اخبار عمومی
اعلام وصول 2
4796
تاریخ انتشار: 1394/02/15 17:46
کورش حاجت پور عضو شورای شهر مسجد سلیمان:
درآمد زایی سنتی شهرداری ها دیگر جوابگوی نیاز های شهری نیست. شهرداری ها باید با بکارگیری عقلانیت و خلاقیت به جای تکیه بر منابع ناپایدار به دنبال درآمد زائی از منابع پایدار باشند.

به گزارش پریسا طاهری خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی عصرجهان از مسجدسلیمان، کورش حاجت پور عضو شورای شهر مسجد سلیمان  اظهار داشتند:دراین برهه از زمان درآمد زایی سنتی شهرداری ها دیگر جوابگوی نیاز های شهری نیست باید اندیشید و  فکر جدیدی برای این مشکل ارئه داد. و همچنین شهرداری ها باید با بکارگیری عقلانیت و خلاقیت به جای تکیه بر منابع ناپایدار به دنبال درآمد زائی از منابع پایدار باشند. ما نمی توانیم از هر منبعی کسب درآمد کنیم.شهرداری ها نباید تمام بار تامین هزینه های شهر را از طریق دریافت عوارض مستقیم به دوش مردم بیاندازند.

کورش حاجت پور عضو شورای شهر مسجد سلیمان در ادامه با اشاره به یکی از روش های تامین درآمد پایدار توسط شهرداری ها گفت: به عنوان مثال، مدیران شهری می توانند با مدیریت پسماند های شهری(زباله یا طلای کثیف) درآمد پایداری را ایجاد نمایند.

این عضو شورای شهر مسجدسلیمان افزود:جداسازی پسماندها از قدیم در فرهنگ ما به شکل جداسازی نان خشک و فروش اشیای کهنه و کاربرد فضولات برای تهیه کود و بعنوان سوخت در شهرها و روستاها مرسوم بوده و رواج شغل های کهنه فروشی ،نان خشکی و ..... تاًییدی بر این بحث است. وی عنوان نمود، در شهرداری های جوامع پیشرفته با بهینه سازی همین منابع و با استفاده از تکنیک های نوین بخشی از منابع مالی شهرداری را تامین می نمایند.

کورش حاجت پور در پایان گفت:شهر مسجدسلیمان از منابع طبیعی غنی و ظرفیت های بالای اقتصادی برخوردار است.و می توان با عقلانیت و خلاقیت و بهره گیری از تجارب شهرهای پیشرفته در راه کسب درآمد پایدار اقدام نماییم.


بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان


ابی
|
Iran
|
1394/02/16 13:28
  +1

  -0
پاسخ
آفرین بر آقای حاجتپور
احسان
|
Iran
|
1394/02/16 15:01
  +1

  -0
پاسخ
سلام بر مهندس حاجتپور ممنون از شما که به فکر آینده شهرمان هستید امیدوارم که تمامی مسعولین نیز بینش شما را داشته باشند
میلاد
|
Iran
|
1394/02/16 15:03
  +1

  -0
پاسخ
درود بر مهندس حاجت پور عزیز
شهروند
|
Iran
|
1394/02/29 11:39
  +0

  -0
پاسخ
با تشکر از شما عضو محترم شورا و دلسوز شهر

ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*