اخبار عمومی
اعلام وصول 2
4791
تاریخ انتشار: 1394/02/15 08:44
پنجمین همایش ملی حقوق مالکیت ادبی، هنری و حقوق مرتبط ، امروز با حضور آنه لیر معاون دبیر کل سازمان جهانی مالکیت فکری-وایپو- )، وزاری فرهنگ و ارشاد اسلامی و دادگستری و جمعی از حقوقدانان ملی و بین المللی در تالار وحدت افتتاح شد.

به گزارش عصرجهان، دكتر دهباني پور مدير كل فرهنگ و ارشاد اسلامي در در پنجمین همایش ملی حقوق مالکیت ادبی ، هنری و حقوق مرتبط  كه در تهران در حال برگزاري است شركت كرده است.
پنجمین همایش ملی حقوق مالکیت ادبی، هنری و حقوق مرتبط، با حضور کارشناسان داخلی و سازمان جهانی مالکیت فکری ساعت 9 صبح ديروز آغاز به کار كرد.
پنجمین همایش ملی حقوق مالکیت ادبی، هنری و حقوق مرتبط ، امروز با حضور "آنه لیر" معاون دبیر کل سازمان جهانی مالکیت فکری )وایپو)، وزاری فرهنگ و ارشاد اسلامی و دادگستری و جمعی از حقوقدانان ملی و بین المللی در تالار وحدت افتتاح شد.  
بنابراین گزارش، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان متولی حوزه مالکیت ادبی و هنری کشور در راستای انجام وظایف ذاتی خود و در ادامه سلسله همایش های ملی حق مولف که با هدف حمایت از حقوق پدیدآورندگان آثار ادبی و هنری و فرهنگ سازی در زمینه رعایت حق مولف برگزار کرده، پنجمین همایش ملی حقوق مالکیت ادبی ، هنری و حقوق مرتبط را به بررسی موضوع "حمایت بین المللی از آثار ادبی و هنری" اختصاص داده است.
این گزارش می افزاید؛ از آنجا که بررسی ابعاد مختلف موضوع الحاق به کنوانسیون برن، تکلیف محوله از سوی دولت به وزارت ارشاد است سعی شده در نشست های علمی همایش محورهایی از جمله پیامدهای علمی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی پیوستن ایران به معاهدات بین المللی حق مولف، قانون حاکم و مرجع قضایی صلاحیت دار در دعاوی بین المللی نقض حق مولف، مطالعه موردی تجربه کشورهای عضو کنوانسیون برن از نظر تاثیر بر قیمت تمام شده محصولات فرهنگی و بررسی مزایای ضمیمه کنوانسیون برن برای کشورهای در حال توسعه مورد بحث و بررسی قرار گیرد.
این گزارش حاکی است؛ با توجه به اینکه نمایشگاه کتاب تهران مرتبط با صنعت نشر به عنوان یکی از صنایع وابسته به حق مولف است از نمایندگان وایپو دعوت شده در افتتاحیه نمایشگاه کتاب تهران به عنوان مهمترین رویداد فرهنگی کشور که با حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می شود؛ نیز شرکت کنند.
در پنجمین همایش ملی حقوق مالکیت ادبی، هنری و حقوق مرتبط  تلاش شده است از حضور کارشناسان وایپو در ایران حداکثر استفاده صورت گیرد. به همین دلیل نشست هایی با فعالان حوزه کتاب، فیلم و موسیقی ترتیب داده شده است تا در فضای بحث و گفتگو، طرفین به بیان دیدگاه ها و نظرات خود درباره موضوع حمایت بین المللی از آثار ادبی و هنری و به ویژه الحاق ایران به کنوانسیون برن بپردازند.



بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*