اخبار عمومی
اعلام وصول 2
4726
تاریخ انتشار: 1394/02/10 18:36
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی:
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد با بیان این که در زمینه نام گذاری ورزشگاه یاسوج باید جوانب امر را سنجید، افزود: امام جمعه مرکز استان نیز به جهت حفظ شان شورا این موضوع را مطرح کردند.

به گزارش عصرجهان، نخستین جلسه شورای فرهنگ عمومی کهگیلویه و بویراحمد در سال جدید ظهر امروز با حضور استاندار و معاونین ایشان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و برخی از اعضای حقیقی و حقوقی این شورا در محل دفتر امام جمعه یاسوج برگزار شد.
دکتر رضا دهبانی پور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد در ابتدا ضمن تبریک میلام امام جواد (علیه السلام)، به دستور کار این نشست اشاره کرد و گفت: ساماندهی وضعیت تعطیلات، بررسی راه های تحقق فرمان نوروزی مقام معظم رهبری مبنی بر نام گذاری سال «دولت و ملت، همدلی و هم زبانی» و تجلیل از اعضای شورا که در جلسات قبل  به صورت مستمر حضور داشتند از جمله برنامه های این نشست است.
وی با بیان این که اعضای حقیقی عضو شورای فرهنگ عمومی که برای حضور مستمر در جلسات وقت گذاشته و حضور پیدا می کنند، باید حق جلسه ای دریافت کنند، افزود: با هماهنگی امام جمعه و رئیس شورای فرهنگ عمومی و همچنین براساس مقررات تصمیم براین شد افرادی که از یک تا هشت جلسه شورا حضور پیدا کنند، مبلغ ناچیزی در حد مقدورات پرداخت شود.
دبیر شورای فرهنگ عمومی در ادامه به شبهه مطرح شده در زمینه نام گذاری ورزشگاه یاسوج اشاره و خاطرنشان کرد: شورای فرهنگ عمومی می تواند در زمینه نام گذاری اماکن فرهنگی تصمیم گیری کند هرچند باید در این زمینه اطلاعات دقیق تری را کسب کنیم.
دهبانی پور با بیان این که به لحاظ ساختاری شورای فرهنگ عمومی از جامعیت خاصی برخوردار بوده، اذعان کرد: با توجه به این که در راس این شورا امام جمعه، استاندار و مسئولان استانی قرار گرفته اند، قطعا مصوبات این شورا لازم اجراست.
وی با بیان این که اعضای شورا از جایگاه ارزشمندی برخوردارند، افزود: اگر خروجی تصمیم قبلی شورا نام گذاری ورزشگاه با نام شهید فتاحی بوده، کاملا منطقی است.
در این نشست مقرر شد دستورالعمل ارسالی تعطیلات از طرف وزارت کشور برای اعضای شورا ارسال و اعضا نظرات و پیشنهادات خود را در این زمینه مطرح کنند.
لازم به ذکر است ورزشگاه 15 هزار نفری یاسوج چندسال قبل در جلسه این شورا با نام شهید فتاحی از شهدای ورزشکار نام گذاری شد، ولی شرکت توسعه زیرساخت های وزارت ورزش و جوانان این نام را با ادعای این که خود شرکت برای مراکز و اماکن ورزشی اسم انتخاب می کند، تغییر داد که با واکنش خانواده های شهدا، امام جمعه، استاندار، معاون سیاسی و امنیتی و دیگر مسئولان استانی مواجه شد.



بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*