که تاریخ مصرف این آقایان هم تمام شده است.  
 
-    اگر بخواهیم درباره آینده صحبت کنیم، به نظر شما در آینده برای رفع مشکلات این تیم چه باید کرد؟
الان خیلی دیر شده اما بازهم راه هست تا بتوان این تیم را جمع کرد. امروز احترام پیشکسوت در این باشگاه رعایت نمی شود. هر چند قلعه نوئی معتقد است 15 نفر از پیشکسوتان را دور خود جمع کرده اما احترام پیشکسوت این نیست. باشگاه باید وضعیت پیشکسوتان را بهبود بخشد و از آنها و نظراتشان استفاده کند. بازیکنان فعلی حق دارند که الان یک میلیارد یا 2 میلیارد پول بگیرند، چراکه می دانند اگر به سن ما برسند کسی دیگر با آنها کاری نخواهد داشت و از همین حالا به فکر آن موقع هستند. از طرف دیگر استقلال اگر می خواهد به جایی برسد باید آکادمی خود را فعال کند. همین 2 سال پیش بود که ما با کلی جار و جنجال برای راه اندازی آکادمی بحث کردیم اما آن زمان هم فریاد ما به جایی نرسید و استقلال از این سوء مدیریت هاست که ضربه می خورد.  
 
-    به عنوان سوال پایانی بفرمایید که به نظر شما استقلال می تواند سهمیه آسیایی در این فصل کسب کند؟
به نظر من با این وضع سهمیه آسیایی کسب نکنیم بهتر است. الان نارضایتی داخلی هم در تیم غوغا می کند. به غیر از مسائل فنی، به دلیل دروغ هایی که به بازیکنان گفته شده و تعهداتی که عمل نشده، بازیکنان به شدت از وضع موجود ناراضی هستند. اما من فکر می کنم شاید به عنوان تیم چهارم بتواند سهمیه کسب کند.  



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*