اخبار عمومی
اعلام وصول 2
4795
تاریخ انتشار: 1394/02/15 16:32
مديركل راه و شهرسازي كهگياويه وبويراحمد:
مديركل راه و شهرسازي ابراز داشت: به دليل عملكرد بد برخي از پيمانكاران استان كهگياويه وبويراحمد ، متاسفانه در استان هاي همجوار ديدگاه خوبي نسبت به پيمانكاران اين استان ندارند و حتي اجازه شركت در مناقصات را نيز به آنها نمي دهند.

به گزارش عصرجهان، به نقل از روابط عمومي اداره كل راه وشهرسازي استان كهگيلويه وبويراحمد مديركل با انتقاد از وضعيت پيمانكاري در استان گفت: پيمانكاران در استان قيمت واقعي ارائه نمي دهند كه همين موضع باعث ناتواني در به پايان رساندن و نيمه كاره ماندن بسياري از پروژه ها در سطح استان است.
به گزارش روابط عمومي اداره كل راه وشهرسازي استان كهگيلويه وبويراحمد، حسن فدايي با تقدير از خدمات پيمانكاراني كه با عملكرد مطلوبشان باعث رشد و توسعه زيرساخت هاي استان شده اند، بيان داشت: پيمانكاران قشر سازنده هستند و بايد براي آنان احترام زيادي قائل بود و كارفرمايان نيز بايد به عنوان مشاور و راهنما در كنار آنان باشند.
وي از كسانيكه كه قيمت هاي غيركارشناسي و بدون آناليز ارائه مي دهند بشدت انتقاد كرد و افزود: يقينا پيمانكار براي اجراي كار و رسيدن به سود در مناقصه شركت مي كند اما اينكه برخي خارج از اين اصول در مناقصات شركت مي كنند و قيمت هاي غيركارشناسي مي دهند، هدفشان صرفا برنده شدن در مناقصات است و قصد اجراي كار را ندارند كه با اين نوع عملكرد به عمران و آباداني استان ضربه مي زنند.
فدايي افزود: براي جلوگيري از شركت كردن پيمانكاران غيرمتعهد در مناقصات، كميته فني – بازرگاني بايد فعال باشد و آناليز هاي ارائه شده از سوي پيمانكاران را به دقت مورد برررسي قرار دهد و راست آزمايي كند.
مديركل راه و شهرسازي ابراز داشت: به دليل عملكرد بد برخي از پيمانكاران استان كهگياويه وبويراحمد ، متاسفانه در استان هاي همجوار ديدگاه خوبي نسبت به پيمانكاران اين استان ندارند و حتي اجازه شركت در مناقصات را نيز به آنها نمي دهند.
وي تصريح كرد: نبايد اجازه هدر رفت بيت المال را بدهيم و پيمانكاران گرامي نيز با قيمت هاي غيركارشناسي بسيار بالا يا پائين فقط به فكر برنده شدن نباشند.
حسن فدايي همچنين از حذف تعدد مناقصات در پروژه هاي مختلف خبرداد و خاطر نشان كرد: يكي از سياست اداره كل راه و شهرسازي استان كهگياويه وبويراحمد كم كردن تعداد مناقصات در يك پروژه و عدم برگزاري مناقصه جديد تا به سرانجام رسيدن پيمان هاي قبلي است.
فدايي همچنين به موضوع مهندسي ارزش در پروژه ها تاكيد داشت و اظهار كرد: يكي از مشكلات اصلي راهها در استان كهگيلويه وبويراحمد طراحي آنها است و بايد طراحي ها به گونه اي باشد كه بهترين مسيرها انتخاب شود و لازم به خاكبرداري هاي غيرضروري و ايجاد هزينه هاي اضافي نباشد و در عين حال منابع طبيعي و محيط زيست نيز كم ترين آسيب را ببينند.
مديركل راه و شهرسازي استان كهگياويه وبويراحمد در پايان با تقدير از همه كساني كه در به ثمر رسيدن پروژه هاي راه و شهرسازي استان نقش سازنده ايفاء مي كنند، گفت: همه بايد براي سازندگي و آباداني استان تلاش كنيم و در عملكردمان منافع عمومي و حفظ بيت المال و همچنين صيانت از منابع طبيعي را سرلوحه كار خود قرار دهيم


بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*