اخبار عمومی
اعلام وصول 2
4794
تاریخ انتشار: 1394/02/15 16:32
میزایی، گذاشتن کامنت های حاوی مطالب توهین آمیز را نوعی جرم سایبری دانست و به کاربران تاکید کرد: به دلیل امکان ردیابی و ازطرفی الزام پلیس فتا به پیگیری شکایت وارده از گذاشتن چنین کامنت هایی خودداری کنند.

عصرجهان: مدیرکل حراست استانداری کهگیلویه و بویراحمد بر ضرورت توجه به اهداف، آثار و پیامدهای استفاده از نرم افزارهای پیام رسان خارجی نظیر وایبر، واتساپ، لاین و تانگو در مکاتبات و ارتباطات اداری تاکید کرد.
به گزارش عصرجهان به نقل از سایت استانداری، سیدعلی علی پور در کارگاه آموزش امنیت فضای مجازی به کاربرانی که کامنت توهین آمیز می گذارند نیز تاکید کرد: در صورت تمایل به کامنت گزاری، از گذاشتن کامنت های منفی و غیراخلاقی خوداری کنند و برای تحلیل علمی و موضوعی بحث مورد نظر در راستای توسعه استان و تقویت خادمان خود، بپردازند.

وی اظهار داشت: با هماهنگی ها و همکاری مراجع ذیربط همه تحرکات در فضای مجازی قابل کنترل و پیگیری است و در این رابطه به برخی کاربران تذکرات لازم داده شد.

سرپرست پلیس فتا نیز در این کارگا آموزشی با تشریح  وظایف پلیس فتا، توسعه‌ی روزافزون زیرساخت‌های فنّاوری اطّلاعات و ارتباطات، افزایش کاربران اینترنت را از جمله‌ی ضرورت ها و دلایل ایجاد پلیس فتا برشمرد.

 میزایی به رعایت الزامات و مسائل امنیتی کاربران در محیط های مجازی، کامنت گذاران و جرایم اینترنتی در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی و نحوه ارتباط با پلیس فتا تاکید کرد.

 کارشناس پلیس فتا، جعل هویت، کلاهبرداری آنلاین، گسترش مفاسد اخلاقی،  وابستگی و اعتیاد به ابزار های سایبری را به عنوان مهم ترین عوامل تهدید کاربران اینترنتی برشمرد.

وی با ذکر نمونه از پرونده های تخلف و کلاهبرداری اینترنتی، طعمه گزاری را یکی از رایج ترین روش های کلاهبرداری دانست و افزود: هنگام خرید و پرداخت اینترنتی حتما از پروتکل https  و آرم فروشگاه یا نماد اعتماد الکترونیکی ENAMAD توجه داشته باشند.

میزایی، گذاشتن کامنت های حاوی مطالب توهین آمیز را نوعی جرم سایبری دانست و به کاربران تاکید کرد: به دلیل امکان ردیابی و ازطرفی الزام پلیس فتا به پیگیری شکایت وارده از گذاشتن چنین کامنت هایی خودداری کنند.

کارشناس It  اداره کل حراست استانداری نیز با تشریح مبانی و اصول کلی مترتب موضوع دوره، گفت: اطلاع از قوانین فضای مجازی حق تمامی افراد جامعه و شهروندان است.

مهندس گلستانی افزود: برای استفاده درست از این حوزه، کاربران قوانین و مقررات فناوری اطلاعات و رشته مجازی و امنیت شبکه را بخوبی مطالعه کنند.

وی اظهار داشت: گسترش جرایم رایانه‌ای، خصوصاً در کشورهایی که بیشترین استفاده کنندگان رایانه محسوب می‌شوند، باعث شده تا این کشورها به فکر ایجاد سازوکار قانونی و حقوقی رسیدگی با این‌گونه جرایم بیافتند که به تاز گی قوانین قابل توجه و مفیدی تدوین شده است.

گلستانی تصریح کرد: برای اینکه بتوان سرویس های لازم خدمت در فضای مجازی را بر بستر شبکه در حد انتظار طراحی و پیاده سازی کرد، مستلزم همکاری همه احاد جامعه خصوصا جامعه علمی و کارشناسی است.

به گفته وی، با اجرای تدابیر و تمهیدات لازم خوشبختانه زیرساخت ارتباطی امن در فضای مجازی ایجاد شده است.

وی افزود: الیته فراهم نمودن امکانات امن به آن معنا نیست که از زیرساخت فراهم شده استفاده غیر صحیح و غیر قانونی نمود.




بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*